428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، تیر ۱۹، ۱۳۸۹

..:: Ma Bishomarim ::.. «حوزه» و «بازار» دو ستون «جمهوری اسلامی» در مقابل آن قرار گرفتند.

 
 

Sent to you by . via Google Reader:

 
 

via بلوا by balva on 7/7/10

«بازار» و «روحانیت» دو ستونی هستند که «جمهوری اسلامی» بر آن استوار است. این که بین بخشی از «بازار» و بخشی از «روحانیت» با حکومت اختلاف بودن است امر تازه‌یی نیست حتا این که بعضی از روحانیون در سطوح مختلف از طلبه تا مرجع تقلید مورد خشم حکومت قرار گرفته‌اند و به زندان افتاده‌اند یا مجبور به توبه‌نامه‌نوشتن و یا حصرخانگی شده‌اند هم امر بی‌سابقه‌یی نیست. در مورد بازاریان حتا بعد از پیروزی انقلاب چند بازاری سرشناس که کمک‌های مالی فراوانی هم به آیت‌الله خمینی کرده بودند به دلیل مخالفتشان با حکومت تازه اعدام شدند مانند دستمالچی. اما در یک سال گذشته و در اوج‌گیری جنبش مردم علیه «جمهوری اسلامی» سرکوب بخشی از روحانیت و اکنون بازار با لباس‌شخصی‌ها که سگان زنجیری هستند و به اشاره‌ی حکومت جهت حمله به مخالفان مورد استفاده قرار می‌گیرند امری نسبتا تازه است.
تمام دیکتاتوران و حکومت‌های توتالیتر قبل از آن که سقوط کنند پایه‌هایی که بر آن استوار شده‌اند را نابود می‌کنند و «خامنه‌ای» و «رئیس جمهورش» و «سپاه پاسداران» در یک سال گذشته با جدیدت تمام در حال ضربه زدن به پایه‌های «جمهوری اسلامی» بوده‌اند. سپاه با دست‌درازی وسیع و گسترده در اقتصاد نارضایتی وسیعی در بین بوررژوازی ایران به وجود آورده است. سیل کالاهای خارجی و انحصار ورود آن‌ها به داخل توسط دولت نیز ضربه‌ی دیگری است که به اقتصاد بازار و بخش خصوصی وارد آورده است. در مورد روحانیت هم یکه‌تازه‌یی علی خامنه‌ای و طلبه‌های چماقدارش در قم فضای ناامنی را به‌وجود آورده است که در قبل از انقلاب هم سابقه نداشت. اکنون هیچ روحانی در کلاس درسش امنیت حرف زدن ندارد و هر آن باید منتظر باشند که کلامی از او ناخوشایند به نظر رسد و تیغ بکشند و چماق بردارند و بساط بحث و فحصش را تعطیل کنند.
اما همه‌ی این‌ها فرعیات است اصل مسئله این است که خامنه‌ای و احمدی‌نژاد نتوانستند امنیت و ثبات جمهوری اسلامی را تضمین کنند. فشارهای خارجی و شکل‌گیری تحریم‌ها و اقتصاد ورشکسته صدای بورژوازی ایران را درآورده است. بخش سنتی بورژوازی ایران که توسط جریان‌های مانند موتلفه نمایندگی می‌شود تا جایی پشت احمدی‌نژاد بودند که بتواند اصلاح‌طلبان و مردم ناراضی را سرکوب کند نه آن که کار به انزوای ایران و تحریم‌ها کشیده شود و اقتصاد ایران به دلیل یک سال مبارزه‌ی بی‌وقفه‌ی مردم و وضعیت اضطرای عملا ورشکسته و نابود است.
اعتراض بازاریان و اعتصاب و قتل یکی از آنان٬ عزیزالله کاشانی بازاری سرشناس صنف پارچه‌فروشان٬ توسط اوباش حکومتی مبارزه‌ی مردم را وارد فاز جدیدی می‌کند. «جنبشی» که دیگر می‌توان آن را «انقلاب» خواند پایه‌هایش در طبقه‌ی متوسط بود اما روز به روز در حال گسترش از هر دو سو است؛ هم به طبقات محروم و کارگران کشیده شده است و هم به طبقات نسبتا مرفه. از تهران به شهرستان‌ها رفته است و به‌طور مشخص کردستان را به تمام در برگرفته و در بسیاری از نقاط دیگر هم به‌طور بالقوه وجود دارد. اکنون دیگر کمتر کسی را می‌توان سراغ گرفت که مزدور حکومتی نباشد و پشت خامنه‌ای و رئیس جمهورش ایستاده باشد.
«جمهوری اسلامی» رفتنی است و این مانند روز روشن و عیان است اما این که چگونه برود و چه چیزی جایگزین آن شود حتما شکل‌های متفاوتی دارد. امیدوارم کسانی مانند میرحسین و کروبی بتوانند با هشیاری درک کنند که «جمهوری اسلامی» قابل دفاع نیست و این سیستم حکومتی سالبه‌ی به انتفاء موضوع است آینده‌ی آزاد و انسانی ایران بسته به این است که چقدر آگاهی‌های جمعی‌مان را حول نجات کشور و از هم‌پاشیدگی کامل آن متحد کنیم و بتوانیم با سلیقه‌های مختلف و یا حتا منافع طبقاتی متفاوت برای گذار از سیستمی عقب‌مانده و مرتجع به سیستمی مدرن و آزاد و انسانی حرکت کنیم. این کار از خود گذشتگی می‌خواهد امیدوارم در آستانه‌ی ۱۸ تیر از جوانان به خون تپیده‌ی‌مان درس از خودگذشتگی بگیریم و به جای چسبیدن به منافع فرقه‌یی و شخص‌پرستانه سعی در اتحاد و هماهنگی داشته باشیم و وضعیت بسیار خطرناکی که در آن هستیم را درک کنیم. تمام احزاب٬ گروه‌ها و تشکل‌ها از انترناسیونال‌ترین تا قومی‌ترین‌شان پسوند ایران را در نام خویش دارند یا در اساس‌نامه‌ها و مرام‌نامه‌هایشان به آن اشاره کرده‌اند. اگر دیر بجنبیم و اگر متحد و یک‌پارچه اما آگاه و متشخص فکر راه نجاتی نباشیم ممکن است تا مدت‌ها دیگر نامی از «ایران» باقی نماند و تکه‌یی از نام و عنوان و دلیل موجودیت همه‌ی ما از بین برود.

ارسال به: Balatarin::Donbaleh::100C::oyax::Mohandes::Del.icio.us::Friendfeed::Twitthis::Facebook::Addthis to other::Subscribe to Comments Feed::Subscribe to Feed



 
 

Things you can do from here:

 
 

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "Ma Bishomarim" مي باشد.
جهت ارسال مطلب به این گروه، به آدرس life-companion@googlegroups.comایمیل ارسال کنید
برای لغو عضويت از این گروه، یک ایمیل به آدرس life-companion+unsubscribe@googlegroups.com
ارسال نمائيد.
برای بازديد از سایر امكانات گروه، به این آدرس مراجعه کنید http://groups.google.com/group/life-companion?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved