428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، خرداد ۲۶، ۱۳۹۰

..:: Ma Bishomarim ::.. مرجع سبز آیت الله دستغیب: بخاطر حفظ مرید و مسجد سکوت نمی کنم

 
 

Sent to you by FREE GREEN IRAN via Google Reader:

 
 

via خبرنگاران سبز؛ معتبر و مردمی by noreply@blogger.com (Vahid) on 6/16/11

فروبستن زبان از بيان حقايق و انتقادات، مؤثرديدن غير خدا (شرک) است؛ يعنی اگر بخاطر حفظ مريد و حوزه و مسجد و رياست خود سکوت کنيم، غير خدا را لحاظ کرده ‏ايم. گذشته از اين، هنگامی که بنده را در قبر می‏ گذارند، می‏ گويند: تو که می‏ دانستی و علم داشتی چرا تخلفاتی را که ديدی تذکر ندادی؟ در آن زمان چه بگويم؟ بگويم: ترسيدم، از توهينها و تهمتها و از اينکه بگويند آمريکايی است، ترسيدم؟
 خبرنگاران سبز/جامعه/مرجع سبز:
آيت الله العظمی دستغيب، در جلسه هفتگی تفسير قرآن که در مسجد قبا، برگزار شد با اشاره به اينکه شرط تحقق يک جامعه توحيدی اين است که رهبران و جلوداران آن روبه خدا آورند و گفتار و عملشان يکی باشد، فرمودند: اگر مردم جامعه بر مدار فطرت الهی خود حرکت کنند، خدای تعالی آنها را از شرّ شياطين محافظت می‏کند.

به گزارش حدیث سرو، ایشان در ادامه فرمودند: شياطينی که قصد رخنه در جامعه اسلامی را دارند و می‏خواهند دين و دنيای مردم مسلمان را به تاراج برند به شرط آنکه بزرگان دين و سياست رفتاری مناسب و عادلانه داشته باشند و همگان به نصايح ناصحان تن دهند که اگر غير از اين باشد و رؤسا و علما و مؤمنين قول و فعلشان متفاوت باشد، جامعه نيز دستخوش تفرقه می ‏شود و راه نفوذ شياطين هموار می ‏شود؛ اجانب مسلط می‏شوند و ثروتهای عظيم مادی و معنوی جامعه را به يغما می ‏برند و همان وضعی که در گذشته بوده دوباره ايجاد می‏شود. پس راه نجات جامعه، يکی ‏شدن فعل و قول يا به عبارتی قلب و زبان [بزرگان‏] است. اگر چنين شد همه به سوی خدای تعالی متمايل می ‏شوند؛ يعنی اگر رهبران رو به خدا آورند، قلبهای مردم نيز متوجه خداوند می‏ شود[؛ الناس علی دين ملوکهم‏].

ايشان در ادامه با اشاره به لزوم عمل به دستورات قرآن و سنت توسط بزرگان، فرمودند: اگر قرار باشد جامعه‏ ای بر روال الهی قرار گيرد و الگوی جوامع ديگر گردد بايد تمام احکام الهی، مو به مو مطابق قرآن و سنّت در آن پياده شود و مصلحت‏ بينی‏های شخصی و گروهی کنار گذاشته شود.

کسی که پول می‏ گيرد تا ديگران را کتک بزند و رعب و وحشت ايجاد کند، مال حرام به دست آورده است

ايشان با اشاره به آموزهای اخلاقی اين دو آيه به اينکه بايد همواره انسان کوشش کند در تحصيل رزق حلال فرمودند : خداوند بهترين خوراکی‏ها و آشاميدنی‏ها را برای انسان قرار داد و او را از خوردن و آشاميدن خبائث و مضرّات نهی کرد و روش صحيح ذبح حيوانات را به او آموخت. سفارش به کسب حلال و به دست‏ آوردن مال حلال فرمود و از خوردن مال حرام بازش داشت.

سالها پيش از انقلاب، يکی از روزنامه‏ ها نوشته بود: نود درصد علما با دربار ارتباط دارند. حضرت امام خمينی ‏(ره)، نويسنده اين مطلب را فرا خواند و به او گفت: چند نفر از اين نود درصد را نام ببر. او که می‏ دانست دروغ نوشته پاسخ داد: من نمی ‏دانم چه کسانی هستند به ما پول می‏ دهند که اين چيزها را بنويسيم. امام به او فرمود: پول خود را از راه حلال به دست بياور و اگر نمی‏ توانی شغل خود را تغيير بده.

آيت اللَّه شهيد دستغيب‏ رحمه الله گاه می ‏گفت: کجايند کاسبهای قديمی که درس مکاسب شيخ مرتضی انصاری را می‏ خواندند تا در کسب خود به حرام نيفتند؟

ايشان در ادامه گفت : مال حرام تنها منحصر در کسب حرام نيست. کسی هم که پول می‏ گيرد تا ديگران را کتک بزند و رعب و وحشت ايجاد کند، مال حرام به دست آورده و لقمه حرام خورده است و نطفه فرزندانش نيز از لقمه حرام تشکيل می ‏شود در نتيجه فرزند بدتر از پدر می‏شود و سالها بعد بسياری از افراد جامعه حاصل نطفه حرام و لقمه حرام می‏ شوند.

جوانان امروز جامعه ما کسانی هستند که در زمان امام خمينی‏ رحمه الله يا کمی بعدتر متولد شده ‏اند. بايد قدر اين جوانان را دانست و از آنها بهره خوب برد. اينان از نطفه‏ های پاک و لقمه‏ های حلالند. اما اگر به احکام اسلام عمل نشود و لقمه‏ های حرام بر سر سفره‏های مردم گذاشته شود، بيست، سی سال آينده وضع جامعه عوض می‏ شود و نمی‏توان انتظار چندانی از جوانان آن روز داشت.

بخاطر حفظ مريد و مسجد سکوت نمی کنم

اين عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به سخنرانيها و انتقاداتی که طی اين دوسال نسبت به روند ايجاد شده در جامعه، ايراد شده فرمود: بنده بين خود و خدای تعالی در ميان انتقادات، هدفی جز عمل به تکليف ندارم و می ‏دانم که اگر نگويم، در جای خود متوقف می‏ شوم و حرکتی از لحاظ معنوی نخواهم داشت. فروبستن زبان از بيان حقايق و انتقادات، مؤثرديدن غير خدا (شرک) است؛ يعنی اگر بخاطر حفظ مريد و حوزه و مسجد و رياست خود سکوت کنيم، غير خدا را لحاظ کرده ‏ايم. گذشته از اين، هنگامی که بنده را در قبر می‏ گذارند، می‏ گويند: تو که می‏ دانستی و علم داشتی چرا تخلفاتی را که ديدی تذکر ندادی؟ در آن زمان چه بگويم؟ بگويم: ترسيدم، از توهينها و تهمتها و از اينکه بگويند آمريکايی است، ترسيدم؟ – البته مدتی است که بخاطر گرفتارشدن به خود، کاری به ما ندارند اما اگر گرفتاريشان رفع شود دوباره همان اوضاع خواهد بود – همه ما به اندازه خود تکليف داريم.

بنده حتی قادر نيستم بدن خود را حفظ کنم؛ اگر چند نفر از همان به اصطلاح مخلصين بر سرمان بريزند و کتکمان بزنند، يا مشتی به پهلويمان بزنند، می‏ميريم – مانند خانم هاله سحابی که همين طور کشته شد – اما مهم نيست. يا اگر کسی در تشييع جنازه ‏مان نيامد و مانند آن بنده خدا شبانه دفنمان کردند باز هم اهميتی ندارد. هر که خواست بيايد و هر که نخواست نيايد. اما نمی ‏توان گفت بخاطر اينکه شايد در تشييع جنازه ‏مان نيايند يا در امامزاده سيد محمّد عليه السلام دفنمان نکنند، بايد سکوت کنيم. سر و کار ما با خداست و بايد فکری به حال بعد از مرگ بکنيم. آيا ما بايد به دنبال حرف مردم و دنبال هوای ديگران باشيم؟ اين شرک است.

دينداری اکثريت مردم ايران‏

معظم له در پايان با اشاره به اينکه مردم ايران ديندار هستند اما دوست دارند که علما و بزرگان، عملشان مطابق با گفتارشان باشد فرمود: اکثريت مردم مسلمان ايران دين را می‏ خواهند اما می ‏گويند بايد عمل علما و جلوداران ما مطابق قولشان باشد و اين خواسته حقّی است. از زمان امام خمينی ‏(ره)، آمادگی پذيرش دين در مردم به وجود آمد و همين الآن هم اين آمادگی وجود دارد. فکر نکنيد همه مردم مسيحی و بهايی شده ‏اند. همين الان هم اگر از بزرگان دين و کشور عمل صحيح ببينند استقبال می ‏کنند. آقايان بزرگان هم بيايند همه زندانيان سياسی را آزاد کنند. آقای ميرحسين موسوی و کروبی را از حصر در آورند و مطابق قانون عمل کنند و انتخابات را به طور صحيح برگزار نمايند. اين کارها موج خوشحالی فراوانی در بين مردم ايجاد می‏کند و حتی اگر چند نفر هم عصبانی شوند و دست به اغتشاش بزنند، ديگران مهارشان می‏ کنند.
 

 
 

Things you can do from here:

 
 

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "Ma Bishomarim" مي باشد.
جهت ارسال مطلب به این گروه، به آدرس life-companion@googlegroups.comایمیل ارسال کنید
برای لغو عضويت از این گروه، یک ایمیل به آدرس life-companion+unsubscribe@googlegroups.com
ارسال نمائيد.
برای بازديد از سایر امكانات گروه، به این آدرس مراجعه کنید http://groups.google.com/group/life-companion?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved