428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، شهریور ۳۰، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] مردم امکان برداشت یارانه های نقدی خود را ندارند

انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۸۹, ساعت ۱۳:۲۰

سازمان هدفمندسازی یارانه ها: مردم امکان برداشت یارانه های نقدی خود را ندارند

اعلام تاخیر یک ماهه در اجرای طرح

جـــرس: در آستانه آغاز اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و درحالیکه هنوز هیچ مبلغی به حساب بانکی مردم بابت این امر واریز نشده، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و همچنین سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی، طی مصاحبه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که مردم امکان برداشت یارانه‌های نقدی را از حساب بانکی خود ندارند.


همزمان به گفته یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تا یک ماه دیگر به تاخیر افتاده است.


به گزارش مهر، بهروز مرادی مدیر عامل سازمان هدفمند کردن یارانه ها، امروز سه شنبه ٣
۰ شهریورماه اعلام کرد: تا زمانی که قیمت حاملهای انرژی افزایش نیابد مردم نمی توانند از حسابی که دولت به آن یارانه نقدی واریز کرده برداشت کنند و پیش از افزایش نیافتن قیمت حاملهای انرژی پولی که به حساب خانوار واریز می شود، نزد دولت باقی می ماند اما صاحب حساب به طور معمول می تواند تمامی عملیات بانکی از جمله برداشت حقوق، واریز وجه و برداشت دیگر وجوه را در حسابش انجام دهد.

وی افزود: این رقمی که به عنوان یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود در حساب باقی می ماند تا زمانی که قیمت حاملهای انرژی تغییر کند و همزمان با تغییر قیمتها مجوز برداشت رقم پرداخت شده از حساب مردم صادر می شود.


گفتنی است این مقام ارشد سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده بود که "توزیع نقدی یارانه ها از اول مهر شروع می شود."


مرادی اضافه کرد: اصولا مبنا همین است که این پول به مردم داده می شود تا بدانند و آرامش خاطر داشته باشند که با افزایش یافتن قیمت حاملهای انرژی جای هیچ نگرانی نیست و آنها می توانند به محض اینکه تغییر قیمتی در حاملها به وجود آمد مبلغ واریز شده را برداشت کنند.


مدیرعامل سازمان هدفند کردن یارانه های کشور درباره زمان افزایش قیمت حاملهای انرژی گفت: مبلغ و زمان این کار در وقت لزوم به اطلاع مردم می رسد.


همزمان سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی نیز درباره تخمین رسانه‌ها در مورد رقم یارانه‌ نقدی گفت، این اعداد برداشت شخصی رسانه‌ها است و ما این گونه اعداد و اخبار را تکذیب می‌کنیم. او همچنین زمان اعلام رقم نقدی، قیمت حامل‌ها و زمان دقیق اجرا را آستانه طرح عنوان کرد.


به گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین در این زمینه می گوید: واریز یارانه‌ها به حساب مردم با هدف ایجاد اطمینان انجام می‌شود تا مردم بدانند که در حساب‌های‌شان پول موجود است؛ اما برداشت از این حساب زمانی انجام خواهد شد که قیمت حامل‌های انرژی اصلاح شده باشد و تا آن زمان قابل برداشت نیست.


او اعلام هر گونه رقمی را در مورد یارانه نقدی، برداشت شخصی اصحاب رسانه دانست و گفت: ما این اعداد را تکذیب می‌کنیم. ما رقم یارانه نقدی را به موقع اعلام خواهیم کرد.


فرزین درباره زمان اطلاع‌رسانی نهایی درباره طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: در آستانه طرح، قیمت حامل‌ها، مبلغ و زمان دقیق شروع اجرا پس از اتمام ثبت نام‌ها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

او در پاسخ به این سوال که چرا زمان اجرای طرح به صراحت اعلام نمی‌شود، گفت: به صراحت می‌گوییم که زمان اجرا را اعلام نمی‌کنیم و آن را به آستانه زمان اجرا موکول کرده‌یم.


سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی درباره افزایش قیمت مسکن با هدفمند کردن یارانه‌ها را رد کرد و گفت: در شرایطی که دولت هیچ تغییری در خصوص نرخ مسکن نداده، این امر به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ربطی ندارد.


این مقامات دولت، هنوز اعلام نکرده اند که آیا حساب بانکی اعلام شده، به کلی توقیف شده است یا فقط مبلغ یارانه واریزی قابل برداشت نیست.


همزمان محمد حسین فرهنگی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تا یک ماه دیگر به تاخیر افتاده است. او افزود که دولت، دلیل به تاخیر افتادن اجرای این قانون را، واریز نشدن یارانه ها به حساب خانواده ها اعلام کرده است.


طرح جنجالیِ هدفمند کردن یارانه ها، قرار بود از اول مهر ماه اجرا شود و محمود احمدی نژاد طی مصاحبه ای تلویزیونی هفته گذشته خود مدعی شده بود که "با هدفمندسازی یارانه ها، راه حركت مردم سریعتر می شود و تغییر قیمت ها نیز طوری تنظیم شده است كه همراهی مردم را داشته باشد."
وی همزمان وعده داد که "در مهرماه و با آغاز اجرای طرح، بخشی از یارانه به حساب‌ها واریز می‌شود و هر لحظه هر بخشی مثل بنزین یا غیره آماده شد، این را نیز اجرا می‌كنیم."


محمود احمدی نژاد همچنین از "نادرست" بودن ادعای افزایش تعرفه ها و همچنین قیمت قبوض برق شهروندان نقاط مختلف کشور خبر داده بود و در آستانه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها سعی در انکار افزایش قیمت ها داشت؛ اما گزارش خبرگزاری ها و شهروندان حاکی از آن بود که اخیرا قیمت قبوض برق شهروندان تهرانی، همچون مردم شمال کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است.


احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان،
۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) در خطبه های نمازجمعه تهران گفته بود که "اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها قطعا تنش هایی در پی دارد که لازم است دولت این تنش ها و آسیب ها به قشر محروم را به حداقل برساند. اما به هر حال قطعا یک دوران شبه ریاضتی را در پیش داریم که باید از خداوند بخواهیم این راه را هموار کند، چرا که اگر خداوند نخواهد، نه دولت، نه مجلس و نه هیچ کس دیگر نمی تواند کاری بکند".


برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها، در شرایط فعلیِ اقتصاد ایران، اثرات بسیار نامطلوبی بر جا خواهد گذاشت و حذف یارانه ها می تواند فشار بی سابقه ای به گروه های کم درآمد جامعه وارد کند.

 

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved