428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

جمعه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۰

[Persian Green Movement] محمد نوری زاد هم اکنون چهل روز است که در اعتصاب غذا بسر می برد!




دکتر محمد نوری زاد که با قلم فصیح و توانای خود بعد از انتخابات ریاست جمهوری بارها مسائل و رفتارهای سران حکومت ایران را مورد نقد قرار داده بود و با کلامی دلسوزانه نیز آنان، خصوصا آیت الله خامنه ای را نسبت به رفتارها و گفتارهایشان نکاتی را متذکر شده بود. تنها و تنها به جرم داشتم قلمی شیوا و صریح آن هم بدون طعنه و کنایه و بی حرمتی مدتی طولانی ست که در زندان بسر میبرد.

اوکه چندی پیش اعلام داشته بود که اگر حقوق او به عنوان یک زندانی رعایت نشود و به شکایت او از برخی رفتارها و گفتارهای بازجویان و مسئولین پرونده خود رسیدگی نشود در اعتراض به این بی مسئولیتی ها و نقض قوانین اعتصاب غذا خواهد کرد. حال که نزدیک به چهل روز از اعتصاب غذای این بزرگ مرد میگذرد خبرهای رسیده حکایت از استواری او بر تصمیم خویش را داشته و حکایت از ادامه اعتصاب غذای او در اعتراض به بی توجهی به خواسته های قانونی اش را دارد.


در همین راستا همسر وی یادداشتی را برای ایشان نوشته است و در گوشه ای از آن چنین آورده است: حال بیش از ۱۶ ماه است که در زندان به سر می بری ونزدیک به چهل روزاست که در اعتراض به عدم توجه به خواستهای قانونیت مجدداً دست به اعتصاب زده ای و از خوردن غذا خودداری می کنی و حاضربه ملاقات نیستی. و تا رسیدن به حق خود به این روند ادامه خواهی داد. من هم با تو همراهی می کنم و هیچ در خواستی مبنی بر داشتن ملاقات و تماس تلفنی نخواهم داشت…


متن کامل این یادداشت به نقل از وبسایت رسمی دکتر محمد نوری زاد به شرح زیر است:


به نام خدا


هر پدری دوست دارد وقتی از سفر برمیگردد، دست خالی نباشد. ولی پدری که در سفر زندان است، چه تحفه ای می تواند بیاورد؟ و در زندان چه چیزی میتواند تهیه کند؟ ولی تو بعد از چهار ماه ممنوع الملاقات بودن، زمانیکه در بند ۳۵۰ بودی، بعد از یکی دو ملاقات، دست خالی بودن را تاب نیاوردی و تحفه ای را نه تنها برای خانواده ات که برای همه عرضه کردی.


زمانیکه دکمه های روپوش آبی زندان را گشودی، و زیرپوش نقاشی شده ی خود را به همه ی ما نشان دادی، همه سرتاپا پر از شادی شدیم. همه ی خانواده هایی که آنجا حضور داشتند متاثر شدند ، نوشته بودی: "همه ی شما را یک عالمه دوست دارم" و این شد که دیگر در ملاقاتهای کابینی برای دیدن این سوغاتیها صف می کشیدیم.


مدت کوتاهی در بند ۳۵۰ بودی و به مرخصی آمدی. برادران آزادیت را تاب نیاوردند و اواخر تابستان تو را بازگرداندند. این بار، نه به بند ۳۵۰؛ که به قرنطینه درکنار آقای تاجزاده. در مدت یک ماه که حق ملاقات نداشتیم و با شروع ملاقاتهای کابینی هفتگی، آن هم در روزهای غیرمعمول خانواده های زندانیان سیاسی، من و خانم محتشمی پور و خانواده هایمان ، مشتری پروپاقرص کارهای هنری تو بودیم. گاهی تکه چوبی که آیه ای یا شعری را با خط زیبا بر رویش نوشته بودی نشانمان می دادی. گاهی تابلویی پر از گلهای رنگی حیاط اوین را .


در یکی از همین ملاقاتهای کابینی، دست در زیر لباست بردی و یک حباب سفید رنگ را نشانمان دادی که در شعاعهای این حباب دایره ای شکل، شعری از حافظ را با قلم سیاه و خطی خوش نوشته بودی.


حال بیش از ۱۶ ماه است که در زندان به سر می بری ونزدیک به چهل روزاست که در اعتراض به عدم توجه به خواستهای قانونیت مجدداً دست به اعتصاب زده ای و از خوردن غذا خودداری می کنی و حاضربه ملاقات نیستی. و تا رسیدن به حق خود به این روند ادامه خواهی داد. من هم با تو همراهی می کنم و هیچ در خواستی مبنی بر داشتن ملاقات و تماس تلفنی نخواهم داشت.


ولی در مورد اعتصاب غذا با تو سخت مخالفم؛ به خصوص باشرایط سست شدن دندانها و بیماری پوستی و سنگ کلیه ات. این قضیه همه ی خانواده را به شدت نگران کرده است و نمی دانیم تا کی هم ادامه خواهد داشت. به هر حال ما همگی آزادی تو و سایر زندانیان بی گناه را به انتظار نشسته ایم. و آزادی، حداقل پاسخ نامردمیهاییست که در این مدت صورت گرفته است.


حباب شیشه ای خطاطی شده با شعر حافظ آن روز تو ، زبان حال امروز ماست:


رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس*** گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت

در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا*** سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت

فاطمه ملکی

۶/اردیبهشت/۱۳۹۰

--
دروغ در اصطکاک با واقعیت فرسوده می شود .... کافیست رسانه ی حقیقت باشید
 
به سایت های مفید زیر حتما سر بزنید
 
http://www.divarnevis.com/2009/05/blog-post_20.html
http://www.facebook.com/pages/shhrwnd-sbz/336676423526
 
پر کردن فرم زیر باعث بالا رفتن کیفیت گروه های خبری جنبش (رسانه های خرد) و نیز بهبود پخش اخبار در بیرون از فضای مجازی اینترنت خواهد شد
 
http://polldaddy.com/s/AA7A405DFDDA0FF7
 
 
برای دريافت اخبار و تفسیر های مهم سیاسي می توانید در این گروه گوگل عضو شوید (برای امنيت خاطر بیشتر می توانید در "جی میل" یک ایمیل مجازی بسازید و از آن طريق در پخش اخبار جنبش کمک کنید)
 
https://groups.google.com/group/iraniangreenmovement88/subscribe
 
خبرها و تفسیرهای قبلی را نیز می توانید از طریق این صفحه مطالعه کنید
 
https://groups.google.com/group/iraniangreenmovement88
 
اگر مایل به دریافت این ایمیل نیستید به آدرس زیر یک ایمیل بدون متن بزنید
iraniangreenmovement88+unsubscribe@googlegroups.com

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved