428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، مهر ۰۶، ۱۳۸۹

سبز افزایش فشار بر دانشجویان و فعالان سیاسی

وضعیت بحرانی سید ضیا نبوی دانشجوی ستاره دار در زندان اهواز

ایجاد شده در: 09/28/2010 - 18:46

ندای سبز آزادی: پدر سید ضیا نبوی دانشجوی ستاره دار زندانی در گفتگو با کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در حالی از خوب بودن پسرش در زندان کاروان اهواز گفت که چند ساعت بعد از انجام این مصاحبه ، برخی منابع خبر دادند سید ضیا به محض رسیدن به زندان کاروان اهواز به شدت مورد ضرب وشتم قرار می گیرد و ۴۸ ساعت اول ورودش را نیز در بند انفرادی سپری کرده است. سید علی اکبر ضیا درباره آخرین ملاقات با پسرش گفت : «هفته گذشته ( قبل از تبعید به زندان اهواز) پسرم را دیدم . از زمانیکه پسرم دستگیرشد فقط توانستم دوبار او را ببینم که هر دو بار نیز ملاقات کابینی بود .برای ملاقات حضوری تقاضا کردم اما بی پاسخ ماند . برای مرخصی هم وثیقه ۵۰۰ میلیونی می خواستند که اگر من ده سال دیگر هم کار کنم توان پرداخت چنین پولی را ندارم . من یک کشاورز فصلی هستم

پدر این زندانی درباره اینکه آیا علت فرستادن ناگهانی فرزندش را به اهواز پرس و جو شده است ،‌گفت : « اول می خواهم از خانم ستوده ، وکیل پسرم که خانم فداکاری بود و برایش خیلی زحمت کشید و الان هم خودش در زندان است تشکر کنم . بعد هم شما فکر می کنید مگر کسی جواب ما را می دهد من گاهی وقت ها ساعت ها در دادگاه نشسته ام ، صبح رفته ام و ظهر با تهدید بیرونم کردند . هیچ جوابی از نامه های قبلیم نگرفتم جز اینکه عصای دستم به اهواز فرستاده شد. چه کسی جواب می دهد که برای چه پسرت را گرفتیم . الان با وکیلش آقای شریف می خواهیم اگر امکان داشته باشد برای تغییر مکان زندانش تلاش کنیم که نمی دانیم جواب بگیریم یا نه
او درباره اینکه آیا بعضی از فامیل ضیا در اشرف هستند ، گفت :‌« سئوال من این است که اگر فامیلی گرایش به سازمانی یا گروهی دارد ضیا باید مجازاتش را بکشد . تمام دوستان ، هم دانشگاهیش و هم بندی هایش در این سالها شاهدند که شخص ضیا هیچ گرایشی به سازمان سیاسی نداشته است ضیا صرفا فعالیت دانشجوی داشته است و به خاطرش از تحصیل محروم شده بود

پدر سید ضیا نبوی ، دانشجوی ستاره دار و محروم از تحصیل که چهار روز پیش از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان کاروان اهواز تبعید شد به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران یک روز بعد از تبعید پسرش به اهواز گفت :« ضیا در تماس چند دقیقه ای به من گفت حالش خوب است و نگران نباشیم ، گفت احتمالا تا چند روز دیگر او را به بند عمومی منتقل می کنند و مشکل خاصی ندارد

سید ضیا نبوی ، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که شب ۲۵ خرداد ماه سال گذشته در منزل یکی از دوستانش دستگیر شد ، در دادگاه بدوی به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۵ سال حبس محکوم شد که ۱۰ سال آن به تبعید در شهرستان ایذه به دلیل همکاری با سازمان مجاهدین خلق اعلام گردید . اگرچه که بارها سید ضیا نبوی شدیدا ارتباط خود را با این سازمان رد کرد و گفت تنها دلیل دادگاه برای صدور چنین حکمی حضور چند تن از اعضای خانواده او در اشرف است.

ژینوس شریفی، وکیل این فعال دانشجویی نیز درباره حکم گفته است: « این حکم انتقام‌گیری از ضیا برای فعالیت‌های او در شورای دفاع از حق تحصیل است. دادگاه یکی از دلایل همکاری ضیا با سازمان را مصاحبه با سایت خبرنامه امیرکبیر عنوان نموده است چرا که آنها مدعی‌اند خبرنامه از سوی سازمان مجاهدین خلق اداره می‌شود».
ضیا نبوی که تا هفته پیش در بند ۳۵۰ اوین بود به دنبال تغییر محل تبعید از زندان ایذه به زندان کارون اهواز ناگهان به اهواز فرستاده شد.

پدر ضیا نبوی که مدتی پس از دستگیری پسرش همراه با خانواده از مازندران به روستای در سمنان برای دوری از خبرها و حاشیه هایش پنا ه بردند، به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت :‌« ضیا تنها پسرم است ، عصای دستم ، خیلی نگرانش هستیم . امیدوارم خدا به ما و او کمک کند و برش گرداند سر خانه و زندگیش . در ماههای گذشته به هرکجا فکر می کردم مراجعه کردم ، به دفتر تمام مسئولان رفتم ، به لاریجانی ، دادستان تهران ، دادگاه تجدید نظر همه نامه نوشتم که در حکم تجد ید نظر شود اما هیچ کاری نتوانستم برایش انجا م بدهم و آخرش نتیجه اش همین شد که شما دیدید ، او را فرستادند زندان اهواز . تنها جاییکه دیدم حداقل نامه ام را ضمیمه پرونده کردند دفتر لاریجانی بود . فکر می کردم اگر بی سر وصدا و از راه های قانونی دنبال کار ضیا را بگیرم حتما نتیجه می دهد اما برعکس شد . برای من خیلی سخت است که نتواستم برایش کاری کنم . من از هیچ کاری فرو گذاری نکردم

او درباره وضعیت روحی و جسمی ضیا نبوی در آخرین دیدارشان هم گفت :‌« ضیا به قول معروف پسر شجاع و با روحیه ای است . دیروز هم که زنگ زد حالش خوب بود و گفت نگرانم نباشید ،‌مشکلی ندارم و احتمالا من را یکی ، دو روز دیگر به بند عمومی می برند و شاید وضعیتم بهتر شود . اصولا او هر بار زنگ می زند با من و مادرش با خنده حرف می زند تا ما را دلداری بدهد
او ادامه می دهد:‌«ضیا اگر مشکلی داشت به ما نمی گفت . بعدها من از دوستانش شنیدم که او مدتی در بند انفرادی بوده است . خصوصیت ضیا اینطور است که من و مادرش را نگران نکند.او همیشه به من می گفت که حالش خوب است و من همیشه از دوستانش مشکلاتش را می شنیدم . حالا همین حکمی که برایش صادر شده گواه این است که بچه ام چقدر گرفتارست

این پدر درباره انتظارش از سازمان های فعال حقوق بشر و مسئولان کشوری گفت : «من ماهها تلاش کردم وبه نتیجه نرسیدم . واقعا مشکل است تحملش . اگر عزیزانی می توانند به آزادی این بچه کمک کنند یا حداقل کاری کنند که بفرستندش به زندانی نزدیک تر دریغ نکنند . مسئولان هرکمکی از دستشان برمی اید دریغ نکنند تا خانواده ها کمتر عذاب بکشند . آرزوی من آزادی همه بچه ها و بچه خودم است . ضیا در دوران مدرسه شاگرد ممتاز بود و در دانشگاه هم همین طور

صدور احکام انضباطی برای ١۷ تن از فعالان دانشجویی بابل

انحلال انجمن اسلامی دانشجویان، توسط ریاست انتصابی دانشگاه

 

تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۸۹, ساعت ۲:۵۵

 

جــــرس: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاههای کشور، کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل برای هفده تن از فعالین دانشجویی آن دانشگاه، احکام مختلف انضباطی صادر کرده و این احکام را بدون احضار افراد به کمیته انضباطی و چند روز پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، به آنان ابلاغ نموده است.


به گزارش دانشجونیوز، کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل طی احکامی ۵ فعال دانشجویی این دانشگاه را هر یک به یک ترم تعلیق با احتساب سنوات و ۱۲ تن دیگر از فعالین دانشجویی این دانشگاه را به یک ترم تعلیق به صورت معلق تا پایان دوران تحصیلی و توبیخ کتبی با درج در پرونده محکوم کرد.


همچنین دکتر شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه علوم و فنون بابل طی حکمی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون بابل را منحل و فعالیت های آن را غیرقانونی اعلام کرد.


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون سال گذشته با انتخابات قانونی تحت نظارت دانشگاه تشکیل شد که متشکل از یک شورای مرکزی و مجمع عمومی بوده که فعالین دانشجویی آن در راستای اهداف جنبش دانشجویی فعالیت می نمودند.


مشخصات فعالین دانشجویی که از سوی کمیته انضباطی دانشگاه علوم و فنون بابل حکم انضباطی دریافت نموده اند به شرح زیر می باشد:
امیر رمضانی: مهندسی کامپیوتر، ورودی ۸۷، یک ترم تعلیق به صورت معلق
موسی جلالی خواه: مهندسی صنایع، ورودی ۸۶، یک ترم تعلیق به صورت معلق
مصطفی حسین زاده: مهندسی صنایع، ورودی ۸۶، یک ترم تعلیق به صورت معلق
محمد حاجی بابایی: مهندسی کامپیوتر، ورودی۸۷، یک ترم تعلیق به صورت معلق
سهند غلامی: مهندسی کامپیوتر، ورودی ۸۷، توبیخ کتبی با درج در پرونده
معین مقدسی: مهندسی صنایع، ورودی ۸۶، توبیخ کتبی با درج در پرونده
حسام حیدری: مهندسی صنایع، ورودی ۸۵، توبیخ کتبی با درج در پرونده
مهدی هاشمی: مهندسی صنایع، ورودی ۸۵، توبیخ کتبی با درج در پرونده
محمد سیفی: مهندسی صنایع، ورودی ۸۶، توبیخ کتبی با درج در پرونده
زاوش محمدی: مهندسی تکنولوژی اطلاعات، ورودی ۸۷، توبیخ کتبی با درج در پرونده
یاسمن محمودی: مهندسی تکنولوژی اطلاعات، ورودی ۸۷، توبیخ کتبی با درج در پرونده
نیلوفر کلانتری: مهندسی تکنولوژی اطلاعات، ورودی ۸۶، توبیخ کتبی با درج در پرونده
هادی قریشی امیری: مهندسی صنایع، ورودی ۸۶، یک ترم تعلیق
سارا عدنانی: مهندسی صنایع، ورودی ۸۷، یک ترم تعلیق
معین غمین: مهندسی صنایع، ورودی ۸۷، یک ترم تعلیق
صبا مطمئن: مهندسی تکنولوژی اطلاعات، ورودی ۸۷، یک ترم تعلیق
آرمان نجاتی: مهندسی صنایع، کارشناسی ارشد ۸۷، یک ترم تعلیق


در ادامه این خبر منابع آگاه دانشجویی بابل گزارش می دهند، چندی پیش مسئولین دانشگاه علوم و فنون اقدام به اخراج علی اکبر سروش، یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه نمودند.


سروش، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت مازندران و عضو ستاد ممیرحسین موسوی در انتخابات اخیر بود، که در حوادث پس از عاشورا از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مازندران دستگیر شد.


یک منبع آگاه دانشگاه علوم فنون بابل که خواست نامش فاش نشود در این زمینه به سایت دانشجونیوز گفت: فعالین دانشجوئی دانشگاه علوم و فنون طی روزهای آتی نامه ای را به اعضای هیئت امنای این دانشگاه خواهند نوشت و درخواست رسیدگی مستقیم اعضای هیئت امنا نسبت به تصمیم ریاست دانشگاه خواهند داشت. این منبع آگاه علت نگارش این نامه را بی اطلاعی اعضای هیئت امنای این دانشگاه نسبت به تصمیم شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه علوم و فنون بابل عنوان کرده است.


طی روزهای اخیر نهادهای امنیتی مازندران، مسئولین دانشگاه علوم و فنون را برای برکناری مدیریت فرهنگی این دانشگاه تحت فشار قرار داده اند. علیرضا شهیری مدیریت فرهنگی دانشگاه علوم و فنون بابل و رئیس ستاد انتخاباتی میر حسین موسوی در انتخابات اخیر بوده است که در اسفند ۸۸ توسط نیروهای امنیتی استان مازندران دستگیر شده بود.


مرتضی حاجی (وزیر آموزش و پرورش دولت محمد خاتمی)، مهندس نریمان (نماینده اصلاح طلب مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی) و دکتر صفاریان (عضو ارشد ستاد مهدی کروبی) از اعضای هیئت امنای دانشگاه علوم و فنون بابل می باشند.

 

 

دیدار دانشجویان با خانواده میلاد اسدی، عضو دربند شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت

 

تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۸۹, ساعت ۱۳:۰۶

 

جرس: دانشجویان دانشگاه های مختلف تهران از جمله دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، آزاد تهران مرکز و تهران جنوب و پلی تکنیک روز گذشته با حضور در منزل میلاد اسدی، نسبت به ادامه بازداشت دوست و همکلاسی خود با خانواده وی ابراز همدردی کردند.


به گزارش ادوارنیوز، در روزهای آغازین بازگشایی دانشگاه ها و با توجه به حضور جمعی از دانشجویان در زندان ها و محروم بودن آنان از حق مسلم برخورداری از تحصیل، دانشجویان به یاد دوست و همکلاسی دربندشان در منزلش حضور پیدا کرده و آزادی هرچه سریعتر وی و تمامی دانشجویان دربند را آرزو کردند. همچنین دانشجویان به نشان، چندین جلد کتاب را با یادداشت هایی که در آن نوشته شده بود، به میلاد هدیه کردند.


خانواده این دانشجوی زندانی با قانونی دانستن حق برخورداری از تحصیل برای فرزندشان، ابراز امیدواری کردند که با آغاز سال تحصیلی جدید مسئولین مربوطه و در راس آن دادستان تهران با آزادی دانشجویان و البته فرزندشان موافقت کنند "تا بیش از این به آینده جوانان این مرز و بوم صدمات جبران ناپذیر وارد نشود."


میلاد اسدی، دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و یکی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، از نهم آذر سال گذشته بدون آزادی و به طور ممتد به مدت 303 روز است که در زندان اوین به سر می‌برد.


وی در دادگاه بدوی شعبه 28 به ریاست قاضی مقیسه به 7 سال زندان و یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تایید شد.

 

افزایش فشارهای بی سابقه بر دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی

تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۸۹, ساعت ۳:۳۱

 

جــــرس: همزمان با آغاز سال تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور، طی اقدامی بی سابقه از سوی مقامات دانشگاه شهید بهشتی تهران و مسئولین حراست آن دانشگاه، برخوردهای بسیار تند و کم سابقه ای با دانشجویان صورت گرفته است.


همزمان خبرگزاری ها از تصویب و ابلاغ مصوبات ۱۹ گانه شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها درباره عفاف و حجاب به دانشگاه های سراسر کشور خبر دادند که طی آن تهیه شناسنامه فرهنگی برای دانشجویان، میثاق نامه دانشجویان با محور مسائل اخلاقی و اخذ تعهدنامه از آنها تصویب شده است.


بنا به گزارشهای رسیده به جرس، طی روزهای اخیر، برروی شیشۀ دانشکده های آن دانشگاه، برچسبهایی نصب شده است با این مضمون که: مراقب حجاب خود باشید قبل از آن که نوبت به دیگران برسد.


این گزارش خاطرنشان می کند "روند برخوردها با دانشجویان، همزمان با تعویض رییس حراست آن دانشگاه شتاب بی سابقه ای به خود گرفته است و مدیریت جدید حراست اقدام به تعویض مسئولان قسمت های مختلف حراست کرده است."


بعد از چندین راهپیمایی بزرگ اعتراض آمیز در دانشگاه شهید بهشتی طی سال تحصیلی گذشته، مسئولان ارشد وزارت علوم، تصمیم به دخالت مستقیم درکمیته انضباطی و حراست آن دانشگاه گرفتند؛ که نمونه بارز آن ورود رییس فعلی حراست به عنوان مسئول کمیته انضباطی و اقدام به تعلیق و محرومیت ازتحصیل بیش از شصت نفر از دانشجویانِ معترض به حضور محمود احمدی نژاد در آن دانشگاه بود.


گزارش ارسالی این منبع خاطرنشان می کند "درآستانه سال تحصیلی جدید، جایگزینی علی طالبی در حراست آن دانشگاه به جای جواد فخاری و اجرای سیاست های جدید امنیتی از جمله مصادره دفاتر انجمن اسلامی در دانشکده های مختلف وهمچنین احتمال ریاست دکتر داودی در آن دانشگاه، نشان ازعزم جدی مسئولان دولت دهم برای کنترل کامل فضای دانشگاه داشته است ."


به گزارش خبرگزاری مهر، مصوبات ۱۹ گانه شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها درباره عفاف و حجاب به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ شد که طی آن تهیه شناسنامه فرهنگی برای دانشجویان، میثاق نامه دانشجویان با محور مسائل اخلاقی و اخذ تعهدنامه از آنها تصویب شده است.


تهیه شناسنامه فرهنگی برای دانشجویان کشور، جهت پایش برنامه های فرهنگی دانشجویان، تهیه میثاق نامه دانشجویان با ذکر موارد فرهنگی از جمله مسائل اخلاقی و همچنین عفاف و حجاب و تدوین فرم اخذ تعهدنامه از دانشجویان به صورت هماهنگ و یکسان در دانشگاههای سراسر کشور، از مصوبات شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاهها ست.


شورای هماهنگی فعالیتهای فرهنگی دانشگاهها متشکل از معاونان فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌ آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها است.

 

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز خطاب به هیئت نظارت: هدفتان خاموش کردن صدای منتقدان است

در پی توقیف و پلمب دفتر

 

تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۸۹, ساعت ۲:۵۵

 

جــــرس: در پی توقیف و پلمب دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز توسط هیئت نظارت دانشگاه، این تشکیلات دانشجویی طی نامه‌ای خطاب به هیئت نظارت دانشگاه، ضمن برشمردن تخلفات آشکار قانونی از جانب آن نهاد، خواستار رویكرد قانونی بر اساس آیین نامه‌ تشکلهای اسلامی دانشگاهیان شد.


در این نامه، انجمن اسلامی دانشجویان عدم نقش هیئت منصفه از مرحله‌ بررسی پرونده‌ تا صدور حکم و همچنین عدم ابلاغ کتبی اتهامات هیئت نظارت به انجمن اسلامی را، مصداق تخلفات آشکار قانونی هیئت نظارت دانسته و خواستار سیر روال قانونی در بررسی آن پرونده و فراهم شدن امکان دفاع برای خود که از حقوق تصریح شده‌ی هر تشکل در آیین‌نامه‌ی تشکل‌های اسلامی است، شده است.


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز، روزچهارشنبه ٣١ شهریورماه، طی حکمی از جانب هیئت نظارت آن دانشگاه منحل اعلام شد و با حضور مامورین حراست ظرف چند ساعت اتاق ها تخلیه و پلمب شدند.


 
متن کامل نامه انجمن اسلامی دانشجویان به هیئت نظارت دانشگاه صنعتی شیراز که در اختیار جرس قرار گرفت، به شرح زیر است:


از من به قاضی بگویید كه در كشف مطالب چندان تعجیل مكن، بگذار به آهستگی حقیقت مطلب آشكار گردد زیرا مطمئن نیستم كاری كه باشتاب انجام شود به حقیقت مقرون باشد. (علی (ع)، فرمان به مالك اشتر)


در روزچهارشنبه، ٣١ شهریورماه، صبح انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز نامه‌ای دریافت کرد که در کمال تعجب به یکباره انحلال این تشکل اعلام شده و در نامه‌‌ی دیگری از معاونت دانشجویی از دبیر انجمن اسلامی خواسته شده بود که تا ساعت ١۴ آن‌روز نسبت به تحویل اتاق‌ها و اموال در اختیار آن تشکل اقدام نماید. سوای پایان تهدیدآمیز هر دو نامه و با آنکه نمایندگان انجمن اسلامی تخلفات آیین‌نامه‌ای آن حکم را به مسئول حراست، معاونت دانشجویی و خود جناب‌عالی به عنوان ریاست هیئت نظارت متذکر شدند و خواستار اتخاذ مشی قانونی از سوی آن هیات محترم بودند، ولی هیچکدام از مسئولین حتی به دادن فرصت بیشتر برای تخلیه‌ی اتاقها نیز راضی نشدند.


اما آنچه که موجب نگرانی انجمن اسلامی دانشجویان شده است، آنست که آن هیئت محترم از مرحله‌ی بررسی تخلف خوانده شده تا تصمیم‌گیری در مورد انحلال انجمن اسلامی خود مرتکب تخلفات متعدد قانونی شده است، چنانچه برداشت می‌شود هدف آن هیئت نه اجرای قانون که خاموش کردن صدای منتقدانه‌ی این تشکل می‌باشد.


در حکم مذکور آمده است: "در اجرای نامه‌ی شماره 8858/81 مورخ 13/11/87 هیات محترم مرکزی نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، پس از کسب اطلاع از مراجع ذیربط و بررسی مواضع آن تشکل در جلسه مورخ 22/6/89 هیات نظارت دانشگاه، انتساب آن تشکل به مجموعه‌ی غیر قانونی دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) محرز شده و طبق مصوبه‌ی مذکور اقدام می‌گردد."


دکتر جم مسئله‌ی وابستگی تشکیلاتی انجمن اسلامی دانشجویان به دفتر تحکیم وحدت قصه‌ی درازی دارد که پس از ابلاغ نامه‌ی مورد نظر شما از هیئت مرکزی نظارت، آغاز گشت و علی رغم پیگیری انجمن اسلامی هیچگاه سندی برای آن ارائه نشد. در این نامه نیز انجمن اسلامی دانشجویان قصد پرداختن به این موضوع را ندارد و تنها خواستار ارائه‌ی مصداق‌های این اتهام از سوی هیئت نظارت جهت ارائه‌ی دفاعیه‌ خود می‌باشد.


از اینرو انجمن اسلامی دانشجویان تخلفات قانونی آن هیئت محترم را متذکر شده و خواستار رویكرد قانونی هیئت نظارت بر اساس آیین نامه‌ی تشکلهای اسلامی دانشگاهیان می‌باشد.


1-
نقش هیئت منصفه
بر اساس ماده‌ی 2 از دستورالعمل رسیدگی به شکایات و تخلفات آیین نامه‌ی تشکلهای اسلامی دانشگاهیان "رسیدگی به تخلفات تشکلهای اسلامی مطابق با این دستورالعمل در محدوده‌ی هر دانشگاه تنها در صلاحیت هیئت نظارت دانشگاه با حضورهیئت منصفه می‌باشد." نقش پررنگ هیئت منصفه از مرحله بررسی تخلف و یا شكایت تا مرحله‌ی تصمیم‌گیری در ماده‌های 2،5،7،8،9،10 به وضوح تبیین شده‌است، تا آنجا كه ماده‌ی 7 صراحتا تصمیم‌گیری نهایی را به عهده‌ی هیئت منصفه می‌داند. اما پس از آنكه هیئت منصفه طبق مواد 8 و 9 نظر خود را اعلام کرد، آنگاه بنا بر ماده‌ی10، هیئت نظارت دانشگاه تنها نقش صادر كننده‌ی رای، آنهم مطابق مفاد آیین‌نامه و دستور العمل رسیدگی به تخلفات و شكایات و بر اساس نظر هیئت منصفه را دارد.
اما ریاست هیئت نظارت، متن نامه‌ی آن هیئت به روشنی گویای عدم نقش قانونی هیئت منصفه در اعلام رای صادره‌ی انحلال انجمن اسلامی از سوی آن هیئت و تصمیم‌گیری یک‌باره و یك‌جانبه از سوی هیئت نظارت می‌باشد كه همانطور كه ادله ارائه شد همگی تخلفات قانونی از جانب آن هیئت محترم است.


2-
ابلاغ كتبی به تشكل و فراهم آوردن امكان دفاع برای تشكل
بنا بر ماده‌ی 5 همان دستور العمل، رئیس هیئت نظارت موظف است پس از دریافت شکایت، تشکل مورد نظر را با ابلاغ کتبی مطلع نموده و زمان تشکیل جلسه رسیدگی را به تشکل، شاکی و اعضای هیئت منصفه اعلام نماید.- كه بدیهی است در این مورد، نامه‌ی هیئت مركزی نظارت حكم همان شكایت و یا تخلفات اشاره شده در ماده‌ی 2 و شاكی، نماینده‌ی هیئت مركزی نظارت و یا "مراجع ذیربط" ذكر شده و یا خود هیئت محترم نظارت بر اساس عبارت" بررسی مواضع آن تشکل " در نامه‌ی دریافتی انجمن اسلامی از هیئت نظارت می‌باشد- و بنا بر تبصره 2 از ماده‌ی 6 بایستی امكان دفاع برای تشكل فراهم شده و بنا بر ماده‌ی 7 دفاعیات نماینده‌ی تشكل بایستی شنیده شود.


اما ریاست هیئت نظارت، انجمن اسلامی دانشجویان تا به حال هیچ اتهام کتبی از سوی آن هیئت دریافت نكرده و هیچگاه کتبا ارائه‌ی پاسخی از انجمن اسلامی دانشجویان در هیچ موردی خواسته نشد. كه این‌ها همگی تخلفات واضح دیگری از جانب آن هیئت محترم می‌باشد.


ریاست هیئت نظارت، ضمن یادآوری این نكته كه ابلاغ تصمیم هیئت نظارت دانشگاه به صورت مکتوب و با امضا ریاست دانشگاه صورت می‌گیرد (بند (و) از ماده‌ی 1، بخش نحوه‌ی صدور مجوز فعالیت‌ها از آیین نامه‌ی تشکلهای اسلامی دانشگاهیان) و نه با امضای مومن‌زاده، كارشناس مسئول دبیرخانه‌ی هیئت نظارت دانشگاه خواهشمند است بنا بر ادله ارائه شده و به جای تهدید اعضای انجمن اسلامی دانشجویان از جانب حراست دانشگاه، تا پایان هفته‌ی جاری ترتیبی اتخاذ فرمایید كه روال قانونی بررسی این پرونده مطابق با دستورالعمل رسیدگی به شکایات و تخلفات آیین نامه‌ی تشکلهای اسلامی دانشگاهیان طی شده و امكان دفاع برای انجمن اسلامی دانشجویان كه از حقوق تصریح شده‌ی آن آین‌نامه‌ می‌باشد، فراهم شود.

درپایان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز ، توجه شما را به این فراز از نهج البلاغه، جلب می‌كند، باشد كه آنرا سرلوحه‌ی اعمالمان قرار دهیم: "قاضی نمی‌تواند در اولین لحظه كه حقانیت یكتن از متداعیین را احساس كرده بیدرنگ حكم صادر نماید زیرا ممكن است نظر بدوی به خطا رود. آنكس كه در خون و مال و ناموس و حیات جامعه دست فرو می‌برد و با یك سخن یكی را حاكم و دیگری را محكوم معرفی می‌نماید باید در منتهای دقت و دوراندیشی پایان كار را تا هركجا كه منتهی می‌شود، ببیند." علی (ع)، فرمان به مالك اشتر

گفتنی است پس از غیر قانونی دانستن دفتر تحکیم وحدت از جانب وزارت علوم دولت محمود احمدی نژاد، انحلال انجمنهای اسلامی با ترفند وابسته خواندن آن تشکل ها به دفترتحکیم وحدت (اتحادیه انجمن ها) شدت زیادی گرفته است.

 

پیام کروبی در آغاز سال تحصیلی: نباید مطالبات دانشجویان بی پاسخ مانده و انباشته گردد

 

تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۸۹, ساعت ۲:۱۵

جرس: همزمان با بازگشایی دانشگاه ها، مهدی کروبی پیامی را برای دانشجویان صادر کرد. مهدی کروبی در پیامی، شروع سال تحصیلی جدید را به دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی کشور تبریک گفت و تاکید کرد که نباید مطالبات دانشجویان بی پاسخ مانده و انباشته گردد.

 



به گزارش سحام نیوز، کروبی در پیام خود آورده است: "دانشگاه همیشه زنده است و هیچ کسی نمی تواند آنرا با خاک یکسان کند. این سخنان ناشی از بی تجربه گی در عرصه ی مدیریت نوین است و امیدوارم خاطر جامعه ی دانشگاهی ما را آزرده نساخته باشد. مدیریت علمی آمیخته با هنر است که در عرصه ی مدیریت دانشگاهی به دلیل وجود قشری جوان، ظرافتهای خاص خود را می طلبد."
 

 

نباید مطالبات دانشجویان بی پاسخ مانده و انباشته گردد

وی ضمن ابراز امیدواری در جهت عدم تکرار چنین صحبتهایی، افزود: " نباید مطالبات دانشجویان بی پاسخ مانده و انباشته گردد. باید فضای سیاسی دانشگاه ها چنان باشد که دانشجویان بتوانند مطالبات خود را آزادانه در میزگردها و تشکیل جلسات مطرح نمایند."
 

 

شما امروز روزگاری سخت را صبوری می کنید

دبیرکل حزب اعتماد ملی، با اشاره به وجود فشارهای سیاسی و امنیتی علیه دانشجویان، آنها را به حضوری پویا با رعایت قوانین کشور دعوت نموده و گفت: "عزیزان من، سالی که گذشت، سالی سخت و پر فراز و نشیب برای همه ی ما بود و متاسفانه جامعه ی دانشگاهی ما هزینه های گزافی را پرداخت و در این میان شما دانشجویان در کنار سایر مردم مورد بیشترین آماج و هجمه های سیاسی قرار گرفتید که به نوبه ی خویش همیشه در احقاق حقوق به حق و قانونی شما، پایداری نمودم. شما امروز روزگاری سخت را صبوری می کنید.

بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه و آزادی دانشجویان زندانی بی گناه

مهدی کروبی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال تحصیلی جدید با حذف نگاه امنیتی به دانشگاه و اتخاذ رویکردی منطقی و متناسب محیط دانشگاهی و با بهره گیری از سعه ی صدر توسط مسوولین مربوطه، هر چه زودتر شاهد بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه و آزادی دانشجویان زندانی بی گناه باشیم .
 

محاکمه سیف‌زاده به اتهام تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر

تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۸۹, ساعت ۲۳:۰۴

جرس: پرونده محمد سیف‌زاده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده است.


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، اتهام این وکیل مدافع، با استناد به مواد ۴۹۸ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، "تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر" عنوان شده است.

 

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات موسس کانون مدافعان حقوق بشر، قرار بود روز ۲۲ شهریورماه برگزار شود که به دلیل حضور نداشتن نماینده دادستان به تعویق افتاد.

 

فشار بر وکلا و فعالان حقوق بشر در حالی ادامه می‌یابد که در حال حاضر نسرین ستوده و محمد اولیایی‌فرد، دو حقوق‌دان و فعال حقوق بشر در زندان به سر می‌برند.

 

 بلاتکلیفی حسین رونقی ملکی در دهمین ماه بازداشت

http://www.irangreenvoice.com/article/2010/sep/27/7276

ندای سبز آزادی: حسین رونقی ملکی، وبلا‌گ‌نویسی که از آذر ماه گذشته در بازداشت به سر می‌برد، همچنان منتظر صدور حکم دادگاه در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین در وضعیت بلاتکلیفی به سر برده و طی دو ماه گذشته با خانواده‌ی خود ملاقاتی نداشته است.
به گزارش رهانا، ماه گذشته برای حسین رونقی ملکی قرار وثیقه ۳۰۰ میلیونی صادر شده بود که با تودیع آن توسط خانواده، انتظار آزادی او می‌رفت، اما با مخالفت بخش «اطلاعات سایبری سپاه» از آزای او ممانعت به عمل آمد.
محمدعلی دادخواه وکیل وی در مورد آخرین وضعیت رونقی به رهانا می‌گوید: «بنابر آن‌چه که به ما گفته‌اند قرار بر این است که طی روزهای آینده حکم وی اعلام شود و آزادی وی نیز خبری در دست نیست
پیگیری‌های وکلای وی برای آزادی این وبلاگ‌نویس تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است و وی همچنان در بازدشت به سر می‌برد. رونقی قسمت عمده‌ی بازداشت ۱۰ ماه خود را در سلول‌های انفرادی سپری کرده است و در این مدت به شدت تحت فشارهای روحی و روانی قرار گرفته است.
حسین رونقی از ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ در منزل پدری‌‌اش در شهر ملکان نزدیکی تبریز به همراه برادرش حسن رونقی بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شده است.

 

شرط آزادی سیامک قادری: نوشتن به نفع حاکمیت

ندای سبز آزادی:  سیامک قادری خبرنگار ایرنا که از 5 مرداد ماه گذشته با یورش نیروهای امنیتی به منزل مسکونیش بازداشت و روانه زندان شد، با این شرط آزاد خواهد شد که مقالاتی به نفع رهبری و حاکمیت بر روی وبلاگ خود (ایرنای ما) منتشر کند.

به گزارش رهانا که اخیرا بعد از حدود 2 ماه از انفرادی به بند 290 اوین منتقل شده ، گفته شده در صورت انتشار مقالاتی به نفع حاکمیت از زندان آزاد خواهد شد . سیامک قادری اولین خبرنگار رسمی و مشغول به کار ایرنا است که به دلیل حمایت از جنبش سبز روانه زندان می شود.

او 1 ماه قبل از زندان با دستور اکبر جوانفکر مدیر عامل ایرنا ، از ادامه کار در ایرنا منع و ممنوع الورود شد اما بعد از شکایت قادری برای بازگشت به کار با پی گیری مدیر عامل ایرنا و معاون خبری او تسلیم وزارت اطلاعات و روانه زندان شد. سیامک قادری قصد دارد در صورت فراهم شدن شرایط از جوانفکر مدیر عامل ایرنا و معاون خبری او به دستگاه قضایی شکایت کند.

مدیریت ایرنا در بدو دستگیری سیامک قادری در خبری جعلی بر روی خروجی ایرنا مدعی شد "سیامک قادری روزنامه نگار طرفدار فتنه سبز در وضیتی مستهجن در منزلش دستگیر شده است."

سیامک قادری از حدود 5 سال پیش وبلاگی را با عنوان ایرنای ما راه اندازی کرده بود که در این وبلاگ یادداشت ها و مقالات انقادی خود را منتشر می کرد و در جریان حرکت اعتراضی جنبش سبز با حضور در تمامی تظاهرات به انعکاس وقایع و اعتراضات مردم می پرداخت.

وبلاگ ایرنای ما بیش از 12 بار فیلتر شد اما خبرنگار ایرنا هر بار آن را مجددا راه اندازی می کرد.

سیامک قادری قبل از مدیریت جوانفکر نیز یک بار از ایرنا اخراج شده بود اما با شکایت به دیوان عدالت اداری مجددا به کار در بخش های حاشیه ای ایرنا بازگشت.

 

اعلام شفاهی یک حکم از سوی سخنگوی قوه قضائیه هیچ گونه ارزش قضایی ندارد

ایجاد شده در: 09/28/2010 - 00:18, به روز شده در: 09/28/2010 - 00:21

ندای سبز آزادی: حزب مشارکت ایران اسلامی با انتشار بیانیه ادعای دادستان تهران مبنی بر صدور حکم انحلال حزب مشارکت را مصداق کامل جنگ روانی و اشاعه کذب دانست ، در گوشه ای از این بیانیه آمده است « با توجه به اینکه اصلا تا به حال دادگاهی برای رسیدگی به درخواست انحلال حزب توسط کمیسیون ماده 10 احزاب از سوی قوه قضائیه تشکیل نشده است بدیهی است که پاسخ به این سوالات غیر ممکن و در همه حال منفی است و حتما شما که با امر قضا آشنا هستید می دانید اعلام شفاهی یک حکم از سوی سخنگوی قوه قضائیه هیچ گونه ارزش قضایی ندارد و برای هیچکس منع و تکلیفی ایجاد نمی کند »

متن کامل این بیانیه که در اختیار ندای سبز آزادی قرار گرفته است به شرح ذیل است :

به نام خدا

امروز، رسانه ها خبری از قول آقای محسنی اژه ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه منتشر کردند که مصداق کامل جنگ روانی و اشاعه کذب می باشد. ایشان در سخنان خود با ارجاع به تصمیم سیاست زده ،غیر قانونی و غیر الزام آور کمیسیون ماده 10 احزاب اظهار داشته اند درخواست آن کمیسیون در دادگاه بررسی و دادگاه " تصمیم" به انحلال حزب مشارکت گرفته است. این اظهار نظر مبهم و غیر حقوقی است، لذا لازم است از اقای دادستان کل پرسیده شود که :

 

1- در چه زمانی و توسط چه مرجع قضایی کیفر خواست علیه جبهه مشارکت صادر شده است؟

2- در چه تاریخی این کیفر خواست به اطلاع اولیای حزب رسیده است؟

3- در چه زمانی پرونده به دادگاه ارسال و در چه زمانی این دادگاه تشکیل شده است؟

4- این دادگاه چه نوع دادگاهی بوده است و ریاست آن به عهده چه کسی بوده است؟

5- اعضای هیئت منصفه این دادگاه چه کسانی بوده اند؟

6- از نمایندکان حزب و وکلای حزب چه کسانی در این دادگاه حاضر بوده اند؟

7- با توجه به قاعده عام علنی بودن دادگاه، از اصحاب رسانه حتی از رسانه های وابسته به اقتدار گرایان چه کسانی در دادگاه بوده اند و گزارش دادگاه در چه رسانه ای حتی به صورت یک خبر کوتاه درج شده است؟

8- حکم دادگاه چگونه و به چه کسی ابلاغ شده است؟

9- مگر هر حکمی قابل تجدید نظر خواهی نیست. پس اگر چنین حکمی صادر شده است هنوز قابل تجدید نظر خواهی است. چرا اجرای حکم را اعلام کرده اید؟

10- و خلاصه آنکه اگر حکمی وجود دارد چرا آن را منتشر نمی کنید؟

 

با توجه به اینکه اصلا تا به حال دادگاهی برای رسیدگی به درخواست انحلال حزب توسط کمیسیون ماده 10 احزاب از سوی قوه قضائیه تشکیل نشده است بدیهی است که پاسخ به این سوالات غیر ممکن و در همه حال منفی است و حتما شما که با امر قضا آشنا هستید می دانید اعلام شفاهی یک حکم از سوی سخنگوی قوه قضائیه هیچ گونه ارزش قضایی ندارد و برای هیچکس منع و تکلیفی ایجاد نمی کند.

علیهذا فعالیت حزب قانونی و ممانعت از فعالیت ان توسط هر شخصی غیر قانونی و مصداق تخلف از فانون اساسی و اصول متعدد آیین دادرسی می باشد.
امیدواریم دادستان کل کشور با وقوف به این امر مانع سوء استفاده اقتدار طلبان بهانه جو از اظهارات مبهم و بدون پشتوانه قضائی ایشان شوند.

جبهه مشارکت ایران اسلامی

5/7/89

 

 

--
......سبز یعنی استقامت تا بهار
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "دوستان سبزاندیش" group.
To post to this group, send email to sabzandish@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
sabzandish+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/sabzandish?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved