428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

یکشنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۸۹

{محرم سبز_Sohrab Arabi} دهم اسفند؛ دعوت به راهپیمایی در اعتراض به حصر خانگی سران مخالف

 
 

Sent to you by برماست که کاری زینبی کنیم via Google Reader:

 
 

via مردمک by مردمک on 2/26/11

خبر - مردمک

در اعتراض به ادامه حصر خانگی دو رهبر مخالفان دولت ایران، «شورای هماهنگی راه سبز امید» در بیانیه‌ای از برگزاری یک راهپیمایی در روز سه‌شنبه، ۱۰ اسفند خبر داد.

این شورا در بیانیه شماره چهار خود که دیروز، ششم اسفند منتشر شده است، اعلام کرد این راهپیمایی از ساعت پنج بعد از ظهر در تهران از میدان امام حسین به‌سوی میدان آزادی و در خیابان‌ها و میادین اصلی شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

در این بیانیه آمده است «در صورتی که حصر و زندان خانگی غیرقانونی این رهبران ادامه یابد»، از هم اکنون مردم را به تجمع‌های اعتراضی غیر متمرکز در سراسر ایران در روز ٢۴ اسفند دعوت می‌کنند.

از چند روز پیش از برگزاری راهپیمایی ۲۵ بهمن برای ابراز همبستگی با اعتراض‌های مردم مصر و تونس که به دعوت موسوی و کروبی صورت گرفت، اعمال فشار و ایجاد محدودیت برای آن‌ها تشدید شده است و واکنش خانواده‌ها و گروه‌های معترض را در پی داشته است.

پیش از این، مجتبی واحدی، مشاور مهدی کروبی از احتمال برگزاری تجمعی در اعتراض به حصر خانگی دو رهبر مخالفان دولت در ایران خبر داده بود.

جوانان احزاب اصلاح‌طلب نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که در صورت پایان‌ندادن به این حصر خانگی تا پیش از روز ۱۱ اسفند، که روز تولد میرحسین موسوی است، از مردم ایران دعوت خواهند کرد تا برای راهپیمایی به خیابان بیایند.

روز گذشته، ششم اسفندماه، سه فرزند میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در نامه‌ای اعلام کردند که از شرایط زندگی، غذا و سلامت پدر و مادرشان بی‌خبر هستند و هیچ راهی برای ورود به کوچه و خانه پدری خود ندارند.

از روز ۲۷ بهمن‌ آقای موسوی و همسرش در حصر کامل خانگی قرار گرفتند و ارتباطات محدود آن‌ها با خارج از خانه نیز به طور کامل قطع شد.

همچنین پس از حمله نیروهای امنیتی در روز دوم اسفند به منزل مهدی کروبی، اعضای خانواده او، هر گونه پیش‌آمد اتفاقی پس از آن و حفظ سلامت آقای کروبی و همسرش را به عهده مقام‌های حکومتی دانستند.

از آنجا که مایحتاج مهدی و فاطمه کروبی از ۱۳ روز پیش توسط نیروهای امنیتی تهیه می‌شود، اعضای خانواده کروبی به ماموران امنیتی درباره «‌حذف فیزیکی با استناد به موارد مشابه» هشدار دادند.

طی هفته گذشته نیز بسیاری از گروه‌های معترض نسبت حصر خانگی این دو رهبر مخالفان دولت در منزل و زیر تدابیر شدید امنیتی اعتراض کردند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی با انتشار بیانیه‌ای این اقدام را «غیرقانونی» و «ناجوانمردانه» و کوششی برای سرپوش گذشتن بر «عمق بحرانی که کودتاگران را احاطه کرده» نامید و مسئولیت همه عواقب این اقدام را متوجه مسئولین اصلی کشور دانست.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی (شاخه خارج از کشور) و مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در دو بیانیه جداگانه، با محکوم‌کردن حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، این اقدام را موجب افزایش خشونت و تنش در ایران دانستند.

همچنین «شورای هماهنگی راه سبز امید» در سومین بیانیه خود، با محکوم‌کردن «اعمال غیر قانونی سیستم قضائی و امنیتی ایران و حصر خلاف اصول و قانون» این دو رهبر، از راهکارهایی مانند تحصن، اعتصاب، تحریم و مقاومت‌مدنی برای تثبیت حاکمیت قانون استقبال کرد.

در بیانیه این شورای آمده بود که آقایان کروبی و موسوی در هیچ دادگاهی محاکمه و محکوم نشده‌اند و سلب آزادی آن‌ها نقض آشکار حقوق شهروندی است. آن‌ها به اقتدارگرایان هشدار دادند که نتیجه این گونه «رفتارهای غیر قانونی و غیر شرعی، تشدید بحران حاکم بر کشور» است.




 
 

Things you can do from here:

 
 

--
برای دیدن تصاویر روی Display images below کلیک کنید.
------------
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "Sohrab Arabi".
برای دیدن تصاویر ایکون Display images below را کلیک کنید.
---------
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از Label برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
---------
برای ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به sohrab-arabi+subscribe@googlegroups.com
---------
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به sohrab-arabi@googlegroups.com
---------
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sohrab-arabi+unsubscribe@googlegroups.com
---------
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/sohrab-arabi?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved