428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

جمعه، تیر ۲۵، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] بالاترین






---------- Forwarded message ----------
From: بالاترین <dailyemail@balatarin.com>
Date: 2010/7/14
Subject: بالاترین



بالاترین


بازار بــــــــــــــــــــــــاز است، البته . . .

Posted: 14 Jul 2010 02:37 AM PDT

بازار تهران ساعت ۱۱ صبح روز ۲۳ تیر ماه هشتادونه... بازار باز است. البته چشمانش. او ميبيند ترفندهاي كثيف دولت كودتا را و ميبيند فردا را. فرداي اقتصاد ايران را در چنگ رانت خواران حكومت. در چنگ سپاه و علماي شكر فروش و لاستيك فروش و بنز فروش و برنج فروش و . . .
با ۲۰۸ امتیاز و ۶۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

بازار تهران در اعتصاب كامل- چهار شنبه 23 تير89

Posted: 14 Jul 2010 02:15 AM PDT

خبرنگاران سبز/ گزارش اختصاصى / خسرو امينى : ساعت 11 صبح روز چهارشنبه 23 تيرماه، بازار تهران در اعتصاب كامل فرو رفته است. بسيارى از بخشهاى اصلي و راسته هاى عمومى در حالى در تعطيل عمومى فرو رفته است كه بازاريان در دسته هاى چهار - پنج نفره، جلوي حجره هاى تعطيل خود نشسته اند و به بحث و گفتگو ميپردازند. بر ستونهاى حد فاصل برخى از دكانها، اعلاميه اى نصب شده است كه گوياى توافق هيئت صنفى با دولت كودتاست و به صراحت بيان ميكند كه ماليات به افزايش 15 درصدى بسنده كرده است اما بازاريان بدون توجه بدين اعلاميه اى، همچنان بازار را تعطيل و در حال اعتصاب نگاه داشته اند
با ۱۷۷ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

آیا فرمان سقوط دولت کودتا از طریق بازار و موتلفه صادر گشته است؟

Posted: 14 Jul 2010 03:41 AM PDT

اعتصاب بازاریان تداوم می یابد و بازار تهران همچنان تعطیل است.بعد روانی این جریان به قدری سنگین است که بدون تبلیغات خاصی اغلب مردم عادی از آن مطلع گشته اند.امروز چهارشنبه 23 تیر نیز بازار طلا فروشان و چند بخش دیگر از بازار بزرگ تهران تعطیل است .این تعطیلی ها بر اساس شواهد موجود نه تنها در ظاهر امر تمام شدنی نیست بلکه به شدت در حال گسترش و همه گیر شدن است.اما سوالی که اینجا مطرح است اینست که آیا براستی بازار برای عدم پرداخت مالیات اینچنین یکدست عمل می نماید؟ سوالی که شاید پاسخ دادن بدان اندکی نیازمند زمان باشد اما تنها پاسخ قاطعانه ای که می توان بدین امر داد همین مسئله است که بی شک بازار بصورت هدفمند و جهت دار وارد این بازی شده است.حال سود و زیان تعیین شده در این بازی در کجا رقم خواهد خورد پاسخش را در روزهای آتی خواهیم گرفت .به عبارتی دستانی در کارند چرا که بازار در طول 31 سال فعالیت خود نشان داده که ذره ای از حاکمیت عدول نکرده و نخواهد کرد و این رفتار اخیر شاید در طول 31 سال بی سابقه بوده باشد و این وسعت اعتصاب و تداوم آن نشان می دهد که هدف تنها مالیات نیست . آیا می توان دستان موتلفه را در بیرون این بازی دید؟آیا دستوری از بالا برای زمین زدن دولت کودتایی صادر گشته است؟آیا بازار و مشکلات اقتصادی که پاشنه آشیل این دولت است ابزاری گشته برای زمین زدن دولت نامشروع ؟و هزاران هزار سوال دیگر که می بایست در رفتار روزهای آتی بازاریان و موضع گیریهای جریان موتلفه آنها را کنکاش نمود.
با ۱۶۱ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

كاسبان سطح شهر، فردا دولت كودتا به سراغ شما ميايد؛ به اعتصاب بپيونديد + عكسي از اعتصاب بازار

Posted: 14 Jul 2010 05:39 AM PDT

امروز هم بازار بزرگ تهران در اعتصاب كامل به سر ميبرد. آنها به نيكي فهميده اند آينده اقتصاد را در دوران اين دولت بي كفايت. امروز بازار بزرگ اعتراض خود را به سياستهاي اقتصادي دولت كودتا به شكل اعتصابي فراگير نشان ميدهد. فردا نوبت كاسبكاران خرده است. البته از مدتها پيش شروع شده و ركود اسفناك اقتصادي كشور، زهر خود را به هر توليد كننده و توزيع كننده و فروشنده و مصرف كننده اي رسانده است اما امروز كه بازار همت كرده و مقاومت ميكند ، زمان پيوستن است. كسبه محترم بدانند كه حمايت از اعتصاب بازار مستقيما در جهت حفظ منافع آنها نيز هست. بپيونديد به اين موثرترين حربه سقوط دولت كودتا ساخته.
با ۱۵۸ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

كل بازار تهران در اعتصاب فرو رفت/چهارشنبه 23 تير

Posted: 13 Jul 2010 11:03 PM PDT

در حالي كه روز گذشته كه هنوز بخش‌هايي از بازار به اعتصاب عليه سياست‌های اقتصادي دولت و افزايش ماليات نپيوسته بودند، امروز چهارشنبه 23 تير 1389، كل بازار تهران در اعتصاب سراسري فرو رفت. در حال تهيه اين خبر در ساعت 9:45 صداي شعارهاي بازاريان نيز شنيده مي‌شد.
با ۱۵۴ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

ترفند كودتا موثر نبود، بازار همچنان در اعتصاب است

Posted: 14 Jul 2010 01:41 AM PDT

خبر توافق نمايندگان اصناف با دولت كودتا و رسيدن به يك نتيجه قطعي در خصوص پرداخت ماليات بر اساس افزايش 15 درصد به قطعي سال 88 در حالي در غزوب روز دوشنبه پخش شد كه شهر با چهار روز تعطيلي پشت سر، ميرفت كه صبح سه شنبه بازگشايي شود و ادامه اعتصاب براي حكومت بسيار ترسناك به نظر ميرسيد. ديروز سه شنبه 22 تير ماه جسته و گريخته اعتصاب تداوم يافت تا جايي كه بعد از ظهر ديگر تعداد مغازه ها و حجره هاي تعطيل بسيار بيش از تعداد باز آنها بود. امروز 23 تير ماه اما حكايتي ديگر دارد. اعتصاب بصورت متشكل تداوم يافته و جو پليسي- امنيتي فضاي تو در توي بازار تهران را به فضايي مخوف و آماده انفجار بدل كرده است. تا كمي مانده به ساعت 10 صبح هنوز بسياري از مغازه ها تعطيل است ، تعدادي كركره ها را نيمه باز كرده اند و اعتصاب كاملا مشهود است. بسياري از بازاريان به محل كار خود آمده اند اما از باز كردن حجره ها امتناع ميكنند و در دسته هاي چند نفره به بحث و گفتگو مشغولند. در خيابان 15 خرداد حضور پر رنگ نيروهاي امنيتي مشهود است و پر كار ترين جمعيت صبح امروز بازار، همان ارزفروشان دوره گرد جلوي بازارند كه با حرارت فرياد ميزنند : دلار، يورو، پوند، سكه . خريد، فروش !
با ۱۴۳ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

بازار تبریز همچنان در اعتصاب / گزارش تصویری

Posted: 14 Jul 2010 06:14 AM PDT

تحول سبز: بازار تبریز امروز چهارشنبه، ۲۳ تیرماه را نیز در اعتصاب کامل بسر برد. به گزارش تحول سبز، این اعتصابات که با مرکزیت بازار سرپوشیده تبریز از روز پنج شنبه هفته گذشته از برخی بازارچه های این بازار آغاز شده بود، دیروز و امروز به گسترده ترین شکل خود رسید، بطوریکه علاوه بر بازار سرپوشیده تبریز، بازارچه ها، تیمچه ها و راسته های آن کلیه مغازه های پیرامون این بازار، اصناف خیابان فردوسی، خیابان تربیت، جمهوری اسلامی،راستا بازار، میدان نماز، خیابان دارایی، میدان شهدا، خیابان ارتش شمالی ، سه راهی امین نیز کرکره های خود را پایین کشیدند. پاساژهای فردوسی، آذربایجان، تجارت، مولانا، قطران تبریزی، صائب تبریزی، شمس تبریزی، امیرکبیر، بازار امیر، شهدا، قیام، پیام، امام خمینی، محمدی، شهریار، ۱۱۰، ایران، آسیا۱ ، آسیا۲، کیان، نقش جهان، رضوی، قاضی، نوبخت و … امروز را نیز در اعتصاب بسر بردند.
با ۱۳۷ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

آی اعتصاب! خانواده درگیر- درگیر (79)

Posted: 14 Jul 2010 03:34 AM PDT

کارتونی از مانا نیستانی
با ۱۳۰ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

اولین گزارش تصویری از اعتصاب بازاریان تبریز -چهارشنبه23 تیر /سوژه

Posted: 14 Jul 2010 06:13 AM PDT


با ۱۲۲ امتیاز و ۲۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

همسر شهيد مسعود خسروي:به صورت همسرم شليك كردند ، مگر ميشود رهبر يك كشور بي خبر باشد(مسيح علي نژاد)

Posted: 14 Jul 2010 01:05 AM PDT

مریم و پسر هفده ساله اش از ۲۵ خرداد سال گذشته تا امروز سکوت کرده اند و هیچ گاه بغض هایشان رسانه ای نشد اما مردم آنها را پیدا کرده اند و سراغ شان رفته اند و پای گریه هایشان نشسته اند… هرگاه از نحوه کشته شدن و عکس های او در پزشکی قانونی و بی قراری هایش می گوید صدای اش می لرزد اما وقتی از همدلی های مردم می گوید دلش آرام است. از خرداد که همسرم گلوله خورد تا خود امروز نه من و نه خانواده همسرم با هیچ رسانه ای مصاحبه نکردیم، یعنی هیچ تلاشی برای شناساندن خودمان به مردم نکردیم. اما مردم خودشان ما را شناختند، پسرهفده ساله ام همیشه می گوید تنها چیزی که دل دردمند او را آرام می کند فرهنگ فرهیخته مردم ایران است که خودشان خانواده های کشته شدگان بعد از انتخابات را به عنوان «شهید» می دانند و برای دلجویی از خانواده های داغ دیده کم نگذاشتند، برای همین همیشه آرزو می کنم کاش کسی پیدا شود و بگوید آیا همسرم را در لحظه آخر که گلوله خورد و به زمین افتاد، دیده است تا حداقل من و پسرم که هیچ نشانی از قاتل او پیدا نکردیم، سوال های بی جواب مان را از مردم بپرسیم." . این واگویه های مریم، همسر شهید مسعود خسروی است که پس از گذشت بیش از یک سال هنوز وقتی از لحظه دیدار آخر خود با همسرش، پشت کامپیوتر پزشکی قانونی تهران سخن می گوید، صدایش می لرزد و آرام می گرید و در تمام طول مصاحبه اما سعی می کند هرگز با زبان تند و تلخ ، راوی تلخی های یک سال گذشته خود و خانواده اش نباشد، با همین استدلال چندین بار تاکید می کند که دلش نمی خواهد در معرفی شهیدی که خوش فکر و روشن اندیش بوده است، جز از ادبیات و کلمات پسندیده بهره ببرد. راهپیمایی سی خرداد که با خون و آتش همراه شد کشته های زیاد بر جای گذاشت که مسعود خسروی یکی از آنها است که همسر او می گوید نمی داند مسعود آن روز دقیقا کجا بود و برای چه او را در این روز مورد اصابت گلوله قرار دادند. گفتگوی تلفنی جرس با همسر شهید «مسعود خسروی دوست محمد» را بخوانید:
با ۱۱۱ امتیاز و ۵ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

امروز فضاي بازار و خيابانهاي اطراف نظامي است

Posted: 14 Jul 2010 12:32 PM PDT

امروز چهارشنبه 23 تير چهره خيابان ها و ميادين اطراف بازار نظامي است در كنار مترو توپخانه و حسن آباد و ... موتور سوارهاي يگان ويژه هستند
با ۹۸ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

تبریز، شهر ترک های متحد…ایران، کشور ایرانیان متحد

Posted: 14 Jul 2010 12:07 PM PDT

صحبت سر اتحاد است.این نکته که به میان می آید، خیلی ها یاد اتحاد شیرین مردم در سال قبل و راهپیمایی ها و تظاهرات پرشکوه سکوت و خس و خاشاک تهران می افتند.حال یک سالی از آن ماجرا گذشته است و اتحاد واژه ای معنا دار در دل هر ایرانی قرار گرفته است.بازار تهران بسته شد.معمولن همه ماجرا ها از تهران شروع می شود ولی مردم شهرستانها ثابت می کنند که با تهران یکرنگند.این اعتصاب ها به شهرهای دیگر نیز کشیده شد و حالا مشاهده می شود که در تبریز علاوه بر بازار مغازه داران در خیابان ها و پستو های کوچه ها نیز دست به اعتصاب زده اند و با اتحادی مثال زدنی رزق و روزیشان را به خدا سپرده اند.دلیل این اعتصاب هرچه باشد، نتیجه اش ضربه زدن به دولت است.این ضربه هر چه متحد تر باشد ، کاری تر است.ترک ها ثابت کرده اند مانند تمام مردم ایران دلی شیر دارند و همیشه متحد هستند.یاشاسین آذربایجان…یاشاسین تمام ایران
با ۹۷ امتیاز و ۱۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

گزارش تصویری:علاوه بر بازاریان, اعتصابها به مغازه داران تبریز نیز کشیده شد/سوژه

Posted: 14 Jul 2010 09:16 AM PDT

عکسها در لینک
با ۹۶ امتیاز و ۹ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

خامنه ای: اگر بخواهيد زندگی مرا نشان بدهيد می ترسم خيلی ها باور نكنند ...!

Posted: 14 Jul 2010 11:09 AM PDT

ما زماني خدمت ايشان رفتيم و از آقا درخواست نموديم تا اجازه بفرمايند از داخل منزل‌شان و وضيعت زندگي‌شان فيلم‌برداري كنيم، تا مردم وضيعت زندگي رهبر خود را ببينند و بفهمند كه ايشان چگونه زندگي مي‌كنند. آقا فرمودند: اگر شما بخواهيد زندگي مرا نشان بدهيد مي‌ترسم خيلي‌ها باور نكنند
با ۹۵ امتیاز و ۵۴ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

يکي ديگر از خبرنگاران &quot;فارس &quot; پناهنده شد

Posted: 14 Jul 2010 04:48 AM PDT

به گزارش خبرنگار سياسي آتي نيوز پس از پناهندگي چند تن از نيروهاي تحريريه خبرگزاري فارس، به تازگي يکي ديگر از خبرنگاران اين رسانه با عزيمت به تونس تقاضاي پناهندگي به فرانسه را کرده است. در همين راستا يک منبع آگاه ضمن اعلام اين خبر به آتي نيوز گفت: م. خ" خبرنگار حوزه فرهنگي خبرگزاري فارس بوده است و هم اکنون در فرانسه به سر مي برد. گفتني است؛ اطلاعي در خصوص فعاليت نامبرده در اين کشور نيست. پيش از اين نيز حسين سلمان زاده جانشين گروه عکس فارس و جواد مقيمي عکاس خبرگزاري فارس ضمن پناهندگي به آمريکا، همکاري هايي را با صداي آمريکا آغاز کردند که اين فعاليت تاکنون نيز ادامه داشته است. همچنين طي هفته گذشته "فرهمند عليپور" يکي ديگر از خبرنگاران سرويس سياسي اين خبرگزاري همزمان با نزديک شدن به زمان برگزاري انتخابات، خبرگزاري فارس را ترک کرده و در سناي ايتاليا به سخنراني پرداخته بود. عليپور در حال حاضر به عنوان خبرنگار شبکه خبري بي.بي.سي مشغول به فعاليت مي باشد.
با ۹۴ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

رژیم در برابر شورش بازار و بنزین: هوا بیش از آنکه گرم باشد، پس است

Posted: 14 Jul 2010 09:13 AM PDT

پس از آنکه دولت جمهوری اسلامی تلاش کرد تا در طول دو روز تعطیلی اجباری به بهانه گرم بودن هوا، با بازار بر سر مالیات به توافق برسد و روز سه شنبه خبر این توافق را نیز مبنی بر افزایش پانزده درصدی مالیات اعلام کرد، ولی آن بخشی از بازار تهران که دست به اعتصاب زده بود نه تنها آن را نشکست، بلکه به طور گسترده مورد پشتیبانی اصناف دیگر و بازارهای دیگر شهرهای بزرگ ایران قرار گرفت. عنوان خبر ما در آغاز اعتصاب بازار، مبنی بر «رژیم در برابر شورش بازار و بنزین» کاملا آگاهانه و در رابطه با نقشی انتخاب شده بود که صنعت حمل و نقل در چرخه اقتصاد و از جمله در داد و ستد بازار بازی می کند. امروز خبرگزاری ایسنا گزارش داد واردات بنزین ایران در سه ماهه نخست امسال به میزان 507 هزار و 250 تن به ارزش بيش از 376 ميليون دلار و از پنج كشور امارات متحده عربي، تركمنستان، سنگاپور، عمان و هلند بوده كه اين ميزان واردات در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن نصف شده است و از نظر ارزش نيز اين ميزان كاهش، بيشتر و حدود يك سوم ميزان واردات سال گذشته بوده است. به گزارش ایسنا، عمده كاهش واردات بنزین در ماه سوم امسال يعني خردادماه بوده است. چرا كه ميزان واردات بنزين دو ماهه امسال حدود 400 هزار تن به ارزش حدود 300 ميليون دلار بود كه اين رقم در مقايسه با رقم مدت مشابه در سال 88 افزايش داشت. کاهش واردات بنزین به بالا رفتن بهای حمل و نقل و در نتیجه به افزایش بهای خدمات و کالا منجر می شود. طرح افزایش مالیات در چنین شرایطی، نمی توانست با اعتراض بازار روبرو نشود. جدی بودن تحریم های جهانی علیه ایران، گلوی اقتصاد کشور را در حالی می فشارد که دست و پای حکومت نیز در پاسخگویی به نیازهای این اقتصاد بیش از پیش بسته می شود
با ۹۲ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

روزنامه گاردین: زرتشت، پیامبر فراموش شدهء خدا

Posted: 14 Jul 2010 04:11 AM PDT

روزنامه گاردین مقاله ای منتشر کرده با عنوان "زرتشت، پیامبر فراموش شدهء خدا" که در آن مفصلا به زندگی این پیامبر ایرانی پرداخته است. جان پالمر در این مطلب می نویسد تماس اصلی غربی ها با زرتشت در واقع از راه پارسی‌های هند صورت گرفته است. زرتشتیانی که در پی حمله مسلمانان به ایران به هند مهاجرت کردند.
با ۹۲ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

موسوی: حکومت ایران به سرنوشت حکومت اموی دچار می شود | پیروزی جنبش سبز نزدیک است

Posted: 14 Jul 2010 07:59 AM PDT

همزمان با انتقاد شدید محمد خاتمی از سخنان محمود احمدی‌نژاد در باره وجود تنها یک حزب در کشور به نام حزب ولایت، میرحسین موسوی نیز با مقایسه سخنان رئیس دولت دهم با اظهارنظر آخرین شاه ایران در باره حزب رستاخیز، نسبت به حمله به قانون اساسی و به بن بست کشاندن کشور هشدار داده است. آقای موسوی که در دیدار با شماری از استادان دانشگاه تربیت مدرس سخن می‌گفت، با اشاره به انتشار نوار سخنان معاون وزارت اطلاعات ایران گفته است: متاسفانه سطح دروغ گویی بسیار گسترده است. اخیراً متن سخنرانی یکی از مقامات امنیتی به طور گسترده در سطح جامعه توزیع شده است که پر از دروغ‌های شاخ دار و افسانه‌سازی‌های مبتذل است. معاون وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در سخنانی که گویا در آبان ماه سال گذشته خورشیدى در مشهد ایراد شده، با متهم کردن رهبران و شخصیت‌ها و احزاب اصلاح‌طلب به تلاش براى براندازى نظام جمهورى اسلامى از طریق انتخابات، بارها تکرار کرده است که هدف اصلى اصلاح‌طلبان به زیر کشیدن مقام رهبرى بوده است. آخرین نخست‌وزیر جمهوری اسلامی در باره هدف از انتشار نوار این سخنان گفته است: تهیه کنندگان این نوار روی جهل و نادانی که ممکن است افراد به دلایلی داشته باشند، طمع کرده‌اند و جالب است که این نوار با حمله به معدود احزاب قانونی کشور آغاز می‌شود و ما وقتی این نوار را در کنار این اظهار نظر می‌گذاریم که در کشور فقط یک حزب داریم و آن هم حزب ولایت است، می‌بینیم که عده‌ای کشور را دانسته و ندانسته به بن بست می‌کشانند. اشاره آقای موسوی سخنان چند روز پیش محمود احمدی‌نژاد است که در جمع نمایندگان رهبر جمهوری اسلامی در دانشگاه‌ها گفته بود: با تشکیل جناح‌بندی‌های سیاسی، فاتحه بعضی از ارزش‌های انقلاب خوانده شد، درحالی که نظام ما تنها یک حزب دارد و آن ولایت است. میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران، با مقایسه این سخنان با سخنان آخرین شاه ایران گفته است: این اظهار نظر شبیه اعلام حزب رستاخیز از سوی شاه است که مخالف صریح قانون اساسی است. من بعید نمی‌دانم که در آینده خود قانون اساسی هم با همین وضع مورد حمله قرار گیرد. پیشتر نیز محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، در واکنش به سخنان محمود احمدی‌نژاد در این باره گفته بود: اخیراً گفته‌اند فقط یک حزب وجود دارد و همه تشکل‌ها و احزاب ناباب و باطلند. واقعاً عجیب است! در زمان شاه نیز او گفت که یک حزب داریم و هرکه نمی‌خواهد عضو آن باشد از کشور خارج شود. امروز نیز بسیاری از مردم، اساتید، دانشجوها، متخصصان، روزنامه‌نگاران و سرمایه‌های کشور در حال خروج از کشور هستند. چرا جلوی این فجایع گرفته نمی‌شود؟
با ۹۲ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

اعتصاب بازار تبریز به سطح شهر کشیده شد

Posted: 14 Jul 2010 04:04 AM PDT

همزمان با تداوم اعتصاب در بازار بزرگ تهران، بازار شهر تبریز نیز، روز سه شنبه در اعتصاب کامل به سر برد. اعتصابات تبریز از شش روز پیش آغاز شده و روز سه شنبه شاهد گسترده ترین تعطیلی خود از هفته گذشته بود. این اعتصابات که در روزهای ابتدایی از بازارچه های فرش فروشان، کفاشان و زرگران بازار سرپوشیده تبریز آغاز شده بود، روز گذشته تمامی بازارچه های راستابازار، امیر، بلورفروشان چینی فروشان، پارچه فروشان، لوازم التحریر و ... را نیز به تعطیلی کشاند، بطوریکه «بازار سرپوشیده تبریز» که بزرگترین بازار مسقف خاورمیانه بحساب می آید، امروز کمتر مغازه و حجره ای را با کرکره بالارفته به خود دید. همچنین به گزارش رسیده از تبریز، این تعطیلی تنها به بازار سرپوشیده خلاصه نشد و در عرض چند ساعت تمامی مغازه های خیابان جمهوری اسلامی، تربیت، خیابان فردوسی، میدان نماز را نیز به تعطیلی کشاند. گزارش های موثق حاکی از آن است که بازاریان به توافق دولت با شورای اصناف، وَقعی نگذاشته اند.
با ۹۱ امتیاز و ۴ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

یک توضیح کوچک در مورد ماجرای قتل دختر تبریزی

Posted: 14 Jul 2010 11:56 AM PDT

در این‌که خانم بابازاده در تبریز کشته شده که هیچ شکی نیست. حتا دیروز دیدم، خبرگزاری‌های دولتی ایران کشته شدن این خانم را در تبریز به نقل از دادستان تبریز تایید کردند. مساله اصلی در مورد آمر (یا عامر؟ یادم رفت) این جنایت بود و کیفیت و چگونگی آن. من با سه نفر از کسانی که گفتند از بستگان بسیار نزدیک این خانم هستند، تلفنی صحبت کردم که امروز با اضافه شدن یک نفر دیگر در ایمیل به چهار نفر رسید. هر سه نفر با کمی اختلاف یک چیز را بیان کردند (نفر چهارم که به نظرم موثق‌تر و موجه‌تر می‌آمد از بقیه گفت که خودش هنوز پیگیر ماجرا است و چیزی به دست نیاورده): که این خانم کشته شده به دست یک آدم مسلح، که کارت بسیج هم داشته (هیچ کدام نمی‌دانستند جعلی بوده یا نه) و اسلحه هم در اختیار داشته (با توجه به این‌که اسلحه داشته، می‌شود حدس زد که بسیجی بوده است، هر کسی که اسلحه ندارد در این ممکلت) برای دزدی ماشین (گویا پرشیا) دختر جوان تبریزی می‌رود، او را می‌کشد و از طریق تلفنی که به یک قاچاقچی زده پیدایش می‌کنند. در بازجویی هم گویا به یک قتل قبلی اعتراف می‌کند. (حالا به خاطر شکنجه اعتراف کرده یا نه را خدا می‌داند) غیر از این‌ها، اکثر کسانی که گفتند آشنایی دارند یا دورادور می‌شناسند یا هم محله‌ای‌شان بودند هم، همین داستان را تعریف کردند. همه آن‌ها هم متفق‌ القول گفتند که مساله تجاوز و برخورد با بدحجابی و اجرای حکم خدا را یا نمی‌دانند و نشنیده‌اند یا اصلا گفتند چنین چیزی نبوده است. یک نفر هم گفت فقط خدا می‌داند و بس. تنها یک نفر گفت که این مساله حقیقت دارد و به همین شکل بوده است. همه این اطلاعات و حالا جزئیات عجیب و غریب دیگری که رسید و گفته نشود هم بهتر است برای این‌که آن‌ها را «موثق» بدانیم و بدانید، کافی نیست. چرا که هیچ سند و مدرکی نبود و هیچ‌کس نشانه اطمینان بخشی نداد.
با ۹۱ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

پیش بسوی بازار تا اعتصاب سراسری

Posted: 14 Jul 2010 11:46 AM PDT

نمی خوام در مورد اینکه اعتصاب چه مزیت هایی نسبت به تظاهرات در این مقطع زمانی داره صحبت کنم که همگی بر این واقفید . در بخش نظرات دعوت یک کاربر از مردم در پیوستن به بازار توجه ام را جلب کرد ،وی از مردم خواسته بود در 2 روز آینده با رفتن به بازار به اعتصاب آنها بپیوندند . فکر کردم پیشنهاد خوبیه و باید مورد توجه قرار بگیرد . (از مردم بخواهیم همراه با اعتصاب بازاریان در ساعات بعد اظهر ترجیحا در ساعتی مشخص در بازار حضور یابند) لطفابا پیشنهادات خود هر چه سریعتر طرح را کامل کنید چون برای اطلاع رسانی وقتی نمانده است. پیش بسوی اعتصابات سراسری
با ۹۰ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

شهرام امیری به جیمز باند گفت زکی! (ملاحسني)

Posted: 14 Jul 2010 05:51 AM PDT

یک ضرب المثل چینی میگه: بعد از یک عمر گدایی باز هم انتظار داری شب جمعه را فراموش کنیم؟؟ حالا شده قضیه شامورتی بازی جمهوری اسلامی در مورد آزادی شهرام امیری. همان دانشمند هسته ای معروف. بعد از یک عمر کار سیاسی کردن و رصد کردن اخبار و اطلاعات و دیدن تعداد زیادی زد و بند های سیاسی بین کشورها حالا این جمهوری اسلامی فسقلی میخواهد ما را رنگ کند. آقای جمهوری اسلامی! ما خودمان این کاره ایم! خواهشا ما یکی را رنگ نکن! آنچه که بعقل من میرسد این است که اصلا مسئله فرار از چنگ امریکایی ها مطرح نبوده بلکه یک معامله پشت پرده است. آخه محال است سیستم اطلاعاتی امریکا آنقدر بوق باشد که یک دانشمند هسته ای را که خودش از عربستان ربوده و به امریکا آورده بگذارد همینطوری کشکی از دستش فرار کند و حتی توی زیر زمین خانه شان در خاک امریکا فیلم درست کند و بدهد صدا و سیمای جمهوری اسلامی آنرا پخش کند و با این حال ماموران امریکایی قادر به ردیابی او نباشند. اصلا این دو تا ادعا با هم از نظر منطقی جور درنمی آید. یعنی اینکه ربایش دانشمند هسته ای از مراسم حج که نشاندهنده قدرت بالای تشکیلات اطلاعاتی امریکاست و فرار فرد یاد شده از چنگ ماموران امریکایی در خاک امریکا که نشاندهند ببو بودن همان تشکیلات و ماموران است. احتمالا این شهرام امیری یا اسم واقعی اش «جیمز باند» بوده و یا شاید هم « رامبو»! آخه فقط توی این دو نفر میتوانند از عهده یک لشگر مامور امریکایی بربیایند و از دست آنها فرار کنند. بنظر من این گونه خبرها و ادعاها فقط مصرف داخلی دارد و به درد بعضی از گوسفندهای عزیز میخورد.
با ۹۰ امتیاز و ۸ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

سپاه پاسدارن در فکر بلعیدن بازار و قطع کردن رابطه سنتی میان بازار و روحانیت

Posted: 14 Jul 2010 03:19 AM PDT

خبرنگاران سبز/ اقتصاد/ مقاله مهمان / سیامک فرید: پس از بدست گرفتن استانداری‌ها, فدراسیون‌ها و تیم‌ها، صندلی‌های مجلس، وزارت‌خانه‌ها و شرکت‌ها اکنون نوبت به بازار رسیده است تا سپاه پاسداران آن را نیز از خود کند. سیامک فرید در نوشته‌ زیر به پیشینه و دلایل خیز سپاه پاسداران برای تصاحب بازار می‌پردازد. // کسب حلال از آن مقولاتی است که شاید در ایران تنها شامل ورشستگان می گردد. برای اینکه کاسب خوبی باشی باید بتوانی به غیر از ایجاد فضای امن با تکیه بر زدو بند و پارتی بازی با پرداخت رشوه و یا خدمترسانی از نوعی دیگر، در بازار افسار گسسته ایران رقابت کنی. باید بتوانی با آنهایی که از رانت بیشتر و پارتی بهتری برخوردارند کالایت را قابل رقابت ارائه کنی! اما مشکل بتوان تصور کرد که کسی بتواند با مردان مسلحی که همه امکانات را در اختیار خود گرفته اند، رقابت کند. بازار ایران مدتی است که متوجه این خطر شده است، خطر تصاحب بازار بوسیله سپاه پاسداران که امروز به غیر از یک نهاد قوی مسلح تبدیل به یک غول اقتصادی نیزگردیده است ، این غول بی شاخ و دم برای بازار پیر ایران وحشتی واقعی را رغم زده است. در سال 1371 زمان ریاست جمهوری آقای رفسنجانی به دستور رهبری اسکله هایی به منظور ورود اسلحه و قطعات تسلیحاتی مورد نیاز برای سپاه پاسداران ساخته شد. اما مدتی بعد ظاهرن به منظور خود کفایی مالی سپاه با اجازه و موافقت رهبر! سپاه از این اسکله ها برای ورود کالاهای تجاری نیز استفاده کرد.از آن به بعد این فعالیتها در همه زمینه ها افزایش یافت و سپاه پاسداران بدون پرداخت هیچ نوع مالیاتی وارد عرصه تجارت ایران شد و در اندک زمانی شرکتهای وابسته به سپاه ثروت سرشاری را به جیب زدند./// در پیوند قدیمی بازار با روحانیت تردیدی نیست و ا ینکه ...
با ۸۸ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

تبریز؛ اعتصابات گسترده و فراگیر به جای تظاهرات خیابانی

Posted: 14 Jul 2010 10:02 AM PDT

بسیاری از مغازه های واقع در مرکز شهر تبریز یعنی میدان دانشگاه، آبرسانی الی میدان ساعت امروز چهارشنبه 23 تیر ماه تا این ساعت یعنی 13:30 تعطیل می باشد و البته در تبریز در کنار خواستهای صنفی اصناف اعتراض به تجاوز و قتل الناز بابارده دختری که بدست بسیجی ها مورد تجاوز و هتک حرمت و سپس قتل وی منجر شد نیز جای گرفته و از این رو انتظار می رود در روزهای آینده اعتصاب ابعاد جدیدتری به خود بگیرد.مردم تبریز انتظار دارند که اعتصاب گسترده و فراگیر جایگزین تظاهراتهای خیابانی گردد و شایعات در سطح شهر از پیوستن کارگران و سرانجام ادارات و کارخانه ها به این روند طی ماه آینده دارد. فهم و شعور بالای مردم خواسته هایی فراتر از مالیات را در پی دارد و استعفای دولت و برگزاری انتخابات در فضایی آزاد خواست عمومی مردم تبریز و بویژه اصنافی می باشد که طی پنج سال گذشته خساراتی غیر قابل جبران را متحمل گردیده اند

با ۸۴ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

ادامه اعتصاب بازار در روز چهارشنبه

Posted: 14 Jul 2010 10:49 AM PDT

گزارشهای رسیده از تهران حاکی از آن است که به رغم عقب نشینی دولت از وصول ۷۰ در صد مالیات و کاهش آن به ۱۵ درصد و در حالی که شب گذشته سیمای جمهوری با پخش فیلمی مدعی شده بود که بازار به حالت عادی باز گشته است ، بخشهای مهمی از بازار تهران امروز نیز به ادامه اعتراض خود ادامه داده و بازاریان از باز کردن مغازه و تجارتخانه خود خوداری کرده اند . علاوه بر گزارشهائی که بوسیله شاهدان عینی مخابره شده است ، وب سایت فرارو امروز – چهار شنبه ۲۳ تیرماه – در این باره گزارش داد : «…..با وجود پایان یافتن تعطیلات ۴ روزه پایتخت، بازار تهران هنوز هم در تعطیلی به سر می‌برد. گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که از ۴ سوی بزرگ تا ۴ سوی کوچک یا به عبارتی دیگر حد فاصل سبزه میدان تا خود بازار تهران غرق در تعطیلی است و فقط برخی از واحد‌های صنفی حاشیه این مسیر مشغول به فعالیت هستند…». «شنیده‌ها در بازار تهران همچنین حکایت از این دارد که اعتراض به رویکرد مالیاتی که از هفته گذشته آغاز شده است و در روز میانی هفته جاری وارد فاز تازه‌ای شده است، همچنان ادامه خواهد داشت چرا که در اقدامی تازه برخی بازاریان تصمیم به قطع برق یکی از راسته‌های معروف بازار تهران گرفته‌اند تا اعتراض خود را نمایان تر کنند. اینجا» به دلیل نبودن منابع بیطرف و غیر وابسته به دولت در صنوف بازار ، هنوز معلوم نیست خواسته های اصلی بازاریان چیست ولی در صورتی که ادامه اعتصاب با مسایل سیاسی مرتبط باشد باید آن را به فال نیک گرفت ، چون اعتصاب بازار در انقلاب اسلامی نیز یکی از عوامل تعیین کننده در سقوط رژیم سابق ایران بود
با ۸۴ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

بازاریان تبریز هم اعتصاب کردند

Posted: 14 Jul 2010 10:42 AM PDT

بعد از اعتصاب بازار تهران وادامه آن بعد از اعلام تعطیلی چند روزه دولت ، بازاریان تبریز روزسه شنبه و چهار شنبه دراعتراض به افزایش مالیات اعتصاب کردند در اعتصاب امروز (سه شنبه )بیشتر راسته های معروف بازار تبریز و مغازه و فروشگاه های اطراف بازار بسته بود. گفته میشود این اعتصابات در روز های آتی نیز ادامه خواهد داشت .
با ۸۳ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

شهرام اميري روي كانال اعتصاب پارازيت ول ميدهد!

Posted: 14 Jul 2010 05:43 AM PDT

رفت، حالا اومد، در رفت، حالا در داد، حالا داره از دست ماموران خدوم اف بي آي در ميره، حالا اومد بغل سربازان گمنام آقا امام زمان، حالا يه تكون، حالا دو تكون! و اعتصاب در بازار تهران و شهرهايي از ايران كمر دولت كودتا را ميشكند و صداي ترق و تروق آن در زير صداي زارت و زورت شهرام جون گم شده است.
با ۸۲ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سرگرمی
نظرات

آمریکا: با ایران بر سر شهرام امیری معامله ای نکرده ایم

Posted: 14 Jul 2010 10:10 AM PDT

کاخ سفید این احتمال که خروج قریب الوقوع شهرام امیری، کارشناس هسته‌ای ایرانی از آمریکا، بخشی از معامله پنهانی یا مبادله زندانی با تهران است را رد کرد. رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید، سه شنبه ۲۲ تیر (۱۳ ژوئیه) به خبرنگاران گفت که موضوع آقای امیری و پرونده سه جوان آمریکایی که از سال گذشته در ایران زندانی بوده اند، با هم ارتباطی ندارد. سخنگوی دولت باراک اوباما درباره شهرام امیری گفت: "ما او را نگاه نداشته ایم و بنابراین وی جزء هیچ مبادله ای نیست." به گفته دولت آمریکا، ریچارد فلتمن، معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور خاورنزدیک، دوشنبه شب به وقت واشنگتن از طریق دولت سوئیس رسما به ایران خبر داد که شهرام امیری در آمریکا بوده است و قصد دارد که به ایران بازگردد.
با ۸۱ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

این همه منتظر اعتصاب بودیم، چه راحت داریم از دستش میدیم، امیدوارم پشیمون نشیم

Posted: 14 Jul 2010 07:08 AM PDT

نه به اونکه سال پیش همین موقع ها داشتیم دنیا رو رو سر کودتاچیا خراب میکردیم و همه دنیا رو شگفت زده کردیم با اعتراضاتمون نه به اینکه هرچی فرصت جنبش به دست میاره مثل باد بهاری از دست میدیم. بازار هم اعتصاب کرد و ما این موقعیت رو داریم میسوزونیم. بعضیا میگن بازار به خاطر جیبش اعتراض کرد، قبول ما هم به خاطر آزادی مملکتمون بهشون ملحق میشیم. 4 سال دیگه به بچه هامون چی بگیم اگه ازمون پرسیدن برای آزادی مملکتمون چی کار کردیم؟
با ۷۵ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

امروز بیشترین اعتصاب رو داشتیم چرا موضوع داغ بالاترین نمی شود؟!

Posted: 14 Jul 2010 05:22 AM PDT

امروز بیشترین اعتصاب رو در بازار تهران و بازار چند شهر دیگر داشتیم چرا بالاترین این مسپله رو موضوع داغ نمی کنه؟ صفحه اول بالاترین هم که پر شده از عکس های سکسی و عکس های جام جهانی ... که نه موضوع روز هستند و نه ارزشی دارن... اینقدر معطل بکنید تا این فرصت هم از دست بره ... بعد همه چیز رو بندازین گردن موسوی که چرا جرات نداره.... واقعا این روزها خیلی اعصابم از بالاترین خرد شده !! ببخشید صریح حرف زدم و خواهشا با تعصب منفی ندید.
با ۷۳ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش علم و تکنولوژی
نظرات
You are subscribed to email updates from بالاترین
To stop receiving these emails, you may unsubscribe now.
Email delivery powered by Google
Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved