428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۸۹

آیت الله صانعی: حصر نشان دهنده درماندگی و ضعف سیاسی آمران است

 

 

آیت الله صانعی: حصر نشان از درماندگی و ضعف سیاسی عاملان و آمران آن از اقناع افکار عمومی دارد.

 

تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۲۳:۲۸

ضمن محکومیت حوادث اخیر

جرس:  آیت الله صانعی پیرامون وقایع سیاسی اخیر بیانیه ای منتشر و ضمن ابراز نگرانی از جریانات اخیر اظهار داشتند:"جای بسی تاسف و تعجب است که برخی از افراد، اعتراض معترضین سیاسی را در جامعه فاقد هرگونه پایگاه و جایگاهی دانسته و آنرا دروغ و حیله پنداشته ولی با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند تا در آن معترضان و منتقدان سیاسی نیز بتوانند از نظرات خود دفاع کنند و در نهایت جامعه خود قضاوت کند که حق با کیست؟"

 

 

 

 

متن کامل اطلاعیه ایشان به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ایشان بشرح زیر است:

بسمه تعالی
«
وَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ أَنْصَار »
در چند هفته اخیر شاهد اتفاقاتی هستیم که هر چند در گذشته نیز سابقه داشته است اما روند بعضی از این اقدامات از نوادریست که با هیچ یک از موازین شرعی، قضایی، حقوقی و اجرایی هماهنگی نداشته و ندارد؛ در صورتی که قدرتهای استبدادی نیز از برگزاری دادگاه و استناد به قوانین کشور و اجازه دفاع به متهم (هرچند به صورت محدود) در جهت گرفتن قیافه قانونمداری و حاکمیت قانون استفاده می نمودند.
هنوز فراموش نکرده ایم که دادگاههای سیاسی در رژیم گذشته، فارغ از احکام ظالمانه و فرمایشی بودن آنها مانند دادگاههای نظامی دکتر مصدق و فدائیان اسلام و دهها محاکمه سیاسی دیگر، چگونه برگزار می شد و متهمان چگونه از اعمال و افکار خود دفاع می کردند که خود حکایت از این توجه در سیستم حقوقی و قضایی دارد.
با این حال پس از سی سال از انقلاب اسلامی که شعار آن حاکمیت آزادی و جمهوریت بر مبنای موازین اسلام و نفی استبداد بود، شاهد حملات مکرر غیر اسلامی و انسانی به معترضان سیاسی و حبس آنها هستیم و ناباورانه می بینیم که شخصیت های خدومی همچون زبدة السادات و الاخیار، ذوی العز و الاحترام؛ جناب آقای مهندس میر حسین موسوی و همسر مکرمه و فاضله ایشان و یار دیرین و معتمد امام، حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ مهدی کروبی و همسر مکرمه ایشان بدون برگزاری هر گونه دادگاه و محکمه ای (هرچند صوری) و بدون اجازه دفاع به آنها در حصر خانگی با محرومیت از حقوق اولیه انسانی، قرار می گیرند. اعمال و رفتاری کهآجای بسی تاسف و تعجب است که برخی از افراد، اعتراض معترضین سیاسی را در جامعه فاقد هرگونه پایگاه و جایگاهی دانسته و آنرا دروغ و حیله پنداشته ولی با داشتن تمامی قدرتهای تبلیغی و رسانه ای از برگزاری یک دادگاه صالح علنی عاجز هستند تا در آن معترضان و منتقدان سیاسی نیز بتوانند از نظرات خود دفاع کنند و در نهایت جامعه خود قضاوت کند که حق با کیست؟
امید آنکه هرچه زود تر خداوند متعال با رهایی آن بزرگان و دیگران از حصر و حبس، توفیق خدمت در جهت احقاق حقوق ملت را عنایت فرماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

کمپین بین المللی حقوق بشر، مقامات جمهوری اسلامی را به آدم ربایی متهم کرد

در واکنش به وضعیت نامعلوم رهبران جنبش

 

تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۴:۵۶


جرس: کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، خواستار آزادی فوری زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، میر حسین موسوی و مهدی کروبی، که از منازل خویش به مکان نامعلومی ("خانۀ امن") منتقل شده اند، گردید.

 

این سازمان حقوق بشری مستقل اعلام کرد که مطابق قوانین بین المللی، نگهداری مخفیانۀ آنها "ناپدید شدن توسط نیروهای حکومتی" محسوب می شود.


به گزارش تارنمای کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، این منتقدان سرشناس (موسوی و کروبی) ، از پیش از ۲۵ بهمن، روزی که از مردم برای اعلام همبستگی با جنبش های آزادیخواهانۀ فعالان مصری و تونسی به راهنمایی دعوت کرده بودند، بدون حکم دستگیری، احضار، و یا تفهیم اتهام در منازل خویش تحت "حصر خانگی" غیر قانونی قرارگرفته بودند.


آرون رودز، سخنگوی کمپین گفت: "این چهار ناراضی ناپدید شده اند؛ آنان بدون ارتباط با دنیای خارج، در مکان نامعلومی نگاهداری می شوند، و این نقض شدید قوانین ایران و بین المللی است و آدم ربایی توسط حکومت است."


وی گفت: "باتوجه به رفتار اوباش مآبانۀ عدۀ زیادی از سیاستمداران و روحانیون ایرانی در درخواست اعدامِ این دو، دلایلی برای نگرانی عمیق نسبت به سلامتی و تندرستی آنان وجود دارد."


یک منبع مطلع به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که این چهار معترض سیاسی در حصر خانگی در منازلشان نیستند و به یک "خانۀ امن" در محلی نزدیک به تهران منتقل شده اند. وی افزود که محل نگهداری آنان زندان نیست.


اصطلاح "خانۀ امن" در اشاره به مکانی استفاده می شود که بازداشتگاه مخفی زندانیانی است که از لحاظ امنیتی دارای اهمیت بالا می باشند و تحت نظارت و کنترل قوۀ قضاییه و یا هرگونه مکانیسم نظارتی دیگری نیست. سپاه پاسداران و سازمانهای امنیتی ایران به استفاده از خانه های امن برای اخذ اعترافات از زندانیان از طریق همه گونه روش و تکنیک، بدون بررسی دقیق و یا فشار از سایر نهادهای قانونی، مشهورند. چون از چنین به اصطلاح "خانه های امنی" در گذشته برای بدرفتاری با مخالفان حکومت استفاده شده است، کمپین عمیقا نگران این واقعیت است که طبق گزارشات موسوی و کروبی به چنین مکانی منتقل شده اند.


یکی از همسایگان کروبی به کمپین گفته بود که ماموران امنیتی دیگر در کوچۀ محل زندگی کروبی حضور ندارند. این همسایه گفت: "مطمئنم که آنها دیگر درخانه شان نیستند. شیشه ها همه شکسته و کسی در خانه نیست."


یک شاهد عینی از منطقه پاستور، محله ای که میر حسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد در آنجا زندگی می کنند، نیز به کمپین گفته است که هیچ رفت و آمدی حتی برای انتقال مواد غذایی به داخل کوچۀ اختر که از شبهای گذشته با دو در اهنی ورودی آن مسدود شده است ، مشاهده نشده است.


تاکنون هیچ منبع رسمی مسئولیت ربودن این چهار تن را به عهده نگرفته است. برخی از گزارش‌های رسیده به کمپین نشان می‌دهد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که رهبری سرکوب وحشیانۀ شهروندان معترض به انتخابات مورد مناقشۀ ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ را به عهده داشت، مسئول نگهداری آنها در یک مکانِ مخفی ا‌ست.


آرون رودز گفت: "ناپدید شدن اجباری این چهار چهره منتقد شناخته شده و انتقال آنان به مکانی مخفی نشان ‌دهندۀ ناتوانی قوۀ قضاییه ایران در حمایت از حقوق شهروندان نسبت به سوء استفاده از این قوه توسط سازمان های امنیتی‌ است."


کمپین معتقد است در حالیکه جامعه بین المللی بر وقایع لیبی متمرکز شده ا‌ست، و در زمانی که مردم ایران دوباره در سطح انبوه صداهای خود را علیه موارد نقض حقوق بشر توسط حکومت مطرح کرده‌اند، مقامات حکومتی ایران مسیر حذف چهارتن از رهبران منتقدان را در پیش گرفته‌اند. در حالیکه تظاهرات ۲۵ بهمن و اول اسفند با سرکوب خشونت‌ باری مواجه شد که منجر به مرگ حداقل سه نفر گردید، تظاهرات جدیدی برای سه شنبه های سه هفتۀ آینده اعلام شده است.


جمهوری اسلامی ایران، با امضای بیانیۀ مورخ ۶ اسفند۱۳۸۹ سازمان کنفرانس اسلامی که خواستار پایان دادن به خشونت علیه شهروندان لیبی و نقض حقوق بشر در آن کشورشده است، و خاطرنشان می کند: "جهان در حال حاضر شاهد تحولات گسترده‌ای در تعدادی از کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی می‌باشد. اکنون زمان بیداری است؛ زمانی برای پاسخگویی است. مسلمانان دیگر از حقوق خود محروم نخواهند شد."

آرون رودز گفت: "کلیۀِ اعضای سازمان کنفرانس اسلامی و جامعهء بزرگترِ بین المللی باید به سرنوشت زهرا رهنورد، فاطمه کروبی ، میر حسین موسوی و مهدی کروبی بیاندیشند، و خواستارِ پاسخگویی از جانبِ حکومتِ ایران برای رفتار قانونی و امن با آنان باشند."

 

 

 

 

 

 

فرزند مهدی کروبی: پدر و مادرمان را به مکانی نامعلوم برده‌اند

 

تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۱:۵۱

 

جرس: بدنبال شایعات مبنی بر انتقال مهدی کروبی و فاطمه کروبی، یکی از فرزندانشان از انتقال قطعی پدر و مادرش توسط نیروهای امنیتی به مکانی نامعلوم خبر داد.

 

فرزند کروبی با اعلام این خبر به سحام نیوز گفت: «دقایقی قبل توانستیم با یکی از همسایگان که شاهد انتقال پدر و مادرمان به خارج از منزل بوده است صحبت کنیم. وی به ما اطلاع داد که نیمه شب پنج شنبه شاهد حضور هشت ماشین ون نیروهای امنیتی در مقابل ساختمان و ورودی پارکینگ منزل آقای کروبی بوده که پس از دقایقی همگی به همراه یک ماشین که از داخل پارکینگ درآمده محل را ترک کرده اند. به گزارش این شاهد عینی پس از آن، ساختمان به طور کامل تخلیه و چراغ های منزل ایشان خاموش شده است.»

گفتنی است این اتفاق که در روز پنج شنبه رخ داده است، درست هم زمان با همان روزی بوده است که جوی به شدت امنیتی در تهران حاکم بود و از صبح آن روز نیز اعلام شده بود که وزیر اطلاعات در گفتگویی تلویزیونی اطلاعات جدید و مهمی را با مخاطبان در میان خواهد گذاشت.

در همین حال
 بنا به اخبار رسیده از یکی از همسایگان نزدیک آقای کروبی؛ ایشان و فاطمه کروبی دیگر در منزل مسکونی شان در حصر نمی باشند و اصلا كسي در منزل نيست.

این همسایه آقاي کروبی با بیان خاطرات تلخ خود از حضور لباس شخصی هاي زن و مرد در 6 شب متوالی که آسایش و امنیت منطقه را در نیمه های شب با عریده کشی
 و بکار گیری الفاظ رکیک بر هم زده بودند، به سحام نیوز گفت که شواهد قوي محلی حاکی از انتقال این خانواده محترم به مکان نامعلومی است. وی که مایل نبودند هویتش فاش شود تصریح کرد که از سه روز گذشته کل مجتمع مسکونی در خاموشی کامل است و هیچ گونه ترددی حتی از سوی ماموران در آن مشاهده نمی شود.

وي همچنين در ادامه افزود: اگر آقاي كروبي و همسرشان در اين خانه حصر بودند، اين خيابان توسط نيروهاي امنيتي كاملا محاصره مي شد و فضاي امنيتي بر اين خانه حكم فرما بود.

 

 

 

 

 

 

گزارش شاهدان عینی از تخلیه منزل کروبی و انتقال به محل نامعلوم

 

تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۱۶:۰۸

 

جرس: بنا به گزارش منابع جرس، از شامگاه جمعه (ششم اسفندماه) مقامات امنیتی جمهوری اسلامی، مهدی کروبی و همسرش را از منزلشان خارج کرده و به محل نامعلومی انتقال داده اند و از وضعیت آنها نیز خبری در دست نمی باشد.

 


به گزارش منابع خبری جرس، یکی از شاهدان عینی با مراجعۀ  به کوچه ای که منزل مهدی کروبی در آن است، متوجه شد که نه تنها چراغ های منزلشان بطور کل خاموش بوده و اثری از حضور فرد یا افرادی در آن نمی باشد، بلکه از استقرار خودروهای نیروی انتظامی و همچنین لباس شخصی های پرسه زننده نیز خبری نیست و کوچه و محله از آنان همراه با عدم حضور کروبی ها- تخلیه شده است.


منابع خبری شامگاه دیروز از انتقال آنها به یک «خانه امن» در اطراف شهر تهران خبر داده بودند، که صحت این خبر هنوز مشخص نشده است.

 

همزمان از میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز، روزهاست نه خبری در دسترس است و نه از وضعیت سلامتی آنان اطلاعاتی کسب شده است.
هنوز از وضعیت محل نگهداری و همچنین برخوردهای صورت گرفته با موسوی و همسرش، خبری منتشر نشده است و عدم تماس آنها با فرزندانشان و عدم ارتباط با جهان خارج، همچنان بر نگرانی ها افزوده است.

 

 

 

 

 

 

برای رهایی ایران و ملت مظلومش و دو رهبر پاک نیت جنبش سبز اعتراض کنید

 

تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۰:۲۱

جرس: فرزند سردار شهید حجت نظری در نامه ای به آیت الله سیستانی، از مراجع تقلید شیعیان، خواستار واکنش نشان دادن مراجع به ظلم‌هایی که به نام دین صورت می‌گیرد، و نیز موضع‌گیری ایشان علیه حصر رهبران جنبش سبز آقایان موسوی و کروبی شد.

 

 

 

به گزارش ادوار نیوز، حجت نظری، فرزند سردار شهید حجت نظری، در این نامه خطاب به آیت الله سیستانی نوشته است: "در این شرایط خطیر، اعلام موضع آیات عظام می‌تواند بسیار موثر و کار‌گشا باشد. البته ناگفته نماند؛ بی‌اندازه می‌ستایم برخی مراجع محترم تقلید را که علی‌رغم فشارها و رایزنی‌های فراوان، هیچ موضعی علیه خروش و اعتراضات بر حق مردم اتخاذ نکردند. بنده به عنوان فردی با پیشینه و نگاه مذهبی، از مراجع گرانقدر تقلید درخواست دارم در انجام رسالت دینی خود از هیچ تلاشی دریغ ننمایند."


در این نامه آمده است:
 برای تاریخ و عبرت ظالمان اعتراض کنید. از شما می‌خواهم اعتراض خود مبنی بر حصر خانگی و پرونده سازی برای یک روحانی متعهد و انقلابی را به گوش مقامات جمهوری اسلامی ایران برسانید. از شما می‌خواهم برای رهایی ایران و ملت مظلومش، خصوصن دو رهبر پاک نیت جنبش سبز، هرچه در توان دارید به این ملت هدیه کنید.


 متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله العظمی سیستانی

سلام علیکم؛

همان‌گونه که خود می‌دانید، اوضاع نابسامانی بر این ملک اسلامی سایه افکنده و غبار تزویر و ریا، چنان بر روابط چیره‌گی یافته است که هیچ‌کس را در جای‌گاه واقعی خود نمی‌توان یافت. دزد و کلاش و دروغ‌گو آزادند بر اعمال شنیع خود بیافزایند و روزافزون، خون ملت بی‌گناه را در شیشه عمر دیو انبان سازند اما، در مقابل، غالب دلسوزان و نخبگان این سرزمین، یا در چهار توی زندان‌های وطن گرفتارند و یا در هجرت، سلولی بزرگ‌تر را تجربه می‌کنند. حضرت‌عالی که خود دوری از وطن را تجربه کرده‌اید، حتمن به احوال اینان آشنایید.

در کنار این‌ها، چند روزی‌ست جوی ملتهب‌تر از گذشته دامان اوضاع نه‌چندان آرام ما را گرفته است. حصر خانگی آقایان کروبی و موسوی، قطع کلیه روابط با این دو عزیز، حتی محدودیت در ارتباط اعضای خانواده با آنها، تلاش برای مرتبط جلوه دادن رهبران معترضین در ایران با دستگاه‌های امنیتی سایر کشورها، انتساب اتهامات واهی به این دو رهبر و همراه مردم، همه و همه بر تشنج فضای مشوش ایران افزوده است. اقدام حکومت در برخورد با آقایان کروبی و موسوی موجب بروز واکنش‌هایی از سوی پیروان و دوست‌داران آنها شده که بی‌تردید در صورت ادامه روند غیرمنطقی صاحبان قدرت، عمق این صف بندی‌ها و شکاف، بیش از پیش خود را عیان خواهد ساخت. گمان می‌کنم شما نیز با بنده هم نظر باشید که چنین شکاف‌هایی، به هیچ‌وجه به نفع ایران نبوده و نیست.

در این شرایط خطیر، اعلام موضع آیات عظام می‌تواند بسیار موثر و کار‌گشا باشد. البته ناگفته نماند؛ بی‌اندازه می‌ستایم برخی مراجع محترم تقلید را که علی‌رغم فشارها و رایزنی‌های فراوان، هیچ موضعی علیه خروش و اعتراضات بر حق مردم اتخاذ نکردند. بنده به عنوان فردی با پیشینه و نگاه مذهبی، از مراجع گرانقدر تقلید درخواست دارم در انجام رسالت دینی خود از هیچ تلاشی دریغ ننمایند. می‌دانم جسارت بنده را به بزرگی خویش خواهید بخشید زیرا بهتر از من می‌دانید که امر به معروف و نهی از منکر، سن و سال و مقام و منصب نمی‌شناسد.

حضرت آیت الله سیستانی

شما از جمله مراجعی هستید که مقلدین بسیاری را در عالم تشیع رهبری می‌کنند لذا از حضرت‌عالی انتظاری سوای خیلی‌ها می‌رود. بنده به عنوان کسی که پدرم را در راه مبارزه با ظلم از دست داده‌ام، از شما انتظار دارم در مقابل ظلم سکوت نکنید. به عنوان کسی که هیچ‌گاه سایه پدر بر سرم نبوده، از شما انتظار دارم حتی اگر نمی‌توانید دادستان یتیمان مظلوم باشید، لااقل فریاد آنها باشید و این موهبت و حمایت پر مهر را از آنها دریغ ندارید. بنده در کسوت یک مسلمان، از شما به عنوان عالمی وارسته که خود را شیعه علی(ع) می‌خواند، انتظار دارم همچون علی(ع) بر ظالمان هجمه بگیرید و نگذارید منبر جد مبارکتان رسول‌الله، در سیطره منافع عده‌ای باشد برای حصول مطامع دنیا! همچون علی(ع) باشید که در قضاوت و حق ستانی، بین مسلمان و یهودی تفاوتی نمی‌دید. همان علی(ع) که نظر مردم را بر عصمت و امامت خود ارحج می‌دید. مانند علی(ع) باشید.

تمام عزت و افتخار شیعه در طول تاریخ، یعنی حرکت حول محور عدالت که بزرگترین دستاورد مولا علی(ع) بوده است، شاید با اعمال برخی، سکوت بعضی دیگر و یاری دیگری، در مدت کوتاهی در منظر جهانیان فرو ریزد. البته بنده به شخصه با نظر علامه اقبال موافقم که می‌فرمود "اسلام به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست از مسلمانی ماست" اما به واسطه زیاده کج روی‌ها، بعید می‌دانم امروزه همراهان چندانی برای این تفکر خوش‌بین باقی مانده باشد! از شما استدعا دارم برای حفظ عزت شیعه، مواضع خود را در نکوهش رفتار ناشایست عده‌ای به ظاهر متدین، نسبت به مردم بی‌گناه این ملک، خصوصن زنان و کودکان ایران اسلامی ابراز دارید. زنانی که پرورش نسل آینده را عهده‌دارند و کودکانی که آینده از آن آنهاست. برای تاریخ و عبرت ظالمان اعتراض کنید. از شما می‌خواهم اعتراض خود مبنی بر حصر خانگی و پرونده سازی برای یک روحانی متعهد و انقلابی را به گوش مقامات جمهوری اسلامی ایران برسانید. از شما می‌خواهم برای رهایی ایران و ملت مظلومش، خصوصن دو رهبر پاک نیت جنبش سبز، هرچه در توان دارید به این ملت هدیه کنید.

یک بار دیگر پوزش بنده را بابت جسارتم بپذیرید و تردید نکنید این خواسته‌ها، خواست یک نفر نیست. خواست اکثریتی‌ست که اگر مجال ابراز عقیده داشته باشند، جهانی را مجذوب حضور و متحیر عظمت، صلح‌طلبی و آزادی‌خواهی خود خواهند ساخت.
 

با احترام

حجت نظری، فرزند سردار شهید حجت نظری

 

 

 

 

 

 

 

اگر با مسببین کهریزک برخورد می شد امروز شاهد این بی حرمتی ها نبودیم

 

تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۸۹, ساعت ۰:۰۴

 

جرس: آیت الله بیات هتاکی ها و هتک حرمتهایی که در جامعه می شود را مصداق حد قذف دانست.

 

 

آیت الله بیات با اشاره به توهین های صورت گرفته به خانواده هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آیا این سؤال از سوی مؤمنین و متدینین جامعه جا ندارد که با وجود گذشت بیش از یک سال، اگر با مسببین فاجعۀ کهریزک برخورد قانونی و مناسب می‌شد، امروز دیگر شاهد ورود به حریم خانواده‌ها و بدتر از آن چنین پرده‌دری هائی در مناظر عمومی نبودیم؟


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله بیات، این مرجع تقلید از مسئولان می پرسد:
 آیا این دغدغه هموطنان‌مان به جا نیست که اگر با هتک حرمت کنندگان به شب‌های قدر و احیاء در مقابل منزل یکی از یاران امام و انقلاب برخورد می‌شد، دیگر نمی‌دیدیم که در کنار مرقد شریف و متبرک حضرت عبدالعظیم(ع) چنین کارهائی صورت بگیرد؟


وی این گونه هتاکی ها را مصداق قذف می داند و می افزاید:
 متعجبم از اینکه وضعیت به شکلی درآمده که عده‌ای در این کشور به راه می‌افتند و هتک حرمت‌هائی می‌کنند که براساس فقه شیعه مصداق "حد قذف" است و احدی به آنها متعرض نمی شود! "فأین تذهبون؟!"

متن کامل این سخنان که روز یکشنبه بیان شد، به شرح زیر است:
 

 

إنّا لله و إنا إلیه راجعون

"وَ لَقَدْ بَلَغَنى اَنَّ الرَّجُلَ مِنْهُمْ کانَ یَدْخُلُ عَلَى الْمَرْاَةِ الْمُسْلِمَةِوَ الاُْخْرَى الْمُعاهَدَةِ فَیَنْتَزِعُ حِجْلَها وَ قُلْبَها وَ قَلائِدَها وَ رِعاثَها، ما تَمْتَنِعُ مِنْهُ اِلاّ بِاِلاْسْتِرْجاعِ وَ الاِْسْتِرْحامِ، ثُمَّ انْصَرَفُوا وافِرینَ، ما نالَ رَجُلاً مِنْهُمْ کَلْمٌ، وَلااُریقَ لَهُمْ دَمٌ. فَلَوْ اَنَّ امْرَءاً مُسْلِماً ماتَ مِنْ بَعْدِ هذا اَسَفاً ما کانَ بِهِ مَلُوماً، بَلْ کانَ بِهِ عِنْدى جَدیراً"

امام علی بن ابیطالب(ع) در خطبۀ جهاد نهج البلاغة خطبۀ ۲۷ به خاطر اهانتی که به یک زن اهل کتاب شده است، می‌فرماید: اگر کسی این خبر را بشنود و از غصه بمیرد، نه تنها جای ملامت ندارد بلکه در نزد من حق با اوست.

پیش از این هم بنده، به‌ واسطه اخبار متعدد، نامه‌ها و تظلم خواهی‌های حضوری افراد محترم و شهروندان مکرم، به کرات در جریان هتک حرمت‌ها و اهانت‌های به شدت آزار دهنده و تأسف‌باری که در مورد عزیزان هموطن‌مان صورت گرفته بود، قرار گرفتم که در مواردی مطابق با تکلیف شرعی امر به معروف و نهی از منکر بدانها اشاره کرده و تذکراتی نیز داده‌ام، اگرچه با کمال تأسف ترتیب اثری بدانها داده نشده است.

با این وجود در کمال تعجب و ناباوری و با وجود تمامی تذکرات داده شده از سوی بزرگان و دلسوزان، روز گذشته شاهد تصاویری بودم که حقیقتاً مصداق استرجاع و توسل به آیۀ شریفۀ "انّا لله و انا الیه راجعون" بود چرا که یقیناً پس از دیدن این تصاویر، تنها مأمنی که احساس کردم در این شرایط به جز او هیچ پناهگاهی وجود نداشته و ندارد، ذات مقدس حضرت حق است.

با خود می‌اندیشم که اتفاقاتی از این دست همانند این‌که مدتی قبل گروهی به اسم اجرای حکم اسلام و بدون کسب اجازه به حریم منزل یک انسان مسلمان وارد شدند و حرمت یک زن را، آن هم در محیط امن خانه اش هتک کردند را چگونه هضم کنم؟!

آیا هدف ما از آن زجرهائی که در دوران سابق کشیدیم، برپائی چنین شرایطی بود؟ چه بلائی بر سر اخلاق و انصاف در یک کشور اسلامی آمده که در مرئی و منظر عمومی و آن هم در لحظات ملکوتی اذان و با وجود شنیده شدن صدای اذان، با یک زن محجبۀ مسلمان این‌گونه عمل می‌شود؟ آیا این موضوع مصداق کلام مبارک مولی الموحدین نیست و آیا ما مسلمانان نباید از دیدن و شنیدن چنین خبری بمیریم؟

متعجبم از اینکه وضعیت به شکلی درآمده که عده‌ای در این کشور به راه می‌افتند و هتک حرمت‌هائی می‌کنند که براساس فقه شیعه مصداق "حد قذف" است و احدی به آنها متعرض نمی شود! "فأین تذهبون؟!"

آیا این سؤال از سوی مؤمنین و متدینین جامعه جا ندارد که با وجود گذشت بیش از یک سال، اگر با مسببین فاجعۀ کهریزک برخورد قانونی و مناسب می‌شد، امروز دیگر شاهد ورود به حریم خانواده‌ها و بدتر از آن چنین پرده‌دری هائی در مناظر عمومی نبودیم؟


آیا این دغدغه هموطنان‌مان به جا نیست که اگر با هتک حرمت کنندگان به شب‌های قدر و احیاء در مقابل منزل یکی از یاران امام و انقلاب برخورد می‌شد، دیگر نمی‌دیدیم که در کنار مرقد شریف و متبرک حضرت عبدالعظیم(ع) چنین کارهائی صورت بگیرد؟

آیا طرح این پرسش به جا نیست که چگونه و بر چه اساس در این شرایط، به جای برخورد با چنین افرادی، به سراغ یاران صدیق امام و انقلاب رفته و به صرف اعتراض، آنانی را که در روزهای مبارزه با رژیم ستمشاهی در صف اول مبارزات بوده‌اند و روزهای سخت دوران دفاع مقدس را با مدیریت اجرائی خود به بهترین نحو ممکن پشت سر گذاشته‌اند، مورد بدترین بی‌مهری‌ها قرار داده‌اند؟!

خداوند را شاهد می‌گیرم که هر بار چنین اتفاقاتی در جامعه رخ داد، از باب عمل به تکلیف تذکراتی داده‌ام و پس از آن سیل تهمت‌ها و هتاکی‌ها است که روا داشته‌اند ولی با این وجود از عمل به تذکر و نهی از منکری که خداوند ما را بدان مکلف داشته، دریغ نکرده و نخواهم کرد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 

--
عضویت در گروه
برای مشترک شدن در این گروه از آدرس ایمیل خود به این آدرس ایمیل بفرستید
Jonbeshsabziran+subscribe@googlegroups.com
پس از آن برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید بر روی لینکی که در آن ایمیل هست کلیک کنید
لغو عضویت در گروه
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از آدرس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
Jonbeshsabziran+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved