428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

پنجشنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۸۹

[aghalyat] بیانیه مشترک کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید اول ماه مه پیکار کارگران در راه رهائی بشریت

بیانیه مشترک

کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید

 

 

اول ماه مه

پیکار کارگران در راه رهائی بشریت

 

گذشت بیش از یک قرن و دو دهه از خیزش کارگران آمریکا در سال ١٨٨٦ و ثبت شدن زادروز این نماد مبارزۀ پیکارگرانه در راه رهایی از ستم اجتماعی به نام «اول ماه مه»، نشانه قاطعی بر آزادی­خواهی و کوشش برای بیرون رفتن از بندهای اسارت نیروهای سازنده تاریخ بشری ست.

اول ماه مه، در چشم جهان آزادی­خواه، نقطه درخشان و رهنمودی ست که انسان را به رسیدن به آرمان دیرینه بشری برای ساختن دنیایی بدون درد و شکنجه و سانسور و زندان و اعدام و چپاول و بهره­کشی امید می­دهد و به حرکت وامی­دارد.

رهایی، سخن گفتن در آرامش، بدون بیم از زندان و داغ و درفش، ساختن جهان بر مبنای نیاز انسان و رها شدن از هرگونه بند و زور، انگیزه اساسی کارگرانی بود که در اول ماه مه سال ١٨٨٦، در پی درس­های توده­های رنج کشیده مردم برای آزادی به ­پا خاستند و تاریخ را ساختند.

کانون نویسندگان ایران در تبعید و انجمن قلم ایران در تبعید، طلوع سال­گرد اول ماه مه را درود می­گوید و به احترام جان­های ارزشمندی که در راه رها شدن بشریت از شر زیاده­خواهی و ستم اجتماعی خاموش شدند سر احترام فرود می­آورد.

امید و مبارزۀ مردم جهان و امید مردم ایران که به ویژه اکنون زیر شدیدترین خفقان و سرکوب رژیم جنایت­کار جمهوری اسلامی به پیکاری تازه رو آورده­اند، هم­جنس و از دست همان آرمان­های پیکار کارگران اول ماه مه برای ساختن دنیائی بدون درد و شکنجه و سانسور و زندان و اعدام و چپاول و بهره­کشی است.

گرامی باد پیکار در راه رهایی از هرگونه ستم اجتماعی و فردی.

پیروز باد پیکار برای بنای دنیائی بدون سانسور و زندان و شکنجه و کشتار.

 

کانون نویسندگان ایران در تبعید                              انجمن قلم ایران در تبعید

اول ماه مه ١٣٨٩

 

 

www.iwae.org                             www.iran-pen.com

kanoon_dt@yahoo.com                         center@iran-pen.com


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved