428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۸۹

{محرم سبز_Sohrab Arabi} دو پروژه یک میلیارد و سیصد میلیون دلاری بدون مناقصه به سپاه واگذار شد

 
 

Sent to you by برماست که کاری زینبی کنیم via Google Reader:

 
 

via مردمک by مردمک on 2/27/11

خبر - مردمک

معاون وزیر نفت از واگذاری پروژه ساخت دو خط لوله انتقال نفت به ارزش تقریبی یک میلیارد و سیصد میلیون دلار به «قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا» سپاه خبر داد.

علیرضا ضیغمی، معاون وزیر نفت، هفتم اسفند در حالی خبر این واگذاری را منتشر کرد که پیش از این در روز ۱۸ بهمن ماه، رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از آغاز این پروژه سخن گفته بود.

آقای ضیغمی به خبرگزاری مهر گفته است که این قرارداد به صورت ترک تشریفات مناقصه به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار شده است.

بر این اساس ساخت خط لوله انتقال نفت خام ترش از منطقه سبزآب به ری و همچنین عملیات ساخت خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از آبادان به ری در مجموع به طول هزار و ۱۰۰ کیلومتر توسط این مجموعه انجام می‌شود.

پیش‌تر نیز قرارداد طرح توسعه بندر نفتی ماهشهر و ساخت مخازن جدید فرآورده نفتی به این مجموعه واگذار شده بود.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران است که در سال ۱۳۶۸ به دستور آیت‌الله خامنه‌ای تاسیس شد. این مجموعه اکنون دارای چند صد شرکت مختلف در داخل و خارج ایران است و برپایه گزارش‌ها تاکنون بیش از هزار و ۷۰۰ پروژه و طرح را در زمینه‌های مختلف اجرا کرده است

ماه گذشته آقای قاسمی از واگذاری قرارداد ساخت خط لوله پتروشیمی اتیلن با ارزش تقریبی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان (۵۰۰ میلیون دلار) خبر داده بود.

پروژه دو و نیم میلیارد دلاری ساخت خط ریلی پس‌کرانه در منطقه آزاد چابهار، ساخت خط لوله ۹۰۰ کیلومتری انتقال گاز عسلویه به ایرانشهر به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ دلار و واگذاری ۵۱ درصد سهام شرکت مخابرات و شرکت صنایع دریایی ایران از دیگر فعالیت‌های مهم اقتصادی این قرار‌گاه است.

در ایران فعالیت‌های اقتصادی قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان زیرمجموعه‌ای از سپاه پاسداران همواره بحث‌انگیز بوده است. مخالفان دولت می‌گویند که این قرارگاه در رقابتی نابرابر و با حمایت دولت، پروژه‌های چندصد میلیاردی را در اختیار می‌گیرد.

اقتصاددانان منتقد سیاست‌های اقتصادی دولت نیز می‌گویند که این نهاد اقتصادی شبه‌دولتی، مانع بزرگی در راه خصوصی‌سازی است. انتقادها به مجلس شورای اسلامی نیز کشیده شده و در اوایل دی‌ماه امسال کمیسیون ویژه مجلس برای نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در سومین گزارش خود اعلام کرد که «تنها ۱۳.۵ درصد خصوصی‌سازی دولت، واقعی بوده است.»

 نقش چشم‌گیر سپاه پاسداران در اقتصاد ایران سبب شده است که دولت‌های غربی به ویژه آمریکا، آن را به عنوان یکی از بازوهای جمهوری اسلامی بدانند و در تحریم‌های اقتصادی خود این ساز و کار نظامی-سیاسی-اقتصادی را هدف قرار بدهند.

قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل، فهرستی از شرکت‌ها و سازمان‌های مربوط به سپاه را تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار داد و اتحادیه اروپا نیز در ژوئیه سال گذشته میلادی اعلام کرد که از این پس به اعضای سپاه پاسداران ایران ویزا داده نخواهد شد و سرمایه‌ آن‌ها در بانک‌های اروپایی ضبط می‌شود.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا بهمن سال گذشته از مسدود کردن دارایی‌های رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و چهار شرکت وابسته به آن به دلیل فعالیت در پروژه‌های مربوط به «اطلاعات جاسوسی و تروریستی» خبر داد.

با افزایش این تحریم‌ها تیرماه امسال این قرارگاه از توسعه فازهای ۱۵ و ۱۶ میدان پارس جنوبی به ارزش دو میلیارد و ۹۷ میلیون دلار که نزدیک به ۴۶ درصد از آن پیشرفت کرده بود و قرار بود ۲۰ ماه دیگر به بهره‌برداری برسد، کناره گیری کرد.




 
 

Things you can do from here:

 
 

--
برای دیدن تصاویر روی Display images below کلیک کنید.
------------
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "Sohrab Arabi".
برای دیدن تصاویر ایکون Display images below را کلیک کنید.
---------
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از Label برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
---------
برای ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به sohrab-arabi+subscribe@googlegroups.com
---------
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به sohrab-arabi@googlegroups.com
---------
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sohrab-arabi+unsubscribe@googlegroups.com
---------
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/sohrab-arabi?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved