428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، مهر ۰۵، ۱۳۸۹

{محرم سبز_Sohrab Arabi} «گفتمان دیکتاتورها این است: دیگران دچار بی‌خبری هستند»

 
 

Sent to you by دوم خرداد via Google Reader:

 
 

via .: سحام نيوز :. by karroubihossein on 9/27/10

احمد شیرزاد: «دیکتاتورها می‌گویند دیگران دچار بی‌خبریند و اطلاعات ویژه را فقط خودشان دارند. در حالی که تصمیم‌‌گیری درست نتیجه عقل جمعی است.»

روز جمعه (دوم مهرماه) از سوی انجمن حامیان حقوق بشر اصفهان جلسه‌ای با موضوع «رابطه میان نظام‌های سلطه‌گر و نقض حقوق بشر» در محل دفتر این انجمن برگزار شد.

در این جلسه احمد شیرزاد سخنرانی خود را با طرح دو پرسش مبنی بر اینکه : «آیا ممکن است که نظام سلطه‌ای وجود داشته باشد که در آن نقض حقوق بشر صورت نگیرد ؟» و همچنین «آیا ممکن است که نظام دموکراتیکی وجود داشته باشد که در آن شاهد نقض حقوق بشر باشیم؟» آغاز نمود.

نماینده اصفهان در مجلس ششم در سخنان خود گفت: «نظامهای مردم‌سالار نیازی به نقض حقوق بشر، آنهم بصورت نهادینه ندارند مگر آنکه یک نظامی اسما دموکراتیک باشد. از جمله ویژگی‌های نظامهای دموکراتیک مادام‌العمر نبودن مسولیت‌هاست.رای گیری نیز البته بایستی واقعی باشد. زمانی که یک چنین شرایطی بوجود آید نظام مردم‌سالار نیازی به نقض حقوق بشر پیدا نخواهد کرد.»

شیرزاد در ادامه با بیان این که «در نظامهای دموکراتیک گفتمانِ دشمن محور کاربرد ندارد و اینکه در عرصه سیاست خارجی هم گفتمان دشمن محور حاکم باشد مختص نظام‌های سلطه است، و طرح دشمن خارجی بیشتر برای سرکوب داخلی استفاده می‌شود» افزود: «موضوع بعدی این است که چه اتفاقی می‌افتد که یک نظام غیردموکراتیک می‌شود. اولین مساله این که یک عده چنین می‌پندارند که اگر مدیریت را برعهده گیرند تمام مشکلات را حل خواهند کرد. مساله بعدی اینکه نظام‌های سلطه معمولا پس از یک دوره هرج و مرج و آشفتگی ظهور پیدا می کنند اما برخی اوقات این فضای آشفتگی توسط کسانی که دنبال سلطه هستند بوجود می‌آید تا توجیهی برای قدرت گرفتن خود باشد.»

وی در پایان سخنان خود گفت: «گفتمان دیکتاتورها این است که دیگران دچار بی‌خبری هستند و اطلاعات ویژه را فقط خودآنها دارند درحالی که باید گفت داشتن اطلاعات ویژه همواره منجر به تصمیم‌گیری درست نخواهد شد و تصمیم‌گیری درست نتیجه عقل جمعی است. وقتی که سیستمی بسته شد در وهله اول این حکومت و حاکمان هستند که خود را از درک واقعیت‌ها محروم کرده‌اند و در نتیجه مرتب دچار اشتباه می‌شوند و نهایتا نارضایتی‌ها آغاز می‌شود. در این زمان استدلال آنها این است که مخالفین اشتباه می کنند و باید آنها را از بین برد. دیکتاتوری‌ها این ویژگی را دارند که حتی نسبت به زمزمه‌ها ، طرز تفکر و زندگی خصوصی مردم نیز حساس می‌شوند بنابراین مرتب در حال پالایش افراد وفادار و غیر وفادار هستند.»


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
برای دیدن تصاویر روی Display images below کلیک کنید.
------------
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "Sohrab Arabi".
برای دیدن تصاویر ایکون Display images below را کلیک کنید.
---------
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از Label برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
---------
برای ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به sohrab-arabi+subscribe@googlegroups.com
---------
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به sohrab-arabi@googlegroups.com
---------
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sohrab-arabi+unsubscribe@googlegroups.com
---------
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/sohrab-arabi?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved