428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۸۹

سبز سایه های دروغین خدا بر روی زمین: شاه یا ولی فقیه

تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۸۹, ساعت ۲:۲۴

آیت الله دستغیب: عده ای به خاطر کارهای نکرده خود از مردم توقع تعریف و تمجید را دارند

عالم وظیفه دارد در بیان احکام مصلحت اندیشی نکند

 

جرس: آیت الله دستغیب در درس تفسیر قرآن با اشاره به اینکه شخص عالم وظیفه دارد در بیان احکام مصلحت اندیشی نکند گفت: بنده به تکلیف خود عمل می کنم حال می خواهد کسی از سخنان من خوشحال شود یا ناراحت شهادت در راه خدایتعالی که چیز بدی نیست هر وقت خواستید بیایید و من را هم شهید کنید.

 

آیت الله دستغیب در سخنان خود خاطر نشان کرد: یک عده ای در زمان رژیم سابق اطراف شاه را می گرفتند و از او تعریف و تمجید می کردند تا به حدی که او را ظلّ السلطان یعنی سایه خدا قلمداد می کردند و خوشحال هم بودند و از مردم هم توقع تعریف و تمجید داشتند که بعضا در بین آنها افراد مجتهدی هم دیده می شد. الان نیز وضع به همین منوال است عده ای به خاطر کارهای نکرده خود از مردم توقع تعریف و تمجید را دارند و این عدم تمجید مردم بخاطر این است که آنها واقعیات را آنطور که هست به مردم نشان نمی دهند.


وی افزود: خوب اینطور نیست که مردم ایران حق را از باطل تشخیص ندهند. واقعا اکثریت مردم
 وقتی به درونشان رجوع می کنند متوجه می شوند که فلان شخص چطور است آیا حق است یا باطل؟ آنوقت یک همچین افرادی که در پی کتمان حق و واقعیات هستند از مردم انتظار تعریف و تمجید دارند؟!

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: وضع شخص عالم باید اینطور باشد که احکام دین را برای مردم بیان کند و در بیان احکام بدنبال مصلحت اندیشی نباشد که عده ای از سخن او خوشحال شوند و عده دیگر ناراحت بلکه بین خودش و خدای تعالی آنچه را تکلیف و وظیفه خود می داند انجام دهد.


نماینده مجلس خبرگان خاطر نشان کرد: بنده هر آنچه را که تا به حال گفته ام از روی علم بوده است و ذره ای در آن شک و تردید نداشته ام و بعد از این هم وظیفه خود می دانم که آن حقائق و واقعیاتی را که از قرآن و سنت متوجه شدم برای مردم بازگو کنم و تکلیف خود را در این مسجد و در مجلس خبرگان انجام دهم که پناه بر خدا اگر بخاطر مصالحی در صدد توجیه باشم
 در پیشگاه خدایتعالی مسئول هستم. بنده به تکلیف خودم عمل می کنم حال می خواهد کسی از سخنان من خوشحال شود یا ناراحت. شهادت در راه خدایتعالی که چیز بدی نیست هر وقت خواستید بیایید و من را هم شهید کنید.

 

 

تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۸۹, ساعت ۲:۴۲

ارژنگ داودی در شانزدهمين روز اعتصاب غذا ممنوع الملاقات شد

بد رفتاری ماموران زندان با خانواده ها

 

جـــرس: ارژنگ داودی، زندانی سیاسی محبوس در زندان گوهردشت، در شانزدهمين روز اعتصاب غذای خود و در آخرين لحظات ملاقات با خانواده اش ممنوع الملاقات شد.


بنا به گزارش های رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، پنجشنبه ۷ مرداد ماه، خانواده داودی با وعده و تاکيد قبلی مسئولان زندان مبنی بر ملاقات با ارژنگ به زندان گوهردشت کرج مراجعه و آنها را به سالن ملاقات هدايت کردند. همچنين زندانی سياسی ارژنگ داودی به محل ملاقات آورده شد ولی در آخرين لحظات بدون هيچ دليلی برای وارد کردن فشار روحی عليه او و خانواده اش اعلام کردند که ممنوع الملاقات می باشد و حق ملاقات را از آنها سلب کردند.


این گزارش حاکیست داودی در شرايط بسيار بد جسمی بسر می برد و از عوارضی مانند، افت فشار خون، ضعف شديد، سر درد، سرگيجه، کم شدن قدرت بينايی و ساير عوارض رنج می برد و تا به حال چندين بار به بهداری زندان منتقل شده است.


از طرفی ديگر در ادامه سلسله فشارها و اذيت و آزارها روز گذشته، افسر پاسدار «پيرايش» نزد او آمد و با لحن تهديد آميزی خواستار پايان دادن به اعتصاب غذای وی شد. اما داودی پايان اعتصاب غذا را منوط به رعايت حقوق اوليه و خواستهايش نموده است.


زندانی سياسی ارژنگ داودی ۲۳ تيرماه در اعتراض به وضعیت زندان، دست به اعتصاب غذا زده و روز پنجشنبه در شانزدهمين روز اعتصاب غذا بسر می برد. او خواستار احقاق حقوق اوليه خود که از جمله آنها، پايان دادن به محدوديتها مانند محروميت از تماس با خانواده اش، پايان دادن به تصرف منزل شخصی و آوارگی خانواده وی و رسيدگی پزشکی به بيماريهايش می باشد.


همزمان این سامانه خبری گزارش داد که ماموران زندان گوهردشت، در يک اقدامی غير قابل تصور، ۱۵ دقيقه به زندانی سیاسی، مهدی محموديان، اجازه ملاقات با فرزند ۷ ساله اش را نمی دادند و دختربچه ۷ ساله او در حالی که بغض گلويش را فرا گرفته بود، اشک می ریخت و مقامات زندان نیز، بر خلاف روال هميشگی، خانواده ها را مدتها پشت در ورودی به سالن ملاقات نگه داشته بودند و اجازه ورود به آنها داده نمی شد.


هم اکنون ١۶ تن از زندانیان سیاسی زندان اوین نیز، در اعتصاب غذا به سر می برند.

 

 

تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۸۹, ساعت ۱۱:۴۷

دخالت نیروی انتظامی در برهم زدن تجمع خانواده های زندانیان در مقابل دادستانی

 

جرس: دقایقی پیش نیروی انتظامی تجمع خانواده های زندانیان سیاسی مقابل دادستانی را متفرق کرد و خانواده ها نیز پس از ترک دادستانی تهران مقابل دفتر آوایی رییس کل دادگستری تجمع کردند و آوایی قول صحبت با نماینده خانواده ها را داده است.



بر اساس آخرین نوشته پرستو سرمدی در صفحه فیس بوکش،  تجمع خانواده های زندانیان ساسی بند 350 در مقابل دادستانی تهران امروز صبح آغاز شد. خانواده ها اعلام کرده بودند که در صورت عدم پاسخگویی مانند عزیزانمان اعتصاب غذا می کنیم.


خانواده ها با در دست داشتن عکس زندانیان مقابل دادستانی نشستند. دادستان به خانواده ها گفته بود که به زندان می رود تا تماس ها را برقرار کند. خانواده ها نیز اعلام کردند "همین جا می نشینیم تا عزیزانمان تماس بگیرند." اما این تجمع با دخالت نیروی انتظامی به مقابل دفتر رییس کل دادگستری منتقل شد.

 

گفتنی است روز گذشته این خانواده با اعلام خبر تجمع امروز، در نامه ای به دادستان تهران، خواسته های خود را پذیرش فوری تمامی درخواست های زندانیان سیاسی و عذرخواهی مسئولان زندان به خاطر رفتار ناشایست و توهین آمیز با آنان، ملاقات هرچه سریعتر با عزیزان شان و آگاه شدن از وضیت جسمی و روحی آنان و رسیدگی فوری به وضعیت پیمان کریمی آزاد که به دلیل وضعیت جسمی اش به بیمارستان منتقل شده است، عنوان کردند.

 

تا این زمان حداقل ۱۷ زندانی در سلول های انفرادی و اعتصاب غذا به سر می برند از جمله :علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، بهمن احمدی امویی روزنامه نگار، حسین نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجویی و سخنگوی ادوار تجکیم، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، جعفراقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، ابراهیم (نادر) بابایی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ایران و عراق، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجید دری فعال دانشجویی، مجید توکلی فعال دانشجویی، کیوان صمیمی روزنامه نگار، غلامحسین عرشی، پیمان کریمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث عاشورا و محمد حسین سهرابی راد.

 

تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۸۹, ساعت ۱۱:۱۱

بی خبری از وضعیت محمود باقری، عضو دربند کانون صنفی معلمان در ایران

جرس: از وضعیت محمود باقری عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان و معلم فیزیک منطقه 4 تهران که در هشتم تیرماه، پس از احضار به حراست آموزش و پرورش منطقه 4 تهران توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد هیچ اطلاعی در دست نیست.

 

به گزارش هرانا، ماموران وزارت اطلاعات پس از بازداشت این معلم همراه با وی به منزل شخصی وی مراجعه کرده و کامپیوتر، کتاب و موبایل و دیگر اقلام شخصی او را ضبط و وی را به بند 209 زندان اوین منتقل کردند.

 

همسر باقری می گوید: بیش از سه هفته است که از وی بی خبر هستیم و تنها 12 روز پس از بازداشت یک بار به صورت کوتاه با منزل تماس گرفته و از حضور خود در بند 209 زندان اوین خبر داد.


باقری افزود: سه بار به دادستانی مراجعه کردیم ولی دادستانی تا کنون پاسخ واضحی به ما نداده است.

 

همسر این عضو کانون صنفی معلمان هم چنین خاطر نشان کرد که از دادستانی تهران درخواست ملاقات با آقای باقری را داشته اند که هنوز جوابی نیامده است.

 

وی با اعلام نامشخص بودن اتهام همسرش گفت: اتهام ایشان به صورت واضح مشخص نشده ولی علت احضار ایشان به حراست آموزش و پرورش به دلیل حضور در جلسه کانون صنفی معلمان در یزد بوده است.

 

باقری در خصوص سابقه بازداشت این فعال صنفی گفت: سال 85 در تجمع سراسری معلمان کشور به اتهام اقدام علیه امنیت کشور بازداشت و به پنج سال حبس تعلیقی محکوم و سپس با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.
 

 

تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۸۹, ساعت ۲۳:۴۸

خانواده های زندانیان سیاسی اوین: مانیز اعتصاب غذا می کنیم

جرس: جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی اوین با انتشار نامه ای خطاب به دادستان تهران، جعفری دولت آبادی، ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت زندانیان بند ۳۵۰ به ویژه ۱۷ زندانی که از روز دوشنبه گذشته به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده اند، به وی درباره عواقب این حادثه هشدار داده اند.



به گزارش کلمه، این خانواده ها، خواسته های خود را پذیرش فوری تمامی خواسته های زندانیان و عذرخواهی مسئولان زندان به خاطر رفتار ناشایست و توهین آمیز با آنان، ملاقات هرچه سریعتر با عزیزان شان و آگاه شدن از وضیت جسمی و روحی آنان و رسیدگی فوری به وضعیت پیمان کریمی آزاد که به دلیل وضعیت جسمی اش به بیمارستان منتقل شده است، عنوان کردند.


در این نامه آمده است: ما خانواده زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین، بار دیگر نسبت به رفتارهای ناشایست با عزیزانمان هشدار می دهیم و اعلام می کنیم اگر به این وضعیت رسیدگی سریع نکنید این حق را برای خود محفوظ می دانیم که با استفاده از سایر روش های مسالمت امیز و حتی با پیوستن به اعتصاب غذای عزیزان مان آنها را در اعتراض به رفتارهای فراقانونی مقامات زندان و نقض حقوق شهروندی و قانونی شان همراهی کنیم.

 

تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۸۹, ساعت ۱۴:۰۵

خواهر حامد روحی نژاد: حامد ذره ذره فلج می شود و هیچ کس نیست صدای ما را بشنود

قاضی مقیسه با توهین و تحقیر ما را از اتاقش بیرون کرد

 

جرس: حامد روحی نژاد که به اتهام همکاری با انجمن پادشاهی محارب شناخته شده و در دادگاه بدوی به اعدام و سپس به 10 سال حبس توام با تبعید به زنجان محکوم شد به دلیل ابتلا به بیماری ام اس در آستانه فلج مطلق قرار دارد.


به گزارش هرانا، خواهر حامد روحی نژاد درباره آخرین وضعیت برادرش گفت: وضعیت حامد متاسفانه کماکان بد است. چند روز پیش هم مسئولان زندان به دلیل اینکه وی مشکل کلیوی و دفع ادرار داشت، به بیمارستان منتقلش کردند.


وی برای توضیح بیشتر ادامه داد: وقتی شرایط وی حاد می شود به بهداری منتقلش می کنند و پزشکان آنجا با تشخیص اینکه بایستی در جایی با امکانات بیش تر تحت درمان قرار بگیرد و از دست ایشان کاری ساخته نیست، وی را به بیمارستان می برند. در آخرین انتقال به بیمارستان که مربوط به شنبه گذشته بود، پزشکان بیمارستان فارابی با تشخص اینکه چشمانش روز به روز کم دید تر می شود، این مشکل را مربوط به مغز وی دانستند و درمان از طریق عینک و امثالهم را بیهوده دانستند.


روحی نژاد با بیان این که پیش از این از طریق تلفنهای تقریبا منظم حامد، از اوضاع او باخبر بودند، اظهار داشت: تماس های تلفنی که تقریبا به صورت منظم با منزل داشت، الان بیش از سه روز هست که قطع شده. ما هم به طور کامل از وضعیتش بی خبر هستیم. در این بین تنها مادران با تماس با یکدیگر پیگیری می کنند که کدام یک با منزل تماس داشته اند تا بلکه از این طریق اندکی از نگرانی شان کاسته شود اما در طی این سه روز هیچ یک از بچه ها گویا تماسی با بیرون نداشته اند و ما دلیل این اتفاق را نمی دانیم.

 

وی با اشاره به آخرین ملاقات خانواده با حامد تاکید کرد: ما در آخرین ملاقاتی که داشتیم، وی را بسیار عصبی دیدیم. به طور کلی نیز چشمان حامد وضعیت فجیعی دارد. حتی یک بار گفت که من از طریق صدا تشخیص می دهم که شما در کدام سمت من نشسته اید. اما متاسفانه هیچ کس درک این را ندارد که وضعیتش را پیگیری کند. البته به دلیل وخامت حالش گه گاه وی را نزد پزشک می برند اما همه چیز به یک ویزیت ساده ختم می شود. پزشک معالج حامد هم که تاکنون چندین بار برایش گواهی صادر کرده معتقد است که تنها با اخذ مرخصی و بستری شدن در بیمارستان است که امکان بازگشت بخشی از سلامتی حامد وجود دارد؛ چون ام اس بیماری ای نیست که درمان قطعی و مشخصی داشته باشد.


خواهر حامد روحی نژاد ادامه داد: حامد دچار تشنج های شدید هم می شود که البته خودش این قضیه را از ما مخفی نگه داشته و ما از طریق دوستانش شنیدیم و حتی در موقع بازگو کردن هم حامد باز دست به انکارش زد و اصرار داشت که این قضیه را باز هم از ما مخفی نگه دارد. بالاخره برادر من جوان است و غرور دارد و نمی خواهد از پا افتادنش را دیگران ببینند و از طرفی هم به هیچ عنوان دوست ندارد حالا که خودش در چنین شرایطی است ما را هم نگران حال خود کند. یکی از دوستانش می گفت یک بار حامد به طرزی دچار تشنج شد که اگر چند نفر دور و برش نبودند درجا فلج می شود.

 

وی افزود: هر روز شاهد کور شدن و ویلچری شدن بسیاری از جوانان مبتلا به ام اس هستیم. اما حامد به دلیل اینکه نمی خواهد قبول کند که در اوج جوانی باید روی ویلچر بشیند و فلج باشد، تا آخرین نفس سعی دارد که خود را سرپا نشان دهد و گویا این خصوصیت رفتاری حامد برای مسئولان هم چندان بد نشده و باعث شده که از این استقامت او سواستفاده شود.

 

روحی نژاد همچنین اظهار داشت: به نظر می رسد مسئولان قصد دارند با انتقال حامد به بیمارستان وی را از سر خود باز کنند. چون هیچ تغییری در شرایط وی به وجود نمی آید و داروها هم همان داروهایی است که خودمان برایش از بیرون تهیه کردیم و نمی دانیم در حال حاضر اصلا تاثیری به حالش دارد یا نه. مثلا آمپول وی بایستی در یخچال نگهداری شود و ما اصلا نمی دانیم چنین موارد حساسی در قبال وی رعایت می شود یا داروهایش فاسد شده و همان ها را آن هم خارج از وقت تزریق می کنند.

 

وی درباره کارشکنی ها در ارائه مرخصی به حامد گفت: این قضیه بیش تر مربوط به قاضی پرونده است که بایستی به دیدی متفاوت از آنچه گذشته داشته به پرونده نگاه کند تا دستور مرخصی صادر شود. در این بین مسئولان زندان با اینکه کار چندانی از دستشان برنمی آید اما به نظر من مسئولان زندان فعالیت خوبی دارند. دادستان هم گهگاه به برخی پرونده ها و اشخاص لطف می کند اما قاضی پرونده حامد حتی یک بار در قبال درخواست مرخصی به پدرم گفته بود که شما خواسته نامعقولی دارید چرا که پسرتان باید اعدام می شد! و البته خود حامد هم معتقد است اگر اعدامش می کردند بسیار بهتر از این مرگ تدریجی است که اکنون با آن مواجه است.

 

روحی نژاد ادامه داد: بسیاری به راحتی با وثیقه به مرخصی می آیند. یا مثلا یک نفر که پنج سال حکم دارد مرخصی می گیرد اما یک نفر با دو سال حکم هیچ مرخصی ای هم ندارد. یا مثلا کسانی که عفو شامل حالشان شده مثلا برخی دو سالشان تنها چند ماه کمتر شده اما برخی با محکومیت های 7-8 ساله تنها دو سال از حکمشان تایید می شود.


روحی نژاد گلایه کرد: ما هم که بهتر است دهانمان بسته باشد. همان هایی که بیرون از زندان صدایشان را همه می شنوند در داخل زندان هم صدایشان بالا است؛ ما خیلی پایین آمده ایم و هیچ کس صدایی از ما نمی شنود. پدر من بسیاری از روزها با صورتی گریان سراغ دادستانی می روند اما چه حاصل؟ لطف مسئولان تنها این بوده که حکم اعدام حامد که کاملا بی اساس بود را با ده سال حبس عوض کردند. برای من جالب است که چطور کسی که دستش برای نوشتن هم می لرزد، می تواند بمب بسازد!

 

او در پاسخ به این سوال که اگر قوه قضائیه مرخصی استعلاجی را منوط به تودیه وثیقه کند خانواده قادر به تامین آن هست یا خیر، گفت: ببینید بعضی از خانواده ها واقعا وضع مالی خوبی دارند اما برای ما حتی تامین یک وثیقه ی 100 میلیونی هم مشکل است اما اگر روزی برای حامد وثیقه بخواهند خب ما هر طور شده آن را آماده می کنیم.


وی افزود: به نظر من سازمان های حقوق بشری هم هیچ کاری در شرایط کنونی برای حامد نمی توانند انجام دهند. مسئولان در این بین تنها خودشان باید کاری کنند و وضعیت حامد را درک کنند. ببینید حتی دادستان حامد را از نزدیک دیده، وضعیت چشم های حامد هم طوری هست که اکثر اوقات به دلیل عفونت کاسه ی خون است؛ اما چه کاری برایش کرده اند؟

 

او در آخر تاکید کرد: این وضعیت عذاب آور است. من فکر نمی کردم کسانی که ادعا می کنند خدا و امام زمان و امام علی را قبول دارند، این گونه عمل کنند. اگر واقعا اعتقادی هست بایستی به وجدانشان رجوع کنند و لااقل به خاطر بیماری به حامد رحم کنند. چون اون ها خودشان می دانند که حامد کاری نکرده ...اما با این حال قاضی مقیسه با توهین و تحقیر ما را از اتاقش بیرون می کند، می گوید شما محارب هستید، وکیلتان هم مثل خودتان با نظام مخالف است و امثالهم...
 

 

--
......سبز یعنی استقامت تا بهار
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "دوستان سبزاندیش" group.
To post to this group, send email to sabzandish@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
sabzandish+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/sabzandish?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved