428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۹۰

[IranPressNews] IranPressNews : ايران پرس نيوز - آخوند متحجر: لذا لازم است که شما برای علوم یک فیلتری بگذارید

آخوند متحجر: لذا لازم است که شما برای علوم یک فیلتری بگذارید

---------------------------------------------------------------------------

مکارم‌شیرازی: جوانان مراقب وسوسه‌های شیطانی تلفن همراه باشند

کسانی که در مقام تعلیم مردم هستند، باید مراقب باشند که چه علومی را به افراد می‌آموزند؛ لذا لازم است که شما برای علوم یک فیلتری بگذارید و نکات بدآموزی و مسایل خلاف اخلاق و عقاید اسلامی را از آن حذف کنید.

سایت آفتاب: آیت‌الله مکارم شیرازی، پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر امروز طی سخنانی در جلسه تفسیر روزانه قرآن کریم که در ایام ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، با اشاره به این که روایات فروان درباره اهمیت فراگیری علم و تعلیم و تعلم آن هم در زمان تاریک جاهلیت از جمله معجزات اسلام است، ابراز داشتند: طلب علم بر هر مسلمان زن و مردی واجب است و تاکید اسلام این است که انسان از گهواره تا گور دانش بجوید.

ایشان افزودند: بنابر این متوجه می‌شویم که در اسلام چیزی به نام فارغ‌التحصیلی نداریم و آدمی باید تا پایان عمر، چیز تازه ای یاد بگیرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به حدیث امیر مومنان علی (ع) « تَعَلَّمُوا الْعِلْمَ فَإِنَّ تَعَلُّمَهُ حَسَنَةٌ وَ مُدَارَسَتَهُ تَسْبِيحٌ وَ الْبَحْثَ عَنْهُ جِهَادٌ وَ تَعْلِيمَهُ مَنْ لَا يَعْلَمُهُ صَدَقَةٌ ...» گفتند: دنیای امروز یاد گرفتن را اجباری کرده، اما یاد دادن را اجباری نکرده است، حال آن که اسلام می‌گوید علاوه بر تحصیل علم، تدریس و آموزش علم نیز واجب است.

این مرجع تقلید همچنین به حدیثی از پیامبر‌(ص) اشاره کرده و بیان داشتند: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند؛ از همه بخشنده تر در درجه اول خداست و بعد از خدا من در بین همه فرزندان آدم از همه سخاوتمندتر هستم و بعد از من سخاوتمندترین فرد کسی است که چیزی را یاد بگیرد و به دیگران یاد بدهد.

معظم‌له در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره هود گفتند: اگر برنامه درسی، معلم و کتب درسی همه اش خوب و درست باشد، اهداف تربیتی نیز به نحو مطلوب در جامعه محقق می‌شود.

ایشان همچنین با اشاره به این که در اسلام مهم است که آموزگار چه کسی است، اظهار داشتند: در آیه 24 سوره عبس و تولی که این آیه آمده «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ » به این نکته مهم اشاره شده که در غذای انسان و حتی یک دانه گندم درس‌های مهم توحیدی نهفته است.

این مفسر قرآن کریم ادامه دادند: در حدیث اشاره به این مسأله شده که تنها غذای انسان مربوط به جسم نیست، بلکه انسان باید توجه کند که علم و دانش به عنوان غذای روح را از چه کسی می‌گیرد.

ایشان اضافه کردند: از این رو دانشگاهیان، آموزگاران و دبیران باید مراقب باشند خارجی‌ها که علوم خود را به دیگران می‌فروشند، گاهی افکار انحرافی و فرهنگ غلط خود را نیز بدین وسیله انتقال می‌دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشتند: کسانی که در مقام تعلیم مردم هستند، باید مراقب باشند که چه علومی را به افراد می‌آموزند؛ لذا لازم است که شما برای علوم یک فیلتری بگذارید و نکات بدآموزی و مسایل خلاف اخلاق و عقاید اسلامی را از آن حذف کنید.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به سه نصیحت مهم شیطان به حضرت نوح‌(ع)، ابراز داشتند: شیطان به نوح می‌گوید در سه حالت من به تو نزدیک می‌شوم که باید مراقب باشی؛ نخست آن جایی که تو عصبانی می‌شوی، موقع نفوذ و هجوم من است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که خشم و غضب، عوارض نامطلوبی در جامعه انسانی به همراه دارد، گفتند: مولا علی(ع) در جایی می‌فرمایند: انسان عصبانی موقتاً دیوانه است؛ چون بعداً پشیمان می‌شود و کسی که بعد هم پشیمان نشود او دیوانه تمام عیار است.

ایشان افزودند: بسیاری از جنایات، طلاق‌ها و پرونده‌های جنایی به‌خاطر همین عصبانیت‌ها ایجاد می‌شود؛ بنابراین مردم باید مراقب باشند که در حالت عصبانیت تصمیمی نگیرند و در این حالت مکان خود را تغییر دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شدند: موقعیت دومی که شیطان نسبت به آن هشدار می‌دهد مربوط به جایی است که انسان در مسند قضاوت می‌نشیند؛ قضاوت در اسلام واجب کفایی است اما باید توجه داشت که این جایگاه بسیار حساس و خطرناک است.

ایشان اضافه کردند: توصیه سوم شیطان این است که اگر در خانه خالی با زن نامحرمی بودی و درب بسته بود، بدان که من آن جا حاضر هستم.

معظم‌له گفتند: جوان‌ها مراقب باشند، همین ارتباط‌هایی که به وسیله تلفن همراه با دختران و زنان نامحرم بر قرار می‌شود مثل این هشدار شیطان است و لذا باید در همه حال مراقب وسوسه‌های شیطانی بود.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که پرداخت زکات فطره ضامن سلامتی انسان در طول سال و سبب قبولی روزهای او می‌شود، به بیان برخی نکات مهم درباره زکات فطره پرداخته و گفتند: باید توجه داشت که زکات فطره بنا بر احتیاط واجب مخصوص نیازمندان است و لذا اختصاص آن برای تعمیر مسجد و حسینیه و درمانگاه و ... درست نیست؛ البته افراد می‌توانند از زکات مال برای این امور در مناطق محرومی که بانی خیر ندارد، استفاده کنند.

ایشان با بیان این که می‌بایست زکات فطره را قبل از نماز عید پرداخت کرد، ابراز داشتند: اگر می‌خواهید زکات فطره با به شخص مورد نظری بدهید، باید مبلغ پول را از مال خود قبل از نماز جدا کرده و بعد به آن فرد بدهید.

معظم‌له ادامه دادند: همچنین باید توجه داشت که زکات فطره می‌بایست در همان شهر محل سکونت مصرف گردد.

---------------------------------------------------------------------------

Link: http://www.iranpressnews.com/source/106195.htm


--

The webmaster!

--
-

برای لغو عضويت لطفا از همان ایمیلی که عضو خبرنامه شده اید به آدرس زير ايميل بفرستيد
و سپس لینکی که برای شما فرستاده میشود را تائید کنید
IranPressNews+UNsubscribe@googlegroups.com


هرزمان که بخواهید میتوانید با فرستادن یک ایمیل به آدرس زیر دوباره مشترک خبرنامه شوید
IranPressNews+subscribe@googlegroups.com

-

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved