428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

چهارشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۹۰

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

جوانان در ايران می خواهند مقامات را با تکرار آب بازی به چالش بگيرند

وال استريت جرنال زير عنوان "متعصبان بخيل در ايران مانع آب بازی در پارک" می نويسد مقامات در ايران ديکتاتوری، جديد ترين خطری که جمهوری اسلامی را تهديد می کند تشخيص داده اند: تفنگ های آبی.

ماموران رژيم ماه گذشته در تهران سراغ اسباب بازی فروشی ها رفته بودند تا از صاحبان آنها بپرسند آيا اين تفنگ های جعلی از آمريکا وارد شده است. جواب منفی بود: ساخت ايران است و يا وارد شده از چين.

اين همه جار و جنجال برای چی؟ برای آب بازی جوانانی سر زنده و شوخ در يک پارک؟.

گرچه جمع شدن ناگهانی جوانان در اماکن عمومی به عاملی جدی برای نگرانی مبدل شده است - (نظير شورش های اخيردر لندن) - تفريح و سرگرمی هائی نظير آب بازی، در اغلب نقاط جهان، بخشی از خوش گذرانی های دوران بلوغ محسوب می شود. اما چنين محاسبه ای در مورد ايران صدق نمی کند که هر گونه تجمعی، بخصوص آنهائی که با کنش و واکنش زنان و مردان سر کار دارد، می تواند به عنوان شورشی منحط عليه دولت تلقی شود.

مقامات بخصوص نسبت به وقايعی حساسيت دارند که سايت های اينترنتی شبکه های اجتماعی ترتيب دهنده آن باشند، چرا که در جريان قيام های های به طرفداری دمکراسی، موسوم به بهارعرب، جوانانی که از طريق فيس بوک تجهيز شده بودند دولت ها را سرنگون کردند.

جوانان ايرانی می گويند جريانی که صرفا به قصد تفريح و سرگرمی شروع شده بود اکنون سياسی شده است. آنها عهد کرده اند با تکراراين جريان زورآزمائی ها را بيشتر کنند.

اکنون مبارزه ای با استفاده از تفنگ های آبی در سطحی سراسری برای روز جمعه پس از عيد فطر برنامه ريزی شده است.

بعضی از اسباب بازی فروشی ها فعلا فروش تفنگ های آب بازی را، که بين ۲۵ تا ۳۵ دلار به فروش می رسد، به رغم افزايش تقاضا برای خريد آنها، تا از بين رفتن سرو صدا ها، متوقف ساخته اند. يک فروشنده اسباب بازی در تهران می گويد "هر روز دهها جوان می آيند و سراغ تفنگ های آبی را می گيرند. جوانان ما به آسانی از اين جريان دست بر نمی دارند".

در انفجار بمب اتومبیلی در پاکستان ۱۰ تن کشته شدند

پلیس پاکستان می گوید یک بمب انداز انتخاری مظنون در حمله ای در پی برگزاری نماز عید فطر در استان بلوچستان ۱۰ تن، شامل زنان و کودکان، را کشت.
بگفته مقامات، زمانی که صدها نفر یک مسجد متعلق به شیعیان در کویته را ترک می کردند، بمب اتومبیلی در پارکینگی در نزدیکی آن منفجر شد.
پلیس بر این باور است که هدف بمب انداز مسجد بود، اما بدلیل بسته بودن خیابان نتوانست به اندازه کافی به آن نزدیک شود.
انفجار که در آن دست کم ۲۰ نفر نیز مجروح شدند، چندین خود رو را به آتش کشید و به حداقل یک ساختمان نزدیک آسیب رساند.
مسئولیت حمله را کسی بر عهده نگرفته است.
کویته مرکز ستیزه گران طالبان و ناسیونالیست هایی است که سال ها است علیه دولت پاکستان جنگیده اند.
پاکستان همچنین تاریخی طولانی از خشونت فرقه ای بین اکثریت سنی و اقلیت شیعه دارد.

فعالان سوریه: تانک ها و سربازان به حما حمله کردند

در سوریه فعالان حقوق بشر و ساکنان می گویند نیروهای امنیتی و تانک ها وارد حما شده اند و در جدید سرکوب مخالفان بشار اسد مردم را دستگیر می کنند.
فعالان و ساکنان می گویند روز چهارشنبه، در حالی که تانک ها و خودروهای نظامی وارد شهر شدند صدای تیراندازی شنیده شد. بگفته آنها، صدها نفر از نیروهای امنیتی از اتوبوس هایی که در حومه حما پارک شده بودند بیرون آمدند و به جستجوی فعالان پرداختند.
نیروهای امنیتی در اوایل اوت در پی محاصره یک هفته ای حما، که شاهد برخی از بزرگترین اعتراضات علیه حکومت ۱۱ ساله اسد بود، از آنجا خارج شدند.
عملیات یک روز پس از آن صورت می گیرد که آمریکا اعلام کرد تحریم ها علیه سوریه را گسترش می دهد. تحریم های جدید ولید معلم وزیر امور خارجه، «بوثینا شعبان» مشاور اسد، و علی عبدالکریم علی، سفیر سوریه در لبنان را شامل می شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت آنها به دلیل نقش خود در گسترش آنچه او آنرا «حکومت ترور» نامید هدف قرار گرفتند.
 

اتحادیه اروپا تحریم های نفتی علیه لیبی را لغو می کند

دیپلمات های اتحادیه اروپا می گویند تحریم ها علیه چند بندر، شرکت های نفتی و بیش از ۱۲ شرکت دیگر در لیبی ممکن است روز جمعه لغو شود.
بیست و هفت عضو اتحادیه اروپا در کوشش برای کمک به شورای ملی انتقالی لیبی جهت از سرگرفتن فعالیت های عادی اقتصادی روز چهارشنبه به یک توافق مقدماتی رسیدند.
دیپلمات ها می گویند آنها انتظار دارند توافق نهایی روز پنجشنبه بدست آید.
در این میان، هزاران لیبیایی پایان ماه رمضان را در میدان اصلی طرابلس جشن گرفتند و به دعا و نیایش پرداختند.
نیروهای مخالف قذافی روز چهارشنبه پستهای امنیتی در اطراف میدان برقرار ساختند و تیراندازان در پشت بام ها مستقر شدند.
در همین حال مقامات تشکیلات اداری موقت به وارد آوردن فشار بر نیروهای وفادار به قذافی در شهر سرت برای تسلیم شدن ادامه می دهند.
مصطفی عبدالجلیل رهبرشورای ملی انتقال روز سه شنبه گفت اگر جنگجویان قذافی در سرت مذاکرات را تکمیل نکنند و تا روز شنبه تسلیم نشوند، نیروهای او عملیات نظامی را آغاز خواهند کرد.
این ضرب الاجل سرت را شامل می شود، اما قرارگاه های طرفداران قذافی در «بانی ولید» و شهر «صبحه» در جنوب را نیز در بر می گیرد.
ناتو می گوید روز سه شنبه به حملات هوایی به سرت و بانی ولید ادامه داد.
در این میان، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد می گوید همفکری گسترده ای وجود دارد که لازم است جامعه بین المللی در پشت برنامه هماهنگ شده ای برای انتقال پس از قذافی متحد شود، و سازمان ملل متحد باید رهبری چنین کوششی را در دست بگیرد.
بان کی مون روز سه شنبه به شورای امنیت گفت دولت انتقالی نیاز های خود را در روزهای آینده مشخص خواهد ساخت، و او امیدوار است پرسنل سازمان ملل متحد هرچه زودتر به لیبی بروند.
ایان مارتین، مشاور ویژه بان کی مون در برنامه ریزی پس از مناقشه گفت کوشش سازمان ملل متحد صلحبانان را شامل نخواهد شد و تی ان سی روشن ساخته است که لیبیایی ها می خواهند از استقرار هر نیروی نظامی پرهیز شود.
در رویدادی دیگر، مقامات الجزایر گفتند عایشه دختر قذافی روز سه شنبه در واحه ای در صحرا دختری بدنیا آورد. دولت الجزایر روز دوشنبه به اعضای خانواده قذافی اجازه داد وارد کشور شوند.
سفیر الجزایر در سازمان ملل متحد گفت این اقدام بر اساس «ملاحظات انسانی» صورت گرفت. مقامات الجزایر گفته اند حاملگی عایشه یک دلیل تصمیم موافقت با ورود خانواده قذافی بود.
در واشنگتن، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت خانواده قذافی براساس قطعنامه سازمان ملل متحد از مسافرت ممنوع هستند.
شورای ملی انتقالی از مقامات الجزایر خواسته است اعضای خانواده قذافی را بازگرداند.

آیت الله خامنه ای: انتخابات به امنیت کشور آسیب نزند

آیت الله خامنه ای خواستار رعایت نظم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین خواستار اتحاد ملی شد و انتخابات مجلس را یک «چالش» خواند که به گفته او  نباید به «امنیت کشور آسیب بزند.»

انتخابات مجلس ایران قرار است اواخر اسفند ۱۳۹۰ برگزار شود.

آیت الله خامنه ای این اظهارات را روز چهارشنبه در دانشگاه تهران و در جریان مراسم نماز عید فطر مطرح کرد.

پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸، ایران شاهد راه پیمایی ها و اعتراضات گسترده خیابانی بود.

اصلاح طلبان می گویند انتخابات آن سال برای اطمینان یافتن از انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد، دستکاری شده بود.

اعتراضات به نتیجه انتخابات با واکنش خشونت بار مقامات جمهوری اسلامی روبرو شد. در جریان سرکوب های دولتی شماری از معترضان کشته شدند.

مناقشه بر سر انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ وخیم ترین نا آرامی های پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ ایران را رقم زد.

هشدار آیت الله خامنه ای به مردم لیبی

رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه همچنین هشداری به مردم لیبی داد.

آیت الله خامنه ای گفت آنهایی که امروز «خودشان را در لیبی صاحب قضیه می دانند، همان کسانی هستند که تا چند صباح قبل، با همان کسانی که بر ملت لیبی ستم می کردند، می نشستند و هم پیاله می شدند.»

به گفته آیت الله خامنه ای، این افراد « می خواهند از موقعیت استفاده کنند.»

وی در سخنان خود از فرد یا گروه خاصی نام نبرد.

این در حالی است که روز سه شنبه علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی، در تماسی تلفنی با مصطفی عبدل جلیل رییس شورای انتقالی در لیبی، به مردم لیبی به خاطر پیروزی آنها تبریک گفت. 

در مطبوعات: نيويورک تايمز می گويد اقدام نظامی عليه رژيم قذافی درست بود

در روزنامه های بين المللی درباره تحولات ليبی، سوريه و موضوع های منطقه خاورميانه و جنگ سايبری گزارش هايی منتشر شده است.

سرمقاله نيويورک تايمز به بررسی نقش ناتو در موفقيت مخالفان دولت قذافی پرداخته و حملات هوايی نيروهای ناتو را از عوامل موثر در سقوط طرابلس ارزيابی کرده است. اين روزنامه می نويسد در اين ميان رهبران بريتانيا، فرانسه و آمريکا نشان دادند که قضاوت درستی در خصوص اقدام نظامی عليه دولت قذافی داشته اند و به رغم اظهارات منتقدان، سقوط دولت قذافی سريعتر از پيش بينی ها صورت گرفت.

وال استريت ژورنال هم در مقاله ای به بررسی تلاش های دولت قذافی برای کنترل و شنود ارتباطات تلفنی و اينترنتی مردم آن کشور پرداخته است. اين روزنامه می نويسد خبرنگارانش از ساختمانی بازديد کرده اند که پر از دستگاه های شنود ساخت کشورهای غربی است. وال استريت به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرده می نويسد شرکت فرانسوی امزی و شرکت چينی زی.تی.ای با دستگاه های اطلاعاتی رژيم قذافی معاملات تجاری داشته اند.

واشنگتن پست در گزارشی به جنگ سايبری کره شمالی عليه کره جنوبی پرداخته است. بنا به اين گزارش در ماه آوريل کره شمالی در حمله ای سايبری تعداد زيادی از دستگاه های عابر بانک را در کره جنوبی از کار انداخته است. واشنگتن پست می نويسد سيستم کنترل راه آهن سئول از نرم افزاری استفاده می کند که مشابه با نرم افزار تاسيسات اتمی ايران است که مورد حمله ويروس استاکس نت قرار گرفت و از اين رو مقام های سئول نگرانند همسايه شمالی آن کشور در تلاش برای حملات سايبری جدی باشد.

روزنامه فرانسوی فيگارو از ملاقات محرمانه يک هيئت ايرانی با مقام های مخالف حکومت سوريه در يک پايتخت اروپايی خبر داد. برپايه مطلب روزنامه فيگارو، اعضای هيئت ايرانی قصد شناخت بيشتر از رهبران مخالف رژيم سوريه را داشته اند، مخالفانی که در طول بيش از ۴۰ سال زمامداری و سلطه حرب بعث و خاندان اسد بر آن کشور، با محدوديت و سرکوب روبرو بوده اند. روزنامه فيگارو در يادداشت خود بر فاصله گيری تهران از دمشق تاکيد کرده است.

و در خصوص مسائل داخلی آمريکا، با نزديک شدن به دهمين سالگرد حملات يازدهم سپتامبر، لس انجلس تايمز به بررسی تأثير اين رويداد بر تلاش های اطلاعاتی دولت در داخل آمريکا پرداخته است. اين روزنامه می نوسيد طی ده سال گذشته، دستگاه های اطلاعاتی راحت تر از گذشته امکان جمع آوری اطلاعات را در خصوص شهروندان آمريکايی داشته اند. عده ای اين اقدامات را خلاف استانداردهای ايالات متحده در خصوص آزادی های فردی می دانند اما موافقان می گويند اين امر امکان حملات تروريستی در داخل خاک آمريکا را کاهش داده است.

بان کی مون: دولت انتقالی لیبی نیاز های خود را اعلام می کند

مقامات موقت لیبی روز سه شنبه به نیروهای وفادار به معمر قذافی در شهر سرت، زادگاه آقای قذافی، چهار روز فرصت دادند تا خود را تسلیم کنند.

مصطفی عبدل جلیل، رهبر «شورای انتقالی» گفت اگر نیروهای حامی قذافی مذاکرات را تکمیل نکنند و تا روز شنبه - یک روز پس از پایان تعطیلات عید فطر -  تسلیم نشوند، نیروهای او اقدام نظامی را آغاز خواهند کرد.

نیروهای مخالف معمر قذافی می گویند برای نبرد آخر و بدست گرفتن کنترل آخرین مناطق تحت کنترل حامیان قذافی، آماده می شوند.

آتش بس چهار روزه بیشتر مربوط به شهر سرت است، اما این آتش بس مناطق پرنفوذ حامیان قذافی در بنی ولید و شهر جنوبی سبها را نیز در بر می گیرد.

از زمان تصرف پایتخت لیبی توسط نیروهای مسلح مخالف معمر قذافی در هفته گذشته، او و هیچکدام از پسران با نفوذش دیده نشده اند. برخی بر این نظر هستند که ممکن است رهبر سابق لیبی در جنوب کشور مخفی شده باشد.

در همین حال بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد اجماع گسترده ای وجود دارد که جامعه جهانی باید بطور واحد از یک برنامه به خوبی هماهنگ شده برای دوران گذار پس از قذافی در لیبی پشتیبانی کند. آقای بان گفت سازمان ملل متحد باید رهبری این تلاش را بر عهده بگیرد.

بان کی مون روز سه شنبه به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که دولت انتقالی در روزهای آینده، نیازهای مشخص خود را اعلام می کند و او امیدوار است که به زودی، پرسنل سازمان ملل متحد در لیبی مستقر شوند.

یان مارتین، مشاور ویژه آقای بان در امور برنامه ریزی پس از جنگ گفت تلاش سازمان ملل متحد شامل استقرار صلح بانان نخواهد شد و شورای ملی انتقالی لیبی نیز روشن کرده است که لیبیایی ها، خواهان استقرار نیروهای نظامی نیستند.

روز دوشنبه، الجزایر به برخی از اعضای خانواده آقای قذافی - از جمله همسرش صفیه، دخترش عایشه، دو پسرش محمد و هانیبال - اجازه داد وارد الجزایر شوند.

مسوولان الجزایری می گویند عایشه، دختر آقای قذافی روز سه شنبه یک دختر به دنیا آورد.

سفیر الجزایر در سازمان ملل متحد گفت به این گروه بر اساس ملاحظات انسان دوستانه اجازه ورود به الجزایر داده شد.

مسوولان الجزایری گفته اند بارداری عایشه قذافی یکی از دلایل اتخاذ این تصمیم جنجالی بوده است.

در واشنگتن، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت خانواده قذافی شامل ممنوعیت سفر بودند که از سوی سازمان ملل متحد اعمال شده است.

نولاند روز سه شنبه تایید کرد که الجزایر نامه ای را به عنوان توضیحات به جامعه جهانی فرستاده است. او گفت واشنگتن برای پاسخ دادن به این نامه، پس از بررسی آن از سوی سازمان ملل متحد و «شورای ملی انتقالی»، تصمیم گیری خواهد کرد.

۵ کشته براثر انفجار بمب پس از نماز عید فطر در پاکستان

پلیس پاکستان می گوید انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در شهر کویته، در جنوب غربی پاکستان، باعث مرگ دست کم ۵ نفر و زخمی شدن ده نفر دیگر شد.

انفجار بمب در حالی رخ می دهد که پاکستان پایان ماه رمضان را جشن می گیرد.

انفجار زمانی روی داد که صد ها نفر پس از پایان نماز عید فطر در حال ترک یک مسجد بودند.

پلیس می گوید تحقیقات اولیه نشان می دهد فردی بمب را داخل یک خودرو در نزدیکی مسجد کارگذاشته شده بود تا منفجر شود.

انفجار به چندین خودروی پارک شده دیگر و دست کم به یک ساختمان آسیب زد. هیچ گروهی هنوز مسوولیت این بمبگذاری را بر عهده نگرفته است.

کویته، مرکز بلوچستان پاکستان است که در آن، دو گروه شبه نظامی طالبان، و همچنین افرادی که چندین دهه است با دولت مرکزی می جنگند، حضور دارند.

تظاهرات در يمن به رغم آمادگی عبدالله صالح برای انتخابات زودرس

روز سه شنبه مراسم نماز عيد فطر در صنعا با تظاهرات عليه دولت يمن همراه بود. بنا به برخی گزارش ها علی عبدالله صالح، رييس جمهوری يمن، با برگزاری انتخابات زودرس در آن کشور موافقت کرده است.

مراسم عيد فطر امسال در پايتخت يمن با سالهای ديگر متفاوت بود. صدها هزار تن در صنعا علاوه بر برگزاری نماز عيد فطر به تظاهراتی مسالمت آميز عليه دولت دست زدند.

اين تظاهرات يک روز پس از آن برگزار شد که خبرگزاری دولتی يمن گزارش داد علی عبد الله صالح متعهد به برگزاری انتخابات زودهنگام رياست جمهوری است.

اما مردم يمن شعاری که طی ماه های اخير داده اند را تکرار می کنند و خواستار کناره گيری فوری عبدالله صالح هستند.

محمد العسل، تظاهرکننده يمنی، می گويد: ما می خواهيم به علی عبدالله صالح بگوييم که ديگر بس است. ما می خواهيم به کشورهای جهان بگوييم که به حمايت خود از صالح و رژيمش پايان دهند. عمر اين رژيم برای مردم يمن به پايان رسيده است.

رييس جمهوری يمن در حمله ای در ماه ژوئن زخمی شد و برای درمان به عربستان سعودی رفت و هنوز در آن کشور به سر می برد. اما به رغم فشارهای بين المللی وی از مقام خود کناره گيری نکرده است.

در مراسم نماز عيد فطر، شيخ عبدالله ستار، روحانی يمنی با انتقاد از حمايت کشورهای خليج فارس از عبدالله صالح، خواستار همراهی اين کشورها با خواست مردم يمن شد و گفت: انقلاب ما مسالمت آميز است و صلح آميز باقی خواهد ماند. ما به اين روش ادامه می دهيم هرچند که حکومت خواهان جنگ داخلی است.

تاکنون مخالفان دولت يمن مذاکره با عبدالله صالح را مشروط به امضای طرح انتقال قدرت از سوی وی کرده بودند. اما به گزارش خبرگزاری رويترز، عبدالله صالح بامخالفان به توافق رسيده است که طی سه ماه آينده انتخابات برگزار شود و تا آن زمان قدرت به معاون رييس جمهوری انتقال يابد.

اختلاف نظر جدی در برنامه مالِما و زوما برای آينده آفريقای جنوبی

جوليوس مالِما، رهبر اتحاديه جوانان در کنگره ملی آفريقای جنوبی، يک روز پس از محکوم شدن در اولين جلسه انضباطی، روز سه شنبه در جمع گروهی از هواداران خود در ژوهانسبورگ سخنرانی کرد.

مالِما سياستمدار ۳۰ سالۀ اهل آفريقای جنوبی است و خواهان ملی شدن معادن و صنايع مادر، و سلب مالکيت سفيد پوستان از بانکها و صنايع کشاورزی در آفريقای جنوبی است.

جوليوس مالما بعد از يک صبح پرتنش ميان هوادارانش با نيروهای پليس، در مقابل مقر حزب کنگره ملی، جمعيت را به آرامش دعوت کرد و گفت نبايد به پليس يا روزنامه نگاران حمله کنند.

مالما در جريان سخنرانی خطاب به طرافدارانش گفت: افراد هميشه می آيند و می روند، اما آنچه باقی می ماند، کنگره ملی آفريقا است، بنابراين نبايد پرچم کنگره را به آتش بکشيد، اين پرچم هويت ماست. ما اگر سياه هستيم، سبز يا زرد، فرقی نمی کند هميشه بايد به پرچم خود افتخار کنيم. ما به خاطر عشق به کنگره ملی آفريقا در اينجا جمع شده ايم. شما در اين شرايط دشوار برای ابراز حمايت از رهبر و حتی شخص رييس جمهوری تان در اينجا گرد آمده ايد. بياييد از خود شکيبايی نشان دهيم. ما در همينجا، به عنوان رهبری اتحاديه جوانان خشونت را محکوم می کنيم.

جاکوب زوما، رييس جمهوری آفريقای جنوبی با وجوديکه با حمايت چهره هايی چون مالما به قدرت رسيد، در ماههای اخير به ويژه به مالما به چشم رقبای بالقوه خود می نگرد. از اين رو به نظر می رسد، زوما با توبيخ مالما دست به قمار خطرناکی زده است. مالما در صورت محکوم شدن در دومين جلسه انضباطی اش به احتمال زياد سالها از حق رهبری اتحاديه جوانان محروم خواهد شد.

اين جلسات به همان اندازه که برای مالما سرنوشت ساز است، برای زوما نيز اهميت حياتی دارد. زوما اميدوار است در انتخابات درون حزبی کنگره ملی در سال ۲۰۱۲ بار ديگر رهبری حزب را در دست گيرد، اما اعضای حزب معتقدند مالما، فردی بلندپرواز و مصمم به کسب بالاترين قدرت در صحنه سياسی کشور است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:
pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی
https://fi.polynesia.com.ru/pn/
https://ov.papuanet.net/pn/
https://pa.pdt.net.ru/pn/

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد
UltraVOAPersian

PSIPHON - نرم افزار
http://pardistaft.info/

ماهواره های صدای آمريکا

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)
Downlink Frequency: 11,585 MHz
FEC: 3/4
Symbol Rate: 27.500 MSym/s
Polarization: V
VC/Service ID: 175

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)
Downlink Frequency: 4,040 MHz
FEC: 1/2
Symbol Rate: 26.5 MSym/s
Polarization: H
VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)
Downlink Frequency: 12,608 MHz
FEC: 2/3
Symbol Rate: 19.279 MSym/s
Polarization: H
VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)
Downlink Frequency: 11,355 MHz
FEC: 3/4
Rate: 27.5 MSym/s
Polarization: V
VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
جهان
اجتماعی
اقتصاد و صنعت
فرهنگ و هنر
ورزش
علم و فن آوری

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

We have redesigned our home page to make it easier for you to find the news, information, videos, VOA programs and interactive features you're looking for.
Please let us know what you think with an E-mail to: newdesign@VOANews.com.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved