428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۹۰

[aghalyat] اخبار روز

 



کار

سازمان فدائیان(اقلیت)؛


اعتراض ۴۰۰ کارگر شرکت کیسون به عدم دریافت حقوق

Posted: 29 Aug 2011 09:06 AM PDT

گزارش ها حاکی از آن است که کارگران شرکت پیمانکار طرف قرارداد با متروی اهواز یعنی شرکت کیسون به دلیل عدم پرداخت ۷ ماه حقوق خود دیروز دست از کار کشیدند.
به گزارش ایلنا، آقایار حسینی، دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان، گفت: "حدود ۴۰۰ کارگر شرکت کیسون دیروز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق ۷ ماهه خود دست از کار کشیدند."
وی با اشاره به تماس خود با مدیرعامل شرکت متروی اهواز افزود: "مدیرعامل متروی اهواز اظهار می‌دارد تمام بدهی‌های شرکت کیسون پرداخت شده اما متاسفانه گویا مسوولان این شرکت منابع مالی حقوق کارگران را در جای دیگری هزینه کرده‌اند."
وی در پاسخ به این سوال که آیا متروی اهواز نباید به پرداخت حقوق کارگران تحت پوشش شرکت‌های پیمانکاری حساس باشد، اظهارداشت: "قطعا همین گونه است و ما از مسوولان شهرداری مترو ومسوولان استانداری می‌خواهیم که پیگیر مطالبات کارگران شرکت کیسون باشند."
بنا به گزارش‌های رسیده امروز هم این اعتصاب ادامه دارد.

این کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اهواز اظهار داشتند که از اسفند ماه سال گذشته حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند و وقتی اعتراض می‌کنند هم آن‌ها را به اخراج تهدید می‌کنند و اجازه دیدار با مدیران را به آنها نمی‌دهند.

این کارگران با بیان اینکه مسئولان وعده پرداخت نیمی از حقوق یک ماه را داده‌اند که برای ما قابل قبول نیست، حداقل خواسته خود را پرداخت حقوق پنج ماه عنوان کردند و گفتند: تا زمانی که این مبلغ را نگیریم به محل کار خود باز نمی‌گردیم.

به گفته این کارگران، با تاخیر در پرداخت حقوق مشکلات زیادی گریبان آنها و خانواده‌هایشان را گرفته که با توجه به نزدیکی عید فطر این مشکلات دو چندان شده است.

کارگران متروی اهواز، عدم دریافت فیش حقوقی، مغایر بودن لیست بیمه با میزان حقوق دریافتی، به روز نبودن قرارداد‌ها، عدم امکان استفاده از ساعات استراحت بین کار، اعمال نشدن اضافه حقوق و تبعیض بین کارگران بومی و غیربومی را از تخلفات پیمانکار خود (شرکت کیسون) عنوان کردند.

یکی از مسئول شرکت کیسون و مدیرعامل سازمان قطارشهری اهوازدررابطه با اعتصاب کارگران ومطالباتشان اظهارات ضد ونقیضی بشرح زیرداشتند:

حلقه تنگ مشکلات مالی قطار شهری اهواز

مجری طرح قطارشهری اهواز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، مطالبات کارگران را تایید کرد و آن را ناشی از مشکلات مالی پروژه قطارشهری و عدم تخصیص اعتبارات دانست.

بهرام محسنی با اشاره به مکاتباتی که با سازمان قطارشهری اهواز صورت گرفته افزود: در این مکاتبات مبالغی که در این پروژه هزینه شده اعلام و درخواست اعتبار کردیم که پروژه با توقف روبه‌رو نشود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی در تمام ایستگاه‌های مترو تعطیل شده، اظهار داشت: سازمان قطارشهری پذیرفته که برای حل شدن مشکل حقوق کارگران یک‌میلیارد تومان به شرکت کیسون (پیمانکار پروژه مترو) پرداخت کند که بر این اساس به برخی از کارگران حقوق یک ماه و به بعضی دیگر کمتر از یک ماه پرداخت می‌شود؛ اما توان پرداخت حقوق چهار یا پنج ماه را نداریم.

محسنی با بیان اینکه کارگران این پروژه صادقانه و در شرایط سخت و گرما بدون تعطیلی کار می‌کنند، تصریح کرد: از ابتدای پروژه در سال ۸۷ تا کنون همیشه چهار ماه تاخیر در حقوق کارگران بوده است اما تحمل تعویق شش ماهه در حقوق برای کارگران سخت است.

به گفته وی، شرکت کیسون تا کنون ۸۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه کرده است، اما تعهد بیش از این از توان شرکت خارج است.

این مقام مسئول در شرکت کیسون: در سال گذشته ۱۰۸ هزار مترمکعب بتن‌‌ریزی، ۷ هزار و ۶۳۲ تن آرماتوربندی، ۵۴ هزار مترمربع قالب‌بندی و ۲۳۴ هزار مترمکعب خاکبرداری انجام داده‌ایم که برای می‌لگرد حدود ۷ میلیارد تومان و سیمان مصرفی ۳ میلیارد تومان هزینه داشته است این در حالیست که خالص پرداختی به شرکت در این مدت ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: با هدفمندی یارانه‌ها هزینه تامین سوخت از ۷ میلیون تومان در ماه به ۱۴۰ میلیون تومان و بهای برق در یک ماه به ۷۶ میلیون تومان رسید علاوه بر این دستگاه‌های حفار در هر یک کیلومتر ۲ میلیارد تومان مواد مصرفی لازم دارند به این مبالغ باید یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه ماهانه نیروی انسانی و خودروهای سبک را نیز اضافه کرد.

مجری طرح قطار شهری اهواز مطالبات شرکت کیسون را از ابتدای پروژه تا آخر مرداد ماه ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای سال جاری ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای متروی اهواز پیش‌بینی شده اما تا کنون این اعتبار ابلاغ نشده است.

محسنی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۵۵ نفر پرسنل قطارشهری اهواز است که ۱۲ درصد آن‌ها غیربومی هستند، تخلفات در زمینه فیش حقوقی، امضای قرارداد با کارگران، تهیه لیست بیمه و اضافه کار را رد کرد.

Share

تعداد كارگران قراردادی سالانه ۵ درصد افزایش می یابد

Posted: 29 Aug 2011 09:06 AM PDT

رئیس اتحادیه كارگران قرارداد و پیمانی سراسر كشور اعلام كرد:‌در برخی از واحدهای تولیدی مزد دریافتی كارگران قراردادی بین 250 الی 300 هزار تومان است.
فتح الله بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،از افزایش سالیانه تعداد كارگران قراردادی و پیمانی در سراسر كشور خبر داد و اظهار داشت:‌ تعداد كارگران قراردادی به طور میانگین سالیانه 5 درصد افزایش می یابد.
به گفته وی، در حال حاضر 85 درصد از كارگران فعال در واحدهای تولیدی كشور را كارگران قراردادی و پیمانی تشكیل می‌دهند.
وی در ادامه خواستار افزایش سیاست های حمایتی دولت از كارگران شد و افزود: در حال حاضر بیش از 50 درصد از كارگران حداقل مصوبه مزدی وزارت كار را دریافت می كنند.
رئیس اتحادیه كارگران قراردادی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش تعداد كارگران روز مزد در سال جاری خبر داد: گفت:‌ در حال حاضر مراجع رسمی كشور آماری از تعداد كارگران روز مزد ندارند‎.

Share

احضار شش فعال صنفی معلمان در کردستان به دادگاه انقلاب

Posted: 29 Aug 2011 09:06 AM PDT

امروز دوشنبه شش تن از اعضای فعال انجمن صنفی معلمان کردستان به دادگاه انقلاب احضار شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آقایان کمال فکوریان٬ علی قریشی، مصطفی سربازان ٬ پرویز ناصحی ٬عزت نصرتی ظهر امروز از طریق تماس تلفنی به دادگاه انقلاب سنندج احضار شدند.

شایان ذکر است که فعالین مذکور باید روز سه شنبه راس ساعت هشت صبح در شعبهٔ چهارم بازپرسی دادگاه انقلاب حاضر شوند.

Share

شورش و درگیری خونین در زندان اصفهان

Posted: 29 Aug 2011 09:05 AM PDT

در حالی كه منابع غیر رسمی از درگیری دسته جمعی زندانیان در اردوگاه كاردرمانی و حرفه آموزی اسدآباد مباركه خبر می‌دادند، مدیركل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان این موضوع را تكذیب كرد. البته تنها یك روز از تكذیب مدیركل زندان‌های استان اصفهان در این زمینه نگذشته بود كه دادستان عمومی و انقلاب اصفهان بخشی از خبر را تایید كرد و گفت: درگیری دسته جمعی نبوده و تنها یك نفر در این زمینه به قتل رسیده است.

قاضی محمدرضا حبیبی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در این رابطه گفت: این دو زندانی كه به جرم حمل مواد مخدر به پانزده سال زندان محكوم بودند به‌خاطر یك مسئله پیش‌پا افتاده و جزئی كه بیش‌تر جنبه شوخی داشته با یكدیگر درگیر شده و پس از نزاع لفظی، یكی از آنان با شیء تیزی كه بوسیله قاشق غذاخوری درست شده بود به زندانی دیگر حمله كرده و با فرو كردن شیء در قلب وی، او را به قتل می‌رساند.

این در حالی است كه رمضان امیری، مدیركل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن رد هرگونه درگیری در اردوگاه حرفه آموزی و كاردرمانی اسدآباد مباركه گفت: درگیری در زندان یك موضوع غیر قابل انكار است و حتی امكان دارد دو نفر شهروند عادی نیز در خیابان با یكدیگر درگیر شوند.

وی ضمن رد شایعه كشته شدن دو نفر زندانی بر اثر این درگیری بیان داشت: هرگونه بیان جزئیات در این زمینه منوط به موافقت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور بوده كه پس از دریافت موافقتنامه نیز تنها در صورت حضور خبرنگار در این اداره كل صورت می‌پذیرد. گفتنی است، فاز اول اردوگاه كاردرمانی و حرفه‌آموزی استان اصفهان سال 1379 توسط سیدمرتضی بختیاری، رئیس وقت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور برای انتقال زندانیان معتاد به آن مركز به بهره‌برداری رسید، ولی در سال 1380 در این مركز یك شورش دسته جمعی رخ داد و حدود 40 زندانی از آن موفق به فرار شدند كه در همان روز‌های اول شورش و فرار بیش از 30 نفر از آنان دستگیر شدند. همچنین درباره فرار بزرگ زندانیان از زندان مركزی اصفهان كه چندی پیش اتفاق افتاد باز هم خبرنگاران و اصحاب رسانه طی تماس‌های مكرر با مسئولان این نهاد اجتماعی خواستار بیان جزئیات خبر شدند كه با مخالفت مسئولان این سازمان مواجه شدند.

منبع: سایت ملت آنلاین

Share

هزاران معتاد بی خانمان در خیابانهای تهران

Posted: 29 Aug 2011 09:05 AM PDT

مدیر كل اجرایی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تا كنون بیش از 9 هزار و 100 معتاد ولگرد در تهران جمع آوری شدند.

به گزارش فارس، مسعود زاهدیان در باره طرح ضربتی مقابله با معتادان ولگرد خیابانی اظهار داشت: تاكنون بیش از 9 هزار و 100 نفر در این طرح جمع‌آوری شده‌اند.

وی افزود: این معتادان به مراكز موضوع ماده 16 (مراكز نگهداری معتادان)‌ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر ارجاع داده شده‌اند كه پس از پالایش برخی از معتادان متجاهر به اعتیاد به مراكز درمان اجباری با دستور مقام قضایی ارجاع داده شدند.

زاهدیان تصریح كرد: در حال حاضر بیش از 4 هزار و 200 نفر تا تاریخ 25 مرداد در كمپ‌ها و اردوگاه‌های نگهداری معتادان مستقر هستند.

Share

بازداشت چندین نفر از فعالان تجمع روز شنبه بازار

Posted: 29 Aug 2011 09:04 AM PDT

دست‌کم ۱۶ تن از افراد حاضر در راهپیمایی روز شنبه بازار تهران، به اتهام تحریک کسبه و بازاریان و هدایت آنها و سر دادن شعار، توسط ماموران بازداشت شدند.

به گزارش کلمه، یکی از ماموران نیروی انتظامی مستقر در بازار که نخواست نامش فاش شود، در این باره به خبرنگار کلمه گفت که دستور آزادی این افراد با عنوان «تعزیه‌گردانان» اغتشاش در بازار صادر شده است.

صبح روز – یکشنبه – هم بازار تهران صحنه‌ی حضور تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و لباس شخصی بود که با حضور خود مانع از تکرار راهپیمایی اعتراضی روز قبل شوند.

برخوردهای امنیتی و پلیسی کردن فضای بازار در حالی در صورت کار دولت و نیروی انتظامی قرار گرفته که پیش‌تر فعالان اقتصادی و برخی نمایندگان مجلس هشدار داده بودند که اجرای قانون با اعمال قوه قهریه ممکن نیست.

اما از سوی دیگر، مصباحی مقدم، نماینده اصولگرای مجلس، و برخی مدیران دولتی تهدید کرده بودند که در صورت ادامه‌ی اعتصاب، پارچه‌فروشان ممکن است با برخورد نیروی انتظامی مواجه شوند.

Share

__._,_.___
Recent Activity:
MARKETPLACE
A bad score is 579. A good idea is checking yours at freecreditscore.com.
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved