428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، مهر ۰۵، ۱۳۸۹

{محرم سبز_Sohrab Arabi} موج اعتصاب مجدد صنف طلا فروشان، به شهرهای دیگر کشیده شد

 
 

Sent to you by دوم خرداد via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 9/27/10

جـــرس: با گذشت چند روز از اعتصاب صنف طلافروشان تهران و شیراز، آخرین خبرها حاکی از آن است که بازارهای طلافروشی قزوین، مشهد، نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار و چند شهر دیگر کشور نیز، در اعتراض به سیستم مالیاتی جدید دولت و "افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده" به زنجیره موج جدید اعتصابات پیوسته اند.



اوایل تابستان امسال نیز، اصناف بازار طلا و پارچۀ چندین شهر بزرگ ایران، در اعتراض به همین اتخاذ سیستم مالیاتی دست به اعتصاباتی گسترده زده بودند؛ که برخی تشکل های صنفی، سعی داشتند با پادرمیانی، از دولت قولِ تخفیف در ادعای جدید مالیاتی دریافت کنند و توافقی با اصناف صورت گیرد. تعهدی که دولت – در جریان تعرفه های جدید مالیاتی- به آن عمل ننموده و همین سبب موج جدید اعتصابات شده است؛ و از اول هفته جاری (سوم مهرماه)، ابتدائا تهران و سپس شیراز، شاهد تعطیلی و اعتصاب طلافروشان بود.


در همین راستا، خبرگزاری ایلنا گزارش داد که از صبح امروز اغلب طلافروشی های شهر قزوین نیز تعطیل بودند و مردم در مراجعه به مغازه ها و پاساژهای مركزی شهر در خیابان طالقانی و بازار با كركره های بسته مواجه شدند.

بر اساس این گزارش، تعطیلی روز دوشنبۀ طلافروشان قزوینی، همگام با اعتصابات طلافروشان سایر شهرهای كشور صورت گرفت؛ که طلافروشان با مراجعه به اتحادیه طلافروشان و حركت به سمت سازمان امور مالیاتی استان قزوین اعتراض خود را نسبت به اجرای قانون مالیات برارزش افزوده اعلام كردند.


به گزارش خبرگزاری موج، سپهر آشوری یكی از طلافروشان در این رابطه گفته است: با اجرای قانون مالیات برارزش افزوده، قیمت طلا افزایش پیدا می كند و این افزایش قیمت در زمان اجرا بیش از درصد اعلامی خواهد بود.


همزمان بازار طلافروشان شهر مشهد هم در روزهای پنجشنبه اول مهر و شنبه سوم مهر به طور کامل تعطیل بود وسپس اصناف این واحد، در شهرهای نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه به زنجیره اعتصاب پیوستند.


به دنبال تعطیلی بازار طلا، مسئولان و مدیران مالیاتی با فعالان بازار طلا در ساختمان امور مالیاتی کشور جلسه گذاشتند تا آنان را برای ازسرگیری کار قانع کنند.

با این حال رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور امروز اعلام کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده مانند سایر قوانین مصوب کشور برای تمامی مشمولین لازم الاجرا بوده و سازمان امورمالیاتی نیز از لحاظ اجرا به هیچ عنوان تبعیض آمیز عمل نمی‌کند.


علی عسکری با بیان اینکه اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر یکی از مشمولین مرحله چهارم قانون مالیات بر ارزش افزوده محسوب می شوند، تصریح كرد: اعضای این اتحادیه به لحاظ بالا بودن سطح آگاهی و معلومات به جزئیات این قانون واقف بوده و از لحاظ آموزشی در سطح خوبی قرار دارند ، با این حال سازمان مالیاتی آمادگی دارد تا در صورت درخواست اتحادیه آموزش های تکمیلی را به صورت مستمر ادامه دهد.


براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده كه از اول مهر ماه 87 آغازشده و اجرای آن تاكنون به تعویق افتاده است، اخذ مالیات بر ارزش افزوده 3درصد از كل مبلغ هرگرم طلا خواهد بود كه بر این اساس قیمت هر گرم طلا 31 تا 32 هزار تومان و قیمت اجرت و كارهای دیگر 10 تا 11 هزار تومان می شود كه جمعاً قیمت هر گرم طلا 42 هزار تومان محاسبه خواهد شد و 3 درصد مورد نظر دولت 1500 تومان برای هر گرم طلا خواهد بود، در حالی كه طلا فروشان معتقدند 3 درصد مالیات باید از اجرت و سود طلا كه 10 تا 11 هزار تومان است محاسبه و اخذ شود و رقم پیشنهادی آنها، 330 تومان برای هر گرم طلا است.


گفتنی اجرای مالیات بر ارزش افزوده برای مشمولان بند ب در حالی از اول مهرماه کلید خورده است که مسئولان صنف طلا و جواهر معتقدند اعضای صنف‌شان در این باره آموزشهای لازم را ندیده‌اند.


لازم به ذکر است مهرماه سال گذشته نیز، اعتراض پنج روزه اصناف اصفهانی به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، به بازار تهران و تبریز و چند شهر دیگر نیز رسیده بود؛ که دولت از تداوم عملیات خود منصرف شد.



 
 

Things you can do from here:

 
 

--
برای دیدن تصاویر روی Display images below کلیک کنید.
------------
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "Sohrab Arabi".
برای دیدن تصاویر ایکون Display images below را کلیک کنید.
---------
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از Label برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
---------
برای ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به sohrab-arabi+subscribe@googlegroups.com
---------
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به sohrab-arabi@googlegroups.com
---------
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sohrab-arabi+unsubscribe@googlegroups.com
---------
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/sohrab-arabi?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved