428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۸۹

سبز Fwd: دیدار تلخ در قم دلیل پرخاشگری در تهران



---------- Forwarded message ----------
From: jonbesh sabz iran <jonbesh.sabz.iran@gmail.com>
Date: 2010/6/29
Subject: دیدار تلخ در قم دلیل پرخاشگری در تهران
To: jonbeshsabziran <jonbeshsabziran@googlegroups.com>


 

دیدار تلخ در قم دلیل پرخاشگری در تهران

http://www.irangreenvoice.org/article/2010/jun/28/4888

ندای سبز آزادی: علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنان اخیر خود، بار دیگر نخبگان و خواص را مورد انتقاد قرار داد و آنان را بی بصیرت خواند.

منظور رهبر جمهوری اسلامی از خواص، مجموعه ای از چهره ها و شخصیت های سیاسی، مذهبی و فرهنگی هستند که به اشکال مختلف دارای تاثیر بوده و همراهی یا عدم همراهی آنان با حاکمیت می تواند تبعات مثبت و منفی داشته باشد. مانند سیاست مداران، مراجع تقلید و غیره.

انتقادات خامنه ای از بزرگان، که گه گاه (مانند سخنرانی اخیر وی) با تندگویی و پرخاشگری نیز توام بوده است، از حوادث پس از کودتای انتخاباتی سال گذشته آغاز شد. یعنی زمانی که رهبر جمهوری اسلامی با حمایت آشکار از احمدی نژاد، مخالفان را تهدید کرد و متعاقب تهدید وی سرکوب مردم آغاز شد. اما در حالی که رهبر جمهوری اسلامی انتظار داشت کلامش فصل الخطاب تلقی شود و بزرگان سیاسی و مذهبی (یا به قول او خواص) به حمایت از او برخیزند، چنین حمایتی صورت نگرفت و زمزمه های مخالفت نیز به شکل فزاینده ای گسترش یافت.

خامنه ای از آن جهت که عنوان "ولی فقیه" و یک رهبر مذهبی را یدک می کشد، بیشترین تلاش خود را معطوف به جلب حمایت مراجع کرد و بر اساس اخبار منتشر شده تا کنون حداقل دوبار به قم سفر کرده و به دیدن مراجع تقلید رفته است. اما هر بار سخنان وی نشان از بی نتیجه بودن مذاکرات داشته است.

آخرین سفر خامنه ای به قم در 22 خرداد، یعنی سالگرد کودتای انتخاباتی صورت گرفت تا هم در صورت تشکیل تجمعات اعتراض آمیز مردم، رهبر جمهوری اسلامی از معرکه تهران دور باشد، و هم در سالروز آن واقعه بتواند برای جلب حمایت مراجع از خود و نیز از دولت مورد حمایتش اقدام کند.

این سفر ابتدا قرار بود محرمانه بماند و خبر آن منتشر نشود، اما از آنجا که موج فزاینده نارضایتی ها (حتی در لایه های وابسته به حاکمیت) در کنار وجود ابزار قدرتمند ارتباطات، امکان لاپوشانی اخبار هر چند جزئی را از حاکمیت سلب کرده است، خبر انجام این سفر منتشر شد وامروز نیز متعاقب سخنان خشمگینانه رهبر درباره خواص، محتوای برخی ملاقات های مهم خامنه ای در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش "ندای سبز آزادی"، در اغلب این ملاقات ها، علما نسبت به حمایت بی چون و چرای او از احمدی نژاد انتقاد کردند وبه خامنه ای متذکر شدند که احمدی نژاد آبروی خود،ولایت و کشور را برده است.

از جمله در یکی از این ملاقات ها به رهبر جمهوری اسلامی گوشزد شد که تا وقتی احمدی نژاد در راس قدرت است،هیچگونه وحدت و وفاقی صورت نخواهد گرفت.

و نیز یکی از علما پرسیده است،چرا شما پشت سر احمدی نژاد ایستاده اید، اگر آقایان رضایی،لاریجانی یا قالیباف را مورد حمایت قرار می دادید، وضع بهتر از این بود،شما پشت سر بدترین گزینه ایستاده اید.مملکت به شدت دچار بحران شده،اگر ما هم از این دولت و حکومت دفاع کنیم دین مردم هم از بین می رود. ما بخاطر حفظ دین مردم نمی توانیم از این دولت حمایت کنیم.

در واکنش به این مواضع، خامنه ای بار دیگر خواص را مورد سرزنش قرار داد و با مقایسه خود با علی ابن ابیطالب (ع) و از زبان امام اول شیعیان به نخبگان هشدار داد که آنچه "کلام فتنه گران" می نامد در آنان اثر نکند.

وی که در جمع مردم بوشهر سخن می گفت البته به قدری خشمگین بود که با وجود اشتهارش به سخنوری هفت بار تپق زد و فعل و فاعل و مفعول را فراموش کرد و در نتیجه در زمان پخش اخبار از تلویزیون حکومتی ایران، بیشتر کلمات توسط گوینده صدا وسیما قرائت شد.

پر واضح است که سخنرانی در فضایی کاملا عصبانی صورت گرفته و ایشان در بین سخنان خود به نخبگان و خواص با صفتهای نامربوطی مانند "وابسته به دنیا" و "آلوده به دنیا" یا "دارای فاصله با عوام و عموم مردم" یاد کرد و در مقابل خود را علی خواند. یعنی همان عنوانی که رهبر جمهوری اسلامی بسیار علاقه مند است از طرف دیگران مورد خطاب قرار بگیرد و امروز در سایه نارضایتی عمیقی که از عملکرد او وجود دارد، کسی غیر از اطرافیان وابسته او چنین نسبت هایی را به کار نمی برد.

با این حال، فشارهایی که بر رهبر جمهوری اسلامی وجود دارد تا او راه خود را اصلاح کرده و به قانون و رای مردم تمکین کند، اگرچه خشم او را برانگیخته اما هنوز نتوانسته است موجب تغییر در رفتارهای لجوجانه ایشان شود.

برای نمونه در حالی که هتک حرمت سید حسن خمینی از سوی بسیجیان حامی کودتا، با موجی از محکومیتها و اعتراض ها مواجه شد، رهبر نه تنها نظر مخالفی درباره این اقدام غیر اخلاقی ابراز نکرد، بلکه سردار نقدی را به بیت خودش خواند و گفت که از نظر اومراسم 14 خرداد بسیار خوب و هماهنگ برگزار شده و این نشان می دهد اگر برنامه ریزی و هماهنگی باشد، نتایج مطلوبی حاصل می شود.

با این حال، پافشاری خواص بر مواضع اصولی خود، در کنار افزایش نارضایتی عمومی خصوصا پس از سرکوب و کشتار مردم، رفته رفته رهبر جمهوری اسلامی را متوجه فقدان مشروعیت خود و مقبولیت حکومت کرده است. شاید اصلی ترین نشان این واقعیت، چراغ سبز او برای تعویق انتخابات شوراها باشد. زیرا حداد عادل در مجلس برای توجیه نمایندگان اصولگرا و به تعویق افتادن انتخابات شوراهای شهرو روستا اظهار داشت که به علت حوادث سال گذشته انتخابات ، رهبر نظر بر عدم برگزاری انتخابات شوراهای شهروروستا دارد.ایشان می گوید در این شرایط اگر انتخابات برگزار شود و دوباره عده ای قبل از انتخابات شروع به تبلیغ کنند و بعد از انتخابات جریانهای گذشته "رای من کجاست" را تکرار می کنند و کشور را به آشوب می کشند، حداد عادل با این توضیحات و نقل قول از رهبر به تنهایی با کاغذی که در دست داشت توانست امضاء از نمایندگان جمع آوری کند.

اما نکته اینجاست که علیرغم این تاکیدات حدود 100 نفر رای مخالف و 10نفر رای ممتنع دادند.

 

 

صدور احکام سنگین حبس برای چهار عضو ستاد دانشجویی مهندس موسوی

 

 

تاریخ انتشار: ۰۷ تیر ۱۳۸۹, ساعت ۴:۵۰ بعد از ظهر

جرس: دادگاه انقلاب گرگان برای چهار تن از اعضای ستاد دانشجویی میرحسین موسوی در استان گلستان، احکام سنگین حبس صادر کرد.

به گزارش دانشجونیوز، دادگاه انقلاب گرگان احکام چهار تن از دانشجویان این شهر را که پیشتر به مدت 10 روز بازداشت بودند صادر کرد.

طبق این حکم مبین میرعرب به چهار سال، حسین مطلوبی به 18 ماه، علیرضا رهنمایی به 15 ماه و سامان بزرگی به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

گفتنی است اتهام این افراد "اقدام علیه امنیت ملی" و "تبلیغ علیه نظام" اعلام شده است.

 

 

حمله نیروهای امنیتی به جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد

 

تاریخ انتشار: ۰۷ تیر ۱۳۸۹, ساعت ۷:۰۳ بعد از ظهر

جرس: ساعتی پیش نیروهای امنیتی دانشگاه آزاد تهران مرکز واحد نیایش، به جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور که به منظور بحث و هم‌اندیشی در طبقه هم‌کف این دانشگاه جمع شده بودند، حمله کردند.


به گزارش جرس، این هم‌اندیشی امروز میان برخی از اعضای ستاد انتخاباتی مهندس موسوی که در دانشگاه‌های مختلف بودند، برگزار و موضوع آن بررسی دلایل توهین های مکرر کیهان، وطن امروز و روزنامه جوان عنوان شده بود.


برگزار کنندگان جلسه در نظر داشتند تا با برگزاری تجمع در مقابل دفاتر این روزنامه‌ها اعتراض خود را به این رفتار نشان دهند، اما با حمله نیروهای امنیتی جلسه ناتمام ماند.


هم اکنون اطلاعی از وضعیت دانشجویان مورد حمله قرار گرفته در دست نیست.

 

 

 

واکنش رسانه های حامی دولت به حضور میرحسین موسوی در جلسه هیئت موسس دانشگاه آزاد

 

تاریخ انتشار: ۰۷ تیر ۱۳۸۹, ساعت ۳:۳۴ بعد از ظهر

جـــرس: بعد از ماهها جنجال و کشمکش، هیئت موسس دانشگاه آزاد، چهارشنبه هفته گذشته (دوم تیرماه)، با حضور مجدد میرحسین موسوی در آن هیئت، تشکیل جلسه داد و پیرامون موارد مختلف آن دانشگاه تصمیم گیری کرد.


محمود احمدی‌نژاد بعنوان رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی، ششم اردیبهشت ماه امسال، با حذف نام موسوی به عنوان یکی از اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد، تعداد اعضای هیئت موسس را از نه نفر به هشت نفر تقلیل داد و اساسنامه ای جدید و جنجالی از سوی دولت برای آن دانشگاه ابلاغ کرد. این مسئله شدیدا مورد انتقاد هیئت امنای آن دانشگاه قرار گرفت و هیات امنای فعلی و موسسین دانشگاه، در جلساتی که به ریاست هاشمی رفسنجانی داشتند، این اقدام احمدی نژاد مبنی بر تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد را "مغایر قانون"دانسته و اساسنامه جدید را به دلیل "اشکالات شرعی و قانونی" غیر قابل اجرا اعلام کرده و اقدام به پیگیری قانونی و توقف این مسئله کردند.


حضور میرحسین موسوی، نخست وزیر زمان تاسیس دانشگاه آزاد و از اعضای هیئت موسس آن موسسه علمی در جلسه ، با واکنش های تند رسانه های حامی دولت روبرو شد.


روزنامه کیهان، جریدۀ تحت امر رهبر جمهوری اسلامی، با انتشار خبر فوق و بیان اینکه روز چهارشنبه دوم تیرماه میرحسین موسوی در جلسه هیئت موسس دانشگاه آزاد که در دفتر هاشمی رفسنجانی و در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده بود، شرکت کرده"، ادعا کرد "بعد از ورود وی به جلسه، قمی به وی اعتراض کرده و می گوید براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شما دیگر عضو نیستید که موسوی می گوید، می دانم که عضو نیستم ولی با اصرار فراوان جاسبی در جلسه شرکت کرده ام. و در ادامه، هاشمی رفسنجانی، ضمن تمجید از موسوی، ابراز می دارد حالا که ایشان آمده، بهتر است در جلسه بماند."


محسن قمی، از سال ۸۶ به عضویت در هیات موسس دانشگاه آزاد منصوب شده است.


کیهان ضمن اشاره به تجمع (هتک حرکت لباس شخصی ها) هفته گذشته در مقابل مجلس، مدعی گردید "در این جلسه که یک روز بعد از اعتراض گسترده دانشجویان به مصوبه غیرقانونی ١٣۴ نماینده به نفع دانشگاه آزاد، تشکیل شد، رفسنجانی می گوید ما وقتی می خواستیم این دانشگاه را تاسیس کنیم، پنج شش نفر بودیم که رفتیم به ثبت شرکت ها و اینجا را به ثبت رساندیم و از جهت قانونی و قانون ثبت شرکت ها، مالک محسوب می شویم و در صورت فوت ما، فرزندان ما می توانند برای تصاحب دانشگاه اقدام نمایند. ما طبق قانون ثبت شرکت ها مالک هستیم و می توانیم این مال را وقف کنیم و اگر وقف را باطل کنند ممکن است فرزندان ما نسبت به مالکیت دانشگاه اقامه دعوی کنند".

 

در کیهان همچنین آمده است رفسنجانی به پیشنهادی از جاسبی اشاره کرده و می گوید: "پیشنهاد مشخص آقای جاسبی این است که به تعدادی که شورای عالی به هیئت امنا افزوده است به همین تعداد از سوی ما به هیئت امنا افزوده شود که اگر این اتفاق بیفتد مشکل حل می شود و مسائل همینطور می ماند...و اگر وقف دانشگاه آزاد به نتیجه برسد، همه چیز در اختیار هیئت موسس باقی می ماند و اگر تعداد هیئت امنا هم افزایش یابد ما از جهت تعداد آرا در اکثریت هستیم و هیچ مشکلی پیدا نمی شود... من نیز دیگر مسئول نخواهم بود اما در هیئت موسس شرکت می کنم و یک دفتر هم در دانشگاه آزاد خواهم داشت.


گفتنی است طبق اساسنامه ای که احمدی نژاد ماه گذشته ابلاغ کرد، قرار بود شهاب ‌الدین صدر، نسرین سلطانخواه، محمدحسن شجاعی‌فرد، فرهاد دانشجو و فرهاد رهبر به عنوان اعضای جدید هیات امنای دانشگاه آزاد معرفی شده بودند که فرهاد دانشجو، گزینۀ ریاست بر دانشگاه آزاد (سومین دانشگاه پرجمعیت جهان) شده بود.


لازم به ذکر است اکبر هاشمی رفسنجانی، عبدالله جاسبی، میرحسین موسوی، عبدالکریم موسوی اردبیلی، سیدحسن خمینی، ابراهیم حبیبی، محسن قمی، علی اکبر ولایتی و حمید میرزاده، اعضای هیئت موسس دانشگاه آزاد هستند که سال گذشته و بعد از حملات مکرر حامیان دولت، دانشگاه آزاد را موقوفه و وقفی اعلام کردند.


سامانه خبری جوان، منتسب به سپاه پاسداران نیز، پیرامون حضور میرحسین موسوی در جلسۀ دانشگاه آزاد مدعی شد "حضور موسوی در این جلسه معنی دار تلقی می شود، چرا كه وی به عنوان عامل مستقیم سرویس های اطلاعاتی آمریكا، اسرائیل و انگلیس و ایفای نقش ستون پنجم دشمنان بیرونی و ده ها و صدها جنایت و خیانت، بایستی به محاكمه و مجازات كشیده شود و حال آن كه از سوی جاسبی و با حمایت رفسنجانی به جلسه هیئت موسس دانشگاه آزاد دعوت شده است. انتظار آن است كه دستگاه قضایی مسئولیت قانونی و شرعی و ملی خود را در برخورد جدی با این خیانت آشكار، فراموش نكند."


سامانه خبری روز پیرامون جلسه مذکور گزارش داده بود "اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد نه تنها اجازه حضور نمایندگان تازه منصوب شده محمود احمدی نژاد در این جلسه را ندادند بلکه با دعوت از موسوی، مخالفت مجدد خود با مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابراز کردند. این البته تنها اتفاق مهم جلسه اخیر نبود چرا که اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد بار دیگر بر وقف اموال و دارایی های ٢۵۰ هزار میلیارد تومانی آن دانشگاه تاکید کردند و حتی فرم های بودجه موقوفات دانشگاه آزاد را به تصویب رساندند. "

 

امروز سامانه خبری شفاف نیوز نیز گزارش داد که اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر احمدی نژاد طی اظهار‌نظری در یک جمع خصوصی گفته است "در صورتی که مجلس به مخالفت با دولت در مورد قضیه اخیر دانشگاه آزاد نمی‌پرداخت، من آمادگی خود را برای قبول مقام ریاست آن دانشگاه و بهبود وضعیت نابسامان آن اعلام می کردم."
این خبر هنوز تایید یا تکذیب نشده است.

 

 

مادر شهید سیدعلی موسوی: در مورد ظهر عاشورا از من هیچ نپرسید

http://www.irangreenvoice.org/article/2010/jun/29/4894

من هیچ فرقی با مادرهای دیگری که عزیزان شان را از دست داده اند، ندارم. برای همین اگرچه خیلی حرف ها در دلم مانده است اما خودمان خواسته ایم بعد از شهادت علی، سکوت کنیم. دلم نمی خواهد حوادث ظهر عاشورا و نحوه به شهادت رسیدن پسرم را بازگو کنم. همه رنجی که بعد از به شهادت رسیدن علی کشیده ایم را به خدا واگذار کرده ایم و می دانم حق پیروز خواهد شد".

این جمله های کوتاه و بریده بریده «خدیجه موسوی خامنه»، مادر شهید علی موسوی است که حتی نسبت خانوادگی او با میرحسین موسوی نیز موجب نشد تا او در جایگاهی ویژه به عنوان خواهر یکی از سران جنبش سبز، با رسانه ها مصاحبه کند و از رنج خانواده خود بگوید.

 خواهرزاده ۴۲ ساله مهندس موسوی ظهر روز عاشورای سال گذشته در میدان انقلاب از ناحیه قلب هدف گلوله قرار گرفت و بعد از انتقال به بیمارستان ابن سینا واقع در فلکه دوم صادقیه به شهادت رسید.

 مردم سبز و سوگوار تهران با تجمع در برابر بيمارستان ابن سينا كه خواهر زاده مهندس موسوي به آنجا منتقل شده بود، شعار "ميرحسين ميرحسين تسليت تسليت" سرمی دادند اما دقایقی بعد گزارشی رسید که حکایت می کرد؛ نيروهاي لباس شخصي و يگان ويژه با حمله به مردم آنها را پراكنده کرده و نیروهای امنیتی و نظامی نیز نگران از برگزاری تشییع گسترده پیکر شهید "علی موسوی " پیکر او را از بیمارستان به جای نامعلومی منتقل کرده بودند.

 یکی از بستگان شهید علی موسوی به خبرنگار جرس گفته است: سال گذشته، خانواده شهید موسوی برای تحویل گرفتن جسد بی جان فرزند خود به ستوه آمده بودند. تا آنجا که پدر شهید موسوی با اندوه خطاب به برخی از نیروهای امنیتی می گفت از خیر جسم بی جان پسرم هم گذشتم . ضجه های مادر و پی گیری های مداوم آنها موجب شد تا در نهایت پیکر این شهید را به خانواده تحویل دهند.

 گفته می شود در مراسم امنیتی که برای برگزار کردن مراسم تشیع شهید موسوی برگزار شده بود، حتی اجازه دیدن صورت این شهید را به برخی از اقوام و بستگان نمی دادند و هنگام مراسم خاک سپاری هم با محدودیت ها و مراقبت های ویژه، اجازه ندادند نزدیکان شهید موسوی وداعی آرام با عزیز از دست رفته خود داشته باشند.

 بارها برای مصاحبه با خانواده شهید موسوی تلاش کردیم اما هر بار تاکید می کردند که هیچ فرقی میان آنها با خانواده شهدایی که نام آنها به اندازه نام شهید موسوی شناخته شده نیست، وجود ندارد و ترجیح می دهند سکوت کنند.

 مادر شهید علی موسوی که صدایش همانند همه مادران داغ دیده دیگر پر از بغض است، می گوید در مورد ظهر عاشورا از من هیچ نپرسید. به او قول می دهم چیزی در مورد روز عاشورا، نحوه به شهادت رسیدن فرزندش و حوادث پس از آن نپرسم و ننویسم و این آغازی شد برای یک گفتگوی تلفنی کوتاه که در پی می آید:

 خانم موسوی، شش ماه نبودن شهید علی موسوی بر شما، پدر علی و خانواده ایشان چگونه گذشت؟

 چه بگویم،سخت گذشت، مثل همه خانواده های داغ دیده دیگر به ما هم سخت گذشت. علی دوست و تکیه گاه خانواده اش بود، با پدرش کار می کرد. با رفتن او فشار زیادی به پدرش وارد شد. هیچ کس برای یک بچه هفت ساله پدر نمی شود. تنهایی و دردی که خانواده علی تحمل کرده اند را هیچ کسی جز خدا نمی داند .

 شما و خصوصا همسر، پسر و دختر شهید علی موسوی بعد از شش ماه، چگونه با این ماجرا کنار آمده اید؟

 همه فقط به خاطر خدا صبوری می کنیم. بچه های علی فوق العاده به پدرشان وابسته بوده اند، به همسرشان هم سخت می گذرد اما چاره ای جز توکل به خدا نیست. ۲۰ سالی که ازدواج کرده بود ما معمولا هر روز صبح ها کنار هم بودیم و با هم سر یک سفره می نشستیم اما ناگهان از روز عاشورا همه چیز عوض شد. ابراهیم پسر دیگرم وقتی شهید شد، هیجده سال داشت و علی چهل و دو سال، دو برابر برادرش من با او زندگی کردم و حالا غم سنگینی بعد از رفتن او در دل همه ماست.

 بیشتر دلتنگ کدام خصوصیت اخلاقی سید علی می شوید؟

 علی تک بود، نه برای من و فامیل، برای کسانی که در شهرستان با او کار هم می کرده اند، علی آنقدر عزیز بود که هر کسی خبر شهادت او را شنید، گریه کرد و ناراحت شد. بچه فوق العاده با محبتی بود، آقای مهندس موسوی هم علی را خیلی دوست داشت. اگر به او می گفتند سرت را باید بدهی ، دریغ نمی کرد. نه برای دایی اش اینطور بود بلکه برای همه مردم از جان مایه می گذاشت. از شانزده سالگی در خانه نبود و شب های عملیات همیشه با مردهای دیگر خانه به جبهه می رفت. گاهی وقت ها که پدرشان هم می رفت جبهه، من که دختری نداشتم تنها در خانه می ماندم تا علی به همراه برادر و پدرش برای دفاع از کشور مبارزه کند. علی مردم را دوست داشت و فکر نمی کنم میان دوستان و همکاران علی کسی از او رنجیده باشد.

 فکر می کنید چرا او از میان بستگان مهندس موسوی مورد هدف قرار گرفت؟

 کسانی که او را انتخاب کردند، خودشان می دانند چه کردند، آنها خوب می دانستند دارند چه کار می کنند و ما هم واگذار کرده ایم به خدا. می دانیم خدا خودش جای حق نشسته است و کسی که بچه های ما را نشانه رفته را رسوا خواهد کرد. اینطوری باقی نمی ماند و حق همیشه پیروز می شود.

 آیا هیچ وقتی پیش آمده است که از آقای موسوی به خاطر ایستادگی و اعتراض او در برابر تقلب انتخاباتی و اتفاقات پس از آن، دلگیر شوید ؟

 هرگز. آقای موسوی خوب می داند که خانواده ما از شهادت نمی ترسد، این دفعه اول نیست ،پسر دیگر من هم برای دفاع از کشور، در جبهه شهید شده است، علی هم اگرچه عاشق دایی اش بود اما جانش را برای مردم داد. آقای موسوی هم از حق دفاع کرد، بی عدالتی را تحمل نکرد، اسلام هم نگفته که ما باید ظلم پذیر باشیم. هر کس دیگری جای موسوی از حق دفاع می کرد علی از او حمایت می کرد.

 آیا برای شناسایی کسانی که به فرزند شما شلیک کرده اند، شکایت و پیگیری قضایی هم کرده اید؟

 این همه مادران که دارند می سوزند و فریاد می زنند، مگر صدایشان را کسی شنید؟ .

 می دانم تمایلی ندارید تا ناگفته های مربوط به شهادت فرزندتان را بازگو کنید اما به عنوان یک مادر سخن آخر تان چیست با کسانی که خودشان می دانند با شما وخانواده های دیگر در یک سال گذشته چه کرده اند؟

 اگر بخواهم حرف بزنم، یک سینه حرف ناگفته دارم اما...

 

 

--
عضویت در گروه
برای مشترک شدن در این گروه از آدرس ایمیل خود به این آدرس ایمیل بفرستید
Jonbeshsabziran+subscribe@googlegroups.com
پس از آن برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید بر روی لینکی که در آن ایمیل هست کلیک کنید
لغو عضویت در گروه
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از آدرس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
Jonbeshsabziran+unsubscribe@googlegroups.com

--
......سبز یعنی استقامت تا بهار
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "دوستان سبزاندیش" group.
To post to this group, send email to sabzandish@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
sabzandish+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/sabzandish?hl=en

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved