428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

چهارشنبه، تیر ۳۰، ۱۳۸۹

>> ** Majalei Pezshki - 30 Tir **

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجله پزشكي 30 تيرماه

راهکارهایی برای ترک خروپف

جلوگیری از خروپف اغلب آسان است و به شما و اطرافیانتان کمک می کند خواب بهتری داشته باشید.

اگر در خانه فقط شما عادت به خروپف دارید، پس احتمالاً از همه اطرافینتان بیشتر می خوابید. راهکارهای زیر را امتحان کنید تا اطرافیانتان هم بتوانند کمی در آرامش بخوابند. تغییر وضع خوابیدن یا استفاده از ابزارهای دهانی ضد خروپف می تواند موثر باشد اما برای خیلی ها کار از این حرفها گذشته است. خیلی وقت ها کم کردن وزن چاره کار است.

مراحل

1.  موقع خواب چند بالش دیگر کنار خود قرار دهید و به جای اینکه صاف به پشت روی تخت بخوابید کمی خودتان را خم کنید. بااینکار باعث می شوید که بافت های موجود در گلویتان وارد مجاری هواییتان نشوند.

2.  ارتفاع سر تختتان را بیشتر کنید. یک راه ساده برای اینکار این است که چند تخته صاف زیر پایه های بالایی تخت قرار دهید.

3.  به پهلو بخوابید. البته هیچ تضمینی نیست که در حالت باقی بمانید اما حداقل خوابتان را در آن حالت شروع کنید. به هیچ وجه نباید به پشت بخوابید چون در آن حالت زبانتان درمقابل پشت گلویتان می افتد و راه های هوایی را می بندد.

4.  اگر گرفتگی بینی موجب خروپف کردنتان می شود، می توانید از دکونژستان (decongestant) یا آنتی هیستامین (antihistamine) استفاده کنید. اگر تصور می کنید که سرماخوردگی یا آلرژی باعث ایجاد چنین وضعیتی در شما شده است، به طور موقت از این داروها استفاده کنید. استفاده طولانی مدت از این داروها می تواند برایتان زیان بار باشد.

5.  بینیتان را با نوارهای مخصوص که در اکثر داروخانه ها موجود است ببندید که کاملاً باز بمانند. عجیب به نظر می رسد اما موقع خواب که دیگر کسی نگاهتان نمی کند. باتوجه به دستورالعمل ذکر شده روی جعبه، یکی از نوارها را بیرون بینیتان ببندید. این نوارها با بلند کردن و باز کردن سوراخ های بینی، جریان هوا را افزایش می دهند.

6.  با دهان شوی های نعنایی غرغره کنید. اینکار مخصوصاً وقتی خروپف ناشی از سرماخوردگی یا آلرژی باشد بسیار موثر است. برای درست کردن محلول غرغره یک قطره روغن نعناع را با یک لیوان آب مخلوط کنید. فقط غرغره کنید، قورت ندهید.

7.  ملحفه ها و روبالشتی ها را عوض کنید تا هوای بد و ذرات آلرژی زا از بین بروند. همچنین به طور منظم کف اتاق خواب و پرده ها را جارو بکشید.

8.  چای گزنه بنوشید. گیاه شناسان آنرا برای التیام دادن به التهاب ناشی از آلرژی توصیه می کنند. برای درست کردن این چای:

- یک فنجان آب جو ش را روی یک قاشق غذاخوری از گیاه خشک بریزید.

- درب آن را ببندید و اجازه بدهید 5 دقیقه بماند بعد بنوشید.

- 3 فنجان در روز از این چای بنوشید که یک فنجان آن حتماً قبل از خواب باشد.

9.  ابزارهای زیادی مخصوص از بین بردن خروپف وجود دارد که می تواند تهیه کنید.

10.         ابزارهای دهانی که ابزارهای دندانی هم خوانده می شود که در بسیار از افراد موثر دیده شده است. اینها ابزار های پلاستیکی کوچکی هستند که داخل دهان می گذارید و از افتادن بافت های نرم گلو روی مجاری هوا جلوگیری می کند.

نکات

·         درمورد راه های درمانی خروپف تحقیق کنید. خیلی خوب است که از تجربیات دیگران باخبر شوید تا شما هم مرتکب اشتباهات آنها نشوید.

·         روی عضلات گلویتان کار کنید. چند تمرین مخصوص برای عضلات گلو وجود دارد که به باز نگه داشتن مجاری هوا کمک می کند.

·         اگر بغل کردن بالشت کمکتان نکرد، می توانید اینکار را با یک توپ تنیس بکنید. به پهلو که خوابیده اید یک توپ تنیس پشتتتان بگذارید که اگر نصفه شب خواستید به آن سمت رفته و به پشت بخوابید، اذیتتان کند و از آن وضعیت خارج  شوید.
·         وزنتان را پایین بیاورید. کاهش وزن با بهتر کردن وضعیت مجاری هوایی، خروپفتان را کمتر می کند.

·         ابزارهای دهانی کمک حالتان بود؟ یک تحقیق جدید در سوئیس کشف کرد که این ابزارهای دهانی برای درمان خروپف موثر است. عوارض جانبی بسیار کمی را هم در بر داشته اند: خشکی مخاط (86 درصد از بیماران)، ناراحتی دندان (59 درصد) و ترشح بیش از حد بزاق (55 درصد). استفاده طولانی مدت ممکن است باعث  برهم خوردن محور دندان ها شود و نیاز به ارتودنسی پیدا کنید.
·         سعی کنید علت این وضعیت را پیدا کنید. با پزشک خود درمورد احتمال اختلال خواب خود صحبت کنید. شاید چیزی جدی تر از یک خروپف ساده باشد.

·         سیگار را ترک کنید. دود سیگار غشای مخاطی را اذیت می کند به همین خاطر گلویتان ورم می کند و مجاری هوایی تنگ می شوند.

·         اگر به طور منظم از داروی خاصی استفاده می کنید، درمورد جایگزین های آن با پزشکتان مشورت کنید. برخی داروها باعث بدتر شدن خروپف می شوند مانند قرص های خواب و مسکن ها.

·         اگر خروپفتان ناشی از حبس نفس در خواب باشد، جراحی هایی هم برای رفع مشکلتان انجام می شود.

هشدارها

·         از خوردن غذاهای سنگین و نوشیدن نوشابه های الکلی تا 3 ساعت قبل از خواب خودداری کنید. هر دو آنها باعث می شوند که عضلات گلویتان بیشتر از حد طبیعی ریلکس شوند.

·         درمورد نوشیدن چای گزنه دقت کنید که کمی صبر کنید تا خنک تر شده و بعد بنوشید.

*************************************

دلایل ریزش مو و راه های جلوگیری

عوامل زیادی در ریزش مو موثر هستند ، از دلایل پزشکی تا چگونگی تغذیه فردی و ... . در اینجا به عمده ترین آنها ، همراه با راه حل های ساده برای جلوگیری از آن اشاره شده است :

•وضعیت سلامتی : وجود بیماری هایی چون سل ، دیابت ، عدم کارکرد صحیح غدد تیروئید می تواند در روند رشد مو اختلال ایجاد کند.
•داروهای مصرفی : افرادی که تحت جلسات شیمی درمانی هستید و یا از داروهای ضد افسردگی ، آرتروز و امراض قلبی استفاده می کنند دچار ریزش مو می شوند.
•عدم تغذیه مناسب  : پروتئین ها و املاح معدنی یکی از عمده ترین عوامل رشد و تقویت مو در افراد است ، کارشناسان تغذیه معتقدند کمبود هر کدام از آنها ( ویتامین ها ، آهن ، املاح معدنی ) تأثیر بسزایی در کاهش رشد مو دارد.•عمده ترین علل ریزش مو اختلال در کارکرد هورمون DHT  است که ابتدا باعث ضعیف شدن ریشه مو ، نازک شدن آن و در آخر طاسی می شود . این هورمون به طور طبیعی بایددر جریان خون هر فرد آزاد شود. با متعادل کردن این هورمون ، موهای نازک و ضعیف شما دوباره تقویت می شود . ابتدا با تشخیص دلایل فوق  و حتی در صورت لزوم مراجعه به پزشک مربوطه و مقابله می توانید دوباره سلامتی خود را  احیاء کنید. همچنین با طب سنتی و گیاه درمانی  مانند مصرف عصاره گیاهانی چون ریشه گزنه ، شیره ی سفید رنگ انجیر خام و تأمین روی و املاح معدنی مورد نیاز و موثر در تنظیم هورمون  DHT ،  مو های شما از ریشه دوباره تقویت و شروع به رشد می کند.
فرصت را از دست ندهید، بهتر است از همین امروز شروع کنید! با راهنمایی از مطالب ذکر شده و تأمین نیازهای بدن ، نه تنها کمک به تقویت و رشد موی خود می کنید بلکه سلامتی بدن خود را نیز تضمین می کنید
.

 

[hyplnkstrVSImageURL] گردنبند متولدین مهر ماه [hyplnkstrVSImageURL] گردنبند متولدین فروردین ماه
[hyplnkstrVSImageURL] گردنبند متولدین آبان ماه [hyplnkstrVSImageURL] گردنبند متولدین اردیبهشت ماه
[hyplnkstrVSImageURL] گردنبند متولدین آذر ماه [hyplnkstrVSImageURL] گردنبند متولدین خرداد ماه
[hyplnkstrVSImageURL] گردنبند متولدین دی ماه [hyplnkstrVSImageURL] گردنبند متولدین تیر ماه
[hyplnkstrVSImageURL] گردنبند متولدین بهمن ماه [hyplnkstrVSImageURL] گردنبند متولدین مرداد ماه
[hyplnkstrVSImageURL] گردنبند متولدین اسفند ماه [hyplnkstrVSImageURL] گردنبند متولدین شهریور ماه
 

 

 

 

__._,_.___
Recent Activity:
MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.


Get great advice about dogs and cats. Visit the Dog & Cat Answers Center.


Hobbies & Activities Zone: Find others who share your passions! Explore new interests.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved