428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، آبان ۰۸، ۱۳۸۹

[23khordad] قرآن به دليل وجود محكمات و متشابهات نمي‌تواند فصل‌الخطاب باشد

:نماينده ولي فقيه در سپاه
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اين‌كه اسلام و حكومت اسلامي در هر دوره‌اي نياز به نماد و ترجمان دارد، گفت:حتي قرآن به دليل وجود محكمات و متشابهات نمي‌تواند فصل‌الخطاب باشد و نياز به ترجمان دارد.ديروز اين نماد، حضرت روح‌الله بود و امروز نماد حقانيت و حاكميت، رهبر معظم انقلاب است و اين امر اختصاص به اين عصر ندارد بلكه از زمان غيبت كبري آغاز شده است.
 
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اين‌كه اسلام و حكومت اسلامي در هر دوره‌اي نياز به نماد و ترجمان دارد، گفت: حتي قرآن به دليل وجود محكمات و متشابهات نمي‌تواند فصل‌الخطاب باشد و نياز به ترجمان دارد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌السلام والمسلمين علي سعيدي در همايش بررسي و مقابله با جنگ نرم در دانشگاه افسري و تربيت پاسداري امام حسين(ع) با بيان اين مطلب تاكيد كرد: ديروز اين نماد، حضرت روح‌الله بود و امروز نماد حقانيت و حاكميت، رهبر معظم انقلاب است و اين امر اختصاص به اين عصر ندارد بلكه از زمان غيبت كبري آغاز شده است.

وي ادامه داد: براي تشخيص حق نبايد به شخصيت‌هاي ديگر مراجعه كرد مگر آن‌كه اهل ذكر باشند و بايد دانست كه محور نظام، ‌رهبري است.

وي با تاكيد بر اهميت تبيين شاخص‌هاي اسلام ناب تصريح كرد: مهمترين وظيفه‌اي كه امروز بر عهده ماست، تبيين اسلام ناب است و اين‌كه مباني فكري امام و مقام معظم رهبري را بيان كنيم، چراكه اگر اين كار را انجام دهيم ديگر جايي براي تفكرات غيرناب باقي نمي‌ماند.

نماينده ولي فقيه در سپاه همچنين با بيان اين‌كه حركت انبياء متكي به قدرت نرم بوده و تقابل با قدرت انبياء نيز عمدتا به صورت نرم‌افزاري بوده است، افزود: در تاريخ معاصر، امام با حركت نرم‌افزاري يعني تغيير در نگرش مردم كار را آغاز كردند. انقلاب اسلامي در اين 31 سال بدون خدشه‌اي به راه خود ادامه مي‌دهد و به نظر من موفق‌ترين انقلاب توحيدي و انقلاب معاصر، انقلاب اسلامي است.

سعيدي با اشاره به موانع موجود بر سر راه انقلاب در سه دهه گذشته اظهار كرد: يكي از مشكلات اصلي اين است كه در حكومت اسلامي دو ديدگاه مختلف در مورد مسائل گوناگون نظير بحث مشروعيت حكوميت، اختيارات ولي فقيه، سياست خارجي، فرهنگ و اقتصاد وجود دارد كه يك نگاه همه جانبه، زيربنايي و انقلابي است و ديگري حداقلي، روبنايي و رفرميستي است.

سعيدي اضافه كرد: اين دو نگاه در تفاوت بين تفكر نهضت آزادي و بني‌صدر با تفكر امام(ره)، دو بخش شدن حزب جمهوري اسلامي و يا در تفاوت تفكر بين مجمع روحانيون و جامعه روحانيت مشهود است. اين دوگانگي حتي بين تفكر امام با قائم مقام ايشان هم وجود داشت و در دوره‌هاي بعد نيز ديديم كه نگاه سكولارهاي اصلاح‌طلبان با نگاه رهبري و امام كاملا متفاوت است. در دوره اخير، اين دو تفكر را در نزديك‌ترين ياران امام مي‌بينيم كه با وجود اين‌كه از امام حكم داشتند ولي در دست بيگانگان گذاشتند.

وي با بيان اين‌كه اگر تفكرات غيرناب در عرصه حاكميت بروز كند زمينه جنگ نرم دشمن را فراهم مي‌كند، افزود: در چنين شرايطي دشمن نيروهاي خود را از داخل مي‌گيرد و لذا مي‌بينيد كه در هر انتخاباتي در اين كشور، دشمنان از افراد سكولار و ليبرال حمايت مي‌كنند. اگر اسلام ليبرال بر سر كار بيايد نظام دچار چالش خواهد شد؛ كما اين‌كه در مقاطعي از انقلاب اين جريان بر سر كار آمد و اين‌كه اين مصيبت تبديل به عاشورا نشد به خاطر اين بود كه مردم قدرت را تحويل اصولگرايان دادند. برخي خواص داشتند بستر لازم را براي حضور اسلام ليبرال در اين كشور فراهم مي‌كردند و اين‌كه اسلام و انقلاب پابرجا مانده، به دليل دو عامل اصلي يعني رهبري و مردم است.

نماينده ولي فقيه در سپاه در ادامه سخنان خود با بيان اين‌كه در تعيين تيم اداره كشور نيز دو ديدگاه وجود دارد، تصريح كرد: يك ديدگاه مي‌گويد رجايي و يك ديدگاه مي‌گويد بني‌صدر يا يك ديدگاه مي‌گويد احمدي‌نژاد و ديدگاه ديگر مي‌گويد فلان آقايي كه هر تفكري ممكن است داشته باشد. نگاه اين دو انديشه به نهادهاي برخاسته از انقلاب نظير سپاه نيز متفاوت است و اين يكي ديگر از حوزه‌هايي است كه اين دو نگاه بر آن تاثيرگذار است.

سعيدي در پايان با بيان اين‌كه امروز منافع جريان اسلام ليبرال با منافع جريان آمريكا، اروپا و حتي ارتجاع عرب در كنار هم قرار گرفته است، گفت: دشمن سنگر خود را امروز در كنار انديشمندان اسلام ليبرالي قرار داده است. فتنه 88 حيثيت نظام را زير سوال برد و ديديم كه برخي از كشورهاي كوچك هم براي ما زبان درآوردند. ما اقتداري داشتيم ولي جريان اخير لطمه سنگيني به اعتبار و حيثيت نظام وارد كرد.



--
Freedom for all
این کوچکترین <thishighest@gmail.com>

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved