428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

یکشنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۸۹

Re: [23khordad] [گروه موج سبز] خبرنامه موج سبز - شنبه، هفتم اسفند 1389

تولد موسوی چه ربطی به حرکت مردمی دارد؟ باز هم بت سازی در دستور کار است، باز هم دیکتاتور دگری میسازیم. مگر خود موسوی در یکی از بیانیه های خویش نگفت از کیش شخصیت بپرهیزید.

شاه، ولایت فقیه، رجوی و حالا موسوی!! بس نیست. ما ایرانیان چرا متکی به فرد هستیم؟ نمی فهمم.


صد در صد با نمادین کردن تولد ایشان مخالفم

2011/2/26 Neda Sohrab <22khordad88.coup@gmail.com>


---------- Forwarded message ----------
From: خبرنامه گروه دانشجویی موج سبز <khabarnameh.sabz.1@gmail.com>
Date: 2011/2/26
Subject: [گروه موج سبز] خبرنامه موج سبز - شنبه، هفتم اسفند 1389
To: mowje-sabz ئخص لقخعح group <mowje-sabz@googlegroups.com>


banner.jpg



خبرنامه موج سبز - شنبه، هفتم اسفند 1389

تصاویر در اندازه های بزرگ و نیز متن کامل خبرهای مربوط به راهپیمایی 25 بهمن را در فایلهای ضمیمه مشاهده نمایید


اطلاع رسانی به دوستانتان را نیز فراموش نکنید
قبل از ارسال، آدرسهای قبلی را پاک کنید


...................................................................................................................................................................
خلاصه خبرها
...................................................................................................................................................................

 
تجمع عصر سه شنبه های سبز قطعی شد - دعوت به راهپیمایی روز سه شنبه، در اعتراض به ادامه حصر غیرقانونی رهبران جنبش سبز
بیانیه شماره چهارم شورای هماهنگی راه سبز امید

در پی ادامه حصر خانگی راهبران جنبش سبز، و بی خبری از وضعیت و سرنوشت آنان، «شورای هماهنگی راه سبز امید»، از عموم شهروندان و حامیان جنبش سبز خواستار آن شد تا روز سه شنبه دهم اسفند ماه - مصادف با تولد میرحسین موسوی - از ساعت پنج بعداز ظهر به تجمع و راهپیمایی از میدان امام حسین بسوی میدان آزادی ( و در شهرستانها در میادین یا خیابان های اصلی) دست زده و بدین وسیله صدای خود را برای آزادی رهبران سبزمان به گوش حاکمیت برسانند.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


طرح سبز - آزادگی را نتوان بر بند کشید



شمار کشته شدگان در اولین روز از تجمعات ضد دولتی عراق به حداقل ١١ تن رسید
در ادامه اعتراضات مردمی در منطقه و در حالیکه معترضان و ناراضيان عراقی روز جمعه ٢۵ فوریه- ششم اسفند ماه را "روز خشم" نامگذاری کرده و جهت اعتراض به دولت، دست به راهپیمایی و اعتراضات خیابانی زده بودند، تیراندازی گارد ضد شورش به مردم، دست کم ۱۱ تن کشته و دهها تن زخمی بر جای گذاشت و جمع کثیری نیز بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های عراقی گفته اند که در جریان درگیری های شمال عراق ۹ نفر کشته شده‌اند و در استان انبار نیز دو نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، هزاران شهروند عراقی در پی فراخوان های اینترنتی و خیابانی، روز جمعه در ميدان تحرير (آزادی) بغداد جمع شدند و با ابراز خشم، سنگ و بطری و لنگه کفش به سوی پليس ضدشورش عراق پرتاب کردند.

همچنین گزارش‌ خاطرنشان کرد پس از آنکه نوری المالکی، نخست وزير عراق دعوت کنندگان به تظاهرات و معترضین دولت خود را "شورشيان القاعده و طرفداران صدام حسين" خواند، جمعيت به خشم آمدند و رفت و آمد خودروها هم در پايتخت عراق دچار محدوديت شد.سازمان‌دهندگان اين تظاهرات در واکنش به خواسته‌هايی چون بهبود خدمات عمومی، کمبود فرصت شغلی و اصلاحات سياسی بيشتر، اين حضور خيابانی را به راه انداختند.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


وعده های کم و دیرهنگام رئیس جمهور یمن کارساز نشد
تظاهرات چند ده هزار نفری معترضان جهت کناره گیری عبدالله صالح

درحالیکه تلویزیون یمن، شامگاه پنجشنبه بیانیه ای را از سوی علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری این کشور خوانده بود مبنی بر اینکه به نیروهای امنیتی دستور داده شده است تا امنیت تجمعات مسالمت آمیز را تامین کنند و رئیس‌جمهور دستور تشکیل کمیته‌ای دولتی برای "آغاز گفت‌وگو با تظاهرکنندگان" و رهبران اعتراضات را صادر کرده، با این حال روز جمعه ده‌ها هزار تن از مردم یمن در میدان مرکزی شهر صنعا، پایتخت این کشور، گرد آمدند و با انجام بزرگترین راهپیمایی طی هفته های اخیر علیه حکومت، بار دیگر خواستار کنار رفتن رئیس جمهور از قدرت شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه ای که تلویزیون یمن از سوی رئیس جمهوری این کشور خواند، همچنین اضافه شده بود که ماموران امنیتی وظیفه دارند مانع از درگیری طرفداران و مخالفان دولت شوند، که تا کنون حداقل دهها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

رئیس‌جمهوری یمن همچنین به نخست‌وزیر دستور داده بود تا سرپرستی کمیته‌ای پنج نفری را برای آغاز گفت‌وگویی سازنده با تظاهرکنندگان به‌عهده بگیرد.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


شورای هماهنگی راه سبز امید: ۱۰ اسفند راهپیمایی می کنیم
فراخوان راهپیمایی دهم اسفند برای نشان دادن همبستگی با رهبران مخالفان است

شورای هماهنگی راه سبز امید در چهارمین بیانیه خود با حمایت از درخواست تشکل های سیاسی جنبش سبز برای راهپیمایی در سه شبنه دهم اسفند اعلام کرد این راهپیمایی از ساعت پنج بعدازظهر از میدان امام حسین تهران به سوی میدان آزادی برگزار می شود.

شورای هماهنگی راه سبز امید در بیانه خود نوشته است اگر حصر خانگی آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی ادامه پیدا کند، در روز ۲۴ اسفند نیز "همراهان سبز را دعوت به تجمعات اعتراضی غیرمتمرکز" می کنیم.

بر اساس این بیانیه، راهپیمایی دهم اسفند در شب تولد میرحسین موسوی برگزار می شود و شعار آن "یا حسین میرحسین و یا مهدی، شیخ مهدی" خواهد بود.
این شورا همچنین از مخالفان حکومت در شهرستان ها خواسته است تظاهرات خود را در میدان ها و خیابان های اصلی برگزار کنند.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


واکنش مشاوران موسوی و کروبی به سخنان وزیر اطلاعات
بدنبال اظهارات شب گذشته وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی مشاوران ارشد میرحسین موسوی و مهدی کروبی واکنش نشان دادند و آن را سخنانی تکراری و بی اساس ارزیابی نمودند.

اردشير امير ارجمند، مشاور ارشد مير حسين موسوی، در مورد سخنان وزير اطلاعات به راديو فردا گفت: «آقای مصلحی در لباس پيامبر، روی گوبلز را سفيد کرد.»
مشاور میرحسین موسوی افزود: «مدت مديدی است که نيروهای امنيتی به جای تامين امنيت کشور، به گروه های سياسی و مخالفان می پردازند و کار آنها، تهيه پرونده های دروغ برای افراد موثر است.»

وی با اشاره به اين که سخنان حيدر مصلحی تازگی ندارد و هيچ تعجبی هم ندارد، گفت: «وقتی که فرزند دکتر بهشتی را به همکاری با قاتلان پدر خودش متهم می کنند، هنگامی که مير حسين موسوی و مهدی کروبی را که سال ها برای انقلاب زحمت کشيدند، و همچنين افرادی را که هستی خود را فدای انقلاب کردند، متهم به همکاری با خارجی ها می کنند، در ارتباط با اتهاماتی که به من زده می شود، چه انتظاری وجود دارد.»


درخواست دانشگاهیان ایرانی خارج از کشور از جامعه بین المللی برای اعمال فشار جهت رفع حصر رهبران سبز
در پی ادامه حصر راهبران جنبش سبز و بی خبری از وضعیت و سرنوشت آنان، گروهی از دانشجویان و دانشگاهیان ایرانی خارج از کشور و تشکل های ایرانی مستقر در آن دانشگاهها، از جامعه بین المللی خواستار اعمال فشار جهت رفع حصر رهبران سبز درایران شدند.


گزارش های متعدد از 'برقراری وضعیت امنیتی' در تهران
وبسایت های مخالفان دولت ایران و شاهدان عینی از استقرار نیروهای امنیتی در میادین و مراکز اصلی تهران خبر داده اند.

وبسایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نوشت: "امروز (در تهران) گارد ویژه و نیروهای امنیتی در چهارراه ولیعصر، خیابان ولیعصر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، پارک وی، خیابان شهید بهشتی، میدان هفت تیر، میدان صادقیه و تقریبا تمامی میادین اصلی شهر حضور پیدا کردند."

سحام نیوز، وبسایت رسمی حزب اعتماد ملی که دبیر کلی آن بر عهده مهدی کروبی است، در خبر خود از وضعیت تهران نوشته است: "از مغازه داران در برخی مناطق منطقه ولیعصر خواسته شده که هر چه سریعتر مغازه را تعطیل و محل کسب خود را ترک کنند. مردم دلیل این گونه رفتار ماموران امنیتی را نمی دانند و از یکدیگر سوال می کنند دلیل این گونه فضای ناامنی در شهر چیست و از این رفتارها عصبی شده اند."
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید
 

جین شارپ: این جنگ نرم نیست
جین شارپ به نظر مرد خطرناکی نمی رسد اما از نظر حکومت های بسیاری می تواند ریشه های دیکتاتوری ها را بلرزاند
جثه پیر و خمیده اش را به آرامی و زحمت جابه می کند. چشمهایش مرتب خیس می شود و گلویش بعد از چند جمله حرف زدن خشک و باید با لیوان آبی که کنارش گذاشته آن را تازه کند.

جین شارپ به نظر مرد خطرناکی نمی رسد اما این پیرمرد 83 ساله از نظر حکومت های بسیاری در جهان می تواند از خانه ساده اش در منطقه ی کارگرنشین بوستون، ریشه های حکومت های دیکتاتوری جهان را بلرزاند.

جین شارپ برجسته ترین نظریه پرداز مبارازت بدون خشونت است و جزوه هایش راهنمای عملی مخالفان سیاسی در کشورهای مختلف . "از دیکتاتوری تا دموکراسی"، مشهور ترین کتابچه او در کمتر از 100 صفحه خلاصه ایده هایش را به زبان ساده توضیح می دهد . 198 روش برای مبارزه مدنی و شکست دادن حکومت های نظامی یا دیکتاتوری که از برمه تا صربستان، از تایلند تا ونزوئلا، به دهها زبان ترجمه شده و راهنمای مخالفان دولتی بوده که می خواستند سرنوشت خود را بدون برداشتن اسلحه به دست بگیرند. بر پوستری که به دیوار اتاقش نصب شده، شعار جنبش دانشجویی صربستان نقش بسته: " کارش تمام است" . همین دانشجوها با کمک ایده های جین شارپ توانستند اسلوبودان میلوشویچ را در یوگسلاوی از مسند قدرت به زیر بکشند.

در روسیه کتابفروشی ها و چاپخانه هایی که جزوه های اورا تکثیر می کردند به آتش کشیده شدند. بسیاری به دلیل داشتن نسخه ای از جزوه های او به زندان افتاده اند. در ایران نیز، نام او در کیفرخواست متهمان اعتراضات خیابانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمده بود. همینطور یک ویدئوی تبلیغاتی وزارت اطلاعات اراو مامور سی آی ای سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا معرفی کرده و روزنامه کیهان در مقالات متعدد او را مغز متفکر انقلاب های مخملی و از جمله مخالفت های مردمی در ایران خوانده است.

باوجود ضعف جسمی که کاملا در ظاهرش به چشم می خورد، ذهنی باریک بین و دقیق دارد. وقتی که از قدرت نهفته در مبارزات بدون خشونت و نیروی مقاومت های مدنی حرف می زند، پلک های فروافتاده اش از هم باز می شود و چشمانش برق می زند. از پنجاه سال پیش که اولین کتاب خود را درباره مبارزات گاندی منتشر کرده تا امروز که سرگرم انتشار فرهنگ واژگان مبارزات مدنی ست، محور کار و فکرش چیزی جز این نبوده. او دکترای فلسفه سیاسی از دانشگاه آکسفورد را در کنار مدارک علمی بسیار دیگری در پرونده اش دارد اما صرفا یک نظریه پرداز دانشگاهی نیست و برای رسیدن به بزرگترین مجموعه نظری - عملی مبارزات خشونت آمیز تنها پشت میز ننشسته است.آثار جین شارپ به حدود سی زبان ترجمه شده است
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


نیجریه دو روز پس از وام یک میلیارد دلاری قطعنامه علیه ایران را امضا کرد
تنها دو رو روز پس از آنکه سفیر نیجریه درتهران از وام یک میلیارد دلاری ایران به این کشور خبر داد ، وزیر خارجه این کشور قطعنامه تایید تحریم ها علیه ایران را امضا کرد.
به گزارش رویترز وزیر خارجه نیجریه گفت محموله تسلیحاتی که سال گذشته از یک کشتی ایرانی کشف شد غیر قانونی صادر شده ‌است.

اُدئین آجوموگوبیا، وزیر خارجه نیجریه، روز پنج‌شنبه در این زمینه به خبرگزاری رویترز گفت: «ما جزئی از جامعه بین‌الملل هستیم و قطعنامه‌ای را امضا کرده‌ایم که تحریم‌ها را تأیید می‌کند و یکی از این قطعنامه‌ها مربوط است به حمل‌ونقل سلاح و مهمات از ایران.مقصد این محموله چه نیجریه بوده ‌باشد، چه گامبیا، و چه هرجای دیگر، فرقی نمی‌کند و این محموله غیر قانونی بود و به این خاطر ما وظیفه داشتیم بر اساس قانون بین‌الملل و تعهدمان به سازمان ملل همان کاری را بکنیم که انجام دادیم.»
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


پوستر: حکومت وقاحت از مجموعه پوستر دولت کودتا



بروجردی در مصاحبه با رسانه های خارجی حصر کروبی و موسوی را انکـار کرد!

رییس کمیسیون خارجی مجلس در مصاحبه با یک نشریه ایتالیایی مدعی شده است که رهبران جنبش سبز در حصر خانگی نیستند بلکه اسکورت دارند.
این درحالی است که فرزندان میرحسین موسوی و کروبی در نامه هایی جداگانه نوشته اند که هیچ خبری از پدر و مادر خود ندارند.

به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی بروجردی در پاسخ به سئوال روزنامه ایل مانیفستوی ایتالیا مصاحب در مورد حبس خانگی کروبی و موسوی گفته است که" اینطور نیست. این افراد دارای اسکورت هستند. در عین حال مرتکب اقداماتی خلاف قانون، مانند ترتیب دادن تظاهرات فاقد مجوز، شده‌اند و به همین دلیل امکان دارد مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند."

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در مورد درخواست اعدام موسوی و کروبی از سوی برخی از نمایندگان مجلس می‌گوید " قوه قضاییه و مقننه مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند. بنابراین تصمیم گیری در مورد محاکمه و صدور رای، بر عهده قضات است. اما نمایندگان نیز عقیده شان را ابراز کرده‌اند."
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید

 
چگونه اجرای بدون تنازل قانون اساسی موجب رفع استبداد می شود؟
هم‌اکنون که نزدیک به ۲ سال از حرکت جنبش سبز می گذرد، آنچه بسیاری به آن معتقدند نیاز به اصلاح قانون اساسی در کشور برای جلوگیری از سوء‌استفاده مجدد مستبدان است ولی در همین هنگام منشور نسخه جدید جنبش سبز در قدم اول پیشنهاد اجرای بدون تنازل قانون اساسی را به حاکمان فعلی می‌دهد.

نقدهایی از طرف همراهان جوانتر و پرانرژی تر جنبش به این بند وارد شده است. این مقاله سعی در بررسی این قسمت خاص از منشور جنبش را دارد.
متاسفانه فصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی که مربوط به حقوق ملت است در شرایط کنونی کاملا به کناری نهاده شده، ولی همین فصل سوم است که اجرای آن به معنی رفع فوری استبداد و نظامی گری در کشور خواهد بود. ولی چگونه؟

تنها این اصول را بخوانید تا ببینید قانون اساسی فعلی چگونه توسطاستبداد در حال لگد مال شدن است:

بخشی از اصل ۹

هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادیهای مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند.

اصل ۲۳ – منع تفتیش عقاید

تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‏ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد.

اصل ۲۷

تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.‏‏

اصل ۳۵

در همه دادگاه‏ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد

اصل ۳۷ – اصل برائت

اصل، برائت است و هیچ‌کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‌شود، مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.

اصل ۳۸ – منع شکنجه

هرگونه شکنجه برای گرفتن اقرار و یا کسب اطلاع ممنوع است. اجبار شخص به شهادت، اقرار یا سوگند، مجاز نیست و چنین شهادت و اقرار و سوگندی فاقد ارزش و اعتبار است. متخلف از این اصل طبق قانون مجازات می‌شود.

اصل ۳۹

هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.

آیا این قوانین در حال اجراست؟ مسلماً با اجرای چنین قوانینی اهرمهای فیزیکی در دست دولت کنونی یک به یک خواهد شکست و مردم با پیدا کردن حقوق خود باعث سقوط استبداد و بازگشت به آرمانهای تدوین کنندگان قانون اساسی خواهند شد. این اصول رازهای نهفته قانون اساسی هستند که آزادیخواهان در سال ۵۷ و ۵۸ در این قانون برای ما به ودیعه گذاشته شدند تا هرگز روی استبداد را دوباره نبینیم.


آن روزها همدلی و برادری، امید و ایمان و ایران هنوز قیمت داشت
این یادداشت که به طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است، عصاره‌ای از بیانیه‌ها و مواضع میرحسین را در خود نهفته دارد. نویسنده‌ی این متن برای ما ناشناخته است، اما به خواندنش می‌ارزد و دست‌کم می‌تواند به یاد همه بیاورد که برخی مفاهیم، که روزگاری جایگاه بلندی در جامعه‌ی ایران داشتند، چگونه دزدیده شدند و …

۱۳۴۸
بامداد سرد بهمن ماه بدنیا می آیم.. پنج خواهر و یک برادر ۱۴ ساله، در خانه منتظر و به گوش مانده اند و تا خبر تولدم را می شنوند، هلهله می کنند. برادرم قلک کوچکش را می شکند و همان شبانه پولهایش را بر می دارد و به امامزاده «معطوک» خرمشهر می برد و نذرش را در ضریح می اندازد. خدا به او یک «برادر» داده.

در آن روزها «برادری» هنوز قیمت داشت!

۱۳۵۷
انقلاب است. کوچه ها را می دَوَم. وقتی به خانه می رسم، کسی نیست. همه رفته اند خانه «خدیجه خانم» پای تلویزیون نشسته اند:«هیس! بیا امام رو ببین! امام اومد!» زنها و بچه ها، یکی یکی «صورت امام» را بر صفحه تلویزیون می بوسند. مادرم که زن سّیده و معتقدی است، دستی بر صفحه تلویزیون می کشد و «قل هوالله» می خواند و مرا فرا می خواند. جلو می روم. دستش را مسح می کشد روی صورتم.
در آن روزها «ایمان» هنوز قیمت داشت!
.
.
.
خردادماه ۱۳۸۸
می نویسم: در دوره انقلاب و جنگ و بعد از آن، از بمباران و گرسنگی وسختی ها عبور کردیم و با «زردی فقر» ساختیم و زنده ماندیم. «امید»داشتیم. می دانستیم روزی ایران «ساخته» خواهد شد. حالا گویا سالهاست مُرده ایم و دیگر زندگی نمی کنیم. فقط زنده ایم. یکی آمده و زده به سیم آخر و می گوید همه آنها که در این سالها معتمدان ما و رهبران کشور بودند، مشتی «دزد» بوده اند. رهبران کشور می گفتند «مسئولان» دارند ما را به سمت «ارزشها» می برند! و کشور را به «بهشت» تبدیل خواهند کرد! اما حالا یکی آمده و می گوید از همه این سی سال، ۲۷ سالش را ما توسط «منتخبین مردم» و «معتمدین امام و رهبری»، «چاپیده» شده ایم! «چپاول» شده ایم! او مسئولان قبل از خود را به «فساد و دزدی» متهّم می کند و ما را برای «حماقت» انتخاب مشتی دزد و فاسد! سرزنش می کند و رأی می خواهد! در مناظره تلویزیونی، روبروی نخست وزیر سالهای جنگ می نشیند و با تهدید می پرسد:«بگم؟ بگم؟» و عکس همسر او را نشان می دهد تا «پرده از تخلف تحصیلی!» او بردارد! ولی فراموش کرده تا همین چندماه قبل یک «دکتر جعلی» را وزیر کشور کرده بود و تا آخر از او حمایت کرد تا همین انتخابات را آن دکتر فریبکار برگزار کند! او به جز همین «اتهامات کلی» و افشای مافیاهای خیالی، چیزی ندارد که بگوید.اما ما را «بهت زده» می کند!

به آن ۲۷ سال و ادعای دزدی های میلیاردی و صحت و سقم این افتراها کاری نداریم. اما به چیزهایی فکر می کنم که اکنون سالهاست مُرده اند. در همین چهارسال، ما چند فقره «تلفات ارزشی» داده باشیم کافی است؟ مایی که در آغوش بمباران و گرسنگی و فقر، «زندگی» می کردیم. در کنار «نفرت از دشمن» به وطن و خانواده و خدا عشق داشتیم و عاشقی می کردیم. در اوج مشکلات، «گذشت» را می شناختیم و فداکاری می کردیم. در بحبوحه بی نانی، ما دین داشتیم. مسجد و زیارتگاه و امامزاده می رفتیم. نذر می کردیم. اخلاق داشتیم.. برادری داشتیم.. مرام داشتیم. در تمام آن ۲۷ سال ما «دل» داشتیم.. در دل مان، عشق به «ایران» داشتیم.و در ایران مان، یک دنیا اخلاق و «ایمان» داشتیم! و حالا یکی آمده و در پایان چهارسال دولتش، سکوتش را شکسته تا به زعم خودش دوباره افشاگری کند! چون «ترس از شکست» در انتخابات را به طور جدی تری لمس کرده است! حالا او، بعد از چهارسال، دوباره با جذابیت های «افشاگری» آمده و به ما خبر می دهد که ما ملتی «دزد زده ایم».«چپاول شده ایم». اما نمی گوید بزرگترین چیزهای ما را در دوره «خود او» دزدیده اند! نمی گوید در دوران خود او، «اعتماد» ما را دزدیدند. «ایمان» ما را ربودند. «اخلاق» ما را چاپیدند.. «برادری» را در دل برادرانمان کشتند. «وطن پرستی» را به سُخره گرفتند! غرور ملی ما را پایمال کردند! ایثار را در دل ما کشتند! و عاشقی را، غارت کردند! دین و دنیا و آخرتمان را که از روز ازل «قیّم» بودند! بعد از اینهمه «تلفات» که داده ایم، با خود می اندیشم: ما را به سخت جانی خود، این گمان نبود….

و اکنون؛ اسفند ماه ۸۹ …
هرکس در هرجا احساس مسئولیت می کند، باید در حد خود در گسترش آگاهی های سیاسی، اجتماعی تلاش کند؛ حتی با گفتن یک نکته در جمع کوچک.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید

 
نسرین ستوده از ملاقات هفتگی با خانواده اش محروم شد
نسرین ستوده ، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر از ملاقات هفتگی با خانواده اش محروم شد .
به گزارش خبرنگار کلمه ، این وکیل دادگستری که بیش از شش ماه است در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می برد به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و وکالت محکوم شده است.

او در تماس تلفنی با خانواده اش گفته است : «ماموران زندان وقتی می خواستند من را برای ملاقات هفتگی بیاورند مجبورم کردند ، مسیر بند ۲۰۹ تا سالن ملاقات را نیز با چشم بند طی کنم .موضوعی که موجب اعتراضم شد اما ماموران زندان به جای توجه به این اعتراض اعلام کردند که از ملاقات محروم شده ام و دوباره مرا به سلولم بازگرداندند .»
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


شیخ ! ما را ببخش!
من در تمام سالهای حصر مرحوم آیت الله منتظری در قم بودم. تقریبا هر روز از اطراف بیت ایشان رد می شدم و با شور و اشتیاق، خودم را به رواق های اطراف حرم می رساندم تا فلسفه و فقه و عرفان بخوانم. اگر چه در کلاسهای درس و بحث، از صدها نکته، سوال و پرسش می کردیم و کتابها را زیر و رو می نمودیم، ولی هیچ گاه از خود یک سوال را نپرسیدم. سوالی که امروز آزارم می دهد. این سوال نه در کتاب، که در کنار راهی که به کتاب و کلاس ختم می شد بود. "راستی این شیخ به کدام مستند دینی، در خانه اش، در خانه ای که کنار کلاس درس ما است حبس و حصر شده است؟". نمی دانم چرا این سوال را هیچ گاه از خود در آن روزها نپرسیدم. من که فقه می خواندم و خوب هم می خواندم، چرا یک بار نشد که از خود بپرسم، چه مستند فقهی ای برای حصر این پیرمرد، می توان در لابلای این کتاب ها یافت؟

شاید به این خاطر که جواب همه ظلم ها را در یک جمله می دادم. هرکس علیه حاکم اسلامی دست به تحریک زده است، استحقاق بیش از این را دارد. ولی بر اساس کدام مستند؟ چرا از خود نپرسیدم که مگر دادگاهی تشکیل شده است؟ حتی اگر او بغی هم نموده است، باید دادگاهی و محکمه ای و کیفرخواستی و دفاعی و وکیلی باشد. نه همین طور بی حساب و کتاب.

افسوس که آن سالها گذشت و ما هم با سکوت خود، در ظلم ظالمان شریک شدیم. که علی علیه السلام می فرماید، کسی که به عملی راضی باشد، خود نیز محشور با عاملان آن عمل است. هر چند امروز از گذشته خود توبه می کنم و از شیخ مظلوم طلب بخشش می کنم و ازدرگاه الهی غفران می خواهم.

اما امروز سکوت نخواهیم کرد.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید

 


...................................................................................................................................................................




نکته مهم: با توجه به فیلتر شدن اکثر سایتهای اطلاع رسانی، لطفاً این ایمیل را جهت افزایش دایره اطلاع رسانی به دوستان خود نیز فوروارد کنید. قبل از ارسال کلیه ایمیلهای قبلی را پاک کنید.

- برای مشاهده متن کامل پست ها شامل متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل "پی دی اف" ضمیمه شده را مطالعه کنید.

- اگر از جیمیل استفاده می کنید دکمه view را نیز می توانید جهت مشاهده فایل پی دی اف خبرنامه کلیک کنید.
- اگر می خواهید فایل را دانلود کرده و در کامپیوتر خود آن را مطالعه کنید ولی اکروبات ریدر ندارید، آن را از این لینک دانلود کرده و نصب کنید.




جدیدترین نسخه روزنامه های "کلمه" و  "قلـــم ‌سبـــز" نیز جهت چاپ و انتشار دستی، ضمیمه شده اند



..................................................................................................................................................................

گروه خبری دانشجویی موج سبز

..................................................................................................................................................................







--
----------------------------------------------------------------------
برای "عضویت" در گروه خبری دانشجویی موج سبز یک ایمیل به آدرس زیر ارسال کنید:
mowje-sabz+subscribe@googlegroups.com
----------------------------------------------------------------------
برای "لغو عضویت" از گروه خبری دانشجویی موج سبز یک ایمیل به آدرس زیر ارسال کنید:
mowje-sabz+unsubscribe@googlegroups.com
----------------------------------------------------------------------

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved