428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۰

[23khordad] این شریفی نیای کثیف و جدائی نادر از سیمین

http://www.rahesabz.net/story/36258/

"جدائی نادر از سیمین"در برابر "اخراجیها"


دوازدهمین جشنواره بين‌المللي فيلم "جئون‌جو" دركره‌جنوبي با نمايش فيلم «جدايي نادر از سيمين» ساخته اصغر فرهادی آغاز به کار کرد در حالیکه نمایش این فیلم که خرسهای طلا و نقره جشنواره جهانی "برلیناله" در آلمان را شکار کرده، در کشورهای مختلف آغاز شده و فروش داخلی آن نیز در سینماهای تهران و شهرستانها به مرز سه میلیارد تومان رسیده است.


این اتفاقات زمانی می افتد که رسانه ها و سینماگران نزدیک به حکومت در برابر موفقیتهای "جدائی نادر از سیمین" عکس العملهای متفاوتی نشان می دهند. خبرگزاری فارس می نویسد که با وجود ارزشهای هنری این فیلم، رسانه های رسمی نباید زیاد از آن تعریف کنند چون سازنده آن اصغر فرهادی وابستگی خود را به جنبش سبز اعلام کرده است؛ اما محمدرضا شریفی نیا بازیگری که او را یکی از گردانندگان "مافیای سینمای ایران" می شناسند، هفته گذشته در برنامه سینمائی "هفت" که از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود، اعلام کرد که "جدائی نادر از سیمین" یک فیلم حکومتی است و موفقیت جهانی آن هم متعلق به حکومت است!


آمار فروش فیلمها نیز داستان دیگری دارد. در برابر فروش سه میلیاردی "جدائی نادر از سیمین" اعلام شده است که فروش فیلم "اخراجیها 3" ساخته مسعود ده نمکی از مرز پنج میلیارد تومان گذشته است. یعنی در برابر بیش از یک میلیون نفری که فیلم ارزشمند فرهادی را تماشا کرده اند، دوبرابر آن یعنی دومیلیون نفر به دیدن فیلم  ده نمکی رفته اند که این جای تردید بسیار دارد. به نظر می رسد که رسانه های حکومتی و از جمله برنامه تلویزیونی "هفت" می کوشند با بالابردن فروش "اخراجیها 3" بگویند مردم ایران به این فیلم که با موضوع انتخابات شوخی می کند و به نوعی "موج سبز" را به مسخره می گیرد، بیش از فیلمی اقبال نشان داده اند که سازنده آن یک هنرمند سبز است و موفقیتهای جهانی هم دارد!


--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
https://docs.google.com/document/edit?id=1XeK65-iCvXG1-rqzpSDu2KCO3dsmFg4XXy9ChjE2vDA&hl=en&authkey=CIimoscI#
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved