428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، مهر ۰۶، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] FW: [RIVER] فرمان كوروش، نخستين منشور جهاني حقوق بشر


Subject: [RIVER] فرمان كوروش، نخستين منشور جهاني حقوق بشر

 

 

 با تشکر از سرکار خانم مفاخری و گروه مدیران





Description: Image removed by sender. 300px-Cyrus_cilinder.jpg

بادرود .

حتما شما هم این روزها از رسانه های مختلف در مورد استوانه ای تاریخی منشور حقوق بشر کورروش بزرگ زیاد شنیده اید .

این منشور در بخش ایران باستان موزه بریتانیا نگهداری می شود و اکنون فرصتی کوتاه به ایران داده شده است تا این میراث باستانی خود را در اختیار داشته باشد !!

اینکه چرا ایران باید در فرصتی کوتاه و با کلی تلاش میراث باستانی خود را در اختیار بگیرد درد بزرگی است
اما درد بزرگتر آنست که ما مجبوریم اعتراف کنیم ، میراث دار خوبی نبوده ایم و آنچنان که باید قدر آنچه در اختیار داریم را هم ندانسته ایم .
درد بزرگتر آنست که تمام دنیا می دانند میراث باستانی ایران چه اندازه گرانبهاست و ما کمتر به آن توجه داریم  ....



اگر شما هم علاقمند هستید در مورد این استوانه ی باستانی که اولین منشور جهانی حقوق بشر در تمام دنیا است بیشتر بخوانید به لینک های زیر مراجعه کنید .

لینک های خواندنی :
اطلاعاتی کامل و خواندنی در مورد استوانه کوروش بزرگ

منشور حقوق بشر کوروش

اعلامیه جهانی حقوق بشر

متن و توضیحاتی کامل در مورد منشور کوروش بزرگ

منشور کوروش سرانجام به ایران آمد .

دلیل آقای احمدی نژاد برای تجلیل از کوروش

بوي نم از اطراف آرامگاه کوروش به مشام مي‌رسد

شناسايي متن منشور کورش روي استخوان‌هاي فسيل اسب در چين

بخش مهمی از کتیبه ی باستانی خلیج فارس در اثر بی توجهی مسولین تخریب شد.

سند هویتی خلیج فارس از دست رفت .


«كوروش» بسيجي شد!

گزیده منشور کورش هخامنشی

 

منم کـوروش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه توانمند، شاه بابِـل، شاه سومر و اَکَد، شاه چهار گوشه جهان. پسر کمبوجیه، شاه بزرگ … نوه کورش، شاه بزرگ … نبیره چیش‌پیش، شاه بزرگ …

آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم، همه مردم گام‌های مرا با شادمانی پذیرفتند. در بارگاه پادشاهان بابِـل بر تخت شهریاری نشستم. مردوک خدای بزرگ دل‌های پاک مردم بابـل را متوجه من کرد … زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم.

ارتش بزرگ من به صلح و آرامی وارد بابل شد. نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید. وضع داخلی بابل و جایگاه‌های مقدسش قلب مرا تکان داد … من برای صلح کوشیدم.

من برده‌داری را بر‌انداختم، به بدبختی آنان پایان بخشیدم. فرمان دادم که همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند. فرمان دادم که هیچکس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند.

مَـردوک خدای بزرگ از کردار من خشنود شد … او برکت و مهربانی‌اش را ارزانی داشت. ما همگی شادمانه و در صلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم …

من همه شهرهایی را که ویران شده بود از نو ساختم. فرمان دادم تمام نیایشگاه‌هایی که بسته شده بودند را بگشایند. همه خدایان این نیایشگاه‌ها را به جاهای خود بازگرداندم.

همه مردمانی که پراکنده و آواره شده بودند را به جایگاه‌های خود برگرداندم و خانه‌های ویران آنان را آباد کردم. همه مردم را به همبستگی فرا خواندم. همچنین پیکره خدایان سومر و اَکَـد را که نَـبونید بدون واهمه از خدای بزرگ به بابل آورده بود، به خشنودی مَردوک خدای بزرگ و به شادی و خرمی به نیایشگاه‌های خودشان بازگرداندم. بشود که دل‌ها شاد گردد.

بشود، خدایانی که آنان را به جایگاه‌های مقدس نخستین‌شان بازگرداندم، هر روز در پیشگاه خدای بزرگ برایم زندگانی بلند خواستار باشند. بشود که سخنان پر برکت و نیکخواهانه برایم بیابند. بشود که آنان به خدای من مَردوک بگویند: '' به کورش شاه، پادشاهی که ترا گرامی می‌دارد و پسرش کمبوجیه، جایگاهی در سرای سپند ارزانی دار.''

من برای همه مردم جامعه‌ای آرام فراهم ساختم و صلح و آرامش را به تمامی مردم اعطا کردم.

 

--
========================================
عضو این گروه شوید و به دوستان خود معرفی کنید. لینک عضویت
http://groups.google.com/group/allami/subscribe
برای دیدن میل های ارسال شده قبلی به لینک زیر مراجعه نمایید
http://groups.google.com/group/allami/topics?hl=en_US
 
معرفی مدیر گروه (محمد صادق علامی ) :
http://www.google.com/profiles/msadeghallami
========================================

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved