428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

جمعه، مهر ۰۲، ۱۳۸۹

-- AndisheyeNik -- به جاي قرص واليوم، دارچين مصرف كنيد

 


 

                              

به جای قرص  واليوم، دارچين مصرف كنيد

 

يك دونات دارچين بخوريد تا با آرامش كامل همه چيز را زيبا ببينيد. دارچين به اصطلاح نوعی واليوم گياهی خوانده ميشود كه دارای اثر آرام كننده و شاد كننده هایی است و در مقايسه با داروهای آرام بخش تاثير پذيری آن دوچندان است.

       
دارچين هم چنين رمز جوانی نيز خوانده ميشود، چرا كه مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگاه ميدارد. دارچين برای زياد شدن و بازيافتن نيروی جنسی به كارميرود، كليه را گرم ميكند و ضعف كمر و پاها را از بين می برد و كم خونی را درمان ميكند.


دارچين بهترين دارو برای دردهای عضلانی است و به تازگی در آمريكای شمالی و كانادا كرم هايی به بازار آمده كه دارای دارچين است و برای رفع درد به كار ميرود.


اثر مهم ديگر دارچين پايين آوردن تب است و حتي امروزه دارچين را به صورت قرص و كپسول درآورده اند كه به عنوان تب بر، به كار ميرود. شما ميتوانيد به آسانی با نوشيدن يك فنجان چای دارچين تب را به سرعت پايين بياوريد.

 

دارچين رگها را باز ميكند و اثر خوبی در گردش خون دارد.


دارچين خاصيت عجيب ديگری دارد و آن قوی كردن مصونيت بدن در مقابل امراض است و حتی ميتوان گفت كه اثر پنی سيلين و پادزيست (آنتی بيوتيك) را به مقدار زيادی دارا است.


اگر حس كرديد كه ضعيف شده ايد و ممكن است مريض شويد، چای دارچين را فراموش نكنيد و حتی اگر سرما خورده ايد يا ضعف شديد داريد چای دارچين بهترين دارو است..


يكی از دانشمندان انگليسی در كتابی كه قرن نهم تاليف كرد ادعا كرده است كه دارچين، معده را تميز و آرام و قوی ميكند. بنابراين اگر ناراحتی معده داريد حتما از دارچين استفاده كنيد،

 

 دارچين با همه خواص ديگر طعم بسيار خوبی دارد. حتی اگر چای معمولی می نوشيد آن را با يك قطعه پوست دارچين به هم بزنيد كه طعم آن را بهتر كند.


بی دليل نيست كه در گذشته سلمانی ها كه در حقيقت دكترهای طب قديم بودند به مشتری های خود چای دارچين ميدادند.


گذشته دارچين:


دارچين گياهی است با نام علمی (
Cinnamon zelanicum‏) كه از قديم الايام در دنيا به كار ميرفته است. در مصر حتی قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر برای درمان امراض مختلف دارچين مصرف ميكردند.


دارچين اولين بار در سريلانكا يافت شد و بعد از آن، تمام دنيا اين چاشنی را شناختند و برای طعم بهتر غذاها استفاده كردند. سريلانكا در حال حاضر بزرگترين توليدكننده دارچين دنيا است..


دارچين درختی است كوچك، به ارتفاع 5 تا 7 متر و هميشه سبز كه از تمام قسمتهای آن بويی معطر و مطبوع استشمام ميشود. گلهای آن در فاصله ماههای بهمن تا اوايل فروردين ظاهر ميشود. برگ اين درخت سبز سير و دارای گلهايی به رنگ سفيد است.


گياه دارچين به علت داشتن اسانس و تانن، محرك و قابض است و به عنوان تقويت كننده، اعمال هضم و جريان گردش خون به كار ميرود و از آن برای رفع سوء هاضمه، به ويژه در مواردی كه با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشكن استفاده ميشود.


همچنين به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومی بدن و انعقاد خون مصرف ميشود و به صورت دارو، مانند گرد و تنتور به كار ميرود.


با بررسی اثر 2 گياه دارچين و سياه دانه بروی نفخ معده، نتايجی كه به دست آمد، نشان داد : 60 درصد افرادی كه سياه دانه، 90 درصد افرادی كه مخلوط دارچين و سياه دانه و 10درصدی افرادی كه دارچين استفاده كردند، بهبود يافتند..


اروپايی ها از گذشته های خيلی دور در شيرينی پزی و آشپزی از دارچين براي طعم دادن به انواع غذاها و شيرينی ها و كيك ها استفاده ميكرده اند.


دارچين كوبيده نشده خيلی بهتر از دارچين آسياب شده عطر خود را حفظ ميكند. از دارچين برای معطر كردن غذاهای گوشتی استفاده ميشود.


شربت قند دارچينی برای بيماران قندی:


تازه ترين تحقيقات نشان ميدهد بيماران مبتلا به ديابت ميتوانند با افزودن كمی دارچين به رژيم غذايی خود به حفظ سلامت بدنشان كمك كنند.


دارچين يك ادويه خاص است و يكی از اجزای اصلی ادویه كاری هندی است. هنگامی كه آن را به غذا اضافه می كنيم طعم شيرينی به غذا ميدهد كه حتی ميتوان آن را با شكر اشتباه گرفت.. ولی در عين حال ضررهای شكر را ندارد.


به علاوه دارچين خواص بسياری از لحاظ سلامت برای بدن دارد.


يكی ديگر از خواص دارچين اين است كه باعث افزايش كارايی هورمون انسولين در بدن ميشود و در نتيجه بدن نياز كمتری به اين هورمون برای كنترل قند خون پيدا ميكند. تحقيقات بر حيوانات نشان ميدهد كه ادويه مريم گلی اثر انسولين را دو برابر ميكند.


زردچوبه و ميخك اين اثر را سه برابر كرده، ولی دارچين حتی اثر بيشتری از ادويه های ذكر شده را بر انسولين خون دارا است.


بسياری از افراد مبتلا به ديابت گزارش داده اند كه مصرف يك قاشق چای خوری دارچين روزانه تاثير بسيار مثبتی بر قند خونشان داشته است.


همچنين برخی تحقيقات نشان دهنده تاثير مثبت دارچين در كاهش فشار خون بوده است.


پايگاه اينترنتی رويترز گزارش داد كه در مطالعه ای درباره بيماران ديابتی كه به مدت 40 روز روزانه يك گرم دارچين به رژيم غذايی معمول خود افزودند: ميزان قند خون، كلسترول و چربی هاي خونشان تا 30 درصد كاهش يافت و كاهش ميزان كلسترول، قند و چربی خون در بيماران ديابتی تاثير مفيدی در بهبود سلامتی دارد.


وقتی بدن حساسيت خود را نسبت به هورمون انسولين از دست ميدهد، ديابت نوع دوم بروز ميكند. انسولين قند را از خون به سلولهای بدن منتقل ميكند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گيرد. بنابراين وقتی بدن به انسولين پاسخ ندهد مقدار قند يا گلوكز در خون بالا ميرود و منجر به خستگي و تاری ديد ميشود.


افزايش قند خون در دراز مدت ميتواند خطر ابتلا به بيماريهای قلبی، نارسايی كليوی و نابينايی را افزايش دهد.


افزودن مقدار كمی دارچين به چای، آب پرتقال يا غلات مفيد است. با جوشاندن آب با يك تكه دارچين به راحتی ميتوان چای دارچينی نيز تهيه كرد.


دارچين همچنين از بروز ديابت نوع دوم در افراد در معرض خطر جلوگيری ميكند. دارچين حاوی برخی مواد است كه مصرف زياد آن ميتواند سمی باشد، بنابراين در مصرف اين ماده غذايی بايد دقت كرد.


در اين مطالعه 60 بيمار مبتلا به ديابت نوع دوم روزانه 1، 3 يا 6 گرم دارچين يا معادل آرد گندم (به عنوان دارونما) مصرف كردند. آرد گندم و دارچين به شكل كپسول استفاده ميشد.


ميزان گلوكز، چربی و كلسترول تمام بيمارانی كه دارچين مصرف كردند تا 30 درصد كاهش يافت، اما هيچ گونه تغييری در كسانی كه دارونما دريافت كردند، مشاهده نشد.


همچنين دارچين حاوی تركيباتی است كه عمل انسولين در انتقال گلوكز به سلولها را بهبود می بخشد. دارچين تقريبا هيچ كالری ندارد، به همين خاطر ديابتی ها بدون خطر چاق شدن ميتوانند با افزودن دارچين طعم مطبوعی به غذاي خود بخشند.


هر گرم دارچين كمتر از 3 كالری دارد كه بسيار اندك است.


تحقيقات قبلی نشان داده بود كه دارچين ظاهرا به سلولهای چربی در تشخيص و واكنش به انسولين كمك ميكند. مطالعات آزمايشگاهی و حيوانی نيز نشان داده بود كه دارچين سوخت و ساز گلوكز را حدود بيست برابر ميكند.


تحقيقات اخير نشان داده افزودن مقداری دارچين به دسرهای شيرين ميتواند افزايش قند خون حاصله از صرف يك وعده غذای حاوی شكر و را تعد يل كند.


محققان دانشگاهی به اين نتيجه رسيدند كه با افزودن كمی بيش از يك قاشق چايخوری دارچين به يك كاسه پودينگ برنج ميزان قند خون حاصله پس از صرف غذای مالمو در سوئد با انجام تحقيقات فراوان به طور چشمگيری كاهش می يابد، اين يافته صحت و شواهد و مطالعات قبلی پيرامون اين ادويه پرخاصيت را مورد تاييد قرار ميدهد، ولی به هر حال هنوز پزشكان در تجويز دارچين به عنوان يك درمان اصلی برای ديابت در شك و ترديد هستند و معتقدند برای اعلام نظر نهايی زمان بيشتری مورد نياز است.


در اين بيماری بدن نميتواند به طور مناسب هورمون تنظيم كننده قند يعنی انسولين را مورد استفاده قرار دهد و به اين ترتيب سطح قند خون بالاتر از حد طبيعی ميشود.

 

دكتر جونا هلبوويكز و تيم همراهش با انجام تحقيقات بر 14 داوطلب سالم از لحاظ بيماری ديابت قندخون آنها را قبل و بعد از خوردن يك كاسه پودينگ برنج اندازه گيری كردند، يك بار نيز قند خون آنها پس از خوردن پودينگ حاوی دارچين مورد آزمايش قرار گرفت، كليه تست ها دو ساعت پس از خوردن غذا انجام شد، نتايج اين آزمايش ها نشان داد وجود دارچين در دسر يا غذا سبب كم شدن سطح قند خون در اين افراد شده است، حال آنكه پس از صرف غذا يا دسر ساده (بدون دارچين) سطح قند خون نسبتا بالاتر بود.


هلبوويكز دليل اين امر را عملكرد دارچين در كمك به كاهش سرعت عبور غذا از معده به روده ميداند، اين تيم با استفاده از اسكن ماورای صوت دريافتند داوطلبان با استفاده از غذای دارچين دار تخليه معده آهسته تري دارند، اين تيم با تحقيق بر تعدادی از افراد مبتلا به ديابت نوع دوم از آنها خواستند به مدت 20 روز در رژيم غذايی خود از دارچين استفاده كنند، پس از اين مدت مشاهده كردند سطح قند خون و كلسترول به سرعت كاهش يافت. البته تاكنون گزارشی از عملكرد دارچين در بهبود بيماران به ديابت نوع يك به دست نيامده است، به نظر ميرسد اين ادويه بر نوع يك هيچ تاثيري ندارد.


خطرات استفاده زياد دارچين:


افرادی كه آلرژی دارند، نبايد از مصرف دارچين در غذاهای خود پرهيز كنند، زيرا دارچين موجب تشديد آلرژی نميشود. اما اين نكته را فراموش نكنيد كه اگر شما بسيار زياد از دارچين استفاده كنيد، بايد اثرات بد آن را بپذيريد. اثرات مضر مصرف زياد دارچين عبارت است از:

 

 التهاب يا ورم كردن پوست، زخمها و تركهای گوشه دهان و همينطور سوزش معده.


دارچين از لخته شدن خون جلوگيری ميكند، اما زيادی آن در خون باعث بروز مشكلات خونی و گردش خون ميشود، به خصوص اگر با داروهايی كه موجب رقيق شدن خون ميشود (مانند آسپرين) مصرف شود، مشكلات را دوبرابر ميكند.

 

 دارچين را ميتوان در چای يا قهوه خود يا روی ماست پاشيد يا با پنير مصرف كرد و به طور كلی ميتوان صدها ماده غذايی را با دارچين طعم دار كرد،مثل حليم، شله زرد، خورش قيمه و...


دارچين تقريبا هيچ ميزان كالری ندارد، به همين خاطر افراد ديابتی بدون ترس از افزايش وزن، ميتوانند از آن استفاده كنند. اين گياه در كاهش چربی و كلسترول خون نيز دارای تاثيرات مثبتی است و افزودن مقدار كمی دارچين به قهوه صبحانه، چای روزانه، آب پرتقال يا غلات مفيد است.


محققان دانشگاه ويرجينيای غربی ميگويند عطر نعناع و دارچين باعث ميشود رانندگان بتوانند آرامش بيشتری داشته باشند و خوابشان نبرد.


دكتر بريان ردنبوش، مدير مركز مطالعات دانشگاه و روانشناس در دانشگاه ولنگ جسوت، بر اين تحقيق نظارت داشت. اين تحقيق اول فوريه در مراسم سالانه اعلام نتايج مطالعات دانشجويان در چارلستون، مركز ايالت ويرجينيای غربی، اعلام شد. دانشجويان با بررسی اين گياهان دريافتند نعناع اضطراب و نگرانی را كاهش و مخلوط نعناع و دارچين، آگاهي را افزايش ميدهد.

 

رودنبوش گفت : استنشاق بوی اين گياهان به طور مداوم در زمان رانندگی های طولانی مدت، باعث ميشود آمار حوادث رانندگی و قربانيان اين وقايع كاهش يابد.

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

__._,_.___
Recent Activity:
یاهو گروه انديشه نیک برای تبادل اندیشه و انتقال مطالب آموزنده

اجتماعی، فرهنگی، علمی و هنری از شخصی به شخصی دیگر و از نسلی به

نسل دیگر، راه اندازی شده است.


baraye didane in email be surate farsi mitavanid az yeki
az do rahe zir estefade konin:

1-Right clik>Encoding>More>Unicode (UTF-8)
2-Right clik>Encoding>More>Arabic (windows)

اگر این مطلب از طرف دوستان برای شما بازفرست شده است

می توانید در صورت تمایل در این یاهوگروه به نشانی اینترنتی

http://groups.yahoo.com/group/AndisheyeNik

وآدرس ایمیل andisheyenik@yahoogroups.com

،عضو شوید تا همه مطالب فرهنگی و اندیشه ای گروه را دریافت نمایید

لطفا در نظر داشته باشید که مطالب ارسالی از طرف صاحبان اندیشه با نگرشها

و سلیقه های گوناگون را به معنای خط مشی این یاهوگروه قلمداد نکنیم.

شاگردی دقیق، آموزگاری شریف و پرستاری مهربان برای (اندیشه) هم باشیم و بمانیم

مدیریت اندیشه نیک
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved