428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۹۰

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

قرارداد اکتشاف نفت آمریکا و روسیه

دو شرکت بزرگ نفت جهان موافقت کرده اند مشترکا به جستجوی نفت در مناطق قطبی روسیه بپردازند.

اکسون موبیل در آمریکا - بزرگترین شرکت نفتی جهان  و روسنفت - تولید کننده بزرگ نفت خام در روسیه - روز سه شنبه یک قرارداد سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری امضا کردند و گفتند قصد دارند در اعماق قطب شمال در دریای کارا و نیز در دریای سیاه به اکتشاف بپردازند.

قرارداد همچنین به روسنفت اجازه خواهد داد در پروژه های توسعه در ایالت تگزاس در جنوب غربی آمریکا و در خلیج مکزیک در نزدیکی ساحل جنوبی آمریکا شرکت کند.

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه شخصا قرارداد را تایید کرد. او با رکس تیلرسون، مدیر اجرایی اکسون در شهر سوچی در کرانه دریای سیاه ملاقات کرد و گفت دو شرکت ممکن است در نهایت نزدیک به ۵۹۹ میلیارد دلار در پروژه های مشترک خرج کنند. تیلرسون گفت توافق اولیه ارزش عمده ای برای دو شرکت خواهد داشت.

کارشناسان انرژی می گویند دریای کارا و دریای سیاه از جمله امید بخش ترین مراکز برای یافتن نفت و گاز بیشتر در جهان هستند، با این حال سطح اکتشاف در آنها از هر نقطه دیگری پایین تر بوده است.

تماس ایران با مخالفان قذافی

ایران با اعلام تماس با شورای ملی انتقال لیبی به آنان نزدیک می شود.

بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه روز دوشنبه تلفنی درباره مناسبات دو جانبه و مسایل مورد علاقه با مصطفی عبدالجلیل رهبر شورای انتقالی گفتگو کرد.

بیانیه حاکی است جلیل نیز خواهان پیشبرد مناسبات بین تهران و طرابلس شده و تعهد کرده در مورد مساله ناپدید شدن امام موسی صدر در لیبی در سال ۱۹۷۸ اقدام کند.

این رویداد روابط بین ایران و رژیم قذافی را تیره می کند.

امام موسی صدر رهبر روحانی شیعیان لبنان زمانی کوتاه پیش از آن که قرار بود با مقام های دولت قذافی ملاقات کند ناپدید شد.

شیعیان لبنان عموما قذافی را مسئول ناپدید شدن او می دانند.

ایران موضع دو گانه ای در مناقشه لیبی داشته است. در حالی که قذافی را در نبرد با مخالفانش محکوم ساخته، از ناتو به دلیل مداخله و جانبداری مخالفان انتقاد کرده است.

تیراندازی در مقابل مسجدی در دانمارک

در جریان تیراندازی در مقابل مسجدی در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، یک تن جان سپرد و یک نفر زخمی شد.

یک سخنگوی پلیس روز سه شنبه اعلام کرد تیراندازی در خارج از موسسه فرهنگی مسلمانان که پاکستانی ها برای برگزاری مراسم عید فطر در آنجا جمع شده بودند، روی داد.

حادثه ظاهرا با مجادله ای بین دو گروه از جوانان آغاز شد. به نقل از یک شاهد صدای ۱۵ تا ۲۰ گلوله شنیده شد. وی می گوید مردم، از جمله زنان و کودکان، را دیده که وقتی تیراندازی آغاز شد فرار می کردند و در پشت خودروها پناه می گرفتند.

پلیس ناحیه اطراف مسجد را محاصره کرده است و به تحقیق ادامه می دهد. تاکنون کسی بازداشت نشده است.

پافشاری مردم یمن برای برکناری صالح

فعالان مخالف دولت در یمن مراسم پایان ماه رمضان را با تکرار درخواست استعفای علی عبدالله صالح رییس جمهوری برگزار کردند.

هزاران معترض روز سه شنبه در جریان آیین های عید فطر علیه رییس جمهوری تجمعاتی ترتیب دادند.

اعتراضات یک روز پس از آن برپا می شود که صالح بار دیگر وعده داد انتخابات ریاست جمهوری را بر گزار کند و اصلاحاتی انجام دهد. گزارش های رسانه های دولتی به نقل از صالح حاکی است که دولت می تواند راه های قانونی برای غلبه بر  یک «مرحله خطرناک» در تاریخ یمن که وحدت و دمکراسی کشور را تهدید می کند، بیابد.

صالح این نظر را در عربستان سعودی که دوره نقاهت را در آنجا می گذراند، ابراز داشت.

دولت یمن در حالی که با ناراضیان روبرو است با ستیزه جویان القاعده نیز می جنگد.

روز دوشنبه، مقام های یمنی اعلام کردند ۱۰ سرباز در نبرد با ستیزه جویان در جنوب کشته شدند. به گفته آنان، نبرد در روزهای یکشنبه و دوشنبه  در حالی روی داد که سربازان به سوی شهر زنجبار، مرکز استان ابیان، پیش می رفتند.

مرحله دوم هدفمندی یارانه ها با چاشنی تورم و رقم های «غیرواقعی»

مقام های دولتی ایران ، خبر داده اند که مرحله دوم طرح اقتصادی هدفمندی یارانه ها  از آذر امسال اجرایی می شود.

در هفته های اخیر ، برخی از صاحبنظران نسبت به ادامه ای اجرای طرح پرداخت یارانه مستقیم به مردم ابراز تردید کرده بودند.

جمشید اسدی ، تحلیلگر مسایل اقتصادی در پاریس معتقد است ناموفق بودن طرح هدفمندی یارانه ها قابل پیش بینی بود. وی می گوید: « همه ی شاخص های اقتصادی قبل از اجرای طرح نشان می داد ، هدفمندی یارانه ها موفقیت آمیز نخواهد بود.»

<!--IMAGE-LEFT-->

با اینکه بسیاری از کارشناسان،  هدفمندی یارانه ها را اقدامی درست می دانند اما اکثر آنها نسبت به روش دولت انتقاد دارند. در مجلس برخی از نمایندگان چون احمد توکلی و غلامرضا مصباحی مقدم انتقاداتی را مطرح کرده اند و حتی چندی پیش، علی لاریجانی اعلام کرد دولت به مصوبات مجلس بی تفاوت است و «قانون شکنی» دولت موجب تورم شده است.

پیش از این محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران در آستانه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها گفته بود اجرای چنین طرحی نه تنها به گرانی منجر نمی شود بلکه «وضع مردم بهتر می شود».

اینک ۹ ماه پس از آغاز هدفمندی یارانه ها ، رییس بانک مرکزی ایران تایید کرده که اجرای این طرح،  به افزایش تورم منجر شده. به گفته ی محمود بهمنی ، هدفمندی یارانه ها ۴/۵ درصد مستقیم و حدود ۲ درصد غیر مستقیم بر تورم تاثیر داشته و اینک، نرخ تورم به بیش از ۱۷ درصد رسیده است.

آینده چه خواهد شد؟ جمشید اسدی می گوید محمود احمدی نژاد طرح هدفمندی یارانه ها را ادامه خواهد داد. هرچند به عقیده آقای اسدی ، کمی تغییرات بر آن اعمال می کند اما همچنان با این روش به پیش می رود: «تورم بیشتر می شود و گرانی هم به دنبال آن بطوری که بسیاری از مردم توان پرداخت هزینه های زندگی را نخواهند داشت».

هفته پیش ، وزیر اقتصاد ایران،  مهمترین موفقیت هدفمندی یارانه ها را، درآمد ناشی از اجرای این طرح دانست. اما برخی ، همچون کاظم دلخوش از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس تحقق این درآمد را مورد تردید قرار داده و ادعای مسوولان دولتی را غیر واقعی می دانند.

در هفته های گذشته ، محمود احمدی نژاد وعده داده بود که قبل از هر ماه ، مبلغ یارانه به حساب مردم واریز می شود اما اینک ، نداشتن اعتبار لازم، موجب شده دولت ، پرداخت یارانه های این ماه را تا  هفته دوم شهریور بتاخیر بیاندازد.

مهلت ۴ روزه مخالفان قذافی به هواداران او

شورای ملی انتقال لیبی به نیروهای وفادار به معمر قذافی در سرت ۴ روز مهلت داده است تسلیم شوند.

مصطفی عبدالجلیل رهبر شورا روز سه شنبه در بنغازی خطاب به هواداران قذافی گفت اگر تا روز شنبه علامتی از موافقت با پایان صلحجویانه مناقشه نشان ندهند، مخالفان به عملیات نظامی متوسل خواهند شد. نیروهای مخالف می گویند برای نبرد نهایی جهت به دست گرفتن کنترل بیشتر مناطق کشور آماده می شوند.

قذافی از زمان ورود رزمندگان مخالف به طرابلس در هفته گذشته دیده نشده است و سرت یکی از مناطقی تلقی می شود که ممکن است قذافی در آنجا پنهان شده باشد.

نیروهای مخالف به سرت نزدیکتر شده اند و ناتو به حمله های هوایی علیه ایستگاه های رادار، سیستم های موشکی و خودروهای زرهی دست زده است.

یک افسر ارشد ناتو روز سه شنبه به خبرنگاران گفت اتحادیه از مذاکراتی که بین نیروهای موافق و مخالف قذافی در سرت جریان دارد آگاه است. وی گفت قذافی همچنان به صورت یک «تهدید جهانی» باقی است و «به تهدید مردم لیبی ادامه می دهد.» وی افزود قذافی هنوز قادر است بر نیروهای مسلح و تسلیحات فرماندهی کند و « قصد ندارد به گونه ای صلحجویانه عقب نشینی کند و به خصومت پایان دهد.»

پیشتر در روز سه شنبه رهبران مخالف در لیبی از مقام های الجزایر درخواست کردند همسر و سه فرزند قذافی را که بامداد دوشنبه وارد آن کشور شدند، تحویل دهند.

وزارت امور خارجه الجزایر اعلام کرد صفیه همسر قذافی، و سه فرزندش عایشه، محمد و هانیبال و همسرانشان با اتومبیل از مرز گذشتند. عایشه، دختر قذافی، یک روز پس از آن که به آنان اجازه داده شد از مرز بگذرند، فرزند دختری به دنیا آورده است.

مقام ها در الجزایر می گویند دبیرکل سازمان ملل متحد و مخالفان قذافی را از ورود آنان آگاه کرده اند. مقام های اوپوزیسیون قبلا الجزایر، تنها همسایه لیبی را که شورای ملی انتقال لیبی را به رسمیت نشناخته ، متهم کردند که از قذافی حمایت می کند و مزدورانی برای سرکوب قیام برای او فراهم آورده است. الجزایر این اتهام را تکذیب کرده است.

یک گروه طرفدار حقوق بشر می گوید شواهدی از امکان ارتکاب جنایات جنگی توسط نیروهای طرفدار قذافی در مصراته پیدا کرده است.

برنامه جهانی غذا روز سه شنبه گفت ۶۰۰ تن غذا همراه با تدارکات فوری از جمله آب، دارو و سوخت برای کمک به مردمی که در جنگ آسیب دیده اند به طرابلس می فرستد. گروه می گوید غذا توسط صلیب سرخ لیبی توزیع خواهد شد و به تغذیه ۳۵ هزار نفر برای یک ماه کمک می کند.

در همین حال، اینک که مخالفان کنترل بیشتر کشور را به دست گرفته اند، رهبران دولت های حامی عملیات ناتو در لیبی در جلسه ای در پاریس درباره راه های کمک به لیبیایی ها، بحث می کنند. در این جلسه هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا نیز حضور دارد.

اکثریت مسلمانان آمریکایی از زندگی در آمریکا راضی هستند

بر اساس  یک نظرسنجی تازه برخی از مسلمانان آمریکایی از کنترل و زیر نظر بودن شکایت دارند. اما اکثریت آنان از زندگی در آمریکا راضی هستند.

نظر سنجی، که توسط مرکز پژوهشی پیو انجام گرفت، نشان می دهد از هر ۱۰ آمریکایی مسلمان ۸ نفر از زندگی خود خشنود هستند و جوامعی را که در آنها زندگی می کنند مکان های مثبتی برای زندگی توصیف کرده اند.

اما ۵۲ درصد می گویند دولت، مسلمانان را برای شناسایی تروریستی مشخصا زیر نظر دارد و نزدیک به همین رقم می گویند آنان شخصا سال گذشته هدف آزار قرار گرفته اند. بیش از نیمی از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده اند می گویند از زمان حمله های تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ زندگی برای آنان دشوارتر شده است.

در این بررسی، هیچ افزایشی در حمایت از افراط گرایی اسلامی در میان مسلمانان آمریکایی نسبت به مطالعه گذشته سازمان پیو در سال ۲۰۰۷ به چشم نمی خورد. هشتاد و یک درصد پرسش شوندگان گفتند بمب گذاری های انتحاری و دیگر شکل های خشونت علیه غیر نظامیان هرگز قابل توجیه نیست.

با این حال، نزدیک به نیمی از مسلمانان آمریکاییان می گویند رهبران مذهبی آنان در آمریکا به اندازه کافی علیه تندروهای اسلامی سخن نگفته اند.

سازمان پیو تخمین می زند که ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار مسلمان در آمریکا زندگی می کنند که این تعداد، ۴۰۰ هزار نفر از چهار سال پیش بیشتر است.

دو بمب گذار انتحاری در کراچی کشته شدند

پلیس پاکستان می گوید دو بمب گذار انتحاری در انفجار زودرس مواد منفجره ای که با خود همراه داشتند کشته شدند.

به گفته پلیس، انفجار روز سه شنبه در شهر کراچی و زمانی روی داد که دو مرد با موتورسیکلت از یک ناحیه مسکونی عبور می کردند.

مقام ها بر این باورند که آنان مواد منفجره را برای استفاده در یک حمله تروریستی به محل نامشخصی درکراچی می بردند.

در چند ماه گذشته صدها تن در یکی از بدترین امواج نا آرامی در کراچی در سال های اخیر کشته شده اند.

بسیاری از قتل ها به دسته های اشرار قومی مرتبط با جناح های رقیب نسبت داده می شود.

بررسی خسارات وارده از تندباد آیرین

ساکنان کرانه شرقی آمریکا همچنان با سیل تاریخی و خاموشی های گسترده برق ناشی از تندباد مرگبار آیرین دست به گریبانند.

آیرین، که روز جمعه در ایالت کارولینای شمالی فرود آمد، دست کم ۴۰ تن را در آمریکا و کانادا کشته است.

بسیاری از مردم با قطع اب و برق مواجه شده اند. شرکت های آب و برق می گویند ممکن است تا بیش از یک هفته دیگر جریان برق در بسیاری از ۵ میلیون خانه و مراکز بازرگانی برقرار نشود.

تند باد آیرین یکشنبه شب به کانادا تاخت و مشکلات فراوانی به بار آورد.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به آژانس مدیریت اورژانس فدرال و دیگرنهادهای دولت دستور داده است تمام توان خود را برای کمک به آسیب دیدگان به کار بگیرند.

مقام های ارشد دولت برای ارزیابی خسارت های وارده به ایالت هایی که بیش از همه آسیب دیده اند سفر می کنند.

در ایالت ورمونت در شمال آمریکا، ساکنان با شدیدترین سیل در یک قرن دست و پنجه نرم می کنند.

تندباد آیرین در حرکت به سوی شمال، سکنه شهر دو میلیون و پانصد هزار نفری ورمونت را ناچار به تخلیه کرد و با بادهای تند و باران های سنگین به جاده ها، پل ها و ساختمان ها آسیب رساند.

چندین فرودگاه بسته و هزاران پرواز لغو شدند. رفت و آمد زمینی نیز در چندین منطقه متوقف شد.

حمله مرگبار نیروهای امنیتی سوریه به معترضان در عید فطر

فعالان حقوق بشر سوریه می گویند نیروهای دولتی روز سه شنبه در تیراندازی به سمت معترضان در روز «عید فطر» هفت نفر را کشتند.

کمیته هماهنگی محلی می گوید نیروهای دولتی، شش نفر را در شهرهای انخل و الحاره در جنوب سوریه کشتند. یک نفر نیز در نماز عید فطر شهر مرکزی حمص کشته شد.

ادامه سرکوب معترضان توسط دولت سوریه یک روز پس از آن صورت می گیرد که فعالان حقوق بشر از کشته شدن ۶ نفر به دست نیروهای امنیتی در حمله به مناطق مختلف کشور خبر داده بودند.

بشار اسد، رییس جمهوری سوریه با وجود اینکه به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد اطمینان داده بود عملیات نظامی در سوریه پایان یافته است، همچنان به سرکوب مخالفان ادامه می دهد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:
pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی
https://fi.polynesia.com.ru/pn/
https://ov.papuanet.net/pn/
https://pa.pdt.net.ru/pn/

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد
UltraVOAPersian

PSIPHON - نرم افزار
http://pardistaft.info/

ماهواره های صدای آمريکا

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)
Downlink Frequency: 11,585 MHz
FEC: 3/4
Symbol Rate: 27.500 MSym/s
Polarization: V
VC/Service ID: 175

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)
Downlink Frequency: 4,040 MHz
FEC: 1/2
Symbol Rate: 26.5 MSym/s
Polarization: H
VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)
Downlink Frequency: 12,608 MHz
FEC: 2/3
Symbol Rate: 19.279 MSym/s
Polarization: H
VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)
Downlink Frequency: 11,355 MHz
FEC: 3/4
Rate: 27.5 MSym/s
Polarization: V
VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
جهان
اجتماعی
اقتصاد و صنعت
فرهنگ و هنر
ورزش
علم و فن آوری

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

We have redesigned our home page to make it easier for you to find the news, information, videos, VOA programs and interactive features you're looking for.
Please let us know what you think with an E-mail to: newdesign@VOANews.com.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved