428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

یکشنبه، تیر ۲۷، ۱۳۸۹

[23khordad] Fwd: متن پیاده شده روز جمعه 25 تیر 1389



---------- Forwarded message ----------
From: Admin2 Contact <adminsazegara2@gmail.com>
Date: 2010/7/18
Subject: متن پیاده شده روز جمعه 25 تیر 1389
To: mohsen_sazegara@googlegroups.com


 

جمعه 25 تیر ، 16 جولای 2009 میلادی

امروز درباره هفت موضوع صحبت می کنیم .

راهکارهایی برای اعتصاب

موضوع اول ادامه اعتصاب در بازار تهران، تبریز و بخشی از بازار اصفهان است.

 رییس شورای اصناف دوباره گفت که توافق شده و بازار قول داده به کار برگردد اما مثل بارهای قبل که مسوولین حکومتی اعلام کردند که توافق شده این بار باز هم بازار به اعتصاب خودش ادامه داد.

 من سعی می کنم سوال مهمی را که پرسیده شده بود درباره اعتصاب بازار و کلا موضوع اعتصابات و این که چگونه تداوم پیدا می کند، جواب می دهم. به صورت کلی هر اعتصابی فشار دوطرفه دارد یعنی یک طرف روی اعتصاب کننده گان است و یک طرف روی حکومت، بنابراین بسیار ضروری است که که در هر اعتصابی مقدار ضربه ای را به حکومت زده می شود و فشاری را که به اعتصاب کنندگان می آید اندازه گرفت و برای آن برنامه ریزی کرد چرا که بدون برنامه ریزی و همین طور تداوم اعتصاب فایده ندارد. در ونزوئلا همین اتفاق افتاد و اعتصاب ادامه یافت تا اعتصاب کنندگان خسته شدند در خصوص اعتصاب بازار که اتفاق بسیار مهمی است و استعداد این را دارد که یک حادثه بزرگ را در جنبش شکل دهد سه نکته را باید مد نظر قرار داد.

 نکته اول این که اقشار دیگر نزدیک ترین گروه به بازار کسبه شهری هستند واگر بتوانند پشتیبانی دهند و اعتصاب گسترش پیدا کند می تواند حکومت را ضربه پذیر کند وبازار و جنبش را دست بالا قرار می دهد.

 نکته دوم این که فشاری که به خاطرنپرداختن مالیات و به حکومت وارد می شود یک عددی است فرض کنید بین پانصد تا هزار میلیارد تومان. این آن مقدار فشار اقتصادی نیست که حکومت را به زانو در آورد شاید مقدار فشاری که تعطیلی بازار برای بازار دارد بیشتر است برای این که حکومت نفت دارد و می تواند مقاومت کند برای همین لازم است که اعتصاب به آن بخش از اعتصاب رژیم باید فشار اورد که برای آن ضربه بزرگتری است مثل خواست این که دست سپاه باید از اقتصاد کوتاه شود یعنی تعبیه خواست هایی بیش از مالیات که پذیرش آنها مشکلات زیادی را برای حکومت ایجاد کند مثال این که دست سپاه از واردات کوتاه شود بنابراین نکته دوم این است که اعتصاب بازاربا پشیبانی اقشار دیگر باید خواست هایی را جلوی پای حکومت بگذارد که دردسر ها و فشارهای مالی بزرگتری را برای حکومت ایجاد کند.

نکته سوم این که این است که در پاره ای از کشور ها وقتی اعتصاب می خواهد طولانی شود و ضریب مقاومت اعتصاب کنندگان ممکن است کاهش پیدا کند گاهی می آیند و مقطعی این کار را می کنند مثلا می گویند تا رسیدن به خواسته خودمان هفته ای سه روز مغازه را باز می کنیم و نیاز های مردم را هم تامین می کنم و هر کسی که کاری هم با بازار دارد در این سه روز انجام دهد و یا هر عدد دیگر یکه برنامه ریز های اعتصاب بازار بهتر این را می دانند. این هم یک روش است که مقاومت بازار را برای گرفتن خواست خودش دارد و به نوعی زمان مقاومت را بالاتر می برد که قدرت چانه زنی را افزایش می دهد.

این سه نکته تقریبا چکیده تجربه کشورهای دیگر است تا انجا که در این سه روز توانستم مطالعه کنم. و امیدوارم پاسخ دوستانی که پرسیده بودند را داده باشم.

 انفجارهای زاهدان

 نکته دوم این که در دو انفجار در برابر مسجد جامع زاهدان بیست کشته و  دهها زخمی به جای مانده اند مسوولیت این انفجار ها را گروه جندالله به عهده گرفته است که این کشتارها و این خشونت زمینه ای است که با مقاومت مدنی فاصله دارد و هیچ کس کشته شدن مردم بیگناه را تایید نمی کند به خصوص این که این انفجار ها مردم بیگناه را هدف قرار داده هرچند که گروه جندالله مدعی است که این مسجد محل جمع شدن سپاهی ها بوده به مناسبت سوم شعبان و هدف آن ها بوده اند. اما این ها خشونت را در سیستان و بلوچستان بیشتر خواهد کرد و دست حکومت را هم برای خشونت بیشتر بازتر خواهد کرد. 

خسارت کمبود برق

نکته سوم این که شرکت اتومبیل سازی سایپا تصمیم گرفته به دلیل قطع برق دو روز را رسما تعطیل کند و درواقع از ساعت کارشان کم کند و این تصمیمی است که توسط دیگر کارخانه جات هم گرفته شده. این معضل کمبود برق میلیاردها دلار خسارت به اقتصاد کشور می زند.

سپاه همه کاره

نکته چهارم این که آقای جعفری فرمانده سپاه در صحبتی که به مناسبت روز پاسدار داشته باز هم اعلام کرده که سپاه سازمانی امنیتی – نظامی است و در تمام شون کشور از جمله سیاست هم دخالت می کند. در واقع خلاصه حرف آقای جعفری این است که سپاه همه کاره مملکت است و دست اش در همه امور باید باز باشد.

باز هم روسیه 

نکته پنجم اینکه آقای مدودف، رییس جمهور روسیه، به دنبال استراتژی روس ها که همان کسب تکنولوژی از غرب هستند، طی صحبتی که با خانم مرکل داشته موضوع تندی بر علیه ایران گرفته و گفته است که ایران باید راجع به فعالیت های هسته ایش توضیح داده و جامعه ی جهانی را روشن کند. همینطور آقای لاوروف، وزیر امور خارجه ی روسیه هم ابراز داشته است که حضور ترکیه و برزیل و مذاکرات 1+5 با ایران منتفی است. در واقع روس ها دور شدن از ایران و نزدیک شدن به غرب را روز به روز تشدید می کنند.

ادامه حمله به علوم انسانی

نکته ی ششم اینکه آقایان جنتی و رضوانی در شورای نگهبان ابقا شدند و به این ترتیب در واقع ترکیب فقهای شورای نگهبان به شکل سابق پابرجا ماند.

نکته ی آخر اینکه آقای صادق لاریجانی رییس قوه ی قضائیه، به روانشاسی و جامعه شناسی و و در کل به علوم انسانی حمله کرده و از طرفی تلویحا دکتر سروش و پروژه عقلانیت و عقل گرایی وی را مورد حمله قرار داده است که در این باره باید گفت "هر دم از این باغ بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد."

به امید پیروزی ایران و ایرانی 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved