428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

یکشنبه، تیر ۲۷، ۱۳۸۹

[23khordad] Fwd: متن پیاده شده روز پنجشنبه 24 تیر 1389



---------- Forwarded message ----------
From: Admin2 Contact <adminsazegara2@gmail.com>
Date: 2010/7/18
Subject: متن پیاده شده روز پنجشنبه 24 تیر 1389
To: mohsen_sazegara@googlegroups.com


 

سلام

24 تیرماه 89، 15 جولای 2010 میلادی

امروز در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم:

موضوع اول: ادامه اعتصاب بازار است که روز گذشته در سطحی گسترده تر، بازار تهران را فراگرفت و همین طور بازار تبریز بنابر گزارش های رسیده تقریبا تمام بخش هایش تعطیل شدند و گزارش هایی هم از همدان و کرمانشاه بود که به اعتصاب پیوسته اند و در بازار اصفهان هم گزارش هایی هست که اعلام پیوستگی به اعتصاب بازار می کند. در تبریز ماجرای کشته شدن دختر 26 ساله، الناز بابازاده هم به جو التهاب در تبریز اضافه شده و مردم را کماکان در سوال و اعتراض نگه داشته است. به هر صورت حرف مهمی که به نظر من بازار دارد مطرح می کند اینست که مسئله فقط افزایش مالیات که توان پرداختش را بازار ندارد، نیست. بحث 15 درصد یا صفر درصد افزایش مالیات نسبت به سال گذشته مشکلی را حل نمی کند. بلکه مشکل در اقتصاد کشور است که گردش عادی اقتصاد مختل شده و اگر یک زمانی کارخانجات تولید می کردند یا تجار پاره ای کالا ها را وارد می کردند و بازار توزیع می کرد به شکل عمده فروش در سطح خرده فروش ها با دخالت بخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهایی که اسلحه دارند، دستبند دارند و آدمکش دارند، و در عرصه اقتصاد و انحصاراتی که ایجاد کردند چرخش عادی اقتصاد مختل شده و در واقع کاسبی به شکل معمول و معقولش سال ها در کشور ما در جریان بوده، درش اختلال ایجاد شده است.

مثلا یکی از بازاری ها برای من نوشته بود که وقتی ورود لوازم خانگی یک سره در اختیار و کنترل سپاه است یا مقدار زیادی از برنج را سپاه دارد وارد می کند و بنابراین هم سپاه هیچ اهمیتی نمی دهد به اینکه برنج مسموم و آغشته به مواد سمی وارد کشور می کند و مجلس هم اعتراض می کند اما گوششان بدهکار نیست و هیچ کس نمی تواند ازشان سوال کند و چای کشور که هم تجار سنتی اش ورشکست شدند و هم کارخانجات چای کشور و هم چایکاران و کشاورزانش ورشکست شدند این انحصارات و ده ها کالای دیگر که در کشور به دست انحصارات نظامی ها افتاده باعث شده که در واقع کسبه معمول ما و بازاری ها که نقش مثبتی در اقتصاد دارند، عمده فروشانی که از تولید کننده و وارد کردن و وارد کننده به دست خرده فروشان می رسانند در واقع چرخشان نمی چرخد و این انحصارات باعث شده که اقتصاد کشور در انحصار گروه خاصی در بیاید. بنابراین حرف بازار اینست که کاسبی به گونه ای شده که نه فقط نمی توانند مالیات بپردازند بلکه اساسا برای پرداخت زندگی جاری شان، اجاره خانه شان، خرج زن و بچه شان هم کسبه دچار لنگی شده اند. بنابراین خواسته شان فقط این نیست که مالیات را مثلا 15 درصد یا صفر درصد افزایش نسبت به سال قبل بدهند یا حتی اصلا مالیات ندهند. چون درآمدی ندارند، حرفشان اینست که انحصاراتی که دست سپاه هم هست باید به ملت برگردد و دست سپاه از فعالیت های سپاه باید کوتاه بشود. من فکر می کنم این مسائلی که مطرح شده یا مثلا بخشی از بازار مطرح می کند که در مملکتی که یک سال 4هزار میلیارد تومان چک برگشتی هست، و برخی معتقدند بسی بیش از این است، مریضی اقتصاد را نشان می دهد بنابراین چاره کار اصلاح وضع اقتصادی کشور که ریشه اش در واقع در دولت کودتایی آقای احمدی نژاد و انحصارات سیاسی اقتصادی ست که نظامی ها پیدا کردند با تکیه به بیت رهبری و دولت کودتایی درمان اینست و این خواسته بازار با حرف هایی که دارند می زنند در واقع کاملا خواسته معقول و عمیق و ملی است که بسیار فراتر از مقدار مالیاتی است که باید بپردازند، بحث بر سر بازگشت کشور قدرت و ثروتش به دست مردم و بیرون آمدنش از دست پاره ای انحصار طلبان است.

موضوع دوم: آقای خامنه ای به مناسبت روز پاسدار در صحبتی که در جمع سپاهی ها داشته در واقع می توان گفت بیش از هرچیزی چاپلوسی اسلحه به دست ها و بخش های سپاه را کرده و آن ها را از لغت قرآنی وام گرفته، شجره طیبه خوانده است. همین طور هم آقای خامنه ای مطرح کرده که سازندگی سپاه، در واقع بخوانید دخالت سپاه در اقتصاد و دزدی هایی که دارد می کند را ایشان تایید و تعریف کرده، که البته حق هم دارند چون بسیاری از بخش هایی که با سپاه شریک هستند، شرکت های وابسته به نهاد های زیر نظر رهبری هستند مثل ستاد اجرایی فرمان هشت ماده ای امام که با بنیاد تعاون سپاه با همدیگر مخابرات را تصدی کردند. بنابراین با هم شراکت در دزدی دارند، لذا ایشان باید هم تایید کند، ولی نکته ای که نگران کننده است اینست که ایشان به سپاهی ها مطرح کرده که برای همه چیز آماده باشید، چه جنگ نرم و چه جنگ سخت و در واقع این حرف ها تایید آن بحثی است که وقتی نظامی ها در کنترل جامعه در می مانند و وقتی نمی توانند با اعتراض مثلا بازار و اعتصاب آن ها مقابله کنند وقتی پشت کردن مردم به خودشان را می بینند، دیوارنویسی را می بینند، تظاهرات خیابانی و الله اکبر را می بینند ممکن است که برای بحران ایجاد کردن دست به مخاطرات نظامی هم بزنند.

موضوع سوم: اینکه آرامگاه زندانیان سیاسی اعدام شده و کشته شده در دهه شصت را در شهر رشت تخریب کردند. و حسب معمول با تهدید خانواده ها تصمیم دارند که این آثار ملی و متعلق به تمام ملت ایران را از بین ببرند.

موضوع چهارم: اینکه آقایان الهام و کعبی در ترکیب جدید شورای نگهبان کنار گذاشته شده اند، بنابراین می شود گفت که دو نفر از طرفداران آقای احمدی نژاد بدین ترتیب از شورای نگهبان حذف شدند.

موضوع پنجم: اعتصاب کارگران در سد مخزنی ژاوه در سنندج ادامه دارد و عدم دریافت پنج ماه حقوق معوقه این کارگران کماکان آن ها را معترض نگه داشته است.

موضوع ششم: رجانیوز که نزدیک به پشتیبانان آقای احمدی نژاد است، مطرح کرده که دانشگاه آزاد، آن کمیته ای که زیر نظر آقای صادق لاریجانی قرار است راجع به وقفش نظر بدهد، وقف دانشگاه آزاد را خلاف شرع دانسته در حالیکه آقای رفسنجانی مطرح کرده که با آقای لاریجانی چک کرده و هنوز تصمیمی آن کمیته نگرفته است. کاملا نشان می دهد که ماجرای دانشگاه آزاد با اعلام آتش بس آقای خامنه ای تمام نشده و کشمکش بر سر این بخش از قدرت و ثروت جامعه ادامه دارد.

موضوع هفتم: آمار نشان می دهد صادرات کالای ایرانی از دبی، 20 درصد کاهش یافته و در واقع دبی که در سالیان اخیر به صورت گلوی اقتصاد ایران در آمده، با همراهی که با تحریم بین المللی انجام داده هم واردات از دبی دچار مشکل شده و هم صادرات از طریق دبی. و این از آن نکاتی است که با پیش رفتن تحریم ها احتمالا کار سخت تر هم در این منطقه خواهد شد.

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved