428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، تیر ۱۹، ۱۳۸۹

..:: Ma Bishomarim ::.. این نقد نیست، دروغ گویی است

 
 

Sent to you by . via Google Reader:

 
 

via مجمع دیوانگان by آرمان on 7/7/10

«وبسایت خودنویس» امروز (چهارشنبه 16 تیرماه) خبری را منتشر کرده با عنوان «دفاع موسوی از حضور دین در سیاست». با خواندن این تیتر اولین مطلبی که به ذهن خطور می کند اظهار نظری جدید از جانب میرحسین موسوی است در دفاع از حضور دین در عرصه سیاست؛ اما ماجرا چیز دیگری است.


«لس آنجلس تایمز» در گزارشی پیرامون بیانیه شماره 18 مهندس موسوی (معروف به منشور جنبش سبز) آورده است که این بیانه «جدایی دین از سیاست» را تبلیغ می کند. وبسایت کلمه (با امضای گروه سیاسی) نیز در واکنش به این گزارش یادداشت مفصلی را منتشر کرده است با عنوان «جدایی دین از سیاست، یا استقلال نهاد دین از نهاد سیاست؟» که در آن تلاش کرده به نقد و تحلیلی متفاوت از بیانیه شماره 18 مهندس موسوی بپردازد. در نهایت روایت این دو یادداشت تحلیلی در سایت خودنویس به صورت خبر «دفاع موسوی از حضور دین در سیاست» بازتاب می یابد.


همه ما به خوبی با ادبیات و منش کیهان و فارس نیوز و رجانیوز آشنا هستیم. دروغ پردازی، جعل اخبار، وارونه نمایاندن حقایق با دستکاری خبر و دست کم انتخاب تیترهای غیرواقعی شیوه دیرین این بنگاه های دروغ پراکنی است. اما این خبر در سایت «نیک آهنگ کوثر» و دوستانش منتشر شده که حملاتشان به مهندس موسوی را نه به دلیل دشمنی و یا تخریب، که با نیت «انتقاد» توجیه می کنند. آیا باید بپذیریم آقای کوثر، که همه جا به درستی خود را یک روزنامه نگار می خواند، اولین اصول روزنامه نگاری و انتخاب تیتر را فراموش کرده است و یا باید در ادعای حسن نیتشان تردید کنیم؟


پی نوشت:

من قصد ندارم نه خودم و نه هیچ کس دیگر را گول بزنم و مدعی شوم که موسوی حتی با تاثرگذاری مذهب در سیاست هم مخالف است. مسئله چیز دیگری است. مسئله این است که یک روزنامه نگار حق ندارد قضاوت های شخصی اش را در قالب خبر و نقل قول مستقیم ارایه کند. پیش از این هم آقای کوثر در واکنش به گفت و گوی مهندس موسوی با سایت کلمه در مورد آقای خمینی کاریکاتوری کشیدند و در آن وانمود کردند که موسوی مدعی شده در دهه 60 هیچ اتفاق بدی نیفتاده است. بارها تاکید کرده ام و باز هم می نویسم که آن کاریکاتور آقای کوثر هم انتقاد نبود، دروغ پردازی محض بود.

-- برای پیگیری خوراک وبلاگ لطفا از آدرس http://feeds2.feedburner.com/divanesara استفاده کنید --

 
 

Things you can do from here:

 
 

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "Ma Bishomarim" مي باشد.
جهت ارسال مطلب به این گروه، به آدرس life-companion@googlegroups.comایمیل ارسال کنید
برای لغو عضويت از این گروه، یک ایمیل به آدرس life-companion+unsubscribe@googlegroups.com
ارسال نمائيد.
برای بازديد از سایر امكانات گروه، به این آدرس مراجعه کنید http://groups.google.com/group/life-companion?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved