428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

سه‌شنبه، تیر ۲۲، ۱۳۸۹

..:: Ma Bishomarim ::.. قتل «ندا» جلوی دوربین را انکار می‌کنند وای به حال «ترانه» و «الناز».

 
 

Sent to you by . via Google Reader:

 
 


بار اول که خبر قتل و تجاوز «ترانه موسوی» را شنیدم گفتم حتما شایعه است٬ شایعه‌یی که خود حکومت هم در نشر آن نقش داشته است کمی که گذشت کم کم خبرها به بیرون درز پیدا کرد و روز به روز اسناد بیشتری به دست آمد باور کردی نیست اما «ترانه موسوی» حقیقت داشت. اکنون با خبر قتل مظلومانه‌ی دیگری روبه‌رو هستیم. «الناز بابازاده» دختر جوان و تحصیل‌کرده‌یی در تبریز با اسلحه توسط کسانی که کارت بسیج داشته اند ربوده شده است و به قتل رسیده است. به گفته‌ی محسن سازگارا یکی از این سه تن فرزند یکی از فرمانده‌هان سپاه است. هرنا٬ خبرگزاری مجموعه فعالین حقوق بشر در ایران٬ که اولین بار خبر تجاوز و قتل را منتشر کرده بود در اخبار تکمیلی صحه گذاشت:هرانا؛ گزارش تکمیلی / تجاوز و قتل در تبریز به بهانه مبارزه با بدحجابی
خبر آنچنان تلخ و دردناک بود که برخی در کم و کیف ماجرا دچار تردید شده‌اند حتا موضوع داغی که در این مورد در بالاترین زده شده بود حذف شد. خود را جای خانواده‌ی این دختر جوان بگذارید. دختر جوانشان پرپر شده است. تصورش هم دشوار است. به هر حال چیزی که به نزدیکان و بازماندگان آرامش می‌دهد این است که بدانند عزیزشان راحت جان سپرده است. ضرب و شتم و تجاوز بدترین سرنوشتی است که می‌توان برای مرگ کسی تصور کرد تن آدمی را بلرز می‌آورد و راهی جز انکارش وجود ندارد. حالا با تمام این اوصاف خانواده‌ی قربانی انتظار دارد قانون پشت و پناهش باشد و وای به وقتی مجریان قانون خود قاتل‌اند.
حکومتی که با وقاحت تمام سعی می‌کند قتل ندا آقاسلطان را = که در روز روشن جلوی چشم شاهدان بسیار اتفاق افتاده است انکار کند و با داستان‌سرایی‌هایی بی‌سروته آن را نمایشی بشمار آرد و حکومتی که در زندان‌هایش انسان‌ها را زیر شکنجه می‌کشند و می‌گویند خودشان مردند مانند زهرا کاظمی و اکبر محمدی اگر در جایی راست هم بگوید درست است که باور نکنیم. همیشه بدترین روایت را حیقیقی‌ترین باید شمرد چون راهی برای دست‌یابی به حقیقت نداریم. مطبوعات آزاد٬ رسانه‌های خبری آزاد٬ سازمان‌های حقوق بشری که آزادانه فعالیت کنند و دستگاه قضایی سالم ارکانی هستند که بتوانند نیروی مهارناپذیر قدرت سیاسی و نظامی را کنترل کنند. در کشوری که نظامیان و قدرت‌مندان سیاسی چتر وحشت‌ناک دیکتاتوری خود را همه‌جا گسترانده‌اند هرگز نمی‌توان به حقیقت واقعی دست یافت. مواردی مانند قتل «ندا آقاسلطان» موارد نادری هستند که جلو چشم چندین شاهد و چندین دوربین تصویربرداری اتفاق افتاده‌اند و با این وجود جمهوری اسلامی زیر بار محاکمه کردن قاتل نمی‌رود و سعی در داستان‌پردازی‌های عجیب و غریبی دارد. وقتی فیلم ندا منتشر شد حتا اعلام کردند که «ندا آقاسلطان» زنده است و از کشور خارج شده است. نقش که خانواده‌ی ندا برای پایمال شدن خون او ایفا کردند نقش مهمی بود اما توجه داشته باشید ندا جلوی دوربین با گلوله به قتل رسیده بود و این فرق می‌کند با ضرب و شتم و تجاوز و توجه داشته باشید تجاوز در کشور ما تابوست. کمتر کسی و کمتر خانواده‌یی زیر بار عاطفی شدید این موضوع خواهد رفت که به فرزندشان تجاوز شده است. نکته‌ی مهم دیگر این است که شهرت جهانی که ندا در جهان به دست آورد چتر امنیتی روی سر خانواده‌ی آنان کشید و موجب شد آسیب‌رساندن به آنان برای رژیم هزینه‌ی زیادی در برداشته باشد. اما چون قتل الناز در هاله‌یی از ابهام فرورفته است خانواده‌ی او در امان نیستند و هر آن ممکن است دوستان یا اعضای خانواده که اطلاعاتی دست‌اولتری از ماجرا دارند سربه‌نیست شوند. به‌خصوص که رژیم حالا تجربه‌ی ندا آقا سلطان را دارد و می‌داند خروج بهنگام آرش حجازی چه ضربه‌ی بزرگی برای آنان بود افشاگری‌های او نقش بسیار مهمی در پایمال نشد خون ندا داشت.
به هر حال دوستانی که اصرار دارند روایت مستندتری از ماجرا به‌دست آورند توجه داشته باشند تا وقتی که اجازه‌ی بررسی به نهادهای بی‌طرف داده نشود مستندترین روایت بدترین شکل ممکن از روایت است. ضرب و شتم و تجاوز و قتل الناز بابازاده توسط اعضای بسیج این خبر تا اطلاع ثانوی که توسط نهادهای حقوق‌بشری امکان دست‌رسی به اطلاعات آزاد و مستند وجود داشته باشد خبری مستند تلقی می‌شود و حقیقی‌ترین روایت از ماجرایی که اتفاق افتاده است. همان‌طور که اجازه ندادند جسد زهرا کاظمی کالبد شکافی شود و این خود بهترین دلیل برای قتل او بود٬ تا وقتی که اجازه ندهند گزارش کالبدشکافی معتبری در مورد الناز بابازاده منتشر بشود اصلا بر این است که به او تجاوز شده و مورد ضرب و شتم واقع شده است.
نمی‌توانم خودم را جای خانواده‌ی الناز بگذارم. تصور این که اگر او خواهر من بود چه می‌کردم برایم دشوار است. اما این را می‌دانم بخاطر حفظ جان النازهای دیگر باید این دستگاه اهریمنی نظامی که اسلحه دست بچه‌های نوجوان و جوانان می‌دهد تا سر هر چهارراه جلوی مردم را بگیرند و با بدترین شکل ممکن با مردم برخورد کنند گرفته شود. این را می‌دانم تا این هیولای هزار دندان افسارپارکرده با جان مردم ایران سایه افکنده است هر روز باید منتظر ندا و ترانه و الناز تازه‌یی باشیم و هیچ‌کس نمی‌دانند که تعداد واقعی این قتل‌ها و تجاوزها چقدر است فقط تعداد اندکی سرباز می‌کنند و خبرشان به بیرون درز پیدا می‌کند و جهانی می‌شود.
در هر چه تردید باشد و ماجرای قتل به هر شکلی که اتفاق افتاده باشد در یک چیز تردید نیست: قاتل الناز بابازاده «جمهوری اسلامی» است٬ خامنه‌ای است و در این هیچ تردیدی نیست. 

پی‌نوشت:
این مطلب را مجتبی سمیعی‌نژاد در مورد قتل الناز بابازاده نوشته است:«خبر قتل الناز بابازداده توسط بسیج و…، شایعه یا واقعیت؟» هر چند برای مجتبی سمیعی‌نژاد و تلاش های ارزشمندش ارزش قایل هستم اما با توجه به اختلافاتی که ایشان با هرنا دارند که در اینجا خواندم:«تا سیه روی شود هر که در او غش باشد» و این خبر نخستین باز توسط هرانا منتشر شده است نقد ایشان به هرانا از نحوی خبررسانی٬ که تاحدودی هم ممکن است درست باشد٬ اما عملا به تردید افکنی نسبت به این جنایت فجیع منجر شده است. کاش آقای سمیعی‌نژاد فراموش نمی‌کردند چند سال پیش که خودش دستگیر شده بود چه شایعاتی علیه او و دلیل دستگیریش در انیترنت پخش کردند و اما همه جلوی آن شایعات ایستادند و شاید به همین دلیل است که اکنون ایشان زنده هستند و فعالیت می‌کنند اگر آن‌موقع هم می‌خواستند همه دست روی دست بگذارند تا حقیقت از منابع رسمی شنیده شود الان احتمالا مجتبی سمیعی‌نژاد کسی بود که به دلیل افراط در مشروب‌خوری و شرکت در سکس‌پارتی بازداشت شده بود نه فعال حقوق بشر. من به عنوان کسی که هیچ‌اطلاعی از مسائل درون هرانا ندارم و تمام این نوشته‌هایم حاصل جست‌وجوی چند ساعتی در اینترنت و رجوع به لینک‌های مختلف است و طبیعتا نمی‌خواهم وارد این دعوا شوم. اما اعتقاد دارم تردید افکنی در مورد قتل الناز بابازاده تماما بسود قاتلین اوست. چیزی که در حداقل روایت هم وجود دارد این است که «شخصی با نشان دادن کارت بسیج او را ربوده است و به قتل رسانده است» همین میزان اطلاع هم برای این که جمهوری اسلامی متهم به قتلی دیگر شود کافی است.

ارسال به: Balatarin::Donbaleh::100C::oyax::Mohandes::Del.icio.us::Friendfeed::Twitthis::Facebook::Addthis to other::Subscribe to Comments Feed::Subscribe to Feed


 
 
 
 

--
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه "Ma Bishomarim" مي باشد.
جهت ارسال مطلب به این گروه، به آدرس life-companion@googlegroups.comایمیل ارسال کنید
برای لغو عضويت از این گروه، یک ایمیل به آدرس life-companion+unsubscribe@googlegroups.com
ارسال نمائيد.
برای بازديد از سایر امكانات گروه، به این آدرس مراجعه کنید http://groups.google.com/group/life-companion?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved