428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

یکشنبه، مرداد ۰۳، ۱۳۸۹

◄ Free Green IRAN ► نتایج نظرسنجی جهاد دانشگاهی درباره وضعیت جاری کشور

نتایج نظرسنجی جهاد دانشگاهی درباره وضعیت جاری کشور

 

جهاد دانشگاهی کشور به سفارش مراجع امنیتی، نظر سنجی های متعددی را پیرامون مسائل و مشکلات مختلف کشور انجام داده است.در آخرین نظر سنجی این نهادکه در خرداد ماه سال جاری در تهران به انجام رسیده است، دیدگاهای شهروندان تهرانی درباره وقایع پس از انتخابات۸۸ مورد سنجش قرار گرفته. در این نظر سنجی ۹ مساله و چالش پیش روی کشور مورد سوال قرار گرفته است.

 

به گزارش کلمه در این نظر سنجی۷۶٫۷ درصد افرادی که مورد سوال قرار گرفته اند خواستار تغییر اساسی وضع موجودشده وفقط۱۵٫۷ درصد خواهان حفظ وضع موجود شده اند.

 

شهروندان تهرانی در مورد میزان محبوبیت احمدی نژاد  و موسوی بعد از یکسال از گذشت انتخابات معتقدند ۵۶٫۱ درصد از محبوبیت احمدی نژاد کاسته شده در حالیکه۳۶٫۹ درصد بر محبوبیت مهندس موسوی در قبال افزایش ۲۲٫۶ درصدی محبوبیت احمدی نژاد افزوده شده.

 

همچنین در این نظر سنجی در خصوص اولویت مشکلات و چالش های  پیش روی مردم نظر شهروندان تهرانی به عنوان مهمترین دیدگاه دریافت شده است.

 

براساس نتایج این نظر سنجی بزرگترین  بحران مشکلات اقتصادی ونبود آزادی های سیاسی عنوان شده، تهدید های بین المللی وخطر حمله نظامی از دیگر دغدغه های مردم عنوان شده است. این در حالی است که وضعیت پوشش زنان در جامعه اولویت  آخر مردم عنوان شده است.

 

در حالیکه  دولت مدعی کنترل بحران شده است  این نظر سنجی نشان می دهد؛۶۵٫۲ درصد مردم معتقد به ادامه اعتراضات ان هم به صورت پنهانی هستند.

 

علی رغم برگزاری  راهپیمایی های مهندسی شده وبه صحنه آوردن فرمایشی برخی گروه ها ،۵۴٫۳ درصد مردم در این سنجش معتقدند حوادث انتخابات بعد از سال ۸۸ موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات های اتی خواهد شد.

 

کارشناسان به تعویق انداختن انتخابات شورا های شهر و روستا را در این راستا ارزیابی می کنند.

 

در بخش دیگری از این نظر سنجی بیش از۶۹ درصد مردم وضعیت کشور را مبهم و نگران کننده تشخیص داده اند این در حالی است که مسئولان اجرایی تلاش می کنند با تبلیغات و جو سازی های غیر واقعی وضعیت کشور را عادی جلوه دهند،بحرانی دانستن وضعیت کشور از نظر مردم در قیاس با سال گذشته بیش از ۹درصد افزایش یافته است.

 

در حالی که  در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) جمعیت اندکی به سفارش  رییس دولت  با سردادن شعار های واهی مانع سخنرانی حاج سید حسن خمینی شدند که واکنش اکثریت مراجع و دوستداران بیت امام را به همراه داشت،  در این نظر سنجی ۸۳٫۷ درصد مردم اقدام  دولتی را اقدامی نامناسب و نادرست تلقی کردند این در حالی است که فقط ۹٫۶ درصد پاسخ گویان این اقدام را درست ارزیابی کردند.

 

علی رغم اینکه این نظر سنجی از نحوه تنظیم سوالاتی که طرح گردیده نشان می دهد با محدودیت های جدی روبرو بوده است اما گویا این واقعیت است که جنبش سبز همچنان دارد با قوت به سوی اهداف تعیین شده که در منشور این جنبش تبیین گردیده به پیش می رود ودرواقع نتایج این سنجش قابل تعمیم برای سراسر کشور می باشد.

 

مشروح  نتایج این نظر سنجی به منظور باز شدن بابی برای تحلیل وارزیابی از زوایای مختلف برای استفاده  خوانندگان گرامی  بدنبال می آید.

 

 

جامعه آماری و اندازه گیری

 

جامعه آماری این طرح شامل شهروندان بالای۱۸ سال تهرانی از کلیه اقشار و گروه های اجتماعی در زمان اجرای طرح است.شیوه نمونه گیری  این نظر سنجی به صورت چند مرحله ای و در سطح شهر تهران بوده است.لازم به ذکر است اطلاعات این نظر سنجی با ابزار پرسشناامه وبا مراجعه به میادین گردآوری شده است.

 

 

مشخصات پاسخگویان

 

۱- جنسیت

جدول شماره ۱- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت

جنسیت

فراوانی

درصد

مرد

۶۰۸

51٫9

زن

۵۶۳

48٫1

کل

۱۱۷۲

۱۰۰

بر اساس نتایج بدست امده ۵۱٫۹درصد نمونه مرد و ۴۸٫۱درصد زن هستند.

 

 

۲- سن

جدول شماره ۲- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن

سن

فراوانی

درصد

18–۲۵

۲۶۶

۲۲٫۷

26–۳۶

۳۱۶

۲۷٫0

36–۴۵

۲۲۳

۱۹٫0

46–۵۵

۱۹۵

۱۶٫۶

بالای ۵۶

۱۷۲

۱۴٫۷

کل

۱۱۷۲

۱۰۰

حداقل سن در نمونه ۱۸سال و  حداکثر ۷۷ سال و میانگین سنی ۳۷٫۹ سال بوده است. توزیع سنی پاسخگویان در گروه های مختلف سنی نیز بدین گونه بوده‌است: ۲۲٫۷درصد پاسخگویان در رده سنی 18–۲۵ سال، ۲۷٫0درصد در رده سنی 26–۳۵ سال، ۱۹٫0درصد در رده سنی 36–۴۵ سال، ۱۶٫۶درصد در رده سنی 46–۵۵ سال، و ۱۴٫۷درصد بالای ۵۶ سال سن دارند.

 

 

۳- وضعیت تاهل

جدول شماره ۳- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل

وضعیت تاهل

فراوانی

درصد

متاهل

۷۳۹

۶۳٫۱

مجرد

۳۷۰

۳۱٫۶

بدون همسر(فوت شده)

۴۹

۴٫۲

بدون همسر(طلاق)

۱۰

0٫۹

بی پاسخ

۴

0٫۳

کل

۱۱۷۲

۱۰۰

وضعیت تأهل نمونه‌ی آماری بدین گونه بوده‌است: ۶۳٫۱درصد متاهل، ۳۱٫۶درصد مجرد، ۴٫۲درصد بدون همسر به دلیل فوت بوده، و ۵٫۹درصد نیز طلاق گرفته‌اند.

 

 

۴- تحصیلات

جدول شماره ۴- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب تحصیلات

 

فراوانی

درصد

بی سواد

۳۰

۲٫۶

ابتدایی

۹۰

۷٫۷

راهنمایی

۶۰

۵٫۱

متوسطه ودیپلم

۵۲۲

۴۴٫۵

فوق دیپلم ولیسانس

۴۰۶

۳۴٫۶

فوق لیسانس وبالاتر

۶۳

۵٫۴

بدون پاسخ

۱

0٫۱

کل

۱۱۷۲

۱۰۰

بر طبق جدول فوق توزیع پاسخگویان در سطح مختلف تحصیلی بدین گونه است،۲٫۶ درصد پاسخگویان بی سواد،۷٫۷ درصد دارای تحصیلات ابتدایی،۵٫۱ درصد راهنمایی،۴۴٫۵ درصد دارای تحصیلات  متوسطه و دیپلم،۳۴٫۶ درصد فوق دیپلم و لیسانی و همچنین۵٫۴ در صد پاسخگویان نیز دارای تحصیلات فوق لیسانس وبالاتر بوده اند.

 

 

۵- وضعیت اشتغال

جدول شماره ۵- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت اشتغال

<TABLE style="BORDER-BOTTOM: medium none; BORDER-LEFT: medium none; BORDER-COLLAPSE: collapse; BORDER-TOP: medium none; BORDER-RIGHT: med

--
این ایمیل را برای دوستان خود نیز ارسال نمایید.
____________ هدف این گروه ___________
رساندن گزیده اخبار مهم و روش های جدید عبور از فیلترینگ مخابرات ایران
____________ نکات امنیتی ____________
1.در صورت تمايل به ارسال ايميلهاي دريافتي براي ديگر آشنايان و دوستان اسامي فرستنده و كساني كه آن ايميلها براي آنها فرستاده شده است را از ابتداي ايميل دريافتي پاك كنيد.
2.اسامي گيرندگان ايميلهاي ارسالي خود را در ليست "بي‌سي‌سي" وارد كنيد تا دريافت كنندگان ايميل شما از هويت ديگر دريافت كنندگان آگاهي پيدا نكنند
3.اين پيغام را براي همه بفرستيد و در انتهاي تمام ايميلهاي خود بچسبانيد تا همه مطلع شوند
____________ نحوه اشتراک ___________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
free-green-iran+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved