428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

جمعه، مهر ۰۲، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] Fwd: جنبش راه سبز - خبرنامه



---------- Forwarded message ----------
From: .
Subject: جنبش راه سبز - خبرنامه
To:




جنبش راه سبز - خبرنامه


عملکرد رسانه ضد ملی - نگاه اول،  با صدای بی صدا

Posted:

ارسالی خوانندگان

خاطرات جنگ عراق-ایران در سفر به یکی از خطوط مقدم

Posted:

گزارش بی بی سی فارس

بازداشت ۹۸ نفر در شهریور ماه سال جاری

Posted:

جرس: طی شهریور ماه ۱۳۸۹ بر پایه گزارش‌ها و اخبار موجود ۹۸ نفر از فعالان سیاسی، مدنی و شهروندان ایران در نقاط مختلف کشور بازداشت شده‌اند.

 

به گزارش رهانا، فعالان و شهروندان کرد همچون ماه‌های گذشته بار دیگر بیش‌تر آمار بازداشت و دستگیری‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در شهریور ماه گذشه ۱۱ تن از فعالین کرد در نقاط مخالف کردستان بازداشت شده‌اند.


اقلیت‌های مذهبی و دینی، همچون بهاییان و دراویش گنابادی نیز ۱۱ مورد بازداشت داشته‌اند. یک تن نیز شهروندی مسیحی بوده که در شهر انزلی بازداشت شده است. دراویش گنابادی در طی دو ماه گذشته با افزایش فشارها بر روی پیروان‌شان مواجه شده و موارد متعددی از بازداشت و احضار و تهدید را داشته‌اند.


هم‌چنین با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، دانشجویان بار دیگر با احضار‌ها و تهدید‌ها گسترده‌ای روبرو شده‌اند. بر طبق اخبار موجود در شهریور ماه دست کم ۹ دانشجو در نقاط مختلف بازداشت شده‌اند. گزارش‌ها اما از تعداد بیش‌تر این آمار خبر می‌دهند، اما اطلاعی دقیقی از این بازداشت‌ها در دست نیست.


درگیری‌های مسجد قبا در شیراز نیز باعث بازداشت‌های گسترده‌ای شده بود، به طوری که ۴۷ نفر از بازداشت شدگان این ماه را پیروان و مقلدان و شاگردان آیت‌الله دستغیب مرجع تقلید منتقد در شیراز به خود اختصاص داده‌اند. بر اساس گزارش‌ها هشت تن از اینان در همان روز اول درگیری بازداشت و سپس آزاد شدند. ۳۹ نفر دیگر نیز طی روزهای بعد و در تاریخ ۲۲ شهریور ماه بازداشت شدند.


احسان باکری و نوشین احمدی خراسانی آخرین بازداشت شدگان شهریور ماه هستند که چندین ساعت بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته و سپس آزاد شدند.


شهروندی بهایی به نام حسین شایگان نیز همراه وکیل خود در شهریور ماه بازداشت شده که نام وکیل در گزارش‌ها نیامده است.


همچنین در میان اسامی بازداشت شدگان در شهریور ماه ۱۳۸۹ نام هفت زن به چشم می‌خورد.


از بین بازداشت شدگان ماه گذشته آزادی ۱۳ تن به طور مشخص اعلام شده است، ضمن این‌که گزارش‌ها از آزادی اکثر قریب به اتفاق شاگردان آیت‌الله دستغیب در شیراز خبر می‌دهند.


نسرین ستوده وکیل دادگستری از سرشناس‌ترین چهره‌های بازداشت شده در ماه گذشته است که هم اکنون در زندان اوین به سر می‌برد.
 

جانشين دانشگاه امام حسين: زنان بدحجاب هفته‌اي سه هزار دلار براي بي‌حجابي پول مي‌گرفتند

Posted:

جرس: جانشين مجتمع دانشگاهي دانشگاه امام حسين ادعا کرد: زنان بدحجاب و بي بندوبار كه در حوادث پس از انتخابات دستگير شدند، اعتراف كردند كه هفته‌اي 3 هزار دلار پول به حسابشان واريز مي‌شده تا بي‌حجاب به خيابان‌ها بيايند.

 

به گزارش فارس، محمد شعباني صبح امروز در جلسه شوراي اداري دشتي با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 1388 اظهار نظر داشت: شوراي نگهبان چهار كانديدا براي رياست جمهوري به مردم معرفي كرد و مردم هم با حضور در انتخابات راي خود را به صندوق انداختند و انتخابات پايان يافت، شوراي نگهبان راي را خواند و مقام معظم رهبري توجيه فرمودند ولي بازيگران صاحب‌نام اين فتنه كه پشت پرده و در تاريكخانه نشسته بودند، گفتند تخلف شده، اين در حالي بود كه هيچگونه تخلفي صورت نگرفته بود و كانديدايي كه از آخر اول شده، مدعي است كه راي من خورده شده است.

 

جانشين مجتمع دانشگاهي دانشگاه امام حسين (ع) در ادعایی دیگر عنوان کرد: 36 نفر در حوادث پس از انتخابات كشته شدند كه هشت نفر از آنها بسيجي، 11 نفر مردم رهگذر و مابقي كساني بودند كه ميني‌بوس و اتوبوس و ماشين‌هاي مردم را آتش زدند و به پايگاه بسيج حمله كردند و بسيج را نيز آتش زدند.

 

وي مدعی شد: 12 نفر از زندانيان در زندان گفته‌اند كه در شوراي روحانيت و مشاركت گفته بودند جرياني كه در مقابل ما مي‌ايستد، بسيج است و اگر دو پايگاه بسيج سقوط كند ابهت بسيج مي‌ريزد.

 

شعباني گفت: يك نفر در حوادث پس از انتخابات در اعترافات خود گفته است كه مبلغ 200 ميليون تومان پول داده‌اند به دختران فيروزه‌اي كه در مقابل پليس بايستند و نافرماني كنند.

 

وي گفت: اينها چه كساني بودند كه آمدند و گفتند "نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران" و امسال گفتند "هم غزه هم لبنان هر دو فداي ايران" اين اشتباه است و بايد گفت "هم غزه هم لبنان هر دو كنار ايران."

 

جانشين مجتمع دانشگاهي دانشگاه امام حسين در ادامه اظهار عقیده کرد: مبلغ 67 ميليارد تومان در حوادث پس از انتخابات به شهرداري تهران خسارت وارده شده است و اين آمار رسمي شهرداري تهران است.

 

وي ادامه داد: تمام اين حوادث‌ها و اغتشاشات هدايت، سازماندهي، مهندسي و طراحي شده است.

 

شعباني در پایان بار دیگر ادعا کرد: زنان بدحجاب و بي بندوبار كه در حوادث دستگير شدند، اعتراف كردند كه ما هفته‌اي سه هزار دلار پول به حسابمان واريز مي‌كردند كه بي‌حجاب به خيابان‌ها بياييم.

 

 

ممنوعیت ورود طلاب خارجی به مجتمع پردیسان قم

Posted:

جـــرس: بنا به گزارش شاهدان عینی و منابع خبری جرس، برخی مدیران مجتمع های طلاب شهرک پردیسان تصمیم گرفته اند که از ورود طلبه های خارجی به آن مجتمع جلوگیری نمایند.


یکی از شاهدان عینی این موضوع، ضمن شرح بخشی از آنچه طی هفته های اخیر در این زمینه رخ داده، می نویسد:
امروز برای اجاره دادن آپارتمانی در شهرک پردیسان قم که مربوط به یک دوست بود به قم آمدم. این واحد در مجتمعی هست که فقط طلاب می توانند رفت و آمد کنند.

یکی از دوستانم طلبۀ متاهل با یک نوزاد سه ماهه ای را به من معرفی کرد که اهل کشور آذربایجان بود. با کمی تامل قبول کردیم که خانه را به ایشون اجاره بدیم. ولی خبردار شدیم که برخی مدیران مجتمعهای طلاب شهرک پردیسان تصمیم گرفته اند که طلبه خارجی را به مجتمع راه ندهند!!

این طلبه که انتهای نام خانوداگیش "اف" بود، با ناراحتی می گفت عجب تصمیم غیر اسلامی گرفتید!! مگر ما شیعه یا مسلمان یا آدم نیستیم!!

وی خاطرنشان کرد "این درحالیست که افرادی مثل این طلبه خارجی، از کشورهای مختلف جهان آمده اند تا بعد از مدتی مروج شیعه بشوند؛ آنوقت اینجا یک گروه خاص جلوی زندگی کردن آنها را گرفته اند. و اکنون این سوال پیش می آید که ما که شیعه هستیم، باید خیلی بهتر از وهابیون و اهل سنت عمل کنیم. ولی آنها چه امکاناتی می دهند به طلبه ها و همفکرانشان و ما چه امکاناتی!!"


این شاهد عینی متذکر شد "طلبه آذربایجانی به من گفت که چند روز است که در جستجوی یک خانه می گردیم؛ ولی نمی دانیم باید چه کنیم. دنبال خانه می گردم پس باید کجا برم خانه اجاره کنم؟! "


محکومیت مختار هوشمند به 16 سال زندان

Posted:

جرس: روز دوشنبه هفته جاری، مختار هوشمند از سوی دادگاه انقلاب مریوان به اتهام جاسوسی، تبلیغ علیه نظام و همکاری با گروههای مخالف به ۱۶ سال زندان محکوم شد.

 

به گزارش کردیش پرسپکتیو، یکی از نزدیکان مختار هوشمند گفت که مختار هوشمند به ۱۶ سال زندان محکوم شده است.


وی گفت روز دو شنبه هفته جاری، مختار هوشمند از سوی دادگاه انقلاب مریوان به اتهام جاسوسی، تبلیغ علیه نظام و همکاری با گروه‌های مخالف به ۱۶ سال زندان محکوم شد؛ حکم صادره دیروز چهارشنبه به وی ابلاغ شد.

 

مختار هوشمند، روز دوم خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی مریوان بازداشت شد. ماموران در جریان بازداشت مختار هوشمند، کامپیوتر، برخی مدارک شخصی و تعداد زیادی از کتاب‌های وی را با خود برده‌اند. نیروهای امنیتی، به خانواده‌ی این هنرمند گفته بودند که از اعلام خبر دستگیری و مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کنند.

 

مختار هوشمند نقاش، فعال فرهنگی، مسئول انجمن هنرهای تجسمی شهر مریوان و دبیر اجرایی جشنواره سالانه طراحی غرب کشور است که در سال‌های گذشته نمایشگاه های متعددی در زمینه هنرهای تجسمی در مریوان و دیگر شهرهای کردستان برپاکرده است.
 

حکومت را حفظ می کنیم حتی به کمک اسرائیل!

Posted:

سید مجتبی واحدی

 

در سال های نخستین پس از پیروزی انقلاب، بسیاری از افراد گمان می کردند که حکومت ایران دارای مبانی ایدئولوژیک است. عناصر اصلی حاکمیت هم تلاش می کردند خود را بنیانگذار نوع خاصی از حکومت ایدئولوژیک معرفی کنند که مقید به یک گفتمان اسلامی - انقلابی است  که الحق در ایجاد باور عمومی نسبت به این تلقی، موفقیت هایی نیز کسب کردند و در حد اعلا از آن سوء استفاده نمودند. 

با گذشت چند سال از پیروزی انقلاب ، به تدریج « حفظ حکومت » به اصلی ترین و شاید تنها دغدغه حاکمان جمهوری اسلامی تبدیل شد . در عین حال تا سال گذشته ، بسیاری از افراد بر این باور بودند که رفتار عمومی حاکمیت ، مبتنی بر بعضی ارزش های شناخته شده اسلامی و انقلابی است . اما کودتای انتخاباتی سال هشتاد وهشت و پیامدهای آن ، پرده از  چهره پُر تزویرِ برخی سران حکومت انداخت و آنها نشان دادند هیچ چیز جز حفظ حکومت ، ذهن آنها را مشغول نمی سازد . بر همین اساس ، شکنجه منجر به قتل در کهریزک ، برای سران حکومت  به موضوعی عادی تبدیل می شود که به تعبیر رهبر جمهوری اسلامی و حامیان او، افشای  ابعاد آن «خیانت و جنایتی بزرگ» به حساب می آید!  

محوریت «حفظ حکومت به هر قیمت»‌ از یک سو به رئیس دولت کودتا  اجازه می دهد که آمر اصلی حوادث کهریزک را  به عنوان نماینده ویژه خود در پول ساز ترین دستگاه حکومتی -  مرکز موسوم به مبارزه با قاچاق ارز وکالا - منصوب  کند و از سوی دیگر  رهبر جمهوری اسلامی را قانع می سازد که دستور توقف رسیدگی به پرونده «اختلاس هشتصد میلیارد تومانی  معاون اول احمدی نژاد»  را صادر نماید . حفظ حکومت به هر قیمت ، به جیره خواران حکومت مجوز نامحدود می دهد که در حمله به بیت آیت اله صانعی ، دهها قرآن را به آتش بکشند و در حمله به منزل کروبی ، اموال همسایگان او را تخریب  یا غارت نمایند. بر اساس همین مجوز است که یک مأمور « لقمه حرام » فرزندان معصوم این سرزمین را در زندان هاتهدید به تجاوز  می نماید و دیگری ، سرِ مبارزان را در چاه توالت فرو می برد تا در بدترین حالت ممکن ، برای ابراز ارادت به سران کودتا قانع شوند .

 

علاوه بر «هُر هُری مسلکی» در عرصه داخل و تجویز هر کار ننگ آلود برای حفظ حکومت از طریق  ارعاب مخالفان ، سران کودتا و حامیان آنها نشان داده اند که در عرصه بین المللی و تنظیم روابط با سایر کشورها نیز هیچ مبنای عقلی ، اخلاقی  و سیاسی بر رفتار آنها حاکم نیست  به طوری که برای  جلب محبت  سران چین و روسیه ، نه تنها  در برابر کشتار وحشیانه مسلمانان  در ترکستان شرقی  و چچن سکوت می کنند بلکه بابت قدردانی از این « مسلمان کُشی » روز به روز بر حجم تجارت با این دو کشور  می افزایند تا جایی که دادستان بی عُرضه تهران از وجود پانزده  هزار کامیون چینی غیر استاندارد و خطرساز در جاده های کشور خبر می دهد . 

دولت  کودتایی ایران برای آنکه در برخی مجامع بین المللی ، رأی برخی کشورها را خریداری کند قراردادی با پاکستان امضا می کند که به گفته معاون سابق وزیر نفت ، بین پنج تا هفت میلیون دلار از جیب هر ایرانی به جیب دولت پاکستان سرازیر  می نماید . کودتاگران برای به کرسی نشاندن حرف خود در زمینه بی تأثیر بودن تحریم ها ، بنزین را بیست وپنج در صد گران تر از بالاترین نرخ جهانی از ترکیه  خریداری می کنند ( بنا بر اعلام  سایت دولتی  رجانیوز ) و آنقدر چراغ سبزبه ترکیه نشان می دهند که نخست وزیر آن کشور از سه برابر شدن حجم تجارت با ایران خبر می دهد که قاعدتا منظور او ، سه برابر شدن قیمت کالاهای صادراتی از ترکیه به ایران خواهد بود !

 

برای اثبات « لااُبالی گری  » حاکمان جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی ، نمونه های فراوان می توان ارائه نمود اما قطعا هیچکس باور نمی کرد که استیصال کودتاگران  وانزوای بین المللی  سران کودتا ، آنها را  با این سرعت به  زیر پاگذاشتن همه ادعاهای خود درمورد اسرائیل و فلسطین وادار سازد. روزنامه کیهان امروز - پنجشنبه اول مهرماه هشتاد ونه - در یکی از خبر های ویژه خود ، «بی اعتنایی شرکت های اسرائیلی به تحریم امریکا علیه ایران » را با ذوق زدگی زاید الوصفی منعکس نمود تا به همه جهانیان پیام دهد  « اگر کودتا در ایران را به رسمیت بشناسید با استقبال  کودتاگران مواجه خواهید شد و مقامات جمهوری اسلامی همه ادعاهای سوپر انقلابی خود را  فراموش خواهند کرد ؛ همانطور که برای به رسمیت شناخته شدن در داخل ،  همه اصول اخلاقی و دینی  توسط حاکمان  کودتایی زیر پا گذاشته شد و حتی شکنجه ، قتل و تجاوز ، مجاز شمرده شد . » خبر روزنامه کیهان را بخوانید و خودتان قضاوت کنید .

 

هاآرتص هم كاخ سفيد را دست انداخت! (خبر ويژه){کیهان اول مهرماه هشتاد ونه صفحه دو}

در حالي كه مقام هاي دولت آمريكا براي مصارف داخلي مربوط به انتخابات نوامبر و گريز از شكست تقريباً قطعي دموكرات ها در آن انتخابات، دائماً از مؤثر بودن تحريم ها بر ايران و اجراي جدي آن توسط كشورها خبر مي دهند برخي رسانه هاي صهيونيستي اين ادعا را به مسخره گرفتند.
يوسي ملمان نويسنده مقالات مرتبط با امنيت ملي در روزنامه اسرائيلي هاآرتص ديروز در يادداشتي در اين روزنامه نوشت تحريم ها عليه ايران حتي در اسرائيل هم جدي گرفته نمي شود چه رسد به كشورهاي ديگر دنيا

 

... وي در ادامه با تأكيد بر اينكه عملاً تحريم عليه ايران آنطور كه آمريكا و اسرائيل مي خواهند اجرا شدني نيست، مي نويسد: «قانوني در اسرائيل وجود دارد كه آشكارا اعلام مي كند سرمايه گذاري بيش از 20ميليون دلار در شركت هايي كه با ايران داد و ستد تجاري دارند ممنوع است. در عين حال اين قانون به اجرا درنمي آيد. حتي بدتر از آن اينكه نهادي وجود ندارد كه به اين موضوع مهم رسيدگي كند. اين موضوع به اطلاع دفتر بنيامين نتانياهو نخست وزير و عوزي اراد مشاور امنيت ملي اسرائيل رسيد ولي اين دو كه در هر فرصتي تهديد ايران را براي موجوديت اسرائيل يادآوري مي كنند كاري انجام نمي دهند. اگر اين موضوع علاقه مندي در آنها ايجاد نمي كند پس چه موضوعي موجب علاقه مندي آنها مي شود.»


 

 

  *نظرات وارده در یادداشت ها لزوما دیدگاه جرس نیست.

 

رئیس جمهور روسیه فروش سامانه های موشکی و تسلیحات پیشرفته به ایران را ممنوع کرد

Posted:

جـــرس: یک روز پس از تاکید وزیر دفاع جمهوری اسلامی مبنی بر "عدم ارسال سامانه های موشکی اس- ٣۰۰ از روسیه به ایران"، رئیس جمهوری روسیه، فرمان منع فروش این موشک های پیشرفتۀ ضد هوایی و همچنین تسلیحات سنگین دیگر به ایران را امضا کرد.


بنا به گزارش منابع خبری رسمیِ روس، دیمیتری مدودف، این اقدام را در چهارچوب اجرای آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی (١۹٢۹) انجام داده است.


اواخر ماه میلادی گذشته نیز، السکاندر فومین، معاون اول مدیر سازمان فدرال همکاریهای فنی و نظامی روسیه، تاکید کرده بود که بر اساس قطعنامه جدید شورای امنیت، مسکو هیچ گونه سیستم موشکی در اختیار تهران قرار نمی دهد.


به گزارش ریانووستی، بر اساس دستور جدید رئیس جمهوری روسیه، انتقال مستقیم یا غیرمستقیم هشت نوع سلاح سنگین از جمله تانک، خودروهای زره ای، هواپیماهای جنگی، هلیکوپترهای تهاجمی، کشتی های نظامی و سیستم های موشکی به ایران ممنوع شده است.


مدودف همچنین هرگونه حضور ایران در طرح های استخراج اورانیوم روسیه را غیرقانونی اعلام کرد.


به گزارش رویترز، مایک هامر، یک سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا، از تصمیم تازه روسیه استقبال کرده و گفته است به نظر دولت آمریکا این اقدام نشان دهنده مدیریت صحیح ریس جمهوری روسیه در پاسخ گو کردن حکومت ایران است.


 در حالیکه طی سالهای اخیر، جمهوری اسلامی برای تقویت پدافند هوایی تاسیسات اتمی خود در پی خرید این سامانه های موشکی مدرن از روسیه بود، اما آمریکا و اسرائیل، بارها با صدور این سیستم دفاعی پیشرفته به ایران مخالفت کرده بودند.


سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا همچنین تاکید کرد "اقدام دولت روسیه شاهدی بر همکاری نزدیک روسیه و آمریکا در دفاع از منافع مشترک و امنیت جهانی است."


به گزارش ایتارتاس، نیکولای ماکارف، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه، چهارشنبه ٣١ شهریورماه (٢٢ سپتامبر) گفته بود "از آنجا که موشک های اس-۳۰۰ بدون تردید مشمول تحریم هاست، مقامات روسیه تصمیم گرفته اند که روند تحویل این موشک ها را متوقف کنند و ما مطابق این تصمیم عمل کرده ایم".


این مقام ارشد نظامی روسیه، در پاسخ به این سئوال که آیا قرارداد مربوط به خرید این سیستم دفاع موشکی با ایران لغو خواهد شد یا خیر، گفته بود: "این مسئله به رفتار ایران بستگی دارد".


 ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه حدود سه ماه پیش و در دیدار با نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، از تعلیق تحویل موشک های اس-۳۰۰ به ایران خبر داده بود؛ که این تصمیم با استقبال فرانسه و آمریکا مواجه شد، اما با واکنش تند مقامات جمهوری اسلامی روبرو شد.

همان زمان مقامات نظامی ایران اعلام کردند که ساخت سیستم دفاعی مشابهی را در داخل این کشور آغاز می کنند و احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران نیزف چهارشنبه ۳۱ شهریور، در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران اظهار داشت: "تحول جدیدی در بحث تحویل سامانه اس-۳۰۰ نداشتیم، ولی ساخت آن را در دستور کار داریم".


در جریان رژه روز چهارشنبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به مناسبت سی امین سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق، چندین نمونه از موشک های تهاجمی ساخت ایران به نمایش در آمد.


لازم به ذکر است سامانه های موشکی اس-۳۰۰، از موضوعات چالش برانگیز بین ایران و روسیه طی چند سال اخیر – بویژه در ده ماه گذشته- بوده، و طرف روسی از تحویل این سلاح های پیشرفته به ایران خودداری می کند.


قرارداد عرضه سیستم های فوق به ایران، بلافاصله بعد از پیروزی احمدی نژاد در انتخابات نهم (۸۴) امضا شده بود، اما رسما از آغاز تحقق این قرارداد اطلاعی داده نشد.


در پاییز ۸۷ ، خبرگزاری ایرنا به نقل از اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیتی مجلس شورای اسلامی اطلاع داده بود که روسیه عرضه قطعات سیستم دفاع ضدهوایی اس-۳۰۰ به ایران را آغاز کرده است؛ خبری که توسط سازمان فدرال همکاری های فنی و نظامی روسیه رسماً رد و تکذیب شد، تا اینکه چندی پیش روسیه اعلام کرد که تحویل چنین سامانه های موشکی به ایران امکان پذیر نخواهد بود.


 سیستم های موشکی اس-۳۰۰ ، ویژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پایگاه های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوایی و فضایی هستند. این سیستم قادر به نابودسازی اهداف بالستیک بوده و از قابلیت حمله به اهداف زمینی نیز برخوردار است. تازه ترین مدل سیستم اس-۳۰۰، می تواند هواپیماهای دشمن را در فاصله ١۵۰کیلومتری و ارتفاع ٢۷ کیلومتری نابود کند.


برخی کارشناسان سیاسی استراتژیک ایران، مواضع اخیر روسیه در قبال ایران و از جمله الغای واگذاری سامانه های موشکی اس-۳۰۰ را، در راستای "بازی روسیه با ایران" ارزیابی کرده و گفته بودند "روسیه هیچگاه قصد تحویل این سامانه را به ایران نداشته و از آن به عنوان یک اهرم استفاده می کرد تا از آن به عنوان وسیله ای برای چانه زنی با آمریکا بهره ببرد. "

 

حمید رضا ظریفی نیا


مصباح یزدی: اینکه به هیچ موجودی نباید تعرض کرد، مورد قبول دین اسلام نیست

Posted:

جرس: فطرت و عقل انسان، دفاع در برابر هر مهاجمی را تایید و تاکید می‌کند ولی آیا فقط دفاع از جان، ناموس، مال و خاک و کشور مهم است یا مسائل مهم‌تر از آن نیز وجود دارد.

 

به گزارش مرکز خبر حوزه، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: امروز کسانی که به برکت انقلاب و فداکاری شهدا و جانبازان به جایی رسیده‌اند، چشمان‌شان را می‌بندند و ناسپاسی می‌کنند و همه چیز را انکار کرده و زیر سؤال می‌برند، کفران نعمتی از این بالاتر نمی‌توان تصور کرد.

 

مصباح‌یزدی در درس اخلاق هفتگی خود، مدعی شد: اگر جهاد مجاهدین نبود، معلوم نبود سرنوشت کشور و افکار جوانان چگونه بود زیرا روند حرکت جامعه در دوران قبل از انقلاب به سوی کفر بود و هر روز ضربه‌ای به اسلام وارد می‌شد و یکی از احکام اسلامی تعطیل می‌شد.

  

وی بدون اشاره به رفتار روز گذشته با خانواده شهیدان باکری و همت، بیان داشت: اگر هر روز برنامه‌ای برای بزرگداشت شهدا و ایثارگران داشته باشیم، باز هم حق آنان ادا نمی‌شود چه رسد به اینکه در طول یک‌سال یک هفته را به آنان اختصاص دهیم.

 

عضو جامعه مدرسین به دیدگاه‌های مختلف در زمینه جنگ و جهاد اشاره کرد و گفت: برخی معتقدند جنگ یکی از قوانین کلی جهان ماده است و جهاد به اصل تضاد، تنازع و تناقض برمی‌گردد، برخی دیگر آن را وارد مسائل جامعه‌شناسی کرده و معتقدند جنگ قانون خلقت است و بدون جنگ و تضاد نمی‌توان زندگی کرد.

 

رئیس موسسه امام خمینی ادامه داد: برخی هم معتقدند جنگ یک بیماری و آفت است و باید ریشه‌کن شود و نمی‌توان جنگ را تجویز و تثبیت کرد.

 

وی اظهار داشت: دین الهی واقعیت‌های یک جامعه را در نظر می‌گیرد و متناسب با آن قوانین را وضع می‌کند، اینکه به هیچ موجودی نباید تعرض کرد، مورد قبول دین اسلام نیست و حتی یکی از عبادات در دین اسلام قربانی کردن است، بنابراین نباید دچار افراط و تفریط شد.

 

این استاد حوزه بیان داشت: هدف اصلی از جهاد و جنگ در اسلام، حفظ اسلام است و باید همه فدای اسلام شویم زیرا در برابر اسلام جان ما ارزشی ندارد و اگر دین نباشد همه در حد حیوان بلکه پست‌تر از آن می‌شوند.

 

وی ادعا کرد: اسلام با توجه به غرایز بشری، قوانین جنگ را بیان و ضابطه‌مند کرده است بنابراین نه مطلقا حرام کرده و نه جلوی آن را باز گذاشته که هر کسی هر جنایتی خواست مرتکب شود، بلکه اسلام دقیق‌ترین قوانین حقوق بشر را دارد که با عقل نیز منافاتی ندارد.

 

مصباح یزدی اظهار عقیده کرد: کسانی که امروز در سازمان ملل قوانین حقوق بشری را نوشته و از حد یک کاغذ تعدی نکرده و هرگز هم عملی نشده است از درنده‌ترین حیوانات پست‌تر هستند چون گرگ و شغال به هم‌نوع خود حمله نمی‌کنند، ولی آنها هر جنایتی که بخواهند با این قوانین پوشالی انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به "عقلایی بودن اصل دفاع" اظهار داشت: فطرت و عقل انسان، دفاع در برابر هر مهاجمی را تایید و تاکید می‌کند ولی آیا فقط دفاع از جان، ناموس، مال و خاک و کشور مهم است یا مسائل مهم‌تر از آن نیز وجود دارد.

 

این استاد حوزه اظهار نظر کرد: در جهاد اسلامی و نگاه الهی به جنگ، اسلام و دین مهم‌تر از ناموس، جان و مال معرفی شده و مسلمانان وظیفه دارند از دین اسلام در هر شرایطی و از هر راهی دفاع کنند.

 

وی در پایان با اشاره به حکمت این مسئله مدعی شد: قرآن کریم تاکید می‌کند که مسلمانان برای حفظ عبادتگاه‌ها باید جهاد کنند و این مسئله در نخستین آیات جهاد که در سوره حج نازل شده تصریح شده است، بنابراین یکی از حکمت‌های جهاد، دفاع از دین و عبادتگاه‌هاست تا دین در جامعه اجرا شود.
 

رهبر گروگانگیران سیستان و بلوچستان در جریان آزادسازی گروگان ها کشته شد

Posted:

جـــرس: فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، از کشته شدن خدابخش شه بخش، رهبر یکی از گروههای "شرور و تروریستی" منطقه سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: اشرار و حامیانشان بدانند که آنان را در هر نقطه‌ای که باشند تعقیب کرده و به هلاکت خواهیم رساند.


به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در گفت‌وگویی با تشریح عملیات آزادی گروگان‌های اخیر توسط یگان‌های سپاه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تمام کسانی‌که قصد اختلال در امنیت داخلی کشور را داشته و اقدام به اعمال تروریستی و گروگان گیری نمایند، باید بدانند که به هیچ وجه به آنان اجازه شرارت و گروگان‌گیری و خروج از مرزها را نداده و پاسخی قاطع و کوبنده به آنان خواهیم داد.


وی با هشدار به حامیان تروریسم و کشورهای که اشرار را پشتیبانی کرده و آموزش می‌دهند، تصریح‌کرد: بهتر است این کشورها و سرویس‌های امنیتی‌شان به این نکته توجه کنند که وجود این افراد نه تنها برایشان سودی ندارد، بلکه در آینده برای آنها دردسرساز هم خواهد شد.


پاکپور در عین حال بادرخواست از کشورهای همسایه برای همکاری در امن نگه داشتن مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی افزود: توصیه ما به کشورهای دوست و همسایه این است که برای جلوگیری از ناامنی اقدامات تروریستی و شرارت که نتیجه‌ای جز لطمه به مردم هر دو طرف مرز ندارد همکاری و مشارکت موثری داشته باشند.
وی ادامه داد: در صورتی که این اراده در آنها وجود نداشته باشد، پاسداران لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.


پاکپور در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به حادثه گروگان‌گیری در حوالی شهرستان راسک استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: مقارن ساعت 22:30 روز چهارشنبه 25 شهریور ماه سال جاری تعدادی از اشرار در جاده راسک (چا‌بهار به زاهدان) یک دستگاه اتوبوس مسافربری را متوقف کرده و مبادرت به گروگان‌گیری از سرنشینان آن و سرقت تلفن‌های همراه، اموال و پول مسافرین می‌نمایند که در این بین 5 نفر سرباز و یک کارمند بانک شهرستان چابهار را به گروگان می‌گیرند.


وی افزود: از همان ساعات اولیه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی توسط یگان‌های قرارگاه قدس سپاه و گشت‌هایی هوایی به وسیلة بالگرد و سایر اقدامات لازم به سرعت انجام شد.


فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: با توجه به زمان گروگان‌گیری که در شب بوده و همچین وضعیت خاص جغرافیایی منطقه مورد نظر، گروگان‌گیران موفق به دور شدن از محل و حرکت به سمت مقصد نهایی که منطقه مند و تربت در پاکستان شدند، لیکن اجرای عملیات سریع و برق آسای قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مانع از تحقق اهداف آنان شد.


وی خروج از منطقه و حرکت به سمت پاکستان را با توجه به بستن نقاط مرزی توسط سپاه و بسیج، برای اشرار غیر ممکن دانست و یادآور شد: اشرار،جمعه بعد از تاریکی هوا به منطقه مورتان (یکی از روستاهای مرزی منطقه) رسیده و با توجه به فاصله 15 کیلومتری این منطقه تا مرز پاکستان قصد رسیدن به مرز را داشتند که مقارن ساعت 9 شب با اولین کمین رزمندگان بسیجی و افراد بومی منطقه مواجه شده و درگیری بین دو طرف آغاز شد.


سردار پاکپور ادامه داد: پس از نیم ساعت درگیری یکی از سربازان از دست گروگان‌گیران آزاده شد و یک نفر سرباز دیگر که زخمی شده بود نیز در حین درگیری آزاد شده و عملیات تعقیب، گریز و درگیری با برتری نیروهای خودی ادامه پیدا کرد.


وی افزود: همزمان با طلوع صبح و با تعقیب و گریز و همچنین محاصرة کامل منطقه، طی درگیری شدیدی موفق به آزاد نمودن هر چهار گروگان باقیمانده شدیم و چهار شرور مسلح هم به هلاکت رسیدند.


پاکپور با رد اخبار ضد و نقیضی که در خصوص شهادت یکی از گروگان‌ها منتشر شده بود، گفت: در این عملیات چهار نفر از اشرار که یکی از آنها "خدابخش شه‌بخش" از افراد شرور و با سابقه منطقه و از سرکردگان اشرار و گروهک‌های تروریستی بود به هلاکت رسید و یک نفر از گروگان‌ها هم که زخمی شده بود مداوا و آزاد شد.


فرمانده نیروی زمینی سپاه سپس با اشاره به سوابق و جنایات خدابخش شه بخش سرکرده اشرار و یکی از گروهک‌های تروریستی جنوب شرق کشور اظهار داشت: خدابخش شه بخش و گروه شرور و تروریست وی در سال‌های اخیر طی چندین اقدام جنایتکارانه تعداد قابل توجهی از هموطنان عزیز و مردم سیستان و بلوچستان را به شهادت رسانده بود.


پاکپور افزود: وی در سال 85 در محور دارزین در جاده بم با ایجاده راه‌بندان 12 نفر از مردم و سپس در سال 87 اقدامات تروریستی دیگر در محور پیر‌سوران با اجرای کمین و راه‌بندان تعداد 11 تن از پاسداران انقلاب اسلامی را به شهادت رسانده ‌است.


فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه با اشاره به همکاری‌های خدابخش شه بخش با عبدالمالک ریگی و گروهک تروریستی وی خاطر نشان کرد: این شرور جنایتکار در اسفند ماه سال 87 در منطقه لار در شمال زاهدان قصد داشت به همراه عبدالمالک ریگی و دیگر اشرار با اجرای راه‌بندان عملیات تروریستی دیگری را انجام دهد که با حضور قاطع و بموقع نیروهای سپاه و رزمندگان بسیجی به اهداف خود نرسیدند.


پاکپور انتقال محموله‌های انفجاری در پوشش مواد مخدر برای اجرای اقدامات خرابکارانه تروریستی را از جمله اقدامات این شرور معرفی و تصریح کرد: شه بخش در یکی از این عملیات‌ها در شمال شهرستان خاش در کمین نیروهای خودی گرفتار شده بود که با بر جای گذاردن صدها کیلو مواد منفجره، سلاح و تجهیزات بهمراه دیگر اشرار متواری شد.



--

برای عضویت در گروه ایران پیام به آدرس زیر ایمیل بزنید
Iran-Payam+subscribe@googlegroups.com


--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved