428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۸۹

..:: Ma Bishomarim ::.. مدیر یکی از مهمترین بنیادهای مالی آقای خامنه ای در لیست سیاه اتحادیه اروپا؛ ...

 
 

Sent to you by . via Google Reader:

 
 

via نهضت سبز آزادي by antitaleban on 7/30/10

جرس: خبرنگار جرس به نقل از منابع آگاه در تهران گزارش کرده است: نام محمد مخبر – فردی که کمتر کسی در خارج از حلقه های بسیار عالی نظام اسم او را شنیده بود – در لیست تحریم های اتحادیه اروپا به چشم می خورد.او کیست؟

دکتر محمد مخبر کار خود را در بنیاد مستضعفان آغاز کرد. وی در سالهای بعدی به وزارت مخابرات منتقل شد و بالاخره در 26 تیر 1386 با حکم کتبی آقای خامنه ای به مدت 5 سال به سمت "رئیس ستاد اجرائی فرمان امام" منصوب شد. جائی که اموال افراد دستگیر شده به وسیله نیروهای امنیتی، تحت فشار، از آنها گرفته شده و در اختیار این سازمان قرار می گرفته است.  هدف اصلی این سازمان در دو دهه اخیر عبارت است از: هدف اول، تامین بودجه خارج از نظارت سازمان برنامه و بودجه برای مقام رهبری بوده است، تا آقای خامنه ای با فراغ بال آنچه را صلاح می داند هزینه کند (اعم از هزینه های شخصی و حکومتی).

هدف دوم ستاد، تامین مالی و پاداش دادن به کسانی ست که وفاداری خود را به آقای خامنه ای اعلام و اثبات کنند، در این گروه نام ائمه جمعه و افسران امنیتی به چشم می خورد. بازنشستگان نیروهای امنیتی که در لیست سفید آقای خامنه ای باشند، در هنگام بازنشستگی قطعه ای زمین (۱۰۰۰ متر برای فرماندهان درجه یک و ۵۰۰ متر برای فرماندهان درجه ۲) به عنوان پاداش و ماهیانه ۵ میلیون تومان به عنوان حقوق بازنشستگی از این ستاد دریافت می کنند.

ستاد اجرائی با در اختیار گرفتن این اموال به یکی از بزرگترین زمینداران ایران تبدیل شد، که صاحب حدودا ۵ میلیون متر مربع زمین در سراسر ایران می باشد، از این مقدار حددا۵۰۰ هزار متر مربع در تهران قرار دارد. آقای مخبر زمینداری را به عنوان تنها فعالیت کافی نمی دانست.

به همین دلیل ستاد اجرائی را به واسطه بهره مندی از رانت بدون سابقه به یکی از قوی ترین کارتل های مالی/ اقتصادی ایران تبدیل کرد. در ۵ سال گذشته، در بسیاری از فعالیت های اقتصادی ستاد اجرائی تنها رقیب سپاه پاسداران بوده است که به دلیل وابستگی به رهبر جمهوری اسلامی و برخورداری از رانت بسیار قوی اقتصادی و امنیتی از هر گونه نظارت و انتقادی بدور مانده است.

از آنجائی که نه سپاه و نه ستاد اجرائی خواهان تبلیغات و سرو صدای زیاد پیرامون موضوع حساس واگذاری سهام مخابرات نبودند و رقابت بین دو بال مالی حاکمیت (سپاه و ستاد اجرائی) را به صلاح نمی دانستند، این سازمان با ریاست آقای مخبر و به نام یکی از شرکت های زیر مجموعه به نام "اعتماد مبین"، شریک سپاه پاسداران در مزایده خرید سهام شرکت مخابرات شدند.

پس از انتخابات سال ۸۸، آقای خامنه ای با یک فرمان و برای تنبیه آقای محمد محمدی ری شهری که اوامر ایشان را مطابق میل رهبری اجرا نکرده بود، بخش قابل توجهی از اموال آستان حضرت عبدالعظیم شهر ری را به ستاد اجرائی منتقل کرد، ارزش این اموال حدودا ۱۰۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می شود.

ستاد اجرائی یکی از اصلی ترین سهامداران بانک پاسارگاد می باشد، و بیشترین عملیات بانکی خود را از طریق این بانک انجام میدهد. آگاهان مالی معتقدند که ارزش اموال تحت مالکیت و سرپرستی این ستاد بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار میباشد که عنوان بزرگترین کارتل اقتصادی ایران بعد از سپاه پاسداران را عنوانی برازنده این گروه میکند.

آقای مخبر برای تثبیت موقیت خود ، سیاست نزدیکی به پسران آقای خامنه ای را انتخاب کرد و به یکی از نزدیکترین یاران سید مصطفی خامنه ی تبدیل شده است. شورای مدیریتی ستاد اجرائی متشکل است از : آقای سید مصطفی خامنه ای (پسر بزرگ مقام رهبری که به اندازه سید مجتبی سیاسی نیست)، آقای محمد ایروانی (وزیر سابق اقتصاد و دارائی و رئیس سابق ستاد اجرائی)، آقای محمد شریعتمداری (وزیر سابق بازرگانی)

گمانه زنی های مختلفی راجع به چگونگی و چرائی راه پیدا کردن نام آقای محمد مخبر به لیست سیاه اتحادیه اروپا وجود دارد، که یکی از آنها این است که این نام ممکن است به وسیله کارتل رقیب به این اتحادیه داده شده باشد، و هدف اتحادیه اروپا تضعیف مالی آقای خامنه ای باشد.



 
 

Things you can do from here:

 
 

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "Ma Bishomarim" مي باشد.
جهت ارسال مطلب به این گروه، به آدرس life-companion@googlegroups.comایمیل ارسال کنید
برای لغو عضويت از این گروه، یک ایمیل به آدرس life-companion+unsubscribe@googlegroups.com
ارسال نمائيد.
برای بازديد از سایر امكانات گروه، به این آدرس مراجعه کنید http://groups.google.com/group/life-companion?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved