428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۹۰

-- Andisheyenik -- (unknown)

 



اختصاصی معماری نیوز:
علی رغم تکذیبیه غیر واقع مسئولین میراث فرهنگی استان اصفهان ، متاسفانه تصاویر ارسالی خبرنگار معماری نیوز حکایت از تخریب و ایجاد شکاف بر بدنه سی و سه پل دارد.

به گزارش معماری نیوز ، داربست‌هایی که چند روز است بر شانه‌های سی و سه پل اصفهان سنگینی می‌کند به ظاهر از آغاز یک دوره مرمت برای این پل خبر می‌دهد.

اما نکته ای که باعث نگرانی دوستداران میراث فرهنگی شده است، پُر کردن ترک ها و شکاف‌هایی است که طی چند ماه اخیر بر بدنه و تاق‌های پل پدیدار شده است و می‌تواند نشانه‌ای از نشست نامحسوس پل به خاطر حرکت دستگاه حفار مترو از نزدیکی آن و رانش لایه‌های خاک یا عوارض ناشی از خشک کردن زاینده‌رود باشد. در هر حال آنچه که برای سی و سه پل خطرناک به نظر می‌رسد، چشم پوشی از علت اصلی این ترک‌ها و پر کردن آن ها با ماله است.

با این که سال گذشته چند بار شاهد نشست زمین در نزدیکی سی و سه پل بودیم ولی برای پیشگیری از وضعیت فعلی هیچ سامانه‌ای جهت پایش لرزش‌های احتمالی و اندازه‌گیری نشست پل مورد استفاده قرار نگرفته است.

 نکته نگران کننده دیگر، نصب ناشیانه لوله‌های داربست فلزی جهت مرمت است که با برخورد به بدنه پل آسیب‌هایی به بدنه آجری پل وارد نموده است. به نظر می‌رسد که برای برون رفت از این وضعیت بحرانی باید هرچه سریع تر عملیات حفاری مترو در نزدیکی سی و سه پل برای همیشه متوقف شود و از مسیر مناسب دیگر برای عبور خط شمالی – جنوبی مترو استفاده شود.







مهدی پیرحیاتی-مدیر انجمن بوم آورد ایران

و این هم پروژه جدید که از زیر سی و سه پل می گذرد:



مهمترین پروژه  حمل و نقل اصفهان
 
از ترافيك شهر به زير رودخانه پناه مي بريم
 ترافيك روز افزون شهر از يك سو و نبود ظرفيت ساخت پل جديد در مركز شهر اصفهان موجب شد تا احداث تونل زير رودخانه در مركز همچنين ساخت پل هفتم بر روي رودخانه‌ي زاينده رود در دستور كار مديريت شهري قرار گيرد.
 
به گزارش ايمنا، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افزايش ترافيك در مركز شهر همچنين افزايش سفر هاي شهري از طرفين رود خانه، يادآور شد: احداث تونل زير رودخانه حد فاصل خيابان‌هاي آيت‌الله شمس‌آبادي و توحيد همچنين ساخت پل هفتم بر روي زاينده رود در محدوده اي بعد از پل غدير و يك طرفه كردن خيابان هاي اطراف رودخانه از جمله راهكار هايي است كه مديريت شهري اصفهان طبق برنامه پنج ساله اصفهان ۹۵ در دستور كار دارد.
از ترافيك شهر به زير رودخانه پناه مي بريم

مهندس بهبهاني با بيان اين كه آمارها حاكي از اين است كه روزانه حجم زيادي از خودروها از جنوب زاينده رود به شمال آن در رفت و آمد هستند، تصريح كرد: ساخت تونل در زير رودخانه‌ زاينده‌رود
" ساخت تونل در زير رودخانه‌ زاينده‌رود براي اتصال خيابان‌هاي شمس‌آبادي و توحيد با هدف رفع بخشي از مشكلات ترافيكي محدوده مركزي شهر اصفهان ضروري است "
براي اتصال خيابان‌هاي شمس‌آبادي و توحيد با هدف رفع بخشي از مشكلات ترافيكي محدوده مركزي شهر اصفهان ضروري است و در حال حاظر اين پروژه در مرحله مطالعاتي خود را پشت سر مي گذارد. 
وی به مشكلات و چالش‌هاي ترافيكي به ويژه در محدوده مركزي شهر و بالا بودن تعداد سفرها در مسير جنوب به شمال رودخانه زاينده‌رود و بالعكس اشاره و اضافه كرد: با توجه به اينكه ساخت پل برروي رودخانه امكانپذير نيست، براساس نظر كارشناسان و مشاوران ساخت تونل و احداث پل هفتم بر روي زاينده رود بهترين راهكار براي برون رفت از مشكل ترافيك و تسهيل سفرهاي جنوب به شمال رودخانه خواهد بود.
وي از انجام مطالعات جامع در رابطه با مسائل تردد و عبور و مرور و مباحث ترافيكي در طرفين رودخانه توسط مشاور سخن به ميان آورد و گفت: با توجه به اين مطالعات كه در سال گذشته توسط كارشناسان انجام شد، بخش قابل توجهي از ايجاد سهولت در تردد در طرفين رودخانه با اجراي ساماندهي ترافيكي در نظر گرفته شده است و طبق اين بررسي ها احتمال دارد در سالهاي آينده خيابان هاي طرفين رودخانه در بعضي از قسمت ها يك طرفه شود تا ترافيك در اين مناطق كنترل گردد.
رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان در پايان خاطر نشان كرد: برنامه‌ريزي اصولي و صحيح در توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي شامل خطوط مترو، تراموا، BRT و تاكسي براي رفع معضلات ترافيكي و روانسازي رفت و آمد مردم ضروري است.

__._,_.___
Recent Activity:
یاهو گروه انديشه نیک برای تبادل اندیشه و انتقال مطالب آموزنده

اجتماعی، فرهنگی، علمی و هنری از شخصی به شخصی دیگر و از نسلی به

نسل دیگر، راه اندازی شده است.


baraye didane in email be surate farsi mitavanid az yeki
az do rahe zir estefade konin:

1-Right clik>Encoding>More>Unicode (UTF-8)
2-Right clik>Encoding>More>Arabic (windows)

اگر این مطلب از طرف دوستان برای شما بازفرست شده است

می توانید در صورت تمایل در این یاهوگروه به نشانی اینترنتی

http://groups.yahoo.com/group/Andisheyenik

وآدرس ایمیل Andisheyenik@yahoogroups.com

،عضو شوید تا همه مطالب فرهنگی و اندیشه ای گروه را دریافت نمایید

لطفا در نظر داشته باشید که مطالب ارسالی از طرف صاحبان اندیشه با نگرشها

و سلیقه های گوناگون را به معنای خط مشی این یاهوگروه قلمداد نکنیم.

شاگردی دقیق، آموزگاری شریف و پرستاری مهربان برای (اندیشه) هم باشیم و بمانیم

مدیریت اندیشه نیک
http://groups.yahoo.com/group/Andisheyenik/join
http://groups.yahoo.com/group/Andisheyenik/join
http://groups.yahoo.com/group/Andisheyenik/join
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved