428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۹۰

..:: Ma Bishomarim ::.. آیت الله دستغیب: وقتی علما به قرآن عمل نمی کنند، نباید از مردم توقع دینداری ...

 
 

Sent to you by FREE GREEN IRAN via Google Reader:

 
 

via خبرنگاران سبز؛ معتبر و مردمی by noreply@blogger.com (Vahid) on 5/30/11

عالمان همه ادیان و مذاهب که در جامعه خود حقّى را مشاهده مى‏ کنند و بخاطر حفظ منافع مادى خود آن را مى‏ پوشانند یا انحراف و اشتباهى را مى‏ بینند و در مقابل دریافت حق ‏السکوت، ساکت مى ‏شوند، مشمول این آیه مى‏ گردند؛ خواه یهودى باشند، خواه مسیحى و خواه مسلمان. شیعه باشند یا سنّى!...
خبرنگاران سبز/جامعه:
آيت الله دستغيب، مرجع تقليد مقيم شيراز، در ادامه جلسات تفسير قرآن خود، اين بار خاطرنشان کرد وقتی بزرگان و جلوداران جامعه به قرآن و سنت عمل نکردند، مردم عادی به که رو بياورند و کجا بروند؟ آنها می‏ گويند: وقتی همه چيز دست شماست، اما به کتاب انسان‏ ساز قرآن عمل نمی ‏کنيد، چه توقعی از ما داريد!

به گزارش سايت «حديث سرو»، پايگاه اطلاع رسانی آيت الله علی محمد دستغيب، اين مرجع مردمی با اشاره به آيه دهم سوره نساء گفته است "گر کسی به اموال يتيم دست ‏درازی کند يا در حق آنان ستم روا دارد، بايد بترسد که عقوبت اين کار دامنگير يتيمان خودش شود. اين قاعده تنها مختصّ ايتام نيست. هر کس ظلمی کند بايد در همين دنيا منتظر عقوبت آن باشد، عقوبتی که گاه دامن فرزندان و نسلهای او را هم می ‏گيرد. اين خود عذابی است برای او چرا که ارتباط میّت با فرزندانش قطع نمی ‏شود و از ديدن ظلمی که به آنها می‏ رود، آزرده می ‏شود و اين عذاب غير از عقوبت مستقيم ظلمهايی است که کرده."

وی افزود : عالمان همه اديان و مذاهب که در جامعه خود حقّی را مشاهده می‏ کنند و بخاطر حفظ منافع مادی خود آن را می‏ پوشانند يا انحراف و اشتباهی را می‏ بينند و در مقابل دريافت حق ‏السکوت، ساکت می ‏شوند، مشمول اين آيه می‏ گردند؛ خواه يهودی باشند، خواه مسيحی و خواه مسلمان. شيعه باشند يا سنّی!

ايشان خاطرنشان کرد "در ميان علمای شيعه نيز اگر انحرافاتی از قرآن و سنّت رخ می‏ دهد و علما که وظيفه جلوگيری از اين انحرافات را دارند، حق ‏السکوت بگيرند و ساکت شوند، در واقع آيات خدا را به بهای اندک فروخته ‏اند و در شکم خود آتش ريخته‏ اند. اين انحرافات ممکن است در اصول عقايد (توحيد، معاد، نبوّت و امامت و عدل) باشد يا در احکام يا به شکل ترويج خرافات و بدعتها."

آيت الله دستغيب در ادامه تفسير خود تصريح کرد "وقتی علمايی که بايد جان و مال و آبروی خود را فدای اسلام کنند، خود را اسلام می‏ دانند، بايد فاتحه قرآن و احکام اسلامی را خواند."

وی در بخش ديگری از سخنانشان گفت: اگر اکثر علمای شيعه خود را ملزم به تبعيت از قرآن و سنت می‏ دانستند وضع مردم به مراتب بهتر از اين می‏بود. وقتی عالم، عمل به علمش نکرد و قرآن و سنت را محجور گذاشت مردم هم سست و فرقه فرقه می‏ شوند. وقتی او نتواسنت نفس خود را مهار کند، ديگران هم نمی‏ توانند. مردم به عمل عالمان چشم می‏دوزند. عالمی که می‏گويد دروغ نگوييد، آبروی مردم را نريزيد، ظلم نکنيد و… آيا خودش هم همينطور است يا خير.

وقتی بزرگان و جلوداران جامعه به قرآن و سنت عمل نکردند، مردم عادی به که رو بياورند و کجا بروند؟ آنها هم کار و زندگی دارند و مجبورند به فکر تأمين زندگيشان باشند. می‏ گويند: وقتی ما خمس و سهم امام می‏ دهيم وقتی همه چيز دست شماست. اما به کتاب انسان‏ ساز قرآن عمل نمی ‏کنيد، چه توقعی از ما داريد!
 

 
 

Things you can do from here:

 
 

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "Ma Bishomarim" مي باشد.
جهت ارسال مطلب به این گروه، به آدرس life-companion@googlegroups.comایمیل ارسال کنید
برای لغو عضويت از این گروه، یک ایمیل به آدرس life-companion+unsubscribe@googlegroups.com
ارسال نمائيد.
برای بازديد از سایر امكانات گروه، به این آدرس مراجعه کنید http://groups.google.com/group/life-companion?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved