428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، تیر ۱۹، ۱۳۸۹

..:: Ma Bishomarim ::.. متن کامل نطق نماینده اصلاح طلب شیرز در مجلس:اگر شخص اول مملکت ما در حکومت اس...

 
 

Sent to you by . via Google Reader:

 
 

via نهضت سبز آزادي by antitaleban on 7/7/10

تحول سبز: عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس در نطق میان دستور امروز خود در مجلس که از صدای جمهوری اسلامی ایران نیز پخش می‌شد به بازخوانی سخنان فراموش شده و بایکوت شده امام خمینی(ره) درباره عدم دخالت نظامیان در سیاست، حکومت قانون، حرام بودن اهانت به مراجع و استقلال و آزاد بودن انتقاد در صدا و سیما پرداخت و گفت:« بر اساس کدام قانون نانوشته و حجت شرعی اسم و آبروی افراد در این مجلس برده می‌شود و اتهامهای گوناگون به آنها زده می شود؟»

به گزارش«پارلمان‌نیوز»، متن کامل سیداحمدرضا دستغیب (سیدفخرالدین) نماینده اصلاح‌طلب شیراز در مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم هست کلید در گنج حکیم

با سلام و درود بر امام امت معمار و بنیانگذار انقلاب اسلامی، رهبر معظم، شهدای انقلاب و ملت بزرگ ایران عرایض خودم را به استحضار می رسانم:

۱- از پیامبر اکرم نقل شده است که فرمود: سه خصلت است که دل هیچ فرد مسلمانی با آن خیانت نکند: خالص کردن عمل برای خدا، خیرخواهی و نصیحت پیشوایان مسلمانان و همراه بودن با جماعت. (اصول کافی، ج ۱، ص ۴۰۳)

مولای متقیان امیر مومنان در خطبه ۲۰۶ نهج البلاغه می فرماید: «زمامداران موظفند که مردم را نصیحت کنند و مردم نیز همین وظیفه را درباره آنان دارند.»

مرحوم نائینی، عامل بازدارنده از استبداد را در محاسبه و مراقبه و نظارت ملت می داند و می‌فرماید که «سنت اسلامی «انتقاد» و «نظارت بر حکومت» و «امر به معروف» و «نهی از منکر»، بتدریج در جامعه اسلامی متروک شد و همین انحراف از مسیر شریعت بود که باعث شد امت اسلام، پس از سیر ترقی و گسترش محیرالعقول نفوذ اسلام در جهان، دچار انحطاط شده و با سرکار آمدن و استیلای معاویه و عمروعاص، حکومت اسلامی دچار استحاله کامل شد و وضع دگرگون شد، مردم تبدیل به بندگان حکومت و تحت اراده های خودسرانه حاکمان شده و مساوات در برابر قانون، زیر پا نهاده شد و دیگر حاکمیت، «لایسئل عنه و غیرمسئول» شناخته شد و مشابه استیلای فرعون بر بنی اسرائیل، در جهان اسلام پدید آمد و «ولایت اسلامی» به «سلطنت تملیکی» و غصب رقاب مسلمین، تبدیل شد.»

رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی می فرماید: «هر فردی حق دارد که مستقیماً در برابر سایرین، زمامداران مسلمین را استیضاح و به او انتقاد کند» (صحیفه نور، ج ۳ ص ۸۶)

و نیز آن رهبر فرزانه فرمود: «رادیو و تلویزیون باید مستقل و آزاد باشند و همه گونه انتقاد را با کمال بی طرفی منتشر سازند تا بار دیگر شاهد رادیو و تلویزیون آن شاه مخلوع نگردیم» (در جستجوی راه، دفتر هفدهم و بیستم ص ۲۸۹)

۲-سفارش امام راحل همیشه بر قانون و اجرای آن بوده است چنانچه می فرماید: «اساس یک مملکت بر قانونش هست» (صحیفه نور ج ۸ ص ۷۹)

«حکومت اسلام حکومت قانون است. اگر شخص اول مملکت ما در حکومت اسلامی یک خلاف بکند، اسلام او را عزلش کرده است. یک ظلم بکند، یک سیلی به کسی بزند ظلم است، اسلام او را عزلش کرده. او دیگر قابلیت برای حکومت ندارد این دیکتاتوری است. حکومت قانون است. شخص اول مملکت اگر یک کسی شکایتی داشته باشد از او، پیش قاضی می رود و او را حاضرش می کند و او هم حاضر می‌شود، وظیفه است. حضرت امیر این کار را کرد، یک هم چنین حکومتی می خواهیم، حکومت قانون، (صحیفه نور ج ۳ ص ۶۹)

۳- امام راحل فرمود: «اعلام می کنم که اهانت به مراجع معظم و تمثال شریف آنان حرام و مخالف رضای خداست.» (صحیفه نور ج ۵ ص ۴۹۳)

«آقایان متوجه باشید اگر چنانچه کلمه ای اهانت بکند کسی به یک نفر از مراجع اسلام، بین او و خدای تبارک و تعالی ولایت منقطع می شود اگر به واسطه بعضی از حمایت ها لطمه‌ای بر این نهضت بزرگ وارد بشود، معاقبید پیش خدای تبارک و تعالی، توبه تان مشکل است قبول بشود چون به حیثیت اسلام لطمه وارد می شود. من که اینجا نشسته ام دست شما مراجع را می بوسم (صحیفه نور ج ۱ ص ۳۰۷)

«شاید از همین منافقین و از همین منحرفین باشند که نسبت به بعضی مراجع اهانت می کنند.» (صحیفه نور ج ۱۵ ص ۳۷۹)

۴- امام راحل در وصیت نامه سیاسی عبادی خود چنین می فرماید: «وصیت اکید من به قوای مسلح آن است که همان طور که از مقررات، عدم دخول نظامی در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمایند، و قوای مسلح مطلقاً، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگه دارند. در این صورت می توانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلافات درون گروهی مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است که افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است دولت و ملت و شورای دفاع و مجلس شورای اسلامی وظیفه شرعی و میهنی آنان است که اگر قوای مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، بر خلاف مصالح اسلام و کشور بخواهند عملی انجام دهند یا در احزاب وارد شوند که – بی اشکال به تباهی کشیده می‌شوند- و یا در بازیهای سیاسی وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت کنند. و بر رهبر و شورای رهبری است که با قاطعیت از این امر جلوگیری نماید تا کشور از آسیب در امان باشد.»

۵- قانون اساسی پایه و اساس قوانین کشور است و همگان اعم از جناح های سیاسی و افراد باید در دفاع و صیانت از آن تلاش کنند. قانون اساسی یک هویت واحد است نمی توان برخی از اصول آنرا قبول داشت و برخی دیگر را کنار گذاشت. امروز برخی از اصول قانون اساسی از جمله اصول ۲۶ و ۲۷ درخصوص آزادی احزاب، جمعیت ها و تشکیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها تعطیل و برخی دیگر از آن، از جمله اصول ۷۶، ۸۴ و ۸۶ درخصوص حق تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در تمام امور کشور، اظهارنظر هر نماینده در همه مسائل داخلی و خارجی کشور، و آزادی کامل نمایندگان مجلس در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رای خود مورد تهدید جدی است.

۶- بر اساس کدام قانون نانوشته و حجت شرعی اسم و آبروی افراد در این مجلس برده می‌شود و اتهامهای گوناگون به آنها زده می شود؟ این کدام عدالت و دادگاه اسلامی است که به متهم اجازه دفاع از خود ندهد و عده ای برای دنیای دیگران آخرت خود را می فروشند؟




 
 

Things you can do from here:

 
 

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "Ma Bishomarim" مي باشد.
جهت ارسال مطلب به این گروه، به آدرس life-companion@googlegroups.comایمیل ارسال کنید
برای لغو عضويت از این گروه، یک ایمیل به آدرس life-companion+unsubscribe@googlegroups.com
ارسال نمائيد.
برای بازديد از سایر امكانات گروه، به این آدرس مراجعه کنید http://groups.google.com/group/life-companion?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved