428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، دی ۰۹، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] خاتمی شريک فتنه است و نمی تواند به نظام بازگردد





خاتمی شريک فتنه است و نمی تواند به نظام بازگردد

---------------------------------------------------------------------------

کیهان حکومتی: در پي سخنان اخير محمد خاتمي در ديدار با جمعي از همراهان و همفكران خود در فتنه 88، فعالان سياسي با تأكيد بر اينكه مواضع خاتمي از زمان راه اندازي فتنه تاكنون تغييري نكرده است، بازگشت وي را به صحنه سياسي منوط به مرزبندي با دشمنان انقلاب دانستند.
در همين زمينه، عليرضا زاكاني نماينده تهران و عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در واكنش به تكاپوي خاتمي براي بازگشت به عرصه سياسي كشور، اظهار داشت: آقاي خاتمي ابتدا بايد موضع خود را در خصوص اغتشاشات سال گذشته و سران فتنه به طور شفاف اعلام كند و بعد انتظار داشته باشد مردم صداي او را بشنوند.
وي بازگشت خاتمي به فضاي سياسي كشور را مشروط به مرزبندي وي با دشمنان انقلاب دانست و افزود: اگر خاتمي انتظار دارد مردم صداي او را بشنوند، بايد قانون شكني هاي سال گذشته را محكوم و به طور صريح و شفاف از سران فتنه اعلام برائت كند؛ در غير اين صورت مردم رفتار و تكاپوي وي را براي بازگشت به نظام فرصت طلبي تلقي خواهند كرد.
محمد نبي حبيبي دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي نيز درباره مواضع خاتمي در فتنه سال گذشته و ديدار اخير فراكسيون اقليت مجلس با وي اظهار داشت: من در مورد اقليت هاي مجلس معتقدم كه يك نقطه ضعف عمده دارند و آن اينكه در خصوص فتنه سال 88 يك مرزبندي روشن و رسمي ميان خود و سران فتنه اعلام نكردند.
حبيبي در مورد خاتمي هم خاطرنشان كرد: با فرض اينكه همه كارهاي قبل فردي نادرست بوده است، اگر مطمئن شديم به مرحله برگشت و توبه رسيده است نبايد درها را به روي او بست؛ كه حربن يزيد رياحي بالاترين نمونه آن است كه تا مرحله جهنم پيش برفت؛ اما در برگشت او بايد صدق مبين و روشني نمايان باشد؛ لذا آقاي خاتمي بايد بداند اگر واقعاً قصد دارد درون نظام اسلامي بوده و رقابت درون نظام را پي مي گيرد و همراه اصل نظام ولايت فقيه است، بايد خيلي صريح اعلام كند كساني كه ادعاي تقلب در انتخابات كردند، ادعاي آنها نادرست است.
وي همچنين سؤال كرد كه خاتمي چرا در مورد برخي كارهاي ساختارشكنانه و غيرقانوني دوستان خود موسوي و كروبي- كه اگر ضدانقلاب مي خواست اين كارها را انجام دهد هرگز موفق نمي شد- موضع صريحي اتخاذ نكرد.
اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه خاتمي هميشه در موضع گيري ها دو پهلو سخن مي گويد، ادامه داد: در سياست و در جايي كه به سرنوشت اسلام، نظام، قانون اساسي و ولايت فقيه مربوط است، نمي شود دوپهلو حرف زد و دوپهلو عمل كرد؛ لذا خاتمي مي تواند بگويد مشي اصولگرايان را اصلاً قبول ندارد كه به ما برنمي خورد و مي تواند بگويد حتي دولت را به عنوان فعال اجرايي قبول ندارد، اما بالاخره در مورد ادعاي شيطاني تقلب در انتخابات چرا او تا به حال ساكت بوده است.
همچنين به گزارش فارس، حميد رسايي عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با اشاره به فتنه سال گذشته و نقش كروبي، موسوي و خاتمي در اين جريان تأكيد كرد: جهت گيري خاتمي همانند سال گذشته بوده و هيچ تغييري نكرده است، لذا چنانچه وي بخواهد صداقت خود را در خصوص حمايت يا عدم حمايت از نظام اسلامي نشان دهد بايد نسبت به كارهايي كه در دوره وي انجام شده و مقدمه كودتاي سال گذشته بوده است، پاسخگو باشد.
رسايي با تأكيد بر اينكه خاتمي با فراكسيون اقليت از لحاظ روش و بينش تفاوت ندارد، يادآور شد: همه آنها در چند موضوع ترديد دارند كه در اين خصوص مي توان به موضوع ولايت فقيه، عدم اداره كشور با نگاه امام راحل و اعتقاد به اتمام دوره حضرت امام(ره) اشاره كرد، در حالي كه آنها ادعا مي كنند بايد دم از خط امام (ره) زد و شيوه متفاوتي را در پيش گرفت.
غلامعلي حدادعادل نيز در پاسخ به اين سؤال كه نخبگان سياسي، خاتمي را يكي از سران فتنه مي دانند كه براي بازگشت به عرصه سياسي كشور تلاش مي كند، شما تلاش هاي او براي بازگشت به صحنه سياست را چگونه ارزيابي مي كنيد؟ پاسخ داد: بايد صبر كنيم ببينيم كه آينده چه پاسخي در اين باره مي دهد و ملت چه تصميمي مي گيرند.
گفتني است؛ خاتمي در ديدار با شماري از اقليت هاي مجلس بدون آنكه درباره اتهام فتنه گري خود و فتنه گراني كه در سال گذشته دست به آشوب و اغتشاش زدند توضيح دهد مدعي شد كه كف خواست اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات آتي، آزادي زندانيان و ايجاد فضاي آزاد براي همه احزاب و گروه ها است.




---------------------------------------------------------------------------

--
aria.

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved