428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، اردیبهشت ۱۱، ۱۳۸۹

-- AndisheyeNik -- Re: -- AndisheyeNik -علی شریعتی و زنان محمد- مردانگی

 

توجه                              توجه

 

اگه يه ذره دقت كني ميبيني كه گفته ( فريب خورده ) و چه زن و چه مرد هيچوقت فريبنده هارو انسانهاي درستي ندونستن.

آدم صادق نبايد خودشو مخاطب اين متن قرار بده مگر اينكه ... واويلا

در ضمن به هشدار هاي اول ايميل توجه كنيد كه مجبور نباشم توجيه كنم. خوب؟

 

متن بالا (بنفشه رو میگم ) میل بنده به آقارضا بود که برای شخص ایشون سند شد.

اما از اونجا که ایشون علاقه ی خاصی به بحث گروهی داره منم مجبور شدم برای گروه بفرستم. بنابر این شرمنده اخلاق ورزشکاری همتون

من نمیدونم یه عده چرا نمیتونن حرفاشونو خالی از توهین و کوچک کردن بزرگان و تحقیر افکار بقیه بزنن ! اما از از این رفتار جز خودکم بینی چیزدیگه ای  نمیشه فهمید.

و اما در باره دکتر شریعتی ، لازم نمیدونم جوابی به شما بدم چون اندکند کسانی که ایشون نشناسن.

در ضمن ، دوستانی که تحمل مواجهه با نظر مخالفشونو ندارند و زندگی اجتماعیشون انقد ابتداییه ، لطف کنن یه کم مراعات کنن.

شاد باشید


--- On Thu, 4/29/10, reza rezaie <reza_reyhani2003@yahoo.com> wrote:


From: reza rezaie <reza_reyhani2003@yahoo.com>
Subject: Re: -- AndisheyeNik -علی شریعتی و زنان محمد- مردانگی
To: "zhalan" <razhaneh@yahoo.com>
Date: Thursday, April 29, 2010, 11:16 AM




 

با درود
من به جورت قسم میخورم که هنگامیکه این شیاد داشته این چرندیات را میبافته ربروی آینه‌ای بسیار بزرگ قرار گرفته بوده و دقیقا میدونسته راجع به حقیقتی حرف میزانه که صد در صد به خودش می‌رسد.
شادی از ان شما
با سپاس
ریحانی
 

علی شریعتی و زنان محمد


  نقل قول:من هرگاه كه بياد خانه و زندگي محمد مي افتم كه جواني و كمال را با بيوه زني پنجاه تا هفتاد و سه ساله گذراند و در پيري با بيوه زناني جا افتاده و بچه دار ، چون ام سلمه و زينب دختر خزيمه ( مادر بينوايان ) و بخصوص حفصه ( بيوه زني زشت : بنا به اعتراف پدرش ) سر كرد و خانه اش آن بود و خوراكش آن ، نمي توانم از افسوس خودداري كنم كه محمد مي توانست زناني زيباتر از آنها داشته باشد و زندگي يي بهتر از اين و نيز هرگاه كه سخنان نويسندگاني را مي خوانم كه از شهوتراني محمد سخن مي گويند و از حرمسراي محمد ، نمي توانم از شرم پريشان نشوم كه يك انسان ، حتي مويسنده ، تا كجا مي تواند ننگين شود و بخاطر مصلحتي زشت سيماي حقيقتي زيبا را كه فخر انسان است و سرمايه تاريخ به چنين پليديها بيالايد !!شريعتي يك روشنفكر نماي شياد بيش نبود كه با فريب دانشجويان مقدمات ايجاد حكومت اسلامي در ايران را فراهم كرد. بخشي از عقب ماندگي ها و نابساماني هاي ايران امروز حاصل ياوه گويي ها و عوام فريب هاي شريعتي و يارانش است.علي شريعتي همچنين گفته است:نقل قول:آنچه مي خواهم بگويم اينست كه مساله « تعدد زوجات » را در گذشته و بخصوص در جامعه اي ابتدائي نبايد بدان معني كه امروز از ان احساس مي شود گرفت و آنرا با چشم اين عصر ديدنقل قول:اما حرمسراي محمد چگونه است ؟ چند اتاق گلي است متصل به مسجد ، سقفش از شاخ و برگ درخت خرما پوشيده . خانه عايشه كه سوگلي حرم بوده است نيمه اش با پوستي فرش شده و نيمه ديگرش را شن بسيار نرم ريخته اند . قنديلهاي اين قصر عبارتست از شاخه هاي نخل كه مي سوزد ! مطبخش و خوراكش ؟نقل قول:تا مرد از نان جو سير نخورد ، گاه مي شد كه دو ماه مي گذشت و آتشي در منزل وي بر افروخته نمي شد و در اين مدت غذاشان خرما و آب بود . گاه از شدت گرسنگي سنگ بر شكم مي بست ...!نكته اي براي گفتن باقي نگذاشته ايد؛ و به همه ي مسائل به ژرفا پرداخته ايد.سپاس از اين روشنگري هايتان!نقل قول:نوشته شده توسط pakdin(پست 15402)شريعتي يك روشنفكر نماي شياد بيش نبود كه با فريب دانشجويان مقدمات ايجاد حكومت اسلامي در ايران را فراهم كرد. بخشي از عقب ماندگي ها و نابساماني هاي ايران امروز حاصل ياوه گويي ها و عوام فريب هاي شريعتي و يارانش است.سه سند تاريخي كاملاً حرف شريعتي را رد ميكنند، محمد دو زن را به دليل پير بودنشان طلاق داده است و ديگري زني است كه جذام گرفت و محمد او را به همين دليل طلاق داد، هرگاه هدف محمد از ازدواجهايش ياري رساندن به پير زنان و زنان درمانده بود، اين دو فرصت طلايي را نبايد از دست ميداد و از اين طريق به اين دو زن ياري ميرساند.اين دو زن عبارتند از:1- عميره دختر يزيد كه محمد وي را طلاق داد زيرا وي به جذام مبتلا شده بود. محمد در مورد او گفته است دلستم علي و ردها تاريخ طبري جلد .39 برگ 188مجلسي حيات القلوب يا زندگي حضرت محمد، جلد دوم، صفحه 597بحار الانوار جلد 22 برگ 2- قضيه دختر جابر از بني كلاب، زني بود كه به محمد گفت مرا به تو داده اند و به من خبر ندادند، پس از محمد طلاق خواست و محمد اورا طلاق داد. روايات ديگري حاكي از آن است كه محمد با وي ازدواج كرد اما وقتي براي همبستر شدن پيش وي رفت دريافت كه او بسيار پير است بنابر اين وي را طلاق داد.تاريخ طبري جلد .9 برگ 1393- ليلي بنت الخطيم پير زني بود از قبيله بني خزرج كه به گفته طبري (ذكر زنان محمد از تاريخ طبري)، پيامبر روزي به مزگت اندر نشسته بود پشت سوي آفتاب كرده و اين زن از پشت آمد و دستهايش را بر روي كتف پيامبر گذاشت و گفت با من ازدواج كن تا من به قبيله خود بگويم پيامبر با من ازدواج كرده است. سپس به ميان قبيله خود رفت و مردم به او گفتند كار اشتباهي كردي چون پير هستي و پيامبر از زنان پير خوشش نمي آيد و اگر تو را ببيند طلاقت خواهد داد. ليلي پيش پيامبر آمد و گفت من پشيمانم كه زني پير هستم و شايستگي ازدواج با تو را ندارم و پيامبر او را طلاق داد.بحار الانوار جلد 22 برگ 204در اعلام الورى ترتيب وتفصيل ازدواج حضرت را بدين كيفيت ذكر كرده است : نخستين همسر آن حضرت خديجه بنت خويلد بن عبدالعزّى ابن قصىّ بود كه حضرت در سن بيست وپنج سالگى با وى ازدواج نمود ، دوم سوده بنت زمعه ، سوم عايشه ، چهارم ام شريك غزيه بنت دودان بن عوف بن عامر ، پنجم حفصه بنت عمر بن خطّاب ، ششم امّ حبيبه دختر ابوسفيان ، هفتم امّ سلمه هند دختر اميّه ، هشتم زينب بنت جحش اسديه ، نهم زينب بنت خزيمه هلاليه ، دهم ميمونه بنت حارث ، يازدهم جويريه بنت حارث مصطلقيه ، دوازدهم صفيه بنت حيّى . واين دوازده تن زنانى بودند كه پيغمبر با آنان زفاف نمود . وپيغمبر(ص) با عليه بنت ظبيان ازدواج كرد كه چون وى را به نزد حضرت آوردند او را طلاق گفت : وديگر قتيله بنت قيس خواهر اشعث بن قيس كه پيش از تصرف ، وفات پيغمبر اتفاق افتاد . وديگر فاطمه بنت ضحاك بود كه در آن حال آيه تخيير نازل شد واو دنيا را برگزيد وحضرت وى را طلاق گفت : وديگر سنا بنت اسماء بن صلت بود كه پيش از زفاف ، پيغمبر وفات نمود . وديگر اسماء بنت نعمان ، وديگر مليكه ليثيه بود كه وى نيز پيش از زفاف مطلقه گشت . وديگر عمره بنت يزيد بود كه چون به نزد پيغمبر (ص) آمد حضرت وى را پيس يافت وفرمود : اينها به من تقلب كرده اند واو را ردّ نمود . وديگر ليلى بنت خطيم بود كه پيغمبر(ص) وى را به درخواست خود رها ساخت ، وديگر با زنى ازدواج نمود وبه نقلى وى را خواستگارى كرد وپدرش در وصف او گفت : دختر من هرگز بيمار نگردد، وچون پيغمبر (ص) شنيد ، فرمود : چنين زنى را نزد خدا بهره اى نباشد واو را رها كرد. جمعاً بيست ويك زن شد . وچون حضرت وفات يافت ، به قولى ده زن در نكاح داشت كه يكى از آنها غير مدخوله بود وبه قولى نه زن ...اعلام الوري كتاب معروف شيخ طبرسي مفسر شيعه استhttp://www.al-shia.com/html/far/book...if/haa/010.htmاز حسن بصرى نقل شده كه چون پيغمبر(ص) با سناة عامريه ازدواج نمود ، عايشه وحفصه گفتند : اين زن با آن جمال نيكو ، دل پيغمبر را مى ربايد ، ديگر به ما ميلى نخواهد كرد ، لذا در صدد توطئه برآمدند وبه وى گفتند : هرگاه پيغمبر به نزد تو آيد ، تو از آميزش خوددارى كن كه وى بيشتر به تو دل بندد ، چون پيغمبر به نزد سناة آمد ، از او تقاضاى همخوابگى نمود . وى گفت : از تو به خدا پناه مى برم . حضرت چون اين سخن از او شنيد خود را واپس كشيد واو را طلاق گفت . پيغمبر (ص) زنى را از قبيله كنده اختيار نمود كه پيش از تصرف او مرگ فرزندش ابراهيم اتفاق افتاد. آن زن گفت : اگر او پيغمبر بودى پسرش نمردى . چون حضرت شنيد ، وى را نيز طلاق گفت . اين دو زن پس از رحلت پيامبر به نزد ابوبكر آمدند وگفتند : ما را خواستگارى كرده اند ، مى خواهيم ازدواج كنيم ، نظر شما در اين باره چيست ؟ ابوبكر با عمر مشورت نمود ودر نتيجه آنها را اجازه ازدواج دادند ، هر دو ازدواج كردند وهمسران آن دو يكى به مرض جذام وديگرى به جنون دچار گشت .افزون بر اين، در رد ادعاهاي شريعتي ميتوان به احاديث بيشماري اشاره كرد كه علاقه محمد را به ازدواجهاي متعدد، جماع و زنان بطور كلي نشان ميدهند، من چند تا از اين احاديث را در اينجا نقل ميكنم:حضرت رضا (ع) فرمود: سه چيز از سنت پيامبران است: عطر زدن، زدودن موهاي زايد بدن و آميزش زياد با زنان.الكافي 320/5، الفقيه 382/3، تهذيب الاحكام 403/7 و تحف العقول 442.امام صادق فرمود: از اخلاق پيامبران دوست داشتن زنان است.الكافي 320/5، تهذيب الاحكام 403/7 و مكارم الاخلاق 197.رسول خدا فرمود: روشني چشم من در نماز، و لذتم در زنان قرار داده شده است.الكافي 321/5، الكافي 321/5.رسول خدا هرگاه ميخواست با زني ازدواج كند، كسي ميفرستاد تا او را ببيند.الفقيه 388/3، تهذيب الاحكام 402/7، مكارم الاخلاق 199، المستدرك 180/14.از رسول خدا (ص) روايت است كه چون ميخواست با بانويي ازدواج كند زني را نزد او ميفرستاد و به او ميفرمود: صفحه گردن او را بو كن، زيرا اگر بوي گردنش خوب بود بوي بدنش نيز خوب خواهد بود.المقنع 100، الفقيه 388/3، تهذيب الاحكام 401/7، المستدرك 180/14.اين احاديث از كتاب سنن النبي نوشته آيت الله علامه طباطباعي، فصل 8، آداب و سنن آن حضرت در زناشويي و تربيت فرزند نقل شده است.



From: zhalan <razhaneh@yahoo.com>
To: AndisheyeNik@yahoogroups.com
Sent: Wed, April 28, 2010 11:58:30 AM
Subject: -- AndisheyeNik -- مردانگی

 

آقایون ، با جنبه هاشون  بخونن لطفا

با پاسخ های ناجور مقابله به مثل خواهد شد.

 

 

 

مردان در قابوس مردانگی یه وسعت غیر قابل تصوری نامردند.

برای اثبات آن همین بس که در مقابل قلب فریب خورده ی یک زن ، میپندارند که مردند.

 

"دکتر علی شریعتی"






__._,_.___
Recent Activity:
یاهو گروه انديشه نیک برای تبادل اندیشه و انتقال مطالب آموزنده

اجتماعی، فرهنگی، علمی و هنری از شخصی به شخصی دیگر و از نسلی به

نسل دیگر، راه اندازی شده است.


baraye didane in email be surate farsi mitavanid az yeki
az do rahe zir estefade konin:

1-Right clik>Encoding>More>Unicode (UTF-8)
2-Right clik>Encoding>More>Arabic (windows)

اگر این مطلب از طرف دوستان برای شما بازفرست شده است

می توانید در صورت تمایل در این یاهوگروه به نشانی اینترنتی

http://groups.yahoo.com/group/AndisheyeNik

وآدرس ایمیل andisheyenik@yahoogroups.com

،عضو شوید تا همه مطالب فرهنگی و اندیشه ای گروه را دریافت نمایید

لطفا در نظر داشته باشید که مطالب ارسالی از طرف صاحبان اندیشه با نگرشها

و سلیقه های گوناگون را به معنای خط مشی این یاهوگروه قلمداد نکنیم.

شاگردی دقیق، آموزگاری شریف و پرستاری مهربان برای (اندیشه) هم باشیم و بمانیم

مدیریت اندیشه نیک
.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved