428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، مهر ۰۱، ۱۳۸۹

Re: [23khordad] Re: شعارهای پیشنهادی: "دموکراسی شعار ما، خشونت انزجار ما" و "جمهوری، زنده باد"


قرآن سواري حکومت با الله‌اکبرسواري اصلاح‌طلبان يکسان است

فرستاده شده: 23 سپتامبر 2010 توسط سیاوش در سیاسی
برچسب‌ها: 
,
5

مقاله اي در سايت کلمه با تيتر "الله اکبــــــر؛ پیام مکرر خاتم پیامبران تا دیگر کسی ادعای خدایی نکند" آمده است. سردبير سايت آن را در سرفصل کلمه قرار داده است که نشان از اهميت بالاي اين مقاله براي دست اندرکاران اين سايت دارد. مشخصن مقاله از نگاه يک اصلاح طلب مسلمان است که ديدگاه هاي خود را حول محور شعار الله‌اکبر نوشته است. نکات جالبي در اين مقاله آمده است که در اينجا به آنها مي پردازم.  داريوش محمدي، نگارنده مطلب اينگونه مي نويسد:

شعار «الله اکبر» ، از طرفی «هویت دینی» جنبش را معرفی می کند، و از طرفی دیگر اشاره ای گویا به ماهیت «استبداد ستیز» یک جنبش است.

نگارنده در اينجا سعي دارد با سوءاستفاده از شعار الله اکبر، جنبش سبز را يک جنبش ديني معرفي کند، در حالي که جنبش سبز هيچ تعلق ديني ندارد و تولد آن از براي حق خواهي در پي راي گم شده مي باشد. در ادامه اين حق خواهي جوانان وطن کشته شدند و ايرانيان ديگر از داخل و خارج از کشور حمايت خود را در مطالبه حق پايمال شده هموطنان خود نشان دادند. اينکه همراهان جنبش با هر عقيده اي شعار الله اکبر سر مي دهند از سر يک شعار متحد است که متاسفانه بعضن مورد سوءاستفاده اسلامگرايان حاضر در جنبش قرار گرفته است.سوال اينجاست که اگر جنبش يک حرکت ديني است، چرا در برابر قرآن سوزي که چندي پيش صورت گرفت، جنبش سبز در دفاع از قرآن بر پشت بام ها، بانگ الله اکبر سر نداد؟

«الله اکبر» آن چنان به بزرگی خداوند تصریح دارد و آن چنان او را از همه چیز و همه کس بزرگتر می خواند، که نمی شود آن را باور داشت و به « بندگی خدا معترف نبود».

اينگونه که اين مقاله، الله اکبر را معرفي مي کند، هرکس با گفتن تنها الله اکبر، مسلمان و رستگار مي شود واين که هرکس مي گويد الله اکبر يعني به آن ايمان دارد و گرنه نمي تواند بگويد.

از طرفی دیگر، شعار الله اکبر، «ماهیت ضد خشونت» یک جنبش را هم نشان می دهد.

در ادامه شعار الله اکبر را نماد ضدخشونت جنبش معرفي مي کند که اين تعريف از الله اکبر را ما براي اولين بار مي بينيم. به شخصه شعار الله اکبر را تا به حال در فتوحات جنگي ديده ايم. در نبردهاي اسلام براي آغاز جنگ و نشان پيروزي، الله اکبر بانگ مي شده است و يا در تاريخ معاصر ايران، همه ما بانگ الله اکبر، در جنگ هشت ساله را به ياد مي آوريم(آر پي جي زني که موفق به نابودي هدف خود شده است و بانگ الله اکبر پس از آن توسط خود و همراهانش در ذهن همه ما مصور است آيا اين الله اکبر دليلي بوده است که او براي فتح مکه و مدينه مي جنگد؟). حال اين ديگر چه توهمي  است که نگارنده را در بر گرفته و تعريف جديد مي آفريند، در نوع خود بسيار جالب است!

اما وراي اينها نگاه سوءاستفاده و تغيير معناست که مطرود است، حال از طرف دولت کودتا باشد يا از طرف همراهان جنبش سبز. حکومت بر قرآن سوار است و هر بيگاه به قرآن چنگ مي اندازد و در مقام سوءاستفاده از مردم معتقد به اسلام و قرآن بر مي آيد و از آنان در بازي هاي سياسي خود استفاده مي کند. فراموش نمي کنيم که ما با همين نگاه در تضاد هستيم. آيا درست است که مبارزي که خود بر رفتار سوءاستفاده حکومت از ابزار ديني معترض است، در پي سوءاستفاده از ابزار ديني ديگر(الله اکبر) براي موفقيت حزب سياسي خود باشد؟

 ما معترض به بازي هاي سياسي هستيم که با دين مخلوط مي شود و در پي همين نگاه است که راه خود را در جدايي دين از سياست مي بينيم.

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved