428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، مهر ۰۸، ۱۳۸۹

مهر٩٠ سر خط اخبار رادیو فردا چهارشنبه ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۰

راهپیمایی در شهرهای اروپایی در اعتراض به برنامه صرفه جویی اقتصادی 
به دعوت اتحادیه های کارگری و کارکنان دولت، دهها هزار نفر در بروکسل، مقر اتحادیه اروپا در اعتراض به برنامه صرفه جویی اقتصادی راهپیمایی کردند. هزاران نفر نیز در اسپانیا، ایرلند، قبرس، پرتغال، لتونی و لهستان تظاهرات کردند. این راهپیمایی ها، همزمان با پیشنهادهای کمیسیون اتحادیه اروپا برای تنبیه آندسته از اعضای این اتحادیه انجام شد که کسری بودجه هنگفتی دارند. 


رهبر جدید حزب کارگر بریتانیا مشارکت این کشور در جنگ عراق را اشتباه خواند 
اد میلیبند، رهبر جدید حزب کارگر بریتانیا، مشارکت این کشور در جنگ عراق را اشتباه توصیف کرد. اد میلیبند که به جناح چپ حزب کارگر، گرایش دارد، درعین حال از حضور نیروهای این کشور در افغانستان دفاع کرد و گفت که هر کاری را که بتواند در حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کنار اسرائیل و گشودن گذرگاههای غزه انجام خواهد داد. دیوید میلبند، وزیر خارجه سابق و برادر اد، که در رقابت بر سر رهبری حزب کارگر از او با اختلاف بسیار کمی شکست خورد، از مدافعان مشارکت در جنگ عراق بود. 


همسر نسرین ستوده نگران وضعیت او در زندان است 
رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل شماری از زندانیان سیاسی می گوید از 13 شهریور، زمان بازداشت خانم ستوده، به او اجازه ملاقات با خانواده اش داده نشده است. در این نامه که به دادستان تهران نوشته شده، آمده است که خانم ستوده در این مدت علاوه بر فشارهای سنگین روحی در سلول انفرادی، حتی از تماس تلفنی با دو فرزند خردسالش محروم بوده و اجازه شرکت در مراسم تدفین و ختم پدرش را نیز نداشته است. رضا خندان با اشاره به سخنان بازپرس پرونده که تحقیقات از خانم ستوده به پایان رسیده، خواستار آزادی او به قید وثیقه شده است.
 

جورج میچل با رهبران اسرائیل در بیت المقدس دیدار کرد 
جورج میچل، نماینده ویژه آمریکا در امورصلح خاورمیانه با بنیامین نتان یاهو و ایهود باراک، نخست وزیر و وزیرفاع اسرائیل در بیت المقدس دیدار کرد. آقای میچل در تلاش برای ادامه مذاکرات مستقیم صلح میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی به منطقه رفته است. قرار است او روز پنج شنبه با محمود عباس، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطینی نیز در رام الله گفتگو کند.در پی عدم تمدید مهلت ساخت و سازها در شهرک های یهودی نشین در کرانه غربی، محمود عباس، مذاکرات صلح را تا پس از مشورت با اتحادیه عرب و سازمان فتح، متوقف کرد. 


فرمانده ناجا: قتل دکتر سودبخش با رویدادهای کهریزک ارتباطی ندارد 
اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می گوید قتل دكتر عبدالرضا سودبخش با رویدادهای بازداشتگاه كهريزك، ارتباطی ندارد. سایت اینترنتی جرس، نوشته بود که گزارش هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه دکتر سودبخش، دانشیار دانشگاه تهران و متخصص بیماری های عفونی، از پزشکان مرتبط با پرونده بازداشتگاه کهریزک و زندانیانی بوده که در این بازداشتگاه به بیماری های عفونی مجاری اداری و تناسلی مبتلا شده بودند. به نوشته سایت جرس، این استاد دانشگاه، در حالی هفته گذشته با شلیک گلوله افرادی سوار بر موتور در حوالی نارمک تهران بقتل رسید که قرار بود فردای آن روز به خارج از ایران سفر کند. 


نرخ دلار در بازار تهران روز چهارشنبه نیز بشدت افزایش یافت 
نرخ دلار و ارز های خارجی در صرافی ‌های تهران روز چهارشنبه هم بشدت افزایش یافت. به گزارش خبرگزاری ايلنا، بالارفتن ناگهانی نرخ دلار و سایر ارزها از روز يكشنبه هفته جاری، نقل و انتقالات بانكی ایران را دچار آشفتگی كرده است. براساس اين گزارش تا ساعت 12 ظهر چهارشنبه، هر دلار امريكا 1140 تومان خرید و 1240 تومان فروخته شد. هر پوند انگليس هم با230 تومان افزايش، به مبلغ 2000تومان فروخته شد.
 

مجلس برای بررسی اعتراض ها به مالیات بر ارزش افزوده جلسه غیر علنی تشکیل داد 
مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در جلسه غیرعلنی با حضور وزير اقتصاد، اعتراض ها به قانون مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کرد. در چند روز گذشته بازار طلا فروشان تهران و چند شهر دیگر ایران دراعتراض به قانون مالیات بر ارزش افزوده تعطیل بوده و گزارش ها حاکی است که بازار طلا فروشان قم و اورمیه هم به این اعتصاب پیوسته اند. همچنین خبرهایی از اعتراض آهن فروشان می رسد که به گزارش خبرگزارای فارس، خواهان تعویق اجرای این قانون برای شش ماه شده اند. در همین حال حسن قوامی مشاور وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی گفته است که اجرای قانون ماليات بر ارزش افزوده سبب شفاف شدن در آمدها و پرداخت ماليات واقعی می شود و همین موضوع دلیل اعتراض هاست.
 

خانواده های قربانیان کهریزک از قصاص دو نگهبان نیروی انتظامی گذشت کردند 
 خانواده های محمد کامرانی، امیر جوادی فر و محسن روح الامینی، سه تن از بازداشت شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران که زیر شکنجه در بازداشتگاه کهریزک بقتل رسیدند، از قصاص دو افسر نگهبان نیروی انتظامی چشم پوشی کرده اند. این دو مامور نیروی انتظامی در دادگاه نظامی تهران به جرم قتل به قصاص محکوم شدند. این خانواده ها در بیانیه خود، در عین حال از مسئولان قضایی خواسته اند تا آمران اعزام فرزندانشان به بازداشتگاه کهریزک را محاکمه و مجازات کنند. آنها به گزارش کمیته تحقیق مجلس اشاره کرده اند که در آن سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران بعنوان دستور دهنده اصلی اعزام بازداشت شدگان به کهریزک معرفی شد.خانواده های روح الامینی، کامرانی و جوادی فر همچنین خواستار رسیدگی به پرونده علی اکبر حیدری و حسن حداد، دو قاضی دیگر شده اند که همراه سعید مرتضوی ، مصونیت قضایی آنها در ارتباط با قتل فرزندانشان لغو شده است. 


دو سناتور آمریکایی خواستار مجازات شرکت های چینی و ترکیه ای شدند 
دو سناتور آمريکايی در نامه ای به هيلاری کلينتون، وزير خارجه این کشور خواستار مجازات شرکت های چینی و ترکیه ای ناقض تحریم های ایران شدند. این دو سناتور دمکرات و جمهوری خواه از ایالت های نیویورک و آریزونا، از شرکت ملی نفت چین بخاطر بستن قرارداد برای توسعه میدان آزادگان جنوبی و دوشرکت چينی ديگر به نام های «سينوپک» Sinopec و «ژهوهای ژنرونگ» Zhuhai Zhenrong و همچنين شرکت ترکيه ای «تورپاس» نام برده اند. در نامه دو سناتور آمریکایی گفته شده است که این شرکت ها با دور زدن تحریم ها، اقدامات کشورهايی چون کره جنوبی و ژاپن را در همراهی با آمریکا، تضعيف می کنند. 


هياتی عمانی برای ميانجيگری در آزادی دو شهروند آمريکايی به تهران رفته است 
هياتی از عمان برای ميانجیگری در موضوع دو شهروند زندانی آمريکايی درايران، به تهران رفته است. فيليپ کرولی، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا روز سه شنبه خبر سفرهيات عمانی به ايران را تاييد کرد اما ضمن سپاسگزاری از اقدام آنها، گفت که از جزئیات مذاکرات خبری ندارد. جاش فَتال و شین باوئر، دو جوان آمریکایی، همراه سارا شورد، بیش از یک سال پیش در مرز ایران و عراق بازداشت شدند. سارا شورد، اخیرا پس از میانجیگری عمان، با سپردن وثیقه نیم میلیون دلاری آزاد شد.مسئولان قضائی جمهوری اسلامی در رسانه ها، این سه نفر را به عبورغیر قانونی از مرز و جاسوسی متهم کرده اند، اما هنوز رسما اتهام آنها اعلام نشده است
 

اتحادیه های کارگری از کارگران اروپایی خواستند امروز در بروکسل راهپیمایی کنند 
اتحادیه های کارگری از کارگران اروپایی دعوت کرده اند، امروز، چهارشنبه، بسوی موسسات اتحادیه اروپا در بروکسل راهپیمایی کنند.این اتحادیه ها همزمان در اسپانیا هم در اعتراض به اقدامات دولت آن کشور در راستای اجرای طرح صرفه جوییهای اقتصادی یک اعتصاب عمومی ترتیب داده اند.راهپیمایی روز چهارشنبه در بروکسل، مصادف با پیشنهادهای کمیسیون اتحادیه اروپا در مورد تنبیه آندسته از اعضای اتحادیه اروپاست که دارای کسری بودجه هستند.
 

نماینده ویژه آمریکا تلاشهایش را برای نجات مذاکرات صلح خاورمیانه آغاز می کند 
جورج میچل، نماینده ویژه آمریکا در امور خاور میانه، روز چهارشنبه (امروز) تلاشهایش را برای نجات مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطینیان آغاز می کند.مذاکرات میان دوطرف که به تازگی از سرگرفته شده بود با خودداری اسرائیل از تمدید تعلیق شهرک سازی ها در کرانه باختری با بن بست روبرو شد.آقای میچل، قرار است امروز در بیت المقدس (اورشلیم) با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، و اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل دیدار کند.فرستاده ویژه آمریکا همچنین روز پنجشنبه ( فردا ) در رام الله با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، ملاقات خواهد کرد.محمود عباس تصمیم درباره چگونگی توقف یا ادامه روند مذاکرات صلح را به پس از دیدارش با رهبران عرب موکول کرده است.
 

کره شمالی و جنوبی درباره امور نظامی به گفتگو می نشینند 
کره شمالی و کره جنوبی قرار است اولين دور مذاکرات نظامی خود در طول دوسال گذشته را برگزار کنند.مناسبات ميان دو کره از ماه مارس سال جاری ميلادی (شش ماه قبل) در پی غرق شدن کشتی جنگی کره جنوبی و کشته شدن ۴۶ خدمه آن، به وخامت گرائيد.سئول همواره پيونگ يانگ را مسئول شليک اژدر به ناو جنگی اش معرفی کرده، ادعايی که کره شمالی آن را رد می کند.به گفته مقامهای وزارت دفاع کره جنوبی، قرار است اين گفتگوهای نظامی روز پنجشنبه و در روستای مرزی پان مون جوم برگزار شود
 

اتحادیه های کارگری اسپانیا در اعتراض به کاهش هزینه های بودجه،اعتصاب می کنند 
اتحادیه های کارگری در اسپانیا روز چهارشنبه (امروز) در اعتراض به برنامه دولت این کشور برای صرفه جوییهای اقتصادی و کاهش هزینه های بودجه اقدام به برگزاری اعتصاب عمومی می کنند.دولت اسپانیا کاهش هزینه ها را برای جبران کسری بودجه الزامی خوانده است.انتظار می رود اعتصاب روز چهارشنبه بیش از همه، بر بخش حمل و نقل عمومی تاثیر گذارد و موجب تاخیر و لغو پروازها شود.این اولین اعتصاب عمومی در اسپانیا در طول هشت سال گذشته و محکی برای خوزه لوئیس رودریگز زاپاترو، نخست وزیر دولت سوسیالیست اسپانیا به شمار می رود.بنا بر نظرسنجیها شمار کمی از کارگران در نظر دارند در این اعتصاب شرکت کنند.
 

یازده نفر از ساکنان جنوب مکزیک در اثر رانش زمین مفقود شده اند 
در پی رانش زمین در جنوب مکزیک، یازده تن ناپدید شده اند.این در حالیست که مقامهای مکزیک، ابتدا از احتمال مدفون شدن صدها نفردر اثر ریزش یک تپه در ایالت اوآکساکا ابراز نگرانی کرده بودند.بر پایه این گزارش، بارش شدید باران در پی فعالیتهای آتشفشانی و طوفانهای استوایی که مکزیک و آمریکای مرکزی را درنوردید، موجب بروز رانش زمین در مکزیک شده است.مقامهای مسئول در هندوراس هم از غرق شدن چهارنفر از جمله یک کودک در اثر طغیان رودخانه های این کشوردر پی وزش طوفان استوایی ماتیو گزارش داده اند.
 

چین نسبت به از سرگیری مناسبات نظامی خود با آمریکا ابراز امیدواری کرد 
چین نسبت به از سرگیری روابط نظامی اش با آمریکا در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.اویان لی هوا، رئیس اداره امور خارجه وزارت دفاع چین، پس از دیدارش با مایکل شیفر، معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور شرق آسیا، که برای بهبود روابط نظامی میان واشنگتن و پکن به چین سفر کرده بود، این سخنان را ابراز کرد.چین در ماه ژانویه، به نشانه اعتراض به برنامه های آمریکا برای فروش شش میلیارد دلار اسلحه به تایوان، مناسبات نظامی خود را با آمریکا متوقف کرد.
 

گزارشها حاکی است توطئه ای تروریستی در اروپا خنثی شده است 
مقامهای اطلاعاتی توطئه ای تروریستی علیه بریتانیا و فرانسه را خنثی کرده اند.عصر روز سه شنبه و به دنبال دریافت یک تهدید تلفنی مبنی بربمب گذاری، برج ایفل در پاریس برای مدت کوتاهی تخلیه شد.این دومین تهدید بمب گذاری در این برج درطول دو هفته گذشته محسوب می شود.مقامهای بریتانیایی هم نسبت به امکان وقوع حمله ای تروریستی هشیار بودند، هرچند میزان هشدار نسبت به این خطر در بریتانیا، از مرز "شدید" بالاتر نرفته است.
 

یک مقام ناتو می گوید نشانه هایی از تمایل برخی رهبران شورشی افغانستان برای سازش وجود دارد 
به گفته یکی از مقامهای ارشد نیروهای ناتو در افغانستان، بنظر می رسد برخی از رهبران اصلی شورشی در این کشور از ادامه جنگ خسته شده و مایلند با دولت افغانستان به توافقهایی دست یابند.مارک سدویل تصریح کرده است که روند سازش در کوتاه مدت میسر نخواهد شد. این مقام ارشد ناتو، این روند را در مراحل ابتدایی آن ارزیابی کرده است.
 

پسر رهبر کره شمالی به عضویت کمیته مرکزی حزب حاکم درآمد 
به گزارش رسانه های دولتی کره شمالی، کيم جونگ اون، پسر کيم جونگ ايل، رهبر کره شمالی، به عضويت کميته مرکزی حزب حاکم در اين کشور منصوب شد.خبرگزاری رسمی کره شمالی، گزارش داد که کيم جونگ اون، به عنوان قائم مقام کميسيون نظامی مرکزی در اين حزب انتخاب شد.جونگ اون، که گفته می شود متولد سال ۱۹۸۳ يا ۱۹۸۴ است، کوچکترين پسر رهبر کره شمالی است و در اولين کنفرانس حزب کمونيست کره شمالی طی سه دهه گذشته به اين سمت منصوب شده است.اين انتصاب به عنوان مقدمه روی کار آمدن کيم جونگ اون در مسند رهبری کره شمالی ارزيابی شده است.
 

جيمی کارتر در بيمارستان بستری شد 
جيمی کارتر، رييس جمهوری پيشين آمريکا در بيمارستانی در شهر کليولند Cleveland ، در ايالت اوهايو بستری شده است.جيمی کارتر که ۸۵ سال سن دارد در جريان پرواز به کليولند دچار ناراحتی معده شد و به بيمارستانی درايالت اوهايو منتقل شد.جيسون کارتر، نوه جيمی کارتر و سناتورايالت جورجيا ، وضعيت عمومی پدربزرگ خود را مناسب توصيف کرده است. جيمی کارتر سرگرم برگزاری سفرهای متعددی برای معرفی کتاب تازه خود است. جيمی کارتر از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رييس جمهوری آمريکا بود.
 

سازمان گزارشگران بدون مرز از صدور حکم زندان برای يک وبلاگ نويس ابراز انزجارکرد 
سازمان گزارش‌گران بدون مرز نسبت به حکم حسين درخشان، وبلاگ نويس زندانی اعلام انزجار کرد.اگرچه هنوز حکم صادره برای اين وبلاگ‌نويس زندانی در ايران به طور رسمی اعلام نشده است، اما يکی از نزديکان حسين درخشان، گفته اين وبلاگ‌نويس به تحمل ۱۹ سال و نيم زندان و پنج سال ممنوعيت فعاليت سياسی و مطبوعاتی ، محکوم شده است.سازمان گزارشگران بدون مرز، حکم حسين درخشان را، سنگين‌ترين حکم زندان برای يک وبلاگ نويس در ايران توصيف کرده  و خواهان دخالت شخص محمود احمدی نژاد برای آزادی اين وبلاگ نويس شده است.حسين درخشان، وبلاگ نويس از تاريخ ١١ آبان ١٣٨٧ پس از چندين بار احضار و بازجويی بازداشت شد و همچنان در زندان به سر می‌برد.
 

وزارت اقتصاد می‌گويد تا اصلاح قيمت‌ها، مردم نمی توانند يارانه های نقدی را برداشت کنند 
محمدرضا فرزين، سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت با تاکيد بر واريزشدن يارانه های نقدی در مهرماه به حساب مردم، از اصلاح قيمت‌ها پس از واريز اين يارانه‌ها خبرداد.به گزارش خبرگزاری مهر، معاون وزيراقتصاد دولت دهم گفته تا زمانی که اصلاح قميت ها صورت نگرفته است مردم حق برداشت يارانه‌های نقدی را از حسابهای خود نخواهند داشت.با وجود تاکيد دولتمردان بر واريز يارانه های نقدی در مهرماه، ميزان اين يارانه ها و قيمت کالاهای مشمول اين برنامه همچون بنزين، گازوييل، برق و گاز خانگی پس از افزايش قيمت‌ها، مشخص نشده‌است. 
 

نماينده ويژه آمريکا در امور خاورميانه برای نجات مذاکرات صلح به منطقه وارد شد 
جورج ميچل، نماينده ويژه آمريکا در امور خاورميانه روز سه شنبه برای ادامه يافتن مذاکرات بين اسراييل و فلسطينی‌ها وارد خاورميانه شد.آقای ميچل پس از خودداری اسرائيل از تمديد مهلت توقف شهرک سازی ها در کرانه غربی رود اردن و همچنين وقفه در مذاکرات صلح، به منطقه سفر کرده است.آمريکا؛ فرانسه، بريتانيا و سازمان ملل از تصميم اسرائيل ابراز تاسف کرده اند. محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطينی، که ابتدا تهديد به قطع کامل مذاکرات کرده بود، گفته است تصميم گيری در اين مورد را به هفته آينده موکول می کند. آقای ميچل، روز چهارشنبه برای ديدار با اهود باراک، وزير دفاع و بنيامين نتانياهو، نخست وزيراسراييل وارد بيت المقدس ( اورشليم) می شود. فرستاده ويژه آمريکا در امورخاورميانه همچنين روز پنج شنبه در کرانه باختری، با محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطينی مذاکره می کند.
 
 

--
گروه خودتان را حمایت کنید http://khodrob.blogspot.com/
از بخش فایلها دیدن کنید http://groups.google.com/group/mehr90/files
آرشیو پستهای قبلی http://groups.google.com/group/mehr90/topics
برای دریافت فقط یک ایمیل روزانه http://groups.google.com/groups/mysubs
برای لغو اشتراک یک ایمیل خالی به mehr90+unsubscribe@googlegroups.com بفرستید
برای اشتراک یک ایمیل به mehr90+subscribe@googlegroups.com بفرستید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved