428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، دی ۰۹، ۱۳۸۹

سبز علی صارمی و علی‌اکبر سیادت اعدام شدند

علی صارمی و علی‌اکبر سیادت اعدام شدند

 

تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹, ساعت ۱۱:۴۴

بازداشت اعضای خانواده صارمی و تجمع‌کنندگان مقابل زندان اوین

 جرس: علی صارمی و علی اکبر سیادت دو زندانی سیاسی و امنیتی بامداد امروز در زندان اوین اعدام شدند.   به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی تهران، بامداد امروز، علي صارمي که به دلیل عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران به محاربه متهم شده بود وعلی اکبر سیادت به اتهام "جاسوسی برای دولت اسرائیل" در زندان اوین اعدام شدند.

 


علی صارمی در دي ماه سال 1361 دستگير و به اتهام "ارتباط و فعاليت به نفع منافقين"، بر اساس حكم صادره از شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامي مركز، به سه سال حبس تعلیقی به مدت پنج سال محکوم شد.


پس از آن در مرداد ماه 1368 به اتهام "هواداري و ارتباط با تشكيلات منافقين" دستگير و به اتهام محاربه به اعدام محكوم شده كه پس از اعتراض در دادگاه عالي قم، مجازات وي به ده سال حبس کاهش یافت.


وی سپس در سال 84 به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش سال حبس محکوم شد این حکم در دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تقلیل یافت.

 

علی صارمی سر انجام در شهریور 86 به دلیل شرکت در مراسم یاد بود جانباختگان 67 در خاوران و انجام سخنرانی در آن مراسم، دستگیر و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد.

 

این در حالی است که جعفری دولت آبادی داستان عمومی و انقلاب تهران پس از اعتراضات به نتیجه انتخابات وی را از بازداشت شدگان پس از انتخابات معرفی کرد.

 

هم چنین علی اکبر سیادت، زندانی امنیتی که چندی پیش دادستان تهران بدون اعلام هویت وی صدور حکم اعدامش را در رسانه ها اعلام کرد نیز در مهر ماه 87 بازداشت و پس از چندی به اتهام جاسوسی برای دولت اسرائیل به اعدام محکوم می شود.

 

در پی اجرای حکم اعدام علی صارمی خانواده وی و چند تن از تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین، بازداشت شدند.

 

به گزارش هرانا،  ماموران امنیتی دقایقی قبل چند تن از اعضای خانواده ی علی صارمی و برخی دیگر از تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین را بازداشت کردند.

 

پويا صارمي و مهین صارمی، از اعضای خانواده صارمی در بین دستگیر شدگان بوده اند و هم چنین یکی از بستگان آقای صارمی از دستگیری دختر و داماد آقای صارمی خبر داده است.

 

هادي منصوری، محبوبه منصوری و اكرم سنجری که از اعضای خانواده ی سایر زندانیان سیاسی محبوس می باشند و پس از شنیدن خبر اجرای حکم علی صارمی به تجمع در مقابل زندان اوین پرداخته بودند نیز بازداشت شدند.
 

گفتنی است هم‌بندان این زندانیان سیاسی، با انتشار پیامی درگذشت این زندانیان را تسلیت گفته و اعدام‌های عقیدتی را محکوم کردند.

 

 

 

 

 

بازداشت برادرزاده علی صارمی، زندانی سیاسی اعدامی

ماموران امنیتی از ممنوعیت دفن جسد توسط خانواده خبر دادند

 

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹, ساعت ۲۲:۳۹

 

جرس: به گزارش منابع حقوق بشری، در پی بازداشتِ خانوادۀ زندانیِ سیاسیِ اعدامی، علی صارمی، صبح روز چهارشنبه، هشتم دی ماه نیز، ماموران امنیتی برادرزادۀ وی را بدلیل اینکه در مغازه، عکسِ عمویِ جانباخته اش را نصب کرده بود، دستگیر و به محل نامعلومی منتقل کردند.

 

به گزارش كانون حمایت ازخانواده های جان باختگان و بازداشتی ها، در جریان یورش ماموران امنیتی به مغازه زندانی سیاسی اعدام شده علی صارمی، برادرزاده وی بنام محمد دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید. مأموران لباس شخصی هیچ حكم قانونی در رابطه با بازرسی محل نداشتند و از محمد صارمی نیز تا غروب چهارشنبه اطلاعی در دست نبوده و وی با خانواده اش تماسی نداشته است.

 

خانواده علی صارمی علیرغم داغدار بودنشان بدنبال آزادی محمد در مراجع حكومتی و قضایی هستند. این دومین دستگیری از این خانواده داغدار بعد از بازداشت همسر آن زندانی- می باشد.

 

همزمان زینب صارمی، دختر زندانی سیاسی اعدام شده علی صارمی، با انتشار نامه ای پیرامون حالات خود در زمان اعدام پدرش، از لحظات انتظار دختری این سوی دیوار زندان سخن می گوید، كه همان زمان پدرش در داخل زندان در حال اعدام بود.

 

 

مراسم در زندان گوهردشت

در پی اعدام زندانی سیاسی علی صارمی، گروهی از زندانیان سیاسی در بند ٣ زندان رجایی شهر، مراسم یادبودی برگزار کرده و حاضرین ضمن قرائت فاتحه یاد وی را گرامی داشته و به نقل خاطراتی از او پرداختند.

 

این منبع خبری همچنین خاطرنشان کرد از جمله شرکت کنندگان در این مراسم آقایان حسین شهریاری، عیسی سحرخیز، حشمت الله طبرزدی، ماشالله حائری، عباس اسفندیاری، منصور اسانلو، کیوان صمیمی، رسول بداغی، احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، صالح کهن دل، بهروز جاوید تهرانی، هود یازرلو، مجید توکلی، میثاق یزدان نژاد، فرزاد مدد زاد و .. بودند.

 

ممنوع التدفین

گفتنی است امروز چهارشنبه هشتم دی ماه، خانواده زندانی سیاسی اعدام شده، علی صارمی، زمانی که برای گرفتن جنازه وی به كهریزك مراجعه كرده بودند، به آنها گفته شده بود كه جسد ممنوع الدفن است .

 

زندانی سیاسی علی صارمی، روز هفتم دی ماه، به اتهام آنچه مقامات قضایی "انتساب به سازمان مجاهدین خلق" ذکر کرده بودند، اعدام شد. 

 

طی نه ماه گذشته، ١٩٠ نفر در ایران اعدام شده اند و ایران کماکان مقام دوم آمار اعدام شدگان در سراسر جهان را از آنِ خود کرده است. 

 

 

 

 

 

 

بازداشت‌های گسترده و ناگهانی فعالین کرد در سنندج

همزمان با دستگیری خانواده حبیب الله لطیفی

 

تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹, ساعت ۱:۲۰

 جرس: بنا به اظهارات وکیل مدافع حبیب الله لطیفی، دانشجویِ کردِ محکوم به اعدام، علاوه بر اعضای خانواده این زندانی که شامگاهِ یکشنبه بازداشت شدند، چندین تن از فعالان سیاسی و مدنی شهر سنندج نیز دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

 

پدرام نصراللهی فعال کارگری و زندانی سیاسی سابق، هاشم رستمی فعال کارگری، زاهد مرادیان فعال کارگری، محمود محمودی روزنامه نگار، سعید ساعدی روزنامه نگار، حمید ملک الکلامی فعال محیط زیست، سیمین چایچی شاعر و نویسنده، واحد مجیدی زندانی سیاسی سابق، ژیان ظفری زندانی سیاسی سابق از جمله کسانی هستند که شب گذشته بازداشت و نقطه نامعلومی منتقل شده‌اند.


به گزارش رهانا، این بازداشت‌ها پس از توقف حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی دانشجوی کرد که با مخالفت بسیاری روبرو شده بود، صورت گرفته و شب گذشته اعضای خانواده حبیب‌الله لطیفی نیز بازداشت شده‌ بودند.


نعمت احمدی یکی از وکلای حبیب‌الله لطیفی گفته است که فکر نمی‌کند مشکل خاصی باشد و اعضای خانواده حبیبی به زودی آزاد می‌شوند.


این وکیل دادگستری که تلاش زیادی برای توقف اجرای این حکم اعدام صورت داده بود، علت دستگیری اعضای خانواده حبیبی را احتمالا تجمع و تحصن آن‌ها در مقابل زندان مرکزی سنندج به همراه مردم عنوان کرد.


وی همچنین در مورد امکان اجرای حکم اعدام این دانشجوی کرد پس از بازداشت اعضای خانواده به رهانا گفت: "با توجه به این‌که توقف اجرای این حکم به خواستی جمعی است و از طرف مسئولین قضایی متوقف شده ، امکان این‌که این حکم بی محابا اجرا شود وجود ندارد."


شب گذشته نیروهای امنیتی با یورش به منزل حبیب‌الله لطیفی دانشجوی کرد محکوم به اعدام اعضای خانواده وی را بازداشت کرده و آن‌ها به مکان نامعلومی منتقل کردند. عباس لطیفی پدر حبیب لطیفی، دو تن از برادران به نام‌های اقبال و ایرج لطیفی، سه تن از خواهران به نام‌های الهه، شهین و بهار لطیفی ، همسر برادر حبیب به نام ژیاتن متی‌پور شب گذشته بازداشت شده بودند.


سوگند حبیبی خواهر زاده کوچک حبیب‌الله لطیفی که تنها عضو بازداشت نشده این خانواده است، گفته بود "نیروهای امنیتی که تعدادشان زیاد بود یک باره وارد منزل ما شدند و خانه را مورد بازرسی قرار دادند.آن‌ها چهار کامپیوتر از خانه ما بردند و بعد به صورت من اسپری زدند که دو سه ساعت تنها در منزل بیهوش بودم."


آخرین خبرها همچنین از بازداشت مختار زارعی فعال کرد در شهر سنندج خبر می‌دهد. تارنمای کردیش پرسپکتیو خبر داده است که این فعال کرد در تماسی تلفنی کوتاهی از بازداشت خود سخن گفته است.

 

 

 

 

 

 

 

سید مصطفی تاج زاده همچنان ممنوع الملاقات است

 

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹, ساعت ۲۳:۳۹

 جرس: فخرالسادات محتشمی پور که طبق روال همیشگی روزهای چهارشنبه برای ملاقات همسرش به زندان اوین می رود چهار هفته است که از دیدار سید مصطفی تاجزاده شاکی از کودتاگران محروم مانده است.


به گزارش تحول سبز، وی در دومین چهارشنبه زمستان هم راهی سالن ملاقات شد تا شاید این ممنوعیت مرتفع شده باشد و دیدار یار حاصل آید اما در کمال تعجب مأمور سالن ملاقات با استعلام از حفاظت اطلاعات زندان حامل این خبر بود که ملاقات هم چنان ممنوع است و از آن عجیب تر این که اختیارات آن بخش نیز سلب شده و مستقیما باید به مدیریت زندان مراجعه کرد.
 

مدیریت زندان نیز پیش از این اعلام کرده بود در مورد آقای تاج زاده اختیار چندانی ندارد و علیرغم میلش نمی تواند خدماتی ارائه دهد و آقای تاجزاده هم به ایشان گفته بوده که من انتظاری از شما ندارم چون تصمیم گیرنده کسان دیگری هستند و مسئله من امکانات رفاهی در زندان نیست بلکه اصل زندان است که در نظام جمهوری اسلامی نباید برای سیاسیون و مخالفین و منتقدین وجود داشته باشد.
 

همسر تاجزاده در جواب این سوال که آیا به مدیریت مراجعه کرده یا نه می گوید: همسرم راضی نیست به من هیچ گونه بی حرمتی شود و من هم هرگز حاضر نیستم برای همه چیزهایی که از حقوق مسلم و بدیهی اوست به کسی التماس کنم. مراجعات قبلی ما هم به دادستانی و مراکز رسمی و مسئول هیچ نتیجه ای نداشته است و آقایان حتی خود را ملزم به دادن پاسخ نمی کنند. اما این بی توجهی ها تنها نشانگر حقانیت همسرم و بی گناهی اوست که به دلیل خوشامد بعضی ها توسط قوه قضائیه به بند کشیده شده و تحت نظر سپاه و نیروهای امنیتی همه گونه فشار و سختی به او تحمیل شده است. این اشخاص کسانی هستند که زبان منتقد تاجزاده زمین گیرشان کرده و قدرت دفاع را از آنان سلب کرده است. مصطفی تاجزاده فرزند امام و انقلاب و اسلام و ایران عزیز است و همه شجاعتش را از این ملک و دین به میراث برده است.


او در مقابل زور قدرت بدستان خدای فراموش کرده تنها سلاح زبان و قلم را دارد که از همان می ترسند وگرنه ملاحسین و ملاحسین ها حاضر به مصاحبه با او می شدند یا این که دادگاه کسانی که علیهشان شکایت کرده تشکیل می شد . همسر تاجزاده می افزاید عدم مراجعه به زندان و دادستانی و مراجع ذیربط توسط من به معنی نشستن و سکوت و نظاره کردن همه این ستم هایی که بر ما می رود نیست بلکه من به شیوه های دیگری اقدام خواهم کرد که ادامه نگارش عریضه های روزانه به دادستان تا هروقت که صلاح بدانم باتوجه به این که مطمئنم ایشان به دقت مطالعه می فرمایند و افکار عمومی نیز از آن متأثر خواهد بود و نوعی دادخواهی است و نیز نامه های سرگشاده پی در پی تا گرفتن جواب و شیوه های دیگر اطلاع رسانی بخشی از آن است.


محتشمی پور در مورد اقدام جدیدش که ارسال رونوشت نامه های سرگشاده به محضر مراجع و علماست این گونه توضیح داد: من امروز ششمین نامه سرگشاده ام را به رئیس جدید قوه قضائیه نوشتم که به اشتباه چهارمین قید شده بود. در حالی که چهارمین نامه به مناسبت عید غدیر ارسال شده بود و پنجمین نامه به صورت مشترک توسط من و خانم ملکی همسر آقای نوری زاد در اعتراض به ممنوع الملاقات شدن عزیزانمان نگارش شده بود. و پس از ملاقات هایی که با بزرگواران در قم و دیگر شهرها داشتم به نظرم رسید لازم است گزارشی از اقدامات و رونوشتی از مکاتبات خود را خدمت ایشان ارسال دارم تا بهتر در جریان بی قانونی ها و حق کشی های موجود و رویه های غلط قضایی و اقدامات غیرشرعی و غیر انسانی توسط مقامات امنیتی و قضائی قرار گیرند.


نامه سرگشاده ششم به آقای لاریجانی که به ما در بدو پذیرش مسئولیتشان فرمودند که آمده اند تا به مرّ قانون عمل کنند و با این که به لحاظ سیاسی آقای تاجزاده و دوستانشان را قبول ندارند اما قانون باید در مورد ایشان اجرا شود و متاسفانه ما هر روز شاهد تخلفات حقوقی و قانونی جدیدی توسط قوای تحت مدیریت ایشان هستیم، همین امروز نگارش شده و در حال ارسال رونوشت آن برای مراجع عالیقدر هستم که علاوه بر عزیزانی که در اخبار ذکرشان رفته رونوشت برای آیة الله سیستانی، آیة الله میرزا جواد تبریزی، آیة الله دستغیب، آیة الله مکارم شیرازی و دیگر بزرگواران در قم وتهران و شهرهای دیگر ارسال شده یا در حال ارسال است.


وی ابراز امیدواری کرد سایر مظلومین دردمند نیز که قدرت و استطاعت سفر وارتباط حضوری با مراجع گرام را ندارند، از طریق ارسال نامه و گزارش آن چه را بر سر خود و عزیزانشان رفته بی واهمه منتقل کنند و انشاء الله دفاتر آقایان نیز بدون هیچ گونه ملاحظه ای رعایت امانت کرده دلگویه ها و وقایع و حقایق را به استحضار ایشان خواهند رساند.

 

 

 

 

 

عادل محمد حسینی در انفرادی و تحت بازجویی

 

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹, ساعت ۲۳:۲۷

 

 جرس: عادل محمد حسینی از جوانان اصلاح طلب و عضو فعال ستاد میرحسین موسوی ، در انفرادی بسر می برد.


بنا به گزارشات رسیده به تحول سبز، عادل محمد حسینی که روز دوشنبه ششم دی ماه، در پی احضار به دادسرای مستقر در زندان اوین بازداشت شد، در بند دو الف در انفرادی و تحت بازجویی می باشد.

لازم به ذکر است که وی از زمان بازداشت هیچ تماسی با خانواده خود نداشته و از از بیماری کلیوی رنج می برد.


نیروهای امنیتی شامگاه پنجشنبه دوم دی ماه با مراجعه به منزل این فعال اصلاح طلب اقدام به تفتیش منزل وی کردند و احضاریه ای جهت حضور او به دادسرای مستقر در زندان اوین ارائه دادند.

 

 

 

 

 

 

سه سال زندان به اتهام شعار نویسی در اوین

مصطفی کامرانی در سالن ملاقات نوشته بود عاقبت اینجا را موزه خواهیم کرد

 

تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹, ساعت ۳:۲۸

جرس: مصطفی (مهدی ) کامرانی چندی پیش در حالی که قصد داشت به ملاقات برادر زندانی اش برود به دلیل نوشتن شعار بر یکی از دیوارهای سالن ملاقات زندان اوین به همراه خواهر و پدرش بازداشت شد .


به گزارش رهانا، خواهر و پدر او بعد از چند ساعت بازداشت از زندان آزاد شدند، اما وی چند روزی را در زندان گذراندو سپس به قید وثیقه آزاد شد . چند روز پیش اما حکم دادگاه برای ارتکاب شعار نویسی صادر و طبق آن مصطفی کامرانی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد .


به گزارش تارنمای ندای سبز آزادی، این در حالی است که اتهام کامرانی پیش از این تبلیغ علیه نظام تعریف شده بود که طبق قانون اساسی اشد مجازات آن یک سال است اما قاضی مقیسه وی را به سه سال حبس قطعی محکوم کرده است.


کیارش کامرانی برادر مصطفی کامرانی یکی از بازداشت شدگان حوادث عاشورای سال گذشته در تهران است که اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد .وی به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است .


بازداشت مصطفی کامرانی ، خواهر و پدرش چند ماه قبل هنگامی اتفاق افتاد که روی دیوارهای سالن ملاقات این شعاررا با رنگ سبز نوشتند :"عاقبت روزی اینجا را موزه خواهیم کرد."


هنگامی که آنها از ملاقات کابینی با کیارش بازمی گشتند و در حال خروج از در اصلی سالن ملاقات با زندانیان بند ۳۵۰ اوین در میدان درکه بودند ،با یورش نیروهای امنیتی و همراه با ضرب و شتم شدید به اتهام شعار نویسی روی دیوارهای سالن ملاقات بازداشت شدند.


بعد از این ماجرا منزل خانواده کامرانی تفتیش شد و اکنون دیگر فرزند این خانواده نیز به سه سال حبس محکوم شده است.
 

 

 

 

 

 

احضار مریم بیگدلی و فاطمه مسجدی برای اجرای حکم زندان

 

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹, ساعت ۲۳:۰۴

جرس: مریم بیگدلی و فاطمه مسجدی دو فعال حقوق زنان و عضو کمپین یک میلیون امضا برای اجرای حکم به زندان فراخوانده شدند.

 

به گزارش رهانا، صبح امروز، چهارشنبه ۸ دی ماه از اجرای احکام دادسرای انقلاب قم با منزل مریم بیدگلی و فاطمه مسجدی تماس گرفته و خواستار اینکه این دو نفر خود را در روز شنبه به زندان معرفی کنند شده‌اند.

 

طی روزهای گذشته این دو فعال حقوق زنان از طریق وکلای خود برای اجرای حکم مطلع شده بودند.

 

فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی، دو تن از فعالان جنبش زنان در قم، در دادگاه تجدید نظر به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند. همچنین دادگاه دو میلیون ریال جزای نقدی برای فاطمه مسجدی و یک میلیون ریال جزای نقدی برای مریم بیدگلی صادر کرده است.

 

فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی روز ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ توسط ماموران امنیتی در قم دستگیر و پس از دو هفته با صدور قرار وثیقه ۲۰ میلیونی برای هر یک از این دو آزاد شدند. پس از آن دادگاه این دو روز ۱۳ مرداد ماه ۱۳۸۹ برگزار شد که اتهام آنها تبلیغ علیه نظام و به نفع گروه فمینیستی علیه نظام (کمپین) بود. در دادگاه بدوی فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی هر یک به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. علاوه بر آن فاطمه مسجدی به دو میلیون ریال جزای نقدی و مریم بیدگلی به یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

 

در روز ۱۶ آذرماه ۱۳۸۹، دادگاه تجدید نظر فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی دو تن از فعالان جنبش زنان در شعبه سوم دادگاه تجدید نظر دادگستری استان قم برگزار شد و گمان می‌رفت حکم این دو فعال کمپین یک میلیون نیز مانند دیگر فعالان کمپین که همگی یا در دادگاه بدوی و یا در دادگاه تجدید نظر تبرئه شده اند، شکسته شود و در نهایت تبرئه گردند و یا حداقل حکم یک سال حبس این دو نفر نیز به حبس تعلیقی منجر شود، اما دادگاه تجدید نظر آنها را تبرئه نکرد و تنها حکم یک سال حبس تعزیری آنان را به دلیل فقدان سابقه کیفری، به ۶ ماه حبس تعزیری کاهش داد و آنها را از موارد اتهامی تبرئه نکرد.

 

تا کنون، همه اعضای کمپین که بازداشت شده اند، در دادگاه بدوی و یا تجدید نظر تبرئه شده اند و تاکنون هیچ محکومیتی برای هیج یک از اعضای کمپین در نهایت اعمال نشده است. این در حالی است که فعالیت های این دو عضو کمپین، اتفاقا از زاویه دیدگاه های اسلامی به مسائل زنان بوده است.

 

--
......سبز یعنی استقامت تا بهار
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "دوستان سبزاندیش" group.
To post to this group, send email to sabzandish@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
sabzandish+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/sabzandish?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved