428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۹۰

[IranPressNews] IranPressNews : ايران پرس نيوز - آخوند حكومتی مسیحیان را به مباهله فرا خواند !

آخوند حكومتی مسیحیان را به مباهله فرا خواند !

---------------------------------------------------------------------------

آخوند سبحانی که چندی پیش نسبت به افزایش گرایش جوانان به آئین مسیحیت خبر داده بود، در یکی از جلسات تفسير قرآن در قم گفت: «اگر مسيحيان آمادگی داشته باشند ما امروز هم حاضر به مباهله با آنان هستيم و اين گوي و اين ميدان»

به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز»، آخوند سبحاني از مراجع تقلید حوزه علمیه قم که چندی پیش ضمن هشدار نسبت به افزایش گرایش جوانان به آئین مسیحیت از مسیحی شدن ۶۰۰ نفر در نيشابور خبر داده بود، در گزارشی به نقل از خبرگزاری ایسنا وی به تازگی در یکی از جلسات تفسير قرآن که در مدرسه حجتيه شهر قم برگزار شد با ادعای اینکه "مباهله" معجزه ماندگار اسلام است، گفت: «اگر مسيحيان آمادگي داشته باشند ما امروز هم حاضر به مباهله با آنان هستيم، و اين گوي و اين ميدان».

ایشان از این گوی و میدان كه چگونه و در كجا باید این اتفاق صورت بگیرد و این رویداد، چه گروهی از مسیحیان را شامل می شود به جزئیات آن اشاره ایی نكرد.

اين مرجع تقليد شیعه كه در توهم، گوی سبقت را از دیگر رقیبان هم اندیش خود ربوده ادعا کرده است که كتاب‌هاي فراواني از سوي مسيحيان درباره فضايل و مناقب علي ابن ابی طالب امام اول شیعیان نوشته شده كه نشان مي‌دهد نور خورشيد اگر چه ديگران بخواهند آن را خاموش كنند، خاموش‌شدني نيست! البته آخوند سبحانی نه نامی از این کتاب ها برد و نه اینکه روشن ساخت که کتاب هایی که او از آنها یاد می کند در کجا و توسط چه شخصی یا گروهی نوشته و یا با پول و سفارش چه ارگانی منتشر شده است!

مباهله چیست؟
بر طبق نوشته منابع و کتب اسلامی "محمد" پیامبر مسلمانان در نامه‌ای، اسقف و مسیحیان نجران را به دین اسلام دعوت کرد. شورای مسیحیان با بررسی این دعوت به مدینه رفتند و پس از دیدار با "محمد" با او به مباحثه و تبادل نظر پرداختند و در نهایت به محمد مصطفی گفتند: «گفتگوهای شما ما را قانع نمی‌کند». به گفته همان منابع اسلامی، در این هنگام جبرئیل آیه "مباهله" را آورد و "محمد" را مأمور کرد تا با کسانی که با او مجادله می‌کنند به مباهله برخیزد. مباهله بر وزن مفاعَله به معنای انجام دادن کاری به صورت دو طرفه است، حروف اصلی آن بهل و به زبان عربی بمعنای فردی است که خداوند او را لعنت کرد است! آن آیه (آیه ۶۱ سوره آل عمران) چنین است: «پس هر که در این (باره) پس از دانشی که تو را (حاصل) آمده با تو محاجه کند بگو بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فرا خوانیم سپس مباهله کنیم و لعنت‏خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.» حال مشخص نیست چرا با توجه به دانشی كه محمد داشت نتوانست مسیحیان را در خصوص پذیرش اسلام قانع كند و چرا الله در این آیه بجای مناظره و گفتگوی با منطق به سراغ لعنت و نفرین می رود !

به گفته برخی دیگر از منابع اسلامی، روز مباهله روزی بود که عده ای از مسلمانان و مسیحیان نجران قرار گذاشتند یکدیگر را نفرین کنند، تا خدا آن طرف که دروغگوست، عذاب کند. شیعه و سنی معتقدند که محمد پیامبر اسلام، علی، فاطمه، حسن و حسین را با خود به میعادگاه برد و مسیحیان نیز وقتی دیدند وی به قدری مطمئن است که تنها نزدیکترین خویشانش را با خود آورده، بیمناک شدند و پذیرفتند که جزیه بپردازند. ( نقل از منابع اسلامی)

در فروردین ماه سال جاری نیز سایت حکومتی الف، طی یادداشتی به قلم فردی با نام "سروش شهریاری" که وی را استاد دانشگاه کارلتون کانادا معرفی کرده بود مسیحیان را به مناظره در صدا و سیما دعوت کرده و آن را راهی برای مقابله با گسترش مسحیت عنوان کرده بود.

وی ضمن خطاب به مسئولان و مدیران رسانه ملی از آنان خواست تا جلسات مناظره با حضور دانشمندان و علمای تراز اول دنیای مسیحیت و نقد و بررسی آزاد اندیشانه افکار مسیحیت شكل بگیرد. ایشان همچنین مدعی شدند كه از این طریق بساط مسیحیت در ایران یك هفته ایی جمع خواهد شد !

فراخوان همایش اسلام و مسیحیت!
اما در همین گیر و دار که آخوند سبحانی، مسیحیان را به مباهله فراخواند خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) در مواضعی متناقض و دوگانه به نقل از آخوند "عزالدین رضانژاد" خبر داد که پژوهشکده بین‌المللی المصطفی، همایش اسلام و مسیحیت (ارتدکس گرجستان) را در قم برگزار می کند! به گفته دبیر این همایش هدف از برگزاری چنین گردهمایی «گشودن باب گفت‌وگو و تعامل ادیان در روابط کشوری و غیر کشوری و شناساندن مبانی اسلام و مسیحیت و جلوگیری از افراط گرایی قومی و دینی از مهم‌ترین اهداف این همایش است».

- آیا به نظر شما ، با توجه به وضعیت ناگوار مسیحیان و نوکیشان مسیحی در ایران می توان بحث كلامی یا گفتمان دینی آنگونه كه سبحانی و یا دیگر به اصطلاح روحانیون اسلامی تاكید دارند را بین اسلام و مسیحیت در ایران آغاز كرد؟ نظراتتان را در فرم نظر دهی برایمان ارسال كنید .

---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/106256.htm


--

The webmaster!

--
-

برای لغو عضويت لطفا از همان ایمیلی که عضو خبرنامه شده اید به آدرس زير ايميل بفرستيد
و سپس لینکی که برای شما فرستاده میشود را تائید کنید
IranPressNews+UNsubscribe@googlegroups.com


هرزمان که بخواهید میتوانید با فرستادن یک ایمیل به آدرس زیر دوباره مشترک خبرنامه شوید
IranPressNews+subscribe@googlegroups.com

-

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved