428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

یکشنبه، تیر ۲۷، ۱۳۸۹

[Persian Green Movement] متن پیاده شده محسن سازگارا روز چهارشنبه ۲۳ تیر ۲۵۶۹

1.jpg
2.jpg
3.jpg
Memory Card.png   Bikini.png    FreeDating.png

گفتار روزانه محسن سازگارا  شنبه  تیر ۲۵۶۹
متن پیاده شده

 
 

 

سلام،

چهارشنبه ۲۳ تیرماه ۲۵۶۹، ۱۴ جولای ۲۰۱۰ میلادی

امروز در مورد ۸ موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول ادامه اعتصاب بازار است. به دنبال 6 ساعت جلسه ای که روز گذشته برگزار شد و در آن توافق کرده بود رئیس شورای اصناف که افزایش مالیات تا 15 درصد نسبت به سال قبل قبول باشد برای بازاریها و 40 درصد را نقد بدهند و بقیه را به اقساط اما به درستی بازاریها پافشاری کردند بر اینکه این افزایش هم قبول نیست بخصوص اینکه در اظهارنامه ها نوشته می شود که این علی الحساب است و گفتند که دولت بعداً ممکن است افزایش بدهد تا همان 70 درصد بنابراین روز گذشته بخشهای بزرگی از بازار تهران تعطیل بود، گسترده تر از هفته قبل. بعد از چهار روز تعطیلی مملکت بازار نشان داده که متحد ایستاده است و به قول ناظری گفته بود بازار طلا فروشها از تاسوعا عاشورا هم شاید تعطیلی آن گسترده تر بود، پاره ای از مغازه دارها فقط به مغازه هایشان رفتند اما خرید و فروشی گفتند انجام نمی دهند بلکه مثل دفترشان استفاده می کنند، گزارشهایی بود که بازار تبریز هم پیوسته به اعتصاب و بازار اصفهان هم قرار است که ملحق شود و سایر بازارها هم اعلام کردند که می پیوندند. در واقع اتحاد بازار به نظر من بیش از هر چیزی ضامن پیروزی آنهاست و نشان دادند که خواست خود را می خواهند از دولت بگیرند و با وجود اینکه تا حالا دولت دوبار عقب نشینی کرده از 70 درصد به 30 درصد و از 30 درصد به 15 درصد اما بازار باز هم ایستاده و می گوید که بازار باید تسلیم خواسته هایشان شود. همینطور که دیروز هم صحبت کردیم در گفتگو را بازار باز گذاشته، حرف می زند با دولت اما محکم ابزار اعتصاب را هم در دست گرفته و این کاملاً جهت آینده را نشان می دهد که اگر با توجه به تنگناهای مالی که دولت دارد و مقامات دولتی هم می گویند به سرعت دارند فکر می کنند که چاره ای هم ندارند و باید مالیات افزایش بدهند، پول آب را افزایش بدهند، پول برق را، پول گاز را، بنزین را و غیره و غیره. حرکت مردم در جهت اینکه اینها را تحریم بکنند، نپردازند، همکاری نکنند، اعتصاب بکنند، نشان می دهد که چقدر دولت آسیب پذیر است و ناچار است که عقب نشینی بکند. البته تهدیدهایی کرده بودند مقامهای امنیتی که قفل های مغازه ها را می شکنند و به زور متوسل می شوند اما این از آن مواردی است که وقتی اتحاد برقرار است و دست به اعتصاب می زنند دیگر چوب و چماق و گاز اشک آور و اینها به کارشان نخواهد آمد. البته از حکومت سرکوبگر این توقع هست، این انتظار را می شود داشت که سراغ دستگیری برود یا حتی فشار به خانواده بعضی بازاریها بیاورد اما به نظر می رسد بیش از هر چیزی حکومت وحشت کرده.  به هر صورت خبر اعتصاب بازار که بزرگترین بخش تجاری مجتمع کشور است به شکل مهمترین خبر مملکت ما درآمده و تازه شروع کرده توجه محافل دنیا به سوی خودش جلب کردن  و مقالاتی که در روزنامه های دنیا در این خصوص در حال نوشته شدن می باشد.

نکته دوم اینکه آقای مهندس موسوی در جمع اساتید دانشگاه تربیت مدرس صحبت کرده، نکات مختلفی را گفته از جمله حاکمیت دروغ، که اشاره است به نواری که می شود گفت خود وزارت اطلاعات پخش کرده و معاون وزارت اطلاعات یکسری دروغ گفته، بحث حزب ولایت که ایشان هم مشابه حزب رستاخیز شاه خوانده حرفی که آقای احمدی نژاد زده بود یا وضع دانشگاه ها که طعنه آشکاری است به آقای خامنه ای درآن زده. اما به نظر من دو نکته اساسی که ایشان دست گذاشته روی آن مثل خانم رهنورد، یکی این است که جنبش سبز متعلق به کس خاصی و گروه خاصی نیست وسخنگوی خاصی ندارد و هر فرد خودش یک رسانه است و این حرکت جمعی جنبش سبز است که آن را ارزشمند کرده و دوم هم اینکه ایران برای همه ایرانیان را هم ایشان مطرح کرده و آن اینکه در واقع یک حالت پلورالیستیک تکثرگرایانه در جنبش سبز هست و همه در کنار هم حرکت میکنند و در نهایت هم انتخابات آزاد و رای ملت است که میزان نهایی خواهد بود.

نکته سوم اینکه خبرگزاری هرانا متعلق به فعالین حقوق بشر ماجرای الناز بابازاده در تبریز را با جزئیات بیشتری منعکس کرده که چگونه سه نفر با کارت بسیج به اسم مبارزه با بی حجابی و طرح عفاف ماشین این دختر را متوقف کردند، سوار ماشینش شدند، با اسلحه او را تهدید کردند و بعد از ضرب و شتم و تجاوز و غیره با سه گلوله این دختر را کشتند و جو تبریز کماکان در التهاب به سر می برد. البته به قول یکی از بچه ها نوشته بود که اینها روز روشن ندا را در خیابان کشتند و گردن نمی گیرند و به دروغ متوسل می شوند. قاعدتاً حکومت گردن نمی گیرد و شروع کرده به دروغ پردازی اما این داستان یک داستان دیگری است که یک جنایت دیگری است که کماکان التهاب را در تبریز و استان آذربایجان شرقی بالا می برد.

نکته چهارم اینکه ماجرای آقای شهرام امیری هم ابعاد جدیدتری پیدا کرده. آقای شهرام امیری روز گذشته به دفتر حافظ منافع ایران در شهر واشنگتن رفت و اعلام کرد که فرار کرده از دست مقامات آمریکایی و آماده است که برگردد به ایران، البته ایشان حاضر نشد که با خبرنگاران بین المللی، خبرنگارهای آمریکایی و غیره که می خواستند با ایشان مصاحبه کنند مصاحبه ای کند ولی از آن طرف وزارت خارجه آمریکا و شخص وزیر خارجه آمریکا هم گفتند که آقای امیری آزادانه آمده آمریکا و آزاد هم هست که هر جا خواست برود و کسی هم مانع وی نخواهد شد. به نظر می رسد که داستان آقای امیری اگر خانواده او را تهدید کرده باشند یا به هر دلیل دیگری ایشان دارد به ایران برمی گردد باید روزهای آینده منتظر نمایشهایی مثل آقای ریگی باشیم و حرفهای مختلفی که حکومت ایران مطرح خواهد کرد بخصوص اینکه این کارها را در مواقعی که مثل اعتصاب بازار و مقاومت مردم شدت می گیرد معمولاً حکومت به آن بال و پر بیشتری می دهد. به هر حال کماکان موضوعی است در ابهام و پر از سوال که احتمالاً داستان دنباله داری خواهد بود و روزهای آینده از آن بیشتر خواهیم شنید.

نکته پنجم اینکه آقای شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی کشور در مجلس راجع به مخابرات از وی سوال شده بود توسط وکلایی مثل نادران، رحیمی و توکلی در واقع مطرح کرد که بیرون کردن رقیب سپاه از خرید مخابرات به دستور مقامات امنیتی بوده و از خودش سلب مسوولیت کرد. آن واگذاری مخابرات به تعاون سپاه و ستاد اجرای فرمان 8 ماده ای امام زیر نظر بیت رهبری. به هر صورت این پاسخ آقای وزیر نشان میدهد که چگونه در واقع مقامات سپاه و امنیتی کشور دست گذاشتند و مخابرات را تملک کردند. البته تاسف بار این است که مجلس با رای اکثریت در واقع پاسخ ایشان را قانع کننده تشخیص دادند.

نکته ششم اینکه بعد از صحبتهای پوپولیستی و عوام گرایانه آقای احمدی نژاد که گفته بود کراوات و ریش اینها جزو فتاوای آقایان نیست، آقای احمد خاتمی که در واقع از پشتیبانان ایشان محسوب می شد درواقع توی دهن ایشان زده و گفته که بهتر است وارد مسایل شرعی نشود.

نکته هفتم اینکه بعد از چند روز از اظهار نظر آقای مدودف که راجع به برنامه اتمی ایران گفته بود تازه مثل اینکه مقامات حکومتی ایران از خواب بیدار شدند و شروع کردند به صحبت کردند که این چه حرفی است که روسیه می زند ودارند واکنش نشان می دهند. به هر صورت آمریکا هم از صحبتهای آقای مدودف استقبال کرده.

و نکته آخر اینکه آژانس بین المللی انرژی هم گفته که این اعلامی که ایران کرده و گقته که تا سال 2013 هفت پالایشگاه می خواهد بسازد در واقع غیر ممکن است و چنین امکانی را ایران ندارد بخصوص با تحریمها یی که ایران شده که من هم فکر می کنم که مشکل پالایشگاه ها در ایران مشکلی است که با افزایش تحریمها فشار زیادی را خواهد آورد و امکان توسعه پالایشگاهی از این دولت و توان اجرایی کشور انتظار بیهوده ای است.

اندکی صبر سحر نزدیک است. 

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

 به امید پیروزی ایران و ایرانی.

--
شما به این دلیل این پیام را دریافت کرده اید که در گروه Google Groups "Persian Green Movement" مشترک شده اید.
جهت پست کردن مطلب به این گروه، ایمیلی به newourvotes@googlegroups.com ارسال کنید.
جهت لغو اشتراک از این گروه، ایمیلی به newourvotes+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای گزینه های دیگر، از این گروه در http://groups.google.com/group/newourvotes?hl=fa دیدن کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved