428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

جمعه، تیر ۱۸، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] Fwd: jadid




 
jahate enteshar v etelaee
ba sepas
 
 
 

اتاق فکرموسوی و شریعتی و امام راحل دریازهمین سالگرد

18 تیر !

 

hoshyaresmaeil@yahoo.com

 

 

منقول است که " بونو " خواننده گروه موسیقی یوتو که در فعالیتهای انسان دوستانه هم دستی داشته است اعتماد به نفس جالبی داشت . بونو در یکی از کنسرتهایش دراسکاتلند از همه تماشاچیان خواست تا کاملا سکوت کنند . سپس در حالیکه درسکوت سالن دستهایش را با ریتمی آرام و پیوسته به هم میکوبید درمیکروفون فریاد زد : هربارکه من دستهایم را به هم میکوبم کودکی در افریقا میمیرد ( هر4 ثانیه ) . از ردیف جلوی تماشاچیان صدائی با لهجه غلیظ روستایی سکوت را شکست و گفت : خب ، دست نزن پدرسگ....مگه مرض داری !؟

 

ما درصحنه سیاسی هم با چنین صحنه ایی و یا حداقل مشابه آن مواجهیم . یعنی حرف و پیامی که زده میشود و ساده دلان و سوته دلان و حقه بازانی که نمی گیرند و یا نمیخواهند و خودشان را به خواب میزنند مثل خرس قطبی !

امیدوارم درآخر نگید چه ربطی داشت ؟ اگر هم ربطی ندیدید ، راحت باشید !

 

دو یا سه روزپیش و در آستانه یازدهمین سالگرد 18 تیر و اعتصاب بازاریان و استمرار جنبش اعتراضی مردم ، ناگهان میرحسین موسوی در سایت رسمی خودش حرفهایی را که بارها گفته بود دوباره به شکل واضحتری و احتمالا به مناسبت 18 تیر تکرار کرد و گفت :

 

 من به عنوان فرزند راستین انقلاب اسلامی و راهروی اصلی خط امام راحل نمیخواهم و نمیتوانم داعیه جدائی دین از سیاست را داشته باشم . وبعد نقل قولی هم ازبند میراث شریعتی کرده بود که باید تلاش کنیم که دین از صحنه سیاست خارج نشود .

 

 هرچند شریعتی مربوط به 4 دهه قبل بود که هنوز از برکات اسلام ناب اتقلابی مردم چیزی نمیدانستند . ولی مهم نیست انقلابی گری از نظر موسوی همان شریعتی است . مبادا کسی فکرکند که فرقی بین انواع اسلامهای جیگری وجود ندارد . اشاره موسوی به شریعتی پیچیده ترین بخش این حماقت است چون موسوی نه به تجربه کاری دارد و نه به زمان . تلاش موسوی برای اینکه دین از صحنه سیاست خارج نشود اوج انقلابی گری اسلامی است .

 

 دین همان جنایت است وبا این تفکرموسوی و شریعتی و هرذوب شده ایی در ایدئولوژی آسمانی یا زمینی همان خمینی و استالین  با همان جنایتها و چه بسا بیشتر هم ، تنها محصول را خواهد داشت .  تنها فرق بین این انواع گونه های دینی و ایدئولوژیک در نزول قرآن درمکانهای مختلف است . قرآن امام راحل در پاریس و زیر درخت سیب نازل شد . قرآن شریعتی در حسینیه ارشاد نازل شد . قرآن موسوی هم همان قرآن عظما است که رنگش سبز شد و اسمش منشورسبز! قرآن رجوی هنوز تکمیل نیست و درغیبت نازل میشود ! بن لادن و سعودی و مشرف و بقیه مسلمین هم قرآن خودشان را دارند که محل نزول هر کدام درموزه های مختلف ثبت شده است . فعلا بگذریم !

 

این اظهارات موسوی عجیب نبود ولی جالب بود . جالب بود چون خیلی از سایتها و مدیای آنچنانی اصلا انعکاسی از این نظرات ندادند . آن دو سایتی هم که انعکاس دادند فردایش جمعش کردند و در عوض تا دلتان بخواهد نظر موسوی راجع به رفراندوم اتمی و همین بازیها را انعکاس دادند .

 

موسوی خودش هم میدانست که از ابتدای شروع اعتراضات مردمی وصله ناچسب رهبری جنبش به او نمی چسبد . خیلی ها به خصوص در خارج زور زدند ، بادش کردند ، فوتش کردند ولی نشد . به پاره تن امام مگربه سادگی از این وصله ها میچسبد ؟ و این را خود موسوی در هر فرصتی و بیانیه ایی واضحتر فریاد میزد تا دو روز پیش که تیرخلاصی زد به همه ! اعم از روستائیان ساده دلی که کاریکاتور موسوی را به شکل کاوه آهنگر کشیده بودند و منتظر معجزه نشسته بودند تا بقیه ایی که روشنفکر و اپوزسیون و سبز خارج از کشوری را یدک میکشیدند و جیک نزدند !

 

حساب مردم در داخل ایران از ابتدای شروع جنبش هم مشخص بود مردم ایران کارخودشان را کردند و میکنند چه با بازار تهران و چه با هر بهانه دیگری ! در اینجا روی سخن نه با موسوی و نه با سکولاریسم فلسفی و دینی و نه با شریعتی و امام آدمخوار ! بلکه روی سخن با سکولارهایی است که در خارج به شیپور سبز نظم نوین آگاهانه دمیدند . صداقت موسوی در این نقطه قابل درک است . انعکاس ندادن به مواضع موسوی از طرف مدیایی که طی یک سال گذشته آنقدر موسوی موسوی و میرحسین کردند که داد خود آقا هم درآمد ....حرف دیگری است !

 

موسوی از ابتدا هم نگفت من رهبرم . فقط گفت : سهم من کو ؟ پایبندی موسوی به ارزشهای امام راحل و قانون اساسی اسلام و حالا هم بند میراث شریعتی و اسلام سیاسی ،.... به ریش موسوی مربوط نیست به ریشه اش ربط دارد . طرف مغز خر نخورده که به خودش شلیک کند و فقط با اسم سکولاریسم خودش را نفی کند !

 

 ولی حداقل نیمی از کسانی که مدعی سیاست و فعالیت و اپوزسیون هستند  سکولاریسم سیاسی و فلسفی را مهندسی میکنند متخصص ساختن اتاق فکر یا همان اتاق ترزدن هم هستند....ققنوس وار از هر بیانیه و منشور موسوی بارها زاده شدند و کلا رابطه های خیلی مثبتی با همه دارند به جز جنبش مردم ایران .....در مورد آخرین مواضع موسوی مبنی بر جدائی ناپذیری دین و سیاست ، صدایشان در نیامد خودشان را به کوچه علی چپ زدند و ما فقط باید امیدوار باشیم که شاید ازشرم صدایشان در نیامد ! اصلا شتر دیدی ندیدی ! از ابتدا هم حرف موسوی واضح بود مشکل اصلی در سلیقه ها و منافع مشخص این اپوزسیون نماهای مشدی مندلی بود !

 

موسوی نه عنصرپیچیده ایی بود و نه حرفهایش غیرقابل فهم . کسی هم انتظار نداشت که موسوی به جای انقلابیون کار کند . ولی دیگربه چه زبانی بگوید که نبودم و نیستم ؟ اگر کسی از ابتدا انتظار داشت که موسوی به جای احمدی نژاد بنشیند و اسم این رنگ آمیزی و جابجایی مهره را میشود تغییر گذاشت اگر کسی هنوز زور میزند تا روزنه ایی برای تغییر در شکم این یادگار امام راحل ایجاد کند ، پس امیدوار باشیم این آخرین مواضع موسوی و تاکید بر حفظ اسلام سیاسی لااقل به متوهمین و نه پفیوزان آگاه ، کمکی کند تا از لایه خاکستری ذهنشان کمی استفاده کنند ! 

 

آخرین مواضع موسوی که فقط یک روز و آن هم در2 یا 3 سایت انعکاس داشت و روز بعد همانها هم جمع کردند و جمیعا تیتر زدند که موسوی معتقد به رفراندوم هسته ایی است مجموعه ایی از مدیای نظم نوین و پادوهایی سبزی که اگر دیدید به جای رفراندوم هسته ایی نوشتند کاندوم هسته ایی ...اصلا تعجب نکنید ! کی به کیه ؟

 

مشکل حتی در فرد موسوی نیست بلکه در خط جالبی است که با درکی ابتدایی و البته همزمان ذاتی به غایت پفیوز از نظر سیاسی ، در خارج از ایران ، عمدتا جولان میلتون فریدمنی میدهند ودست برقضا در تاریخ سیاسی ایران هم جالب است و هم عجیب . مهم اشخاص و یا مشتی اسامی نیستند که مهاجرانی یا کدیور یا گنجی یا عبادی و یا سروش ...کدامیک سبزترند و یا سکولارتر ؟ و یا جریاناتی که با وقاحت جیغ بنفش کشیدند برای آشتی دادن اسلام و سکولاریسم و تیترزدند که بازار تهران به مناسبت سقط شدن امام هفتم اعتصاب کرد ! فعلا که خرتوخره ...

 

درآخر هم توجه شما را به ایمیلی جالبی از داخل ایران جلب میکنم که خطاب به موسوی نوشته بود . جوانی ساده که تا مدتی به قول خودش راجع به موسوی خیلی کاوه ایی فکر میکرد و لی بعد از تشکیل اتاق فکر موسوی و شریعتی و امام راحل چنین گفت :

 

آقای موسوی باتومهایی که خوردم نوش جانم . گلوله هایی که از کنارم گذشت و به قلب دوستانم نشست و از بابت تمامی وقایع گذشته پشیمان نیستیم . ما برای ازادی به خیابان آمدیم و خواهیم ماند . شما در اتاق فکرت با شریعتی و امام راحل خوش باش و راه خودت را برو و ما هم به راه خودمان ادامه میدهیم . من فقط نگران جوانانی هستم که هنوز در بندند و هدف همه آنها آزادی بود و نه ارزشهای امام راحل و بند میراث شریعتی و حفظ اسلام سیاسی !

 

 

اسماعیل هوشیار

ژنو

18 تیر1389

www.tipf.info

 

 



--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved