428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، مهر ۰۵، ۱۳۸۹

[23khordad] بنی صدر:شما درس خوانده ها و اهل سیاست ایران! چرا شب و روز مردم را می ترسانید که تکان نخورید که ایران افغانستان میشود؟

با سلام


http://balatarin.com/permlink/2010/9/27/2202715

پیام ابولحسن بنی صدر به دانشجویان و دانش آموزان بمناسبت آغاز سال تحصیلی:

حق مال مردم است  شما باید دلهای مردم را استوار کنید. این متجاوز به حق است که باید بترسانید. شما به جای اینکه آنها را بترسانید ، بهشان اطمینان میدهید؛ میگویید که اجرای بدون تنازل قانون اساسی!!! خب بدون تنازل یعنی ولایت مطلقه ، یعنی بی حق دانستن مردم.این که هر انسانی خود خویشتن را رهبری کند یک حق اساسی است. اینکه هر عضو جامعه در اداره جامعه شرکت کند یک حق اساسی است. این را که نمیشود معامله کرد.این سرکوب و توانایی سرکوب این رژیم  نیست که شما را از حق خودتان بازداشته که به حق خود برسید بلکه ترسهای مختلف است که متاسفانه بخش مهمی از این ترسها را هم کسانی در دلهای شما می اندازند که خود را طرفدار مردم سالاری هم می خوانند و غافل از این هستند که مردم سالاری اول از همه شجاعت ملی میخواهد. یک ملت شجاع لازم دارد.

از خواسته های نظام اجتماعی بسته یا نیمه بسته ای که استبداد می سازد یکی این است که جامعه و درس خوانده های آن جامعه به جای اینکه وحشت و اضطراب در دلهای مستبدها بیاندازند تا آنها متزلزل بشوند ترس را در دلهای خود بیاندازند. نتیجه اینکه آن رژیم حاکم در تجاوز به حقوق انسانی و ملی ایرانی گستاخ تر میشود. نقشی که شما به عنوان جوان در ایران امروز می باید بر عهده بگیرید این است که ترس را از دلهای خود برانید چون شما برحقید متجاوزان به حق هستند که باید بترسند. شما به دو طریق می توانید این ترس را در دلهای آنها شدت ببخشید:

1- ایستادن بر حق خود. در حق جای مجادله و سازش و بخشیدن جزیی از حق بطور مثال: دو سومش را می بخشم و یک سومش را به من بده, نیست؛ یا همه حق را دارید و یا هیچی از آن را ندارید. حق تجزیه پذیر نیست. حق ولایت شما بر امور کشور خویش نه قابل انتقال است و نه قابل تجزیه. اگر شما سرسوزنی کوتاه بیایید آن ترسی که باید در دل دشمن شما به وجود بیاید جای خود را به اطمینان میدهد. او مطمئن میشود که این شما هستید که حتی از اظهار حق خود می ترسید. نتیجه این میشود که چون او میداند شما می ترسید، سرکوب میکند. اما اگر تمام حق خود را بخواهید و روی حق خود بایستید او میداند که شما دیگر نمی ترسید و ترس در دلهای آنها می افتد. وقتی ترس در دلهای آنها بیافتد دیگر جرات نمی کند ابزار سرکوب را در سرکوبگری بگذراند. فکر فردای خودش را میکند.

2- شما نیروی محرکه ی آن جامعه هستید. هم نیروی محرکه ی سیاسی آن جامعه هستید و هم شما هستید که وجدان علمی به جامعه میدهید. این شما هستید که باید به جامعه بگویید که با این وضعیت و موقعیتی که ایران دارد نیروهای محرکه بدون دانش که شما می آموزید و بدون آزادی و استقلال که انسان باید داشته باشد ، در رشد به کار نمی افتند. شما به عنوان نیروی محرکه سیاسی ، اقتصادی ، علمی ، اجتماعی می باید هر کدام در محیط خانواده آنها رااز وضعیتی که در آن هستید آگاه کنید. خیال نکنید که آگاهند.*** شما درس خوانده های ایران! شما اهل سیاست در ایران! چرا کارتان را این کرده اید که شب و روز مردم را می ترسانید که تکان نخورید که ایران افغانستان میشود ، عراق میشود؟ حق مال مردم است.  شما باید دلهای مردم را استوار کنید. این متجاوز به حق است که باید بترسانید. شما به جای اینکه آنها را بترسانید ، بهشان اطمینان میدهید؛ میگویید که اجرای بدون تنازل قانون اساسی!!! خب بدون تنازل یعنی ولایت مطلقه ، یعنی بی حق دانستن مردم. این که هر انسانی خود خویشتن را رهبری کند یک حق اساسی است. اینکه هر عضو جامعه در اداره جامعه شرکت کند یک حق اساسی است. این را که نمیشود معامله کرد. شما به متجاوز به حق اطمینان میدهید که ما ولایت مطلقه تو را قبول داریم

این سرکوب و توانایی سرکوب این رژیم  نیست که شما را از حق خودتان بازداشته که به حق خود برسید بلکه ترسهای مختلف است که متاسفانه بخش مهمی از این ترسها را هم کسانی در دلهای شما می اندازند که خود را طرفدار مردم سالاری هم می خوانند و غافل از این هستند که مردم سالاری اول از همه شجاعت ملی میخواهد. یک ملت شجاع لازم دارد. انسان شجاع میخواهد که مسئولیت بپذیرد و بگوید که من عضو این جامعه هستم ، حق دارم در اداره امور این جامعه شرکت کنم و شرکت می کنم. مسئولیت بر عهده گرفتن شجاعت میخواهد. این خیلی آسان است که یک ملتی بگوید که «هر کسی شد خر ما می شویم پالانش» این متاسفانه یک ضرب المثل شده است غافل از اینکه آنها خر نمی شوند ، آنها مستبد میشوند و هست و نیست شما را میبرند. مسئولیت به عهده بگیر. انسان رشید باش. دموکراسی این را میخواهد. شما از یک آدمی که خود را دموکرات میخواند اگر شنیدید که شما را می ترساند بدانید که دروغ می گوید و نمی داند که دموکراسی چیست.




--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved