428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

جمعه، مرداد ۰۸، ۱۳۸۹

[23khordad] Fwd: مطهری: التماس مجلس به دولت برای اجرای قانون، تحقیر مجلس است


 
 

Sent to you by irany via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 7/29/10

کشمکش میان دولت و مجلس همچنان ادامه دارد
جرس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس ابزارهای لازم را برای الزام دولت به اجرای قانون در اختیار دارد، گفت: این روش غلطی است که هیأتی از طرف مجلس با دولت مذاکره کند و درخواست و بلکه التماس نماید که فلان قانون اجرا شود، و بعد هم دولت بر موضع خود پافشاری کند. این یعنی تحقیر مجلس و باز شدن راه تک‌روی که به هیچ وجه از مجلس پذیرفته نیست.



به گزارش فرارو، علی مطهری اظهار کرد: به اعتقاد من اختلافات موجود بین دولت و مجلس امر مفیدی است که موجب اصلاح امور می‌شود و به نفع نظام جمهوری اسلامی است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: من طرح اختلافات دولت و مجلس را امر مبارکی می‌دانم و معتقدم شرایط جامعه نمی‌تواند بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت‌ها باشد.

 

وی افزود: اگر دولت، قانونی را قبول نداشته باشد طبیعی است که باید لایحه‌ای ارائه کند و از این طریق قانون را اصلاح کند، نه این‌که بگوید این قانون را قبول ندارم و اجرا نمی‌کنم، ضمن آن که مجلس در مواقع قانون‌گریزی باید از ابزارهای در اختیار خود مثل سوال استفاده کند.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مجلس ابزارهای لازم را برای الزام دولت به اجرای قانون در اختیار دارد، معتقد است: این روش غلطی است که هیأتی از طرف مجلس با دولت مذاکره کند و درخواست و بلکه التماس نماید که فلان قانون اجرا شود، و بعد هم دولت بر موضع خود پافشاری کند. این یعنی تحقیر مجلس و باز شدن راه تک‌روی که به هیچ وجه از مجلس پذیرفته نیست.

 

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: وقتی قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس ابزارهای لازم را برای نظارت بر کار دولت در اختیار مجلس قرار داده، التماس و درخواست که لطفا قانون را اجرا کنید امر ناپسندی است و شبیه این است که انسان دنبال کار و کوشش نرود و تنها دعا کند که خدا به او روزی برساند، در حالی که خدا راه کسب روزی را به او نشان داده است.


مشاور معاون پارلمانی احمدی نژاد: صرف ابلاغ یک قانون، اجرای آن را تضمین نمی‌کند

 

ایرج ندیمی مشاور میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی احمدی نژاد گفت: صرف ابلاغ یک قانون، اجرای آن را تضمین نمی‌کند، چرا که بسیاری از قوانین، آیین‌نامه‌های خاصی را طلب می‌کند و ممکن است برخی از آنها هم در تضاد با برخی قوانین دیگر باشند.

 


به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه جام جم، وی ادامه داد: همواره دولت‌ها در خصوص بار مالی مصوبات مجلس، محدودیت‌هایی دارند که ممکن است نمایندگان در مقام قانونگذاری، نسبت به آنها اشراف نداشته باشند.

 

 

او همچنین معتقد است: نظام قانونگذاری، نظام درخواست‌ها و نظام نامحدودیت‌هاست و بیشتر مطلوب‌ها را دنبال می‌کند. از این رو اگر در اجرا و تقنین، ناهماهنگی به‌وجود بیاید به‌دلیل عدم تطابق بین خواست و امکان اجرا بوده است.

 

 

ندیمی ادامه داد: یک طرح در مجلس، با امضای 15 نماینده قابلیت مطرح شدن در صحن را پیدا می‌کند و پس از تصویب به قانون تبدیل می‌شود، اما نمایندگان باید محدودیت‌های دولت در اجرای قوانین را در نظر داشته باشند.

 

وی مدعی شد: قوه مجریه تلاش می‌کند تا معیارهایی را برای توزیع عادلانه بودجه رعایت کند، اما نمایندگان با توجه به این‌که هر کدام از منطقه‌ای خاص هستند و مسوولیت پیگیری خواسته‌های مردم حوزه نمایندگی خود را دارند، در بودجه محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند که اجرای آن برای دولت مشکل می‌شود.

 

 

مشاور معاون پارلمانی احمدی نژاد اظهار عقیده کرد: مساله تفکیک قوا در کشور در حال جا افتادن است، با پیش رفتن به این سمت، این‌گونه مداخلات که اغلب از سر دلسوزی است و البته دولت را در اجرا با مشکل مواجه می‌کند برطرف خواهد شد.

 

 

وی همچنین گفت: قوه مقننه باید شرایط دولت را درک کند، اگر بتوانیم بین دستگاه تقنین و اجرا پیوندی ایجاد کنیم، این‌گونه اختلاف نظرها به حداقل می‌رسد.


یک نماینده مجلس: هیچ دولتی تاکنون از اجرای قوانین سرباز نزده بود


از سوی دیگر فرهاد تجری نماینده مجلس شورای اسلامی، به "تهران امروز" گفت: هیچ دولتی تاکنون از اجرای قوانین مصوب سرباز نزده بود، ابلاغ نکردن قوانین توسط رئیس جمهور از زمان رئیس جمهور اول امری بی‌سابقه بوده است.

 

 

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: سر باز زدن از قوانین و عدم اجرای قوانینی که از سوی مجلس ابلاغ می شود طی چندین سال گذشته و همچنین قبل تر از آن بی سابقه بوده است و هیچ دولتی نبوده که از اجرای قوانین مصوب سرباز زند یا اینکه اعلام کند که آن را اجرا نمی‌کند.

 

 

گفتنی است علی لاریجانی که هفته گذشته برای نخستین بار پس از استنکاف محمود احمدی‌نژاد از ابلاغ قانون اختصاص دو میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به مترو، راسا آن را ابلاغ کرده بود، این هفته نیز دو قانون کمتر مورد مناقشه را برای انتشار در روزنامه رسمی و اجرا توسط دستگاه‌های دولتی ابلاغ کرد.

 


پیش از این نیز رئیس قوه مقننه در مورد عدم ارسال مصوبات هیات دولت و دستگاه‌های اجرایی به مجلس برای تشخیص عدم مغایرت آنها با قوانین و مقررات از سوی رئیس مجلس، با اظهار گلایه از وضعیت موجود، گفته بود: طبق قانون اساسی این مصوبات باید به رئیس مجلس داده شود که آنها را با قانون مطابقت دهد اما مدتی است که این مصوبات به هیات تطبیق ارسال نشده است.

 


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved