428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

یکشنبه، تیر ۲۷، ۱۳۸۹

{محرم سبز_Sohrab Arabi} مداح رهبر به دادگاه فراخوانده شد

 
 

Sent to you by دوم خرداد via Google Reader:

 
 


محمدرضا یزدان پناه

حاج منصور ارضی، مداح مشهوری که از او به عنوان "مداح رهبر" نام می برند، به دادگاه احضار شده تا درباره حادثه آتش سوزی مسجد ارک تهران توضیح دهد. یکی از وبلاگ نویسان حامی احمدی نژاد در واکنش به احضار حاج منصور به دادگاه نوشت: "بیچاره قاضی که ارضی را احضار کرده."

در جریان آتش سوزی مسجد ارک تهران در شامگاه بهمن ماه سال 1383 بیش از 60 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 300 نفر دیگر دچار سوختگی شدید شدند.این حادثه هنگامی رخ داد که حاج منصور ارضی در حال نوحه خوانی بود و جمعیت زیادی در محوطه مسجد ارک حضور داشتند.

حالا سایت های خبری اعلام کرده اند مداح مشهور رهبر جمهوری اسلامی به شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران احضار شده تا درباره حادثه آن شب توضیح بدهد.

منابعی که این خبر را منتشر کرده اند توضیح بیشتری درباره علت دقیق احضار حاج منصور نداده اما اشاره کرده اند که با گذشت شش سال از حادثه دلخراش آتش‌سوزی مسجد ارک تهران، پرونده این حادثه همچنان مفتوح و دادسرای جنایی تهران مشغول شناسایی عامل و یا عاملان این حادثه است.

به گزارش این منابع، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران گفته است شماری از بستگان قربانیان اعلام کرده اند دیه تعلق گرفته به آنان، کم‌تر از میزان قانونی بوده است.

با گذشت بیش از شش سال از حادثه آتش سوزی مسجد ارک، هنوز مشخص نیست که علت آن آتش سوزی مرگبار چه بود و چه کسانی در آن آتش افروزی نقش داشتند.

این در حالی است که بسیاری از مجروحان آن حادثه برای تامین هزینه های درمانی خود با مشکلات جدی مواجه بوده اند که بنا بر گزارش ها هنوز برطرف نشده است.

مسجد ارک تهران مسجدی قدیمی در دل بازار تهران است که پایگاه طیف سنتی و پرنفوذ بازار شناخته می شود.حاج منصور ارضی سال هاست که در این مسجد به نوحه خوانی اشتغال دارد. از منصور ارضی و مراسم نوحه خوانی و سخنرانی او در مسجد ارک به عنوان یکی از اصلی ترین پایگاه های جذب و سازماندهی نیروهای موسوم به گروه فشار و انصار حزب الله نام می برند.

حاج منصور ارضی، مداح مورد علاقه و عنایت آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی است که حضور بسیار پررنگی در مراسم مختلف عزاداری که در دفتر او برگزار می شود، دارد.

اخبار تایید نشده اما فراوانی درباره نفوذ ویژه حاج منصور در مناسبات درونی بیت رهبر جمهوری اسلامی منتشر شده است.

با وجود این در پی تشبیه محمد باقر قالیباف، شهردار تهران به عمر سعد در جریان قرائت دعای عرفه در سال 86 توسط منصور ارضی، اخباری درباره ممانعت آیت الله خامنه ای از مداحی او در حسینیه امام خمینی (واقع در بیت رهبری) منتشر شد.

منصور ارضی در آن سخنرانی خود گفته بود: "به عمر بن سعد گفتند كه با قتل امام حسين (ع) به ملك ري نمي رسي كه با تمسخر پاسخ داده بود اگر به گندمش نرسم به جوي طويله اش كه خواهم رسيد. برخي ابن سعدهاي دوران ما هم اينگونه اند و اگر به گندم رياست جمهوري نرسيدند به جوي شهرداري كه رسيده اند و اين برايشان كافي است."

سایت فرارو در آن هنگام به نقل از "منابع موثق" گزارش داد "با آنکه رهبر جمهوری اسلامی در برنامه ریزی مراسم عمومی بیت خود دخالتی نمی کند، اما در مورد حاج منصور ارضی دستور داده که وی از اجرای مداحی در حضور ایشان منع شود."

این سایت افزوده بود که "آیت الله خامنه ای در پیامی شفاهی از مسوولان حسینیه امام خمینی خواسته به حاج منصور اعلام شود که علت محرومیت او، توهین هایی است که وی در روز عرفه ی امسال به محمد باقر قالیباف کرده و وعده داده بود که در روز عاشورا هم مطالبی علیه هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری بگوید."

با این حال حاج منصور در مراسم اخیر ایام فاطمیه در بیت رهبری حاضر شد و به مداحی پرداخت. برخی منابع خبری می گویند آیت الله خامنه ای بارها در مجامع عمومی و خصوصی به تعریف و تمجید از آنچه "صوت ملکوتی" منصور ارضی می خواند، پرداخته است.

منصور ارضی متولد 1332 در تهران است. او مداحی را از کودکی همراه با عمویش حسن ارضی که خود مداح به نامی بود در محله های قدیمی تهران آغاز کرد.

او پدر زن عبدالرضا هلالی، دیگر مداخ مشهور ایران است که انتشار فیلمی غیر اخلاقی از او در سال 86 باعث به وجود آمدن جنجال عظیمی شد.

حاج منصور در آن مقطع به دفاع تمام قد از داماد خود پرداخت و در میانه یکی از روضه های خود گفت: "من برای روضه خوندن نیومدم. اومدم گفتم یه لذتی از جمع شما جوونا ببرم. وسط روضه می‌خواهی چی بگی حاجی؟ می‌خوام بهتون بگم: شمای مستمع می‌تونین مداحتون رو به آسمون برسونین؛ همین‌طور تو مستمع با حرکات منفی می‌تونی نوکر ابی‏عبدالله رو بزنی زمین. رعایت حال رو بکن. بیش از آنچه روحیات این رضاهلالی هستش، بیش از این غلو نکنید. رضا از یک بحران عجیب که به علت حسادت‏ها و مسائل دیگربه وجود آمده بود نجات پیدا کرد. آن هم حضرت زهرا کمکش کرد. حواستون باشه. ای بچه‌هایی که این نوکر رو به خاطر حضرت زهرا دوستش دارین، نمازتون اول وقت باشه. خلاف نکنین. توی محافلی نرید که امام زمان ازتون راضی نیس. هلالی یه بچه‌ای است که همه‏ زندگیش را تو خرمشهر داده، حالا اومده اینجا. امام حسین بلندش کرده رو آسمون. ببین خودش چی کار می‌کنه؟ نمازش اول وقتش، زندگیش، حجاب زنش، رعایت حلال و حرام؛ اگه یه خلاف شرع ببینه صداش بلند می‌شه، فریاد می‌زنه. جوونا! شماها می‌تونین پیروی کنین از دینی که حضرت زهرا خواستش."

حاج منصور ارضی از حامیان جدی محمود احمدی نژاد است و در جریان سفرهای استانی دور اول ریاست جمهوری وی، رئیس دولت را همراهی می کرد. با این حال بعدا به واسطه اختلاف با برخی اطرافیان احمدی نژاد مانند اسفندیار رحیم مشایی و علی کردان از همراهی با او در سفرهای استانی بازماند.

حاج منصور در انتقاد از نزدیکان احمدی نژاد گفته: "من درباره چهار نفر با رئیس جمهور صحبت کرده و به وی تذکر داده بودم از جمله رحیمی، مشایی و کردان اما نمی دانم بر چه اساسی رئیس جمهور این افراد را منصوب می کند؟ انتصاب رحیمی بعد از مشایی برای ما قابل قبول نیست."

وی درباره رئیس دفتر احمدی نژاد هم گفته است: "دیدار رحیم مشایی با خارجی هایی که معلوم نیست چه کاره اند جای سؤال دارد! کسی که به حضرت عیسی و حضرت نوح توهین می کند، هدفش امام حسین است؛ چراکه امام حسین وارث حضرت نوح و حضرت عیسی مي باشد."

همچنین در پی انتقاد محمود احمدی نژاد از  نحوه برخورد با بدحجابان در تلویزیون دولتی ایران، منصور ارضی با انتقاد از این اظهارات گفت: "قرائت احمدي نژاد از حجاب يادآور قرائت خاتمي از حجاب بود."

او که در مراسم زيارت عاشورا در حسينيه صنف لباس فروش هاي تهران سخن می گفت با انتقاد شديد از وضعيت بدحجابي و فساد در جامعه گفت: "كساني كه سن و سالي از آنان گذشته، ردپايي از فساد قبل از انقلاب را در حال حاضر حس مي كنند."

 وي در ادامه افزود: "آقای احمدي نژاد با ارائه ديدگاه هاي خود درباره حجاب گزكي نابخشودني به موافقان بد حجابي داد."

این انتقادات حاج منصور از احمدی نژاد در شرایطی بیان شد که وی در پنج سال گذشته از حامیان اصلی رئیس دولت در جمع مداحان بوده است.

در جریان مبارزات انتخاباتی سال گذشته، حاج منصور با حضور در جمع هواداران احمدی نژاد در مصلای تهران گفته بود: "ما حرفمان با دیگران گفته شده، امروز که اینجا جمع شدیم، فقط می‌خواهیم به آقای احمدی‌نژاد بگوییم راستش را بگوید که دزد کیست؟ من از اول انقلاب به سنم که نگاه می‌کنم، اعمال اینها را زیر نظر داشتم، تفکر اینها اسلام ناب محمدی نبوده و امروز که برملا شده فقط خوشحالم که انتقام امام و رهبری از اینها با سیلی مناظره یک جا گرفته شده."

ارضی افزوده بود: "نکته دوم اینکه، حزب الله و همه اقشار مجلس و دیگران که نتوانستند بیایند، معتقدند انشاءالله این 4 سال که ایشان رئیس‌جمهور می‌شوند، خواهشم این است که در فکر یک نیروی حقیقی برای 4 سال بعد باشیم، حزب الله نباید خواب باشد."

 

موسوی و کروبی را لعنت کنید

حاج منصور از جمله مداحانی است که در دهه گذشته بیشترین حملات را متوجه اصلاح طلبان و حتی چهره های میانه روی حکومت ایران کرده است.

این مداح مورد علاقه رهبر جمهوری اسلامی از ترور سعید حجاریان، حمله به کوی دانشگاه تهران در 18 تیر 78، توقیف فله ای مطبوعات و... حمایت کرده و از منتقدان سیاست های فرهنگی و اجتماعی اصلاح طلبان بوده است.

حاج منصور در مراسم  ویژه سنواتی ماه رمضان گذشته در مسجد ارک گفت: "هر سحر موسوی و کروبی لعنت‌الله علیهما را لعنت کنید."

وی با تاکید بر اینکه فتنه هنوز نخوابیده، افزود: "سحرها بگویید یا منتقم، و این دو منافق( کروبی و موسوی) را نفرین کنید تا زودتر دستگیرشان کنند".

ارضی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: "ما توی این مسجد 14هزار امن‌یجیب خواندیم تا شاه سقوط کرد."

وی بارها چهره هایی مانند محمد خاتمی، هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد موسوی خویینی ها، عبدالله نوری و... را به بی دینی، خیانت، ضد انقلاب بودن، ضدیت با ولایت فقیه و مانند این متهم کرده است.

وی در واکنش به افرادی که او را "فحاش" معرفی می کنند، گفته است: "برخي مي‌گويند من در سخنراني ها، جلسات و مراسم‌ها فحش مي‌دهم، بله من فحش هم مي دهم، هر كسی بايد حد خود را بداند."


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
برای دیدن تصاویر روی Display images below کلیک کنید.
------------
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "Sohrab Arabi".
برای دیدن تصاویر ایکون Display images below را کلیک کنید.
---------
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از Label برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
---------
برای ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به sohrab-arabi+subscribe@googlegroups.com
---------
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به sohrab-arabi@googlegroups.com
---------
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sohrab-arabi+unsubscribe@googlegroups.com
---------
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/sohrab-arabi?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved