428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۸۹

مقاومت زندانیان در برابر خواسته‌های غیرقانونی بازجویان

 

مقاومت مهدی محمودیان در برابر خواسته‌های غیرقانونی بازجویان

 

تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۲۳:۴۹

جرس: مهدی محمودیان، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی، فعال حقوق بشری و روزنامه نگار که از ۲۵ شهریور‌ماه سال گذشته بدون مرخصی در زندان به سر می برد، در برابر فشار دوباره ی بازجویانش در هفته گذشته برای کوتاه آمدن از مواضعش در ازای دریافت مرخصی مقاومت، و بر مواضع همیشگی خود تاکید کرد. به گزارش کلمه، هفته گذشته سه نفر از بازجویان دوره ۷۰ روزه ی بازجویی محمودیان به زندان رجایی شهر رفته و با خیال اینکه وی به خاطر ماه ها ملاقات نداشتن با دختر خردسالش و وعده مرخصی ممکن است از مواضع خود عدول کند، وی را تحت فشار قرار داده تا چند خط دست نوشته در نفی دیدگاه های اصلاح طلبانه همیشگی اش و جدایی از حزب متبوع خود بنویسد با این قول که هرگز منتشر نشده و در برابر آن به مرخصی خواهد رفت ولی وی همچنان بر پایداری روی مواضع خود تاکید کرده است . محمودیان که به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده، در ماه های گذشته به علت بیماری های متعدد ناشی از فشارهای وارده در دوران بازجویی و عدم رسیدگی مناسب به بیماری هایی که در این یک سال و نیم به آنها دچار شده، دچار آزار مضاعف جسمی در تحمل دوران حبس خود بوده اما همواره در اعلام مواضعی که از درون زندان به بیرون منتقل کرده بر مواضع اصلاح طلبانه اش تاکید نموده است.

 

 

 

 

 

 

 

یادداشت نوری زاد پیش از انتقال به زندان: سلام بند ۳۵۰

 

تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۶:۳۵

 

جرس: محمد نوری زاد، مستند ساز و نویسنده، پیش از اعزام به زندان نوشت: می ماند دوگزینه . یکی : رجایی شهر یا یک زندان بی نشان درهرکجا . ویکی : زور . بله . بلکه به زور مرا به جایی ببرند . من هم کسی نیستم که تن به زور بسپرم . می ماند: ضرب وزور. که بله، این یکی را می توانند . گوارای وجود من و ضاربین . زخمش برای من و کیفش برای آنان.

 


 
وی که برای یک مرخصی کوتاه بعد از بیمارستان به خانه آمده بود باز به زندان فرا خوانده شد و چند ساعت پیش از آنکه به زندان بازگردد، یادداشت کوتاه زیر را در وب‌سایت شخصی‌اش منتشر کرد:


ساعت حدود یک بعداز ظهر امروز ۷/۱۲/۸۹ بود که تلفن زنگ زد. آقای نبوی بود. نماینده ی دادستان تهران. که خبرداد : فلانی، باید برگردی داخل (زندان اوین). گفتم : برمی گردم . اما نه به بند "دو الف" . مستقیم می روم بند۳۵۰ . گفت : اشکال ندارد. شما بروید ۳۵۰ .

آقای نبوی چیزکی پراند، اما هم خود او و هم خود من می دانیم که مرا به بند۳۵۰ نخواهند برد . چرا که در آنجا یکصدوپنجاه زندانی مشتاق چشم به راه من هستند . درست همان جیزی که زندانبانان من شش ماه است از آن پرهیز می کنند. بند دوالف ، یک بند غیرقانونی است . زیز نظر سپاه . که یک روز در اساسنامه اش گنجانده شده بود که : نباید درکارهای سیاسی و اقتصادی دخالت کند.امروز اما دخالت نکردن سپاه در کار های سیاسی و اقتصادی و اطلاعاتی، مثل یک توهین کفرآمیز است . که یعنی : در این ملک ، کجا را می توانی پیدا کنی که زیر نگین سپاه نباشد ؟ از عسلویه تا سهام مخابرات تا بانک تا اسکله های قاچاق تا صادق محصولی تا وزرای سپاهی تا رییس مجلس سپاهی تا شهردار سپاهی تا صداوسیمای سپاهی تا شخص شخیص سردار محمد کوثری در هیبت نماینده ی مجلس سپاهی . و تا هرکجا که شما برآن انگشت بگذارید. و تا: کور شود هرآنکه نتواند دید!

بی دلیل نیست که نکبت از سروکولمان بالا می رود . دوستان سپاهی ما که باید یک روز قامت به زیر بار حیثیت انقلاب می سپردند، اکنون ، قامت به زیر پولهای بی زبان و جاذبه های پولی و سیاسی واطلاعاتی برده اند . آنان را چه به : اول کشور پرمصرف مواد مخدر؟ آنان را چه به دریوزگی اقتصادی و فرهنگی و آهنگ دلخراش غارتی که به آستین بزرگان راه برده است ؟ سپاه را چه به فلان معاون اول دزد و فلان وزیر دزد ؟ سپاه ، یک زمانی قرار بود برهمه ی این نابسامانی ها بشورد . حالا مگر می تواند بر نکبتی بربشورد؟ که خود ، با همین نکبت ها به همزیستی مسالمت آمیز تن سپرده است.

پس مرا به بند ۳۵۰ نخواهند برد . من نیز به بند دوالف نخواهم رفت . می ماند دوگزینه . یکی : رجایی شهر یا یک زندان بی نشان در هرکجا . و یکی : زور . بله . بلکه به زور مرا به جایی ببرند . من هم کسی نیستم که تن به زور بسپرم . می ماند: ضرب و زور. که بله، این یکی را می توانند . گوارای وجود من و ضاربین . زخمش برای من و کیفش برای آنان .

حالا شما ای به نفس تنگی افتادگان ایران اسلامی ، اکسیژن اگر می خواهید، اکسیژن ناب اگر می خواهید، از همان دورادور زندان اوین، به نیت آسمان ۳۵۰، به زندانیان سیاسی این بند پرآوازه سلام کنید. سرفرازی سرزمین و مردمان خویش را اگر دوست می دارید، از تهران ، از شهرهای خود، از فلان روستای دورتان ، یانه، از هرکجای این کره ی خاکی، روبه تهران، رو به زندان اوین، و رو به زندان رجایی شهر، و رو به زندان هرکجا که یک زندانی سیاسی در او به دیوار بخت خود بال می کوبد، بایستید و دست به سینه ی خود بگذارید و نجوا کنید: سلام ای زندانیان بی دلیل، سلام ای شهد نوشان وادی بلا، سلام ای کبوتران مانده در قفس، سلام ای جوانان و پیران و قربانیان خاموش این روزگار اسلامی ما، ما ، زندانیان این سوی دیوار زندان شما ، سخت محتاج بارش برکات آسمان بالندگی هستیم. راه تنفسمان بند آمده است . کمی از اکسیژن آسمان ۳۵۰ تان را به این سوی دیوار زندان تان حواله کنید.

شاید من امشب به ۳۵۰ بروم . و شاید خسته و زخمی در گوشه ای دیگر در خود مچاله شوم . اما به شما قول می دهم اگر که به بند ۳۵۰ پای نهادم ، تا هرکجا که مقدورم باشد ، برای شما اکسیژن بفرستم . ما باید نفس بکشیم . این طور نیست؟ باید نفس بکشیم. باید.

 

 

 

 

 

 

 

رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات به زندان اوین بازگردانده شد

 

تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۱:۳۹

 

جرس: عبدالله رمضان زاده، قائم مقام جبهه مشارکت و سخنگوی دولت محمد خاتمی، روز شنبه هفتم اسفند ماه ٨٩ به زندان اوین بازگردانده شد.


به گزارش منابع خبری جرس، صبح شنبه عبدالله رمضان زاده مجددا به اوین فراخوانده شد و دو تن از برادران عبدالله رمضان زاده که برای مشایعت همراهش بودند، مقابل درب زندان ابتدا به سختی و با ضربات خشن مشت ولگد ، باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و سپس هر دو برادر وی نیز دستگیر شدند .


بنا به گزارش فوق، طی هفته گذشته بارها بازجویان رمضان زاده از او درخواست کرده بودند تا با انتشار اطلاعیه ای، نسبت به اطلاعیه های اخیر جبهه مشارکت و همچنین «شورای هماهنگی اصلاح طلبان کُرد» واکنش نشان دهد و ضمن تکذیب این اطلاعیه ها که در حمایت از تجمعات خیابانی صادر شده بود- تاکید کند که این اطلاعیه ها ساختگی است. و در آخرین بازجویی نیز، به رمضان زاده ابلاغ شده بود بین بازگشت به زندان و تکذیب اطلاعیه ها یکی را انتخاب کند ، که عبدالله رمضان زاده با پافشاری بر مواضع خود، امروز رهسپار زندان شد.


از صبح امروز خبری از رمضان زاده و دو برادر دستگیر شده او منتشر نشده است.


در همین رابطه محمد رضا خاتمی نوشت: به او گفته بودند یا باید مصاحبه کنی و بیانیه بدهی در محکومیت ٢۵ بهمن و علیه جبهه مشارکت و یا به زندان برگردی و او همان کاری کرد که یک غیور می کند و به رسم معهود همه آزادمردان تن را به زندان جور سپرد اما آزادگی و مردانگی خود را نفروخت. اما درسوی دیگر در چند روز گذشته شاهد صفی از مرد نمایان بودیم که برای حفظ قدرت و متاع دنیا حاضر شدند حقیقت را لگد مال کنند، شرافت را بفروشند و ابروی خود را پیش ملت از دست بدهند شاید که محبوب قدرت بمانند و لذا چه بسا بر خلاف اعتقادات خود بر مظلو مان تاختند وهیزم آتش ظلم شدند.اینها همان هایی بودند که سالها می گفتند "ان الحیاة عقیدة و جهاد" اینها کجا و عبدالله رمضان زاده ها کجا؟

گفتنی است عبدالله رمضان زاده عصر روز ۲۳ خرداد ٨٨ پس از جلسه اضطراری حزب مشارکت در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری در مسیر منزل به همراه فرزندش، توسط عده‌ای لباس شخصی متوقف و با ضرب و شتم بازداشت شد.

 

 

رمضان زاده از ۲۳ خرداد در بازداشتگاه ۲ الف زندان اوین تا یکصد و دهمین روز بعد از دستگیری در سلول انفرادی بازداشت بوده و تحت بازجویی‌های سنگین قرار گرفت و به مدت قریب به سه ماه به هیچ یک از اعضای خانواده رمضان زاده و همچنین وکلای وی اجازه ملاقات با وی را نداده‌ بودند. وی یک مصاحبه پس از دستگیری، ضمن بیان نحوه دستگیری خود و مضروب شدن توسط ماموران، تاکید کرد علی رغم فشار بازجویان برای انجام مصاحبه و اعتراف علیه دیگران، حاضر به انجام مصاحبه نشده‌ است.


این استاد دانشگاه تهران، در دادگاه انقلاب و سپس تجدیدنظر، به ۶ سال حبس محکوم شده بود.

 

 

 

 

 

داریوش جلالی، دانشجوی زندانی، بر اثر اعتصاب غذای خشک به بیمارستان منتقل شد

 

تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۱:۲۳

جرس: بنا به گزارش منابع دانشجویی، داریوش جلالی دانشجوی دانشگاه یاسوج كه هفته گذشته با یورش نیروهای اطلاعات به منزلش و ضبط وسایل و برخی كتابهایش دستگیر شده بود، بر اثر اعتصاب غذای خشکی که از روز پنجشنبه به آن دست زده بود، روز یكشنبه هشتم اسفند ماه هوشیاری خود را از دست داد به درمانگاه زندان برده شد.


به گزارش این منبع خبری، این فعال دانشجویی که به اتهام "توهین به مقدسات" بازداشت شده، در جریان حوادث بعد از انتخابات سال گذشته نیز، به دو ترم محرومیت تحصیلی محكوم شده بود.


هنوز از آخرین وضعیت و سرنوشت این دانشجوی بازداشتی، خبری منتشر نشده است.

 

 

 

 

 

 

حسین رونقی ملکی مخفیانه تحت عمل جراحی قرار گرفت

 

تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۰:۳۷

جرس:  حسین رونقی ملکی زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، بدون اطلاع خانواده اش در بیمارستانی خارج از زندان تحت عمل جراحی قرار گرفته است.


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین رونقی ملکی که چندی ست دچار نارسایی کلیوی می باشد، در بیمارستانی نامعلوم تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

مسئولان مربوطه بدون اینکه خانوادهٔ این زندانی سیاسی را در جریان این مهم قرار دهند وی را به بیمارستان منتقل کرده و پس از عمل نیز علاوه بر اینکه اجازهٔ ملاقاتی به ایشان نداده اند از اعلام نام و نشانی بیمارستان نیز سرباز زدند و تنها ابراز کرده‌اند که عمل موفقیت آمیز بوده است.

این در حالیست که از چگونگی عمل جراحی وی اطلاعی در دست نیست و احتمال اینکه یکی از کلیه هایش را خارج کرده باشند نیز وجود دارد.

گفتنی است  رونقی پیش از زندان به بیماری خاصی مبتلا نبوده و نارسایی کلیوی وی ناشی از فشارهای وارده در زندان ائم از انفرادی‌های طولانی مدت که توام با هوای فوق العاده سرد وسایل سرمایشی بوده و اعتصاب غذا های طولانی مدت می‌باشد

شایان ذکر است که وزارت اطلاعات و دادستانی تهران علی رغم تشخیص پزشکان مبنی بر نیاز ضروری حسین رونقی به عمل جراحی در بیمارستان، ماه‌هاست که از رسیدگی پزشکی به وی ممانعت به عمل می‌آوردند

لازم به یادآوری ست که این فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس از آذرماه سال ۸۸ تاکنون در زندان محبوس است

وی از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم است.

 

 

 

 

 

دو زندانی گمنام دیگر در حوادث اول اسفند در بابل

 

تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۰:۲۱

جرس: بر اساس گزارشات رسیده به جرس تعداد زندانیان بازداشت شده حوادث اخیر در بابل افزایش یافته است.


به گزارش جرس سیاوش چیتگر و علی غلام پور دو تن از فعالین جنبش سبز بابل در حوادث 1 اسفند توسط نهادهای امنیتی و انتظامی دستگیر شدند.
گزارش ها حاکی است اکثر فعالین جنبش سبز که در حوادث 25 بهمن و 1 اسفند توسط نهادهای امنیتی و انتظامی دستگیر شدند به زندان متی کلا منتقل شدند.
یک منبع مطلع به جرس گزارش می دهد که فعالین بازداشت شده ابتدا توسط مامورین نیروی انتظامی و گارد ویژه مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و سپس به اداره اطلاعات شهرستان بابل جهت بازجوئی منتقل شدند.
این منبع محلی در ادامه گزارش به جرس می گوید خبرها از درون زندان متی کلا حاکی از بازداشت بیش از 15 تن از فعالین سیاسی و دانشجویی بوده که متاسفانه تا کنون از مشخصات دقیق این افراد و علت بازداشت آنان خبری در دست نمی باشد.
در حوادث هفته های اخیر در محسن برزگر و ایمان صدیقی از اعضای دفتر تحکیم وحدت ، حسین ضامن ضرابی، سارا باقری و علی یزدان پناه از فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، رامتین مقدادی، میلاد طاهری، دانیال زرگریان، سیاوش چیتگر و علی غلام پور از فعالین دانشجویی جنبش سبز در بابل توسط نهادهای امنیتی و انتظامی بازداشت شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ابراز نگرانی نسبت به سلامت دبیر کل حزب اراده‌ی ملت ایران

 

تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۲۲:۳۵

تماس تلفنی احمد حکیمی پور با منزل

 

 

جرس: احمد حکیمی‌پور؛ رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات روز شنبه مصادف با 7 اسفند با منزل خود تماس گرفت.
وی که در شب 24 بهمن(یک روز قبل از راه‌پیمایی)در ساعت 21 شب و به طور غیرقانونی بازداشت شده، در تماس با منزلش دچار گرفتگی صدا و تکلم بریده بریده بود.
به گزارش جرس، همسر وی گفت: حکیمی‌پور برای بیان یک جمله کوتاه چند بار دچار ایست زبانی می‌شد و وقتی علت این اختلال زبانی و لکنت را پرسیدم به سختی گفت دچار سرماخوردگی شدید هستم.
خانم خدیجه کریمی ضمن ابراز نگرانی خود از وضعیت جسمانی و روحی همسرش گفت: وی قبلاً نیز در اثر عوارض شیمیایی ناشی از جانبازی دچار این وضعیت با درصد خفیفی می‌شد و بلافاصله به بیمارستان انتقال می‌یافت و مورد معالجه قرار می‌گرفت تا به حالت عادی برگردد.
همسر حکیمی‌پور افزود: ایشان همواره از وضعیت نامساعد جسمی و روحی که ترکش‌های آن را از سال‌های دفاع مقدس به یادگار دارد و آن را یادگار ماندگار می‌داند، رنج می‌برد و نیازی به آزار مضاعف وی در این سال‌ها نمی‌باشد. خانم کریمی تصریح کرد: ما همواره از قبیله‌ی داغدیده‌ و رنج کشیده‌ایم و بر این خصیصه‌ی خود می‌بالیم اما عده‌ای نیز همیشه از گروه ندویده‌ها و به مقصد رسیده‌ها و سواران سمند قدرت هستند و هزینه‌ای نیز در این 32 متحمل نشده‌اند.
وی در پایان گفت: تکیه کلام همیشگی دکتر این است: «کوه با نخستین سنگ ساخته می‌شود و انسان با نخستین درد» و ای کوه درد، نستوه باشی و سربلند!
گفتنی است دکتر احمد حکیمی‌پور علاوه بر ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات، دبیر کل حزب اراده‌ی ملت ایران(حاما) و موسس و بنیانگذار باشگاه فرهنگی- ورزشی «آذربایجان» می‌باشد که به همراه کامپیوتر شخصی، مدارک و تعدادی از کتاب‌هایش به زندان اوین منتقل شده است .

 

 

 

 

 

نامه پزشکان به صادق لاریجانی: دکتر منصور نصیری کاشانی را آزاد کنید

 

تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۱۲:۵۲

 

جرس: پزشکان تیم های اضطراری در نامه ای به رئیس قوه قضاییه ضمن برشمردن خدمات دکتر منصور نصیری کاشانی، خواستار آزادی سریع وی شدند.


در ادامه بازداشتهای اخیر،
 دکتر منصور نصیری کاشانی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران  به همراه دکتر علی اکبر پورفتح الله استاد دانشگاه تربیت مدرس از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران نیز بازداشت شدند.


گفته می شود
 بازداشت این دو نفر به این علت بوده است که آنان به نمایندگی از طرف جامعه پزشکی  به خانواده های زندانیان سیاسی رسیدگی می کرده اند تا در نبود عزیز در بندشان رنج کمتری بر آنها تحمیل شود. 

متن نامه این پزشکان که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت به شرح زیر است:

«بسمه تعالی»

 

حضرت آیت اله لاریجانی

رئیس محترم قوه قضائیه

 

سلام علیکم

دکتر منصور نصیری کاشانی استاد دانشگاه، پزشک متخصص و رزمنده دفاع مقدس که سالها سابقه خدمت صادقانه به نظام جمهوری اسلامی دارد و بعنوان عضو هیئت علمی به آموزش دانشجویان و ارائه خدمات درمانی به بیماران محروم در مرکز آموزشی وتحقیقاتی پوست و جذام مشغول بوده است بازداشت شده است. ما رزمندگان و پـزشکان تیم‌های اضطراری دوران دفاع مقدس دستگیـری بدون دلیل آحاد مملکت و بخصوص اعضای هیئت علمی دانشگاهها را محکوم می‌نمائیم و خواهان آزادی هر چه سریعتر ایشان می‌باشیم.

لیست پزشکان تیمهای اضطراری دفاع مقدس

1- دکتر محمد رضا ظفرقندی

2-دکتر سید تقی نوربخش

3-دکتر سعید سمنانیان

4-دکتر محمدرضا واعظ مهدوی

5-دکتر مرتضی خیرآبادی

6-دکتر جعفر قائم پناه

7- دکتر محمدعلی صدیقی گیلانی

8-دکتر سیدرضا رئیس کرمی

9-دکتر ایرج حریرچی

10-دکتر علیرضا فرزاد

11- دکتر مجتبی سالاریفر

12- دکتر علی غفوری

13- دکتر محمدصادق احمد آخوندی

14-دکتر محمد بیات

15- دکترایرج نجفی

16- دکتر احمد علی نوربالا

17- دکتر میر مصطفی سادات

18-دکتر کاظم آشفته یزدی

19- دکتر سید رسول میرشریفی

20- دکتر نصرت اله عشقیار

21-دکتر محمدجعفر اقبال

22-دکتر امیررضا رکن

23- دکتر وحید ضیائی

24- دکتر فرامرز فلاحی

25- دکتر زهرا احمدی نژاد

26- دکتر عباس بصیری

27- دکتر یاسین بنی طرفی

28- دکتر حسین افشار

29- دکتر محمدرضا سعیدی

30- دکتر بهمن سراج

31- دکتر مهدی شهرابی

32- دکتر محمدرضا روح الهی

33- دکتر حسن میرصالحیان

34-دکتر فریدون معماری

35- دکتر مسعود فلاحی نژاد

36- دکتر جواد سلیمی

37- دکتر سید محمد قدسی

38- دکتر محمد قاسم محسنی

39- دکتر قاسم میقانی

40- دکتر حسن رزمی

41- دکتر سیدجلال پورهاشمی

42- دکتر فرزاد پیروزمند

43- دکتر حبیب حاجی میرآقا

44- دکتر حمید جلالی

45- دکتر محمدرضا شریفیان

46- دکتر سعید نوکار

47-دکتر محمد رضا محمدی

48-دکتر مرتضی تقوی

49-دکتر سید مجید صاحبی

50-دکتر ابوالفضل علوی

51-دکتر مهدی عاشوری

52-دکتر ابوالفضل شجاعی فرد

53-دکتر محمدسعید شیخ رضائی

54- دکتر عبدالله قربان زاده

 

--
عضویت در گروه
برای مشترک شدن در این گروه از آدرس ایمیل خود به این آدرس ایمیل بفرستید
Jonbeshsabziran+subscribe@googlegroups.com
پس از آن برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید بر روی لینکی که در آن ایمیل هست کلیک کنید
لغو عضویت در گروه
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از آدرس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
Jonbeshsabziran+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved