428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، دی ۰۹، ۱۳۸۹

سبز اختلاس یک میلیارد و نیم تومانی یک مدیر دولتی

اختلاس یک میلیارد و نیم تومانی یک مدیر دولتی

 

تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۹, ساعت ۹:۵۰

 جرس: در حالی که پرونده  اختلاس میلیاردی معاون اول احمدی نژاد بدون رسیدگی باقی مانده، یکی از مدیران مناطق شهرداری کرج به اتهام یک‌ونیم میلیارد تومان اختلاس دستگیر و روانه زندان شد


به گزارش البرز این مدیر شهرداری که با تشکیل شورای سوم در مدیریت یکی از مهمترین مناطق شهرداری کرج قرار گرفته بود بعد از 3 سال حضور در این مسند با تغییر در یکی دیگر از مناطق مهم شهرداری کرج قرار گرفت

این مدیر منطقه به همراه دو تن از یاران نزدیک خود که چندی پیش توسط همین گروه به استخدام شهرداری در آمده بود دستگیر شده است.


گفته می‌شود در بازرسی‌هایی که از منزل یکی از دستگیر شدگان انجام شده 28 دستگاه مهر متعلق به برخی سازمان‌ها و نهادها و همچنین شرکت‌های خصوصی کشف و ضبط گردیده است.

 

 

 

 

 

 

دانش آموزان و معلمان کرج موظف به حضور در مراسم استقبال از احمدی نژاد شدند

امتحانات مدارس لغو شد

 

تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۸۹, ساعت ۳:۰۲

جرس: بنا به ابلاغیۀ آموزش و پرورش استان البرز، امتحانات سه شنبه و چهارشنبه این هفته تمام مدارس آن استان به دلیل سفر احمدی نژاد لغو شده و با لغو امتحان ها در مدارس کرج، دانش آموزان و معلمان مدارس موظف شده اند در آنچه "استقبال مردمی و خودجوش از رییس دولت" ذکر شده، شرکت کنند.


گفتنی است مسوولان انتصابیِ آموزش و پرورش، علت لغو امتحانات در روز سفر احمدی نژاد را، "استقبال خودجوش مردمی" از سفر وی و لغو امتحانات روز بعد از سفر وی را، "خستگی دانش آموزان به خاطر شرکت در مراسم استقبال" ذکر کرده اند.


به گزارش کلمه و به نقل از منابع موثق، این بخشنامه در حالی به مدارس کرج ارسال شده است که از مدتها پیش امتحانات مدارس برنامه ریزی شده بود و با این بخشنامۀ ناگهانی تمام برنامه ها لغو و موجب سرگردانی دانش آموزان و مدیران مدارس شده است ."


بر اساس این گزارش، با لغو امتحان ها در مدارس کرج دانش آموزان و معلمان مدارس موظف شده اند در استقبال مردمی و خودجوش از رییس دولت دهم شرکت کنند.


این گزارش خاطرنشان می سازد تصمیم مسئولان، مورد اعتراض بسیاری از معلمان و دانش آموزان مدارس کرج قرار گرفته و آموزش و پرورش در برابر این اعتراض ها گفته است "معلمان و دانش آموزان در صورت شرکت نکردن در برنامه استقبال، از نظر تحصیلی و اداری دچار مشکل خواهند شد."


طبق خبرهای رسمی، بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس صبح روز سه‌شنبه جابه‌جایی استقبال‌کنندگان محمود احمدی نژاد را بر عهده می خواهند گرفت . استقبال کنندگانی که نیمی شان از دانش آموزان و کادر مدارس کرج هستند که با لغو امتحانات شان باید در این مراسم شرکت کنند .

 

 

 

 

درگذشت آیت الله محمدباقر شریعتی، از یاران آیت الله صانعی و مرحوم منتظری

 

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹, ساعت ۱۵:۳۳

جرس: به گزارش منابع خبری، آیت الله محمدباقر شریعتی، اولین امام جمعه شهر اردستان که از یاران و همراهان آیات  مرحوم منتظری و صانعی و همچنین آیت الله طاهری بود، طی هفته اخیر به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.


به گزارش منابع خبری جرس، مرحوم محمدباقر شریعتی که حکم خود را از رهبر فقید جمهوری اسلامی دریافت کرده بود، طی سالهای اخیر نیابت آیت الله منتظری را در منطقه اردستان داشتند و بعد از استعفای آیت الله طاهری از امامت جمعه اصفهان، وی نیز به دلیل تحت فشار بودن از طرف حکومت، استعفا داده بود.


بر اساس این گزارش، مراسم تشییع پیکر آن مرحوم، در میان اندوه شدید مردم و استقبال بیسابقه آنان، روز گذشته (سه شنبه) در اردستان برگزار شد.


گفتنی است حضرات آیات صانعی، طاهری و بیت رهبر فقید جمهوری اسلامی و همچنین بیت مرحوم آیت الله منتظری نیز پیامهای تسلیتی در این زمینه صادر و ارسال کردند.
 

 

 

 

 

 

 

برگزاری مراسم درگذشت آیت الله محمدباقر شریعتی، تحت فشار و اعمال محدودیت وزارت اطلاعات

 

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹, ساعت ۲۰:۰۶

 

جرس: مراسم ترحیم روحانیِ مردمی، آیت الله محمدباقر شریعتی، از حامیان مرحوم منتظری، روز چهارشنبه هشتم دی ماه ٨٩ در مسجدالرسول شهر اصفهان برگزار شد.


آیت الله محمدباقر شریعتی، اولین امام جمعه شهراردستان، از یاران و همراهان آیات عظام مرحوم منتظری و صانعی و همچنین آیت الله طاهری بود، که طی هفته اخیر به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.


به گزارش جرس، بدلیل نزدیکی آن مرحوم به  آیات منتظری و صانعی و طاهری، ماموران اداره اطلاعات اصفهان با همکاری بسیج آن مسجد، مانع از سخنرانی سخنران مدعو شدند و در حالیکه از بیت رهبر فقید جمهوری اسلامی، و مرحوم منتظری و علمای دیگر پیامهای تسلیت ارسال شده بود، حتی اخطار داده شد که پیامهای تسلیت هم خوانده نشود.


گفتنی است آن مرحوم نخستین امام جمعه شهرستان اردستان بعد از انقلاب و دومین امام جمعه ای بودند که بعد از مرحوم آیت الله طالقانی، حکم امامت جمعه را از رهبر فقید جمهوری اسلامی دریافت کرده بود.

 

پیام آیت الله صانعی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صانعی، این مرجع تقلید مردمی به همین مناسبت پیامی بدین شرح صادر نموده اند:

درگذشت صدیق متعهد و دوست قدیمی و متقی آیت الله حاج شیخ محمد باقر شریعتی (قدس سره) را به همه دوستان و علاقه مندان ایشان در بلاد مختلفه و همه منسوبین سببی و نسبی و فرزندان آن مرحوم، تسلیت عرض نموده و از خداوند قادر متعال حشر با سمیّش باقر العلوم (علیه الصلوة و السلام) و اجر جمیل و صبر جزیل برای بازماندگان را خواستارم.
امید آنکه خداوند همگان را از زهد و تقوا و خلوص و عدم اعتنا به مقامات دنیوی و پیروی از حق ایشان که برای همه آشنایان مخصوصاً اینجانب که بیش از پنجاه سال افتخار آشنایی و رفاقت با ایشان را داشته ام، معلوم و واضح می باشد، بهره مند سازد.


یوسف صانعی
۲۱ محرم الحرام ۱۴۳۲

 

 

 

شاگردان آیت الله دستغیب و مضروبین و مدافعان مسجد قبا به زندان و تبعید محکوم شدند

 

تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹, ساعت ۱۷:۰۵

 

جرس: همزمان با محکومیت محمدباقر ولدان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس که رهبری حملات به مسجد «قبا» شیراز (محل اقامه نماز آیت الله دستغیب) را بر عهده داشت، تعدادی از شاگردانِ آن مرجع مردمی و مضروبان و مدافعان آن مسجد نیز زندان و نفی از بلد محکوم شدند.


به گزارش صبح امید، حجت السلام کریمی جانباز قطع پا و مسئول فرهنگی مسجد قبا، حجت الاسلام خوبیاری پاسدار و رزمنده سال های دفاع مقدس و یکی از مسئولین دفتر آیت الله سیدعلی محمد دستغیب و نیز حجت السلام ذاکری برادر زاده شهید سید جعفر ذاکری و عضو فعال مسجد قبا نیز محکوم به ۲ سال حبس تعزیری، ۴ سال نفی بلد و ۱۰ سال ممنوعیت از فعالیت فرهنگی شدند.


این گزارش افزود "احکام ناعادلانه در حالی صادر می شود که ولدان که به مسجد قبا حمله کرده و منجر به آتش سوزی و هتک حرمت مومنین نمازگزار شده بود، فقط به ۵ ماه زندان محکوم شده است و از دستگاه قضایی فارس باید پرسد چگونه است که حمله به مسجد و آتش زدن خانه خدا ۵ ماه زندانی دارد اما دفاع از خانه خدا و مونین نماز گزار ۲ سال زندانی و ۴ سال نفی بلد و ۱۰ سال ممنوعیت فعالیت فرهنگی؟! شاید هم این مومنین تا ۱۰ سال حق دفاع از هیچ مومن و نمازگزاری ندارند!"


گفتنی است رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس که رهبری حمله به مسجد قبا را بر عهده داشت، پس از اینکه به اتهام اخلال در نظم عمومی و آتش سوزی مسجد، با حکم دادگاه ویژه روحانیت دستگیر شد، با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیونی از زندان آزاد گردید، تا اینکه روز سه شنبه هفتم دی ماه٨٩، به پرداخت جریم نقدی و سه سال نفی بلد - تبعید از شیراز و فارس- محکوم شد.


گفتنی است از زمان آغاز انتقادات آیت الله سیدعلی محمد دستغیب، به دولت، حکومت و رهبر جمهوری اسلامی (بویژه بعد از انتقادات وی به نتایج انتخابات و سرکوب مردم معترض)، مسجد محل اقامه نماز و محل تدریس و بیت وی، مورد حملات و آتش سوزی توسط شبه نظامیان بسیج (با حمایت نیروهای انتظامی) قرار گرفت و در جریان این حملات متعدد، گروه زیادی از نمازگزاران و شاگردان آن مرجع مردمی، مورد ضرب و شتم و آسیب های جسمانی قرار گرفتند.


پس از جریانات عاشورای ۸۸ نیز، ولدان و دوستانش چندین بار در برابر مسجد قبا تجمع کردند تا به اظهارات آیت‌الله دستغیب در مورد وقایع پس از انتخابات اعتراض کند. تجمعاتی که باعث تعطیلی مسجد قبا و مدرسه ابوصالح در شیراز شد. ولدان و دوستانش با حمایت ابراهیم عزیزی فرماندار وقت شیراز و ابوالقاسم علیزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، بارها در مقابل مسجد قبا تجمع کرده و شعارهای مختلفی را علیه آیت‌الله دستغیب سرمی‌دادند و همزمان با اربعین حسینی سال ۸۸ به مسجد قبا حمله کردند.


با گذشت یک سال از حملات نیروهای شبه نظامی و لباس شخصی های حامی حکومت به آن مسجد، کماکان مسئولان مربوطه هیچ اقدامی در جهت دفاع از افرادی که مورد ضرب و شتم و آسیب های جدی واقع شده، صورت نداده و تنها مضروبین و مدافعان مسجد بازداشت و محکوم شده اند.
 

 

 

 

 

 

صدور حکم بازداشت و توقيف اموال شيرين عبادی بابت عدم پرداخت ماليات جايزه نوبل

 

تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۹, ساعت ۲۰:۲۹

جرس: حکم توقيف اموال و بازداشت شيرين عبادی بابت عدم پرداخت ماليات جايزه نوبل صادر شده است و به درخواست اداره مالیات برنده ایرانی جایزه صلح نوبل ممنوع‌الخروج شده است.


وبسایت عصرايران در خبری آورده است:‌ در پی رسيدگی به پرونده مالياتی شيرين عبادی و محکوميت نامبرده به پرداخت مبلغ سه میلیارد و ۶۲۶میلیون ۷۹۰ هزار و ۴۰ ریال (اصل ماليات) در هیأت حل اختلاف مالياتی و با احتساب جريمه به مبلغ ۸.۶۸۹.۸۴۷.۷۰۶ ريال هم اکنون وی مکلف به پرداخت مبلغ ۱۲.۶۱۳.۵۳۸.۶۴۷ ميليارد ريال (اصل و جرائم) می‌باشد که نظر به عدم پرداخت بدهی و ناديده گرفتن اخطاريه‌های مورخه ۸۳/۰۶/۱۴ و ۸۹/۰۶/۲۷اداره کل وصول اجرا، دستور بازداشت اموال و ممنوع‌الخروجی نامبرده را صادر کرده است.

 

همچنین در این خبر آمده است: محکوميت نامبرده در مورد تاييد برگ‌های تشخيص مالياتی سال‌های ۸۲ ، ۸۳، ۸۴ شيرين عبادی در هیأت حل اختلاف مالياتی بابت جايزه نوبل و عملکرد اين سنوات به مبلغ ۳.۶۲۶.۷۹۰.۰۴۰ ريال بوده که با احتساب جرائم مربوطه مبلغ ۱۲.۶۱۳.۵۳۸.۶۴۷ ميليون ريال است.

 

گفته می‌شود وکيل شيرين عبادی درخصوص محکوميت موکل خود علاوه بر شکايت در ديوان عدالت اداری، خواهان رسيدگی موضوع در کميسيون ماده ۲۱۶ قانون مجازات مدنی نيز شده است.

 

 

 

 

 

محمد ایوب کاظمی، از شاگردان آیت الله منتظری آزاد شد

 

تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۹, ساعت ۱۲:۳۸

 

 جرس: محمد ایوب کاظمی محقق حوزه و دانشگاه روز گذشته هشتم دی ماه  مشمول آزادی مشروط قرار گرفت  و آزاد شد .


به گزارش رسیده به جرس، وی که اواخر سال 88 توسط دادگاه ویژه روحانیت به 30 ماه حبس تعزیری محکوم شده بود بعد از گذشت نیمی از محکومیت خود آزاد شد .


 
کاظمی همچنین پس از 25 سال سابقه  تدریس در آموزش و پرورش توسط نهاد رهبری حکمی مبنی بر عدم صلاحیت تدریس را دریافت و ممنوع التدریس شد


وی که از شاگردان آیت الله العظمی منتظری و از محققین حوزه با مدرک دکترای تعلیم و تربیت  بود که پس از سرودن شعرهای منتقد آمیز سیاسی در باب مثنوی بازداشت و روانه ی زندان شد.


 
کاظمی صدها بیت سیاسی سروده است که از شاخص ترین آنها میتوان به مثنوی هزار بیت خاموش ، مثنوی آزادی بیان ، مثنوی کهریزک ، مثنوی انتخابات و ... اشاره کرد که در وبلاگ  وی دیوان شعر موجود است همچنین  کاظمی پیشنهاد دهنده ی طرح اصلاح نظام آموزشی حوزه است که هم اکنون نیز مطالب وی در وبلاگ طرح نجات قابل مشاهده می باشد .

 

 

 

 

 

 

درخواست برای اعتصاب جهانی صنعت سینما در حمایت از جعفر پناهی

 

تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۸۹, ساعت ۱۱:۰۶

 جرس: رفیع پیتس، فیلمساز فرانسویایرانی روز چهارشنبه درخواست کرد صنعت سینما برای اعتراض به حکمی که علیه جعفر پناهی صادر شده، دست به اعتصاب سراسری بزند


به گزارش خبرگزاری فرانسه، رفیع پیتس درخواست کرده این اعتصاب سمبلیک در روز یازدهم فوریه و مقارن با روز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، از ساعت سه بعد از ظهر به مدت دوساعت در سرتاسر جهان انجام شود


این فیلمساز فرانسوی در بیانیه ای گفت: «ما از تمامی دست اندرکاران صنعت سینما، افراد مسئول و مرتبط در امر فیلمسازی و نمایش فیلم، در سرتاسر جهان و فارغ از مرزهای جغرافیایی و سیاسی و دینی، می خواهیم که با تعطیل کردن کار برای دو ساعت، از یک فیلمساز و هم صنف ما، حمایت کنند.»        


وی اعلام کرد این اقدام همدردی و حمایت، برای دفاع از جعفر پناهی و محمد رسول اف، دو فیلمساز ایرانی است که با احکام قضایی شدیدی روبرو شده اند


به گزارش رادیو فردا، رفیع پیتس، سازنده فیلم هایی چون «صنم»، « زمستان است» و«فصل پنجم» است و برخی از فیلم های او در جشنواره فیلم فجر ایران شرکت داده شده و در ایران هم به نمایش درآمده است


دادگاه انقلاب تهران جعفر پناهی را به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری و ۲۰ سال محرومیت از ساختن فیلم، نوشتن هر نوع فیلمنامه و مسافرت به خارج از کشور و مصاحبه محکوم کرده‌است. محمد رسول‌اف، دیگر کارگردان سینمای ایران نیز به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم شده‌است.


پس از اعلام احکام علیه این دو فیلمساز، اعتراض های جهانی به این احکام انجام شد و واکنش ها هنوز ادامه دارد. جشنواره های فیلم کارلووی واری، برلین، پوسان و کانون های فیلمساز چند کشور هم به صدور این حکم اعتراض کرده اند


رفیع پیتس در بیانیه خود گفته است: « این دو فیلمساز فقط به دلیل اهمیت دادن  به دیگر انسان ها مجازات شده اند. جرمشان این بوده که فقط می خواستند حقایق مربوط به وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران را بدانند


این بیانیه به همراه نامه ای برای محمود احمدی نژاد در ایران هم ارسال شده است

 

 

 

 

--
......سبز یعنی استقامت تا بهار
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "دوستان سبزاندیش" group.
To post to this group, send email to sabzandish@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
sabzandish+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/sabzandish?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved