428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

جمعه، آبان ۰۷، ۱۳۸۹

[aghalyat] بدلیل فیلترینگ سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران، ما را در انتشار اخبار کارگری یاری کنید(اتحادیه آزاد کارگران ایران)

 

بدلیل فیلترینگ سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران، ما را در انتشار اخبار کارگری یاری کنید(اتحادیه آزاد کارگران ایران)

کارگران کیان تایر روز سه شنبه اقدام به آتش زدن لاستیک و خروج از کارخانه کردند

 

بنا بر گزارشهای دریافتی توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران کیان تایر در ادامه اعتراضات خود، دیروز سه شنبه چهارم آبانماه از ساعت 9 صبح تا حدود ساعت 13 ظهر اقدام به آتش زدن ضایعات لاستیک در محل کارخانه کردند و همزمان با برگزاری جلسه ای در بخشداری چهاردانگه که فرماندار اسلامشهر و مسئولین نیروی انتظامی در آن شرکت داشتند حدود 200 نفر از کارگران با قصد مسدود کردن جاده اسلامشهر اقدام به خروج از کارخانه کردند که پس از مشورتی میان کارگران و نماینده هایشان، آنان به محل کارخانه بازگشتند.

بنا بر این گزارش همزمان با اعتراضات کارگران در محل کارخانه و برگزاری جلسه در بخشداری چهاردانگه مذاکراتی نیز در وزارت صنایع با کارفرمای لاستیک دنا برای واگذاری کیان تایر به این کارفرما در جریان بود که پس از این مذاکرات اعلام شد کارفرمای لاستیک دنا مواد اولیه را تامین و کارخانه کیان تایر را راه اندازی خواهد کرد. این سرمایه گذار تقبل کرده است کارخانه کیان تایر را با سرمایه خود اداره کند و 50 در صد دستمزد باقی مانده شهریور و دستمزد مهر ماه کارگران کیان تایر را پرداخت نماید.

در رابطه با مابقی مطالبات کارگران کیان تایر نیز وزارت صنایع قول تامین پنج میلیارد اعتبار را برای پرداخت مطالبات کارگران از سالهای گذشته و راه اندازی تعاونی کارگران و صندوق آنان داده است.

با توجه به توافقات انجام گرفته با کارفرمای لاستیک دنا، کارگران کیان تایر امیدوار هستند به بحران چندین ساله در این کارخانه پایان داده شود. این کارگران اعلام کرده اند در صورت عدم تحقق توافقات صورت گرفته و حل مشکلاتشان  بار دیگر اعتراضات خود را از سر خواهند گرفت.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – پنجم آبانماه 89

www.etehade.com

k.ekhraji@gmail .com

 

 

 

 

 

بدلیل فیلترینگ سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران، ما را در انتشار اخبار کارگری یاری کنید(اتحادیه آزاد کارگران ایران)

اعتصاب غذای کارگران کارخانه نورد لوله صفا

بنا بر گزارشهای دریافتی توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران، بدنبال عدم پرداخت دو ماه از دستمزدهای کارگران نورد لوله صفا و بالا گرفتن زمزمه اعتصاب غذا در میان کارگران این کارخانه و نوشته شدن مسئله دست زدن به اعتصاب غذا بر در و دیوار کارخانه، کارفرمای این کارخانه روز یکشنبه دوم آبانماه و با هدف جلوگیری از اعتصاب غذا اقدام به پرداخت مطالبات مرخصی های کارگران که از چندین سال پیش باقی مانده بود، کرد.

بنا بر این گزارش علیرغم توسل کارفرما به این شگرد برای جلوگیری از اعتصاب غذا، اکثریت کارگران کارخانه نورد لوله صفا روز دوشنبه سوم آبانماه از خوردن غذای ظهر خودداری کردند و همین امر باعث گردید کارفرما بلافاصله اعلام کند تا آخر هفته جاری دستمزدهای معوقه کارگران را پرداخت خواهد کرد.

کارگران کارخانه نورد  لوله صفا مصمم هستند در صورت عدم تحقق وعده کارفرما اعتراض خود را از سر بگیرند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 5  آبانماه ماه89

www.etehade.com
k.ekhraji@gmail.com

 

اخبار مرتبط با اعتراضات کارگران کارخانه نورد لوله صفا- منتشره از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران

 

عدم پرداخت دستمزد کارگران نورد لوله صفا و کارخانه نورد لوله و پروفیل ساوه و زمزمه اعتصاب غذا در میان این کارگران

بنا بر گزارشهای دریافتی توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران نورد لوله صفا از 2 ماه پیش تاکنون دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند. عدم پرداخت دستمزد این کارگران که تعداد آنان حدود 1300 نفر است در حالی از سال گذشته به یک  روال در این کارخانه تبدیل شده است که کارخانه لوله و پروفیل ساوه نیز از دو ماه پیش تا کنون دستمزدهای کارگران این کارخانه را که تعداد آنان نیز حدود 1300 نفر است، پرداخت نکرده است. لازم به یاد آوری است مالکیت هر دوی  این کارخانه ها متعلق به یک نفر است.

بنا بر این گزارش بدنبال عدم پرداخت دستمزدهای کارگران این دو کارخانه، زمزمه اعتصاب غذا در میان کارگران نورد لوله صفا بالا گرفته است و کارگران نورد لوله و پروفیل ساوه نیز اعلام کرده اند که از همکاران خود در کارخانه نورد لوله صفا حمایت خواهد کرد.

اتحادیه آزاد کارگران اعلام میدارد عدم پرداخت بموقع دستمزد کارگران یک جنایت بر علیه خانواده های کارگری و دزدی آشکار از سوی کارفرمایان از دستمزدهای زیر خط فقر کارگران است و با حمایت از اعتراضات کارگران کارخانه های نورد لوله و پروفیل ساوه و نورد لوله صفا،  آنان را برای دست یابی به مطاباتشان به اعتراضات متحدانه فرا میخواند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – دوم آبانماه ماه89

www.etehade.com
k.ekhraji@gmail.com

 

 

عدم پرداخت دستمزد کارگران نورد نورد لوله و پروفیل صفا

یکی از کارگران این کارخانه بینائی خود را بر اثر حادثه ای دلخراش از دست داد

بنا بر گزارشهای دریافتی توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران نورد لوله  و پروفیل صفا از اول مرداد ماه تاکنون دستمزدهای خود را دریافت نکرده اند و کارفرما از واریز حق بیمه این کارگران نیز خودداری کرده بود که هفته گذشته فقط حق بیمه مرداد ماه را واریز کرد. تحمیل  عدم پرداخت دستمزدها و حق بیمه این کارگران در حالی در این کارخانه صورت میگیرد  که سوانح کاری نیز  در آن بیداد میکند.

بنا بر این گزارش ماه گذشته یکی از کارگران این کارخانه در حالی که مشغول فرزکاری سطح یک لوله بود لوله سنیگنی از پشت سر بر روی وی سقوط کرد و سنگ فرز فک وی را تا نیمه شکاافت و با سقوط این کارگر بر زمین، سنگ فرز بر گلوی وی نیز اصابت کرد و  باعث قطع یکی از رگهای حیاتی گردن این کارگر شد. بدنبال این حاثه سایر کارگران به کمک کارگر حادثه دیده شتافتند و با آمبولانس وی را راهی یکی از بیمارستانهای تهران کردند. شدت این حادثه به حدی بود که این کارگر پس از سه روز بهوش آمد و اینک بر اثر این حادثه بینائی خود را از دست داده است.بنا بر اظهار کارگران کارخانه نورد لوله و پروفیل صفا، این کارگر، یکی از کارگران قرارداد موقت کارخانه است که در بخش خدمات مشغول بکار بود و روز حادثه علیرغم نداشتن مهارت فنی و نبود استوپر بر روی لوله ها، به اجبار به کار با فرز بر روی لوله گمارده شده بود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 13 مهر ماه89

 www.etehade.com
k.ekhraji@gmail.com 


خبر مرتبط با کارگران نورد لوله صفا، منتشره از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران

اعتصاب کارگران کارخانه نورد لوله صفا در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد

 بنا بر گزارشهای  دریافتی توسط اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران کارخانه نورد و لوله صفا در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان روز پنج شنبه گذشته در صدد اعتصاب بر آمدند که با وعده معاونت اداری مالی کارخانه مبنی بر پرداخت دستمزدهای معوقه کارگران در روزشنبه دهم بهمن ماه از اقدام خود منصرف شدند. اما روز شنبه از پرداخت حدود 5/2 ماه از دستمزد معوقه کارگران خبری نشد و به همین منوال تا روز دوشنبه 12 بهمن ماه کارفرما به وعده خود مبنی بر پرداخت دستمزد کارگران عمل نکرد. بدنبال این وضعیت کارگران از اولین ساعت کاری روز دوشنبه 12 بهمن ماه دست از کار کشیدند و تولید را در سالنهای مختلف خواباندند. در پی این اعتصاب از سوی کارگران بار دیگر معاونت اداری و مالی کارخانه حدود ساعت 11 صبح به کارگران اعلام کرد شب دستمزدهای آنان پرداخت خواهد شد و به این ترتیب کارگران به اعتصاب هشداری خود پایان دادند. بنا بر این گزارش دیشب نیز کارفرمای نورد لوله صفا به وعده خود عمل نکرد و همین امر باعث شد کارگران این کارخانه از اولین ساعت اداری امروز سه شنبه 13 بهمن ماه بار دیگر اعتصاب خود را از سر بگیرند. با شروع مجدد اعتصاب از سوی کارگران حوالی ظهر تعدادی از مسئولین کارخانه که از تهران آمده بودند در میان آنان حاضر شدند و اعلام کردند فردا 14 بهمن ماه دستمزدهای معوقه کارگران حتما پرداخت خواهد شد. کارگران نیز متقابلا اعلام نمودند چنانچه فردا نیز کارفرما به وعده خود عمل نکند بار دیگر و این بار بطور نامحدودی اعتصاب را از سر خواهند گرفت و  تا دریافت دستمزدهای معوقه خود دست از اعتصاب نخواهند کشید. بنا بر اظهارات کارگران کارخانه نورد لوله صفا، کارفرمای این کارخانه در حالی که از حدود دو ماه و نیم پیش تاکنون ریالی از  دستمزد کارگران را پرداخت نکرده است اقدام به خرید کارخانه های موتوژن تبریز و کارخانه پمپ ایران سازنده دستگاههای تولید هوا کرده است. لازم به یادآوری است کارخانه نورد لوله صفا در کیلومتر 9 اتوبان تهران ساوه قرار دارد و حدود 1300 کارگر در آن مشغول بکار هستند. اتحادیه آزاد کارگران ایران عدم پرداخت بموقع دستمزدهای کارگران را یک دزدی آشکار از سوی کارفرمایان از دستمزد زیر خط فقر آنان می داند و با حمایت قاطعانه از اعتصاب کارگران کارخانه نورد لوله صفا، خواهان پرداخت خسارت تعویق دستمزد به کارگران و  تعقیب قضائی کارفرمایانی است که دستمزدهای کارگران را به موقع پرداخت نمیکنند.  

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 13 بهمن 88

www.etehade.com
 
k.ekhraji@gmail.com

 


__._,_.___
Recent Activity:
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved