428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

دوشنبه، تیر ۲۸، ۱۳۸۹

[23khordad] Fwd: متن پیاده شده روز یکشنبه 27 تیر 1389



---------- Forwarded message ----------
From: Admin2 Contact <adminsazegara2@gmail.com>
Date: 2010/7/18
Subject: متن پیاده شده روز یکشنبه 27 تیر 1389
To: mohsen_sazegara@googlegroups.com


 

یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۹ و ۱۸ جولای ۲۰۱۰

امروز راجع به ۶ موضوع صحبت می‌کنیم:

موضوع اول ادامهٔ اعتصاب بازار است. بازار تبریز، بخش هایی از بازار تهران، ارومیه، اصفهان و مشهد هم روز گذشته تعطیل بودند. تا این جای کار حکومت سه امتیاز بزرگ را به بازار داده و به شدت عقب نشینی کرده است. یکی‌ اینکه افزایش مالیات نسبت به سال گذشته را از ۷۰ درصد به ۳۰ درصد و ۳۰ درصد را به ۱۵ درصد تغییر و کاهش داده است. دوم اینکه قبول کرده است که اتحادیهٔ اصناف تعیین کننده ی‌ مالیات باشند و سوم هم اینکه به جای نوشتن علی الحساب در برگه‌ها نوشته شود که مالیات قطعی‌ است و چیزی را برای آینده نگذارد. این مورد نشان می دهد که حکومت چقدر در مقابل اعتصابات آسیب پذیر است. به بیان دیگر عدم همکاری و نافرمانی های مدنی، عقب نشینی سریع حکومت را در پی‌ خواهد داشت، حکومتی که همواره ادعا کرده که به هیچ صورتی‌ عقب نمی‌رود و هیچ امتیازی نمی دهد، ظرف کمتر از ۲ هفته حاضر شد سه امتیاز بزرگ را بدهد، اما بخش بزرگی‌ از بازار ایستادگی کرده است و به حق تاکید می‌کند که توان پرداخت مالیات را ندارد، وضعیت اقتصادی خراب است، دخالت سپاه و نیروهای مختلف خارج از گردش واقعی‌ بازار و بخش هایی خصوصی مانند بیت رهبری و غیره، اقتصاد بازار را مریض کرده است و باید دست آن‌ها هم از اقتصاد کوتاه شود.

نکات جالب در حرکت بازار این است که روز گذشته آقای عسگر اولادی اطلاعیه ‌ای صادر کرده است که به نظر من ایشان بیشتر موج سواری کرده است و طوری صحبت کرده است که امتیازاتی که به بازاریان داده شده  با تلاش ایشان(که یکی از روسای موتلفه است) صورت گرفته است و خواهان این شده که بازاریان دست از اعتصاب برداشت و به کارشان برگردند، در صورتی‌  که موتلفه در بین نیروهای واقعی‌ بازار جایی‌ ندارد. نکتهٔ دیگر در ارتباط با حاشیه اعتصاب بازار این است که روزنامه کیهان در سرمقاله ای، به قلم خود آقای شریعتمداری به شدت به بازار توهین و همچنین بازاریان را تهدید کرده است. حرفی‌ خارج از عقلی هم زده است که دولت با کمک دستفروشان و بر سر گذرها به مردم کالا عرضه کند. ظاهراً آقای شریعتمداری درکی از جایگاه بازار در چرخش اقتصادی کشور ندارد. این تهدید کیهان نیز پاره‌ای از بازاریان را آزرده کرده است بخصوص مسائلی‌ که کیهان مطرح کرده است که عده‌ای از بازاریان هستند که زمستان‌ها برای اسکی به سوییس، در تابستان‌ها هم به جزایر هاوایی می روند ، در حالیکه خون مردم را در شیشه می کنند و از این قبیل حرف هایی است که به بازاریان زده و تهدید هایی است که نسبت به بازاریان بیان کرده است. داستان اعتصاب بازار داستان قوی، محکم ،شور انگیز و جدی در حرکت آزادی خواهانه ی  مردم ایران است و همانطور که قبلا هم صحبت کردیم، جنبش برای رسیدن به خواست خود( که پایین کشیدن دولت کودتایی است) باید بتواند که خواسته های صنفی اقشار مختلف مردم را پشتیبانی‌ کند، از جمله بازار را و نشان بدهد که حل مشکل آن‌ها در گرو حل مشکل سیاسی کشور است.

 

موضوع دوم افزایش قطع برق است که با گرمتر شدن هوا افزایش یافته است. این مسئله روز به روز بیشتربر صنایع کشور فشار وارد می‌کند. برآورد‌ها نشان می دهد که روزانه میلیاردها خسارت به صنایع کشور وارد می شود، بخصوص صنایع و شهرک‌هایی‌ که اطراف تهران هستند و بخصوص صنایعی مثل ریخته گری و برخی‌ صنایع شیمیایی که قطع برق مشکلاتی را در کوره هایی ریخته گری ایجاد می‌کند و در روش و فرایند تولیدشان اختلال ایجاد می‌کند. وزارت نیرو نتوانسته است که حداقل برای قطع برق جدول هایی درست و قابل اعتماد،  تنظیم کند و در اختیار صنایع قرار دهد که صنایع حداقل  بتوانند زمان کاری خود را تنظیم کنند. داستان بی‌ لیاقتی دولت در زمینه برق و صحبت های اخیر وزیر نیرو که گفته است قیمت برق را تا عدد هایی مانند ۳۴۰ تومان در کیلو وات افزایش دهیم و در این حالت است که می توانیم مصرف مردم را کاهش دهیم و در نتیجه قطعی‌ برق نخواهیم داشت. این همان روشی‌ است که خیلی‌ از وزارتخانه ها پیشنهاد می کنند که قیمت ها را بالا ببرند، چون نمی توانند پروژه ها را اجرا کنند و توانایی‌ تولید ندارند تا خدمات گاز و برق رسانی را انجام دهند، راهی‌ جز افزایش قیمت‌ها به ذهنشان نمی رسد تا به این ترتیب مردم مصرفشان را کم کنند . همانطور هم که قبلا عرض کردم، این افزایش قیمت  سرویس هایی دولتی باید واکنش های ما( پرداخت نکردن قبض‌ها و سرویس هایی که دولت قیمت آن هارا افزایش می دهند) را در پی‌ داشته باشد و به این ترتیب به آن‌ها پشت کنیم.

نکته سوم اینکه آقای توکلی،نادران و زاکانی(از نمایندگان مجلس)کسانی‌ هستند که مصرانه مطرح می کنند که باید به پرونده‌ی آقای مرتضوی در جنایت های کهریزک، رسیدگی شود. جالب است که آقای نادران بعد از سوالی‌ هم که از وزیر اقتصاد و دارایی شده بود، مطرح کرده است که شرکت مخابرات باید به دولت برگردد و ‌واگذاری مخابرات به سپاه و بیت رهبری را ‌واگذاری درستی‌ نمی‌داند. حالا تا چه حد آقای نادران بر فساد ‌واگذاری مخابرات به سپاه، پافشاری خواهد کرد، مشخص نیست، اما یک چیزی را می‌توانم بگویم و آن اینکه مخابرات مانند تمام شرکت هایی که سپاه در آنها نقش دارد ، به زودی زیر فشار قرار خواهد گرفت و شرکت‌های سراسر دنیا که با مخابرات ایران همکاری کنند، مانند زیمنس، نوکیا یا هووی‌ای چین تحت تحریم هایی آمریکا و برخی‌ کشور های اروپایی قرار خواهند گرفت. در نتیجه شرکت مخابرات ایران در اداره و ارایه ی خدمات به مردم دچار مشکل خواهد شد. بنا براین سپاه زیر این فشار قرار خواهد گرفت که یا باید دست از شرکت مخابرات بکشد یا اینکه نتواند سرویس درستی‌ به مردم بدهد و زیر فشار مردم قرار گیرد.

نکته چهارم اینکه رجا نیوز که پشتیبان دولت، کودتاچیان و احمدی نژاد است، اعلام کرده است که ۲۸ درصد ذخیره ی‌ نفتی‌ که روی دریاست، افزایش پیدا کرده است که معادل ۲۲ روز تولید نفت ایران است که به فروش نمی‌رود. اکبر ترکان هم اعلام کرده است که مشکل نفت، قیمت نیست چون ایران بین ۳ تا ۷ دلار ارزانتر از قیمت نفت خود، اقدام به فروش کرده است، بلکه مشکل مشتری است که از ایران خرید نمی کند. آقای قلعه بانی‌( مدیر عامل شرکت ملی‌ نفت) هم بیان کرده است که تولید نفت ایران به ۳/۱( ۳ و یک دهم) میلیون بشکه در روز رسیده است که اگر این عدد درست باشد، می‌توان گفت که اساساً نفتی‌ برای عرضه هم وجود ندارد. البته وزیر نفت برای شرکتهایی که ایران را مشمول تحریم کنند، خط و نشان کشیده است. باید بدانیم که داستان نفت، داستانی است که کشور و دولت کودتاچی را بیش از این، تحت فشار قرار خواهد داد.

نکته پنجم اینکه یک نماینده دیگر استان سیستان و بلوچستان( آقای عباسعلی نورا) هم بعداز آقای عباسعلی شهریاری، استعفا داده است و به این ترتیب دو نفر از وکلای مردم استان سیستان و بلوچستان به دلیل ناامنی‌ در این استان و بی‌ لیاقتی حکومت در برقراری امنیت در این نواحی و به عنوان اعتراض استعفا دادند.

نکته آخر اینکه سایت بی‌ خشونت.کام ( که قبلا هم از این سایت مقالات و نوشته جاتی را نقل کردم) گزارشات هفتگی را در سایت خود قرار می دهد که خلاصه ای از اخبار و تحلیل هایی است که به دو زبان فارسی و انگلیسی‌ است، این را بخصوص برای افراد خارج از کشور عرض می‌کنم، چرا که میتوانند از زبان انگلیسی آن استفاده کنند. لینک این سایت را هم ضمیمه ی برنامه خواهم کرد.

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز ،موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی‌

 

 

 

 

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

--
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شما این ایمیل را به جهت عضویت در گروه ۲۳ خرداد دریافت کرده‌اید
 
برای آگاهی از قوانین گروه ۲۳ خرداد اینجا را ببینید
http://groups.google.com/group/23khordad
 
برای لغو عضویت خود در گروه ۲۳ خرداد به آدرس زیر ایمیل بزنید
23khordad+unsubscribe@googlegroups.com
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved