428The_Godfather_II_2The%20Godfather273TheGodfather2020305The_Godfather_II_1

Go English

شنبه، شهریور ۱۳، ۱۳۸۹

{محرم سبز_Sohrab Arabi} پاسخ پروفسور ثبوتی به ادعاهای معاون وزیر علوم: این روزها قرار نیست راستگویی ...

 
 

Sent to you by دوم خرداد via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 9/4/10

تاکنون هیچ حکمی به جز حکم برکناری دریافت نکرده ام
جرس: یوسف ثبوتی، رئیس سابق دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان که به تازگی با حکم وزیر علوم از ریاست دانشگاه برکنار شده است، با بیان این که "این روزها قرار نیست راستگویی مد روز باشد" اعلام کرد که برخلاف گفته‌های کامران دانشجو تاکنون هیچ حکمی به جز حکم برکناری اش دریافت نکرده است.


به گزارش جرس به نقل از خبرآنلاین، ثبوتی با بیان این که دل خوشی از حرف‌های پیرامون برکناری‌اش ندارد گفت: دلم می خواهم هر چه زودتر این موضوعها جمع شود.


رئیس سابق دانشگاه علوم تکمیلی زنجان با تاکید بر این که استعفاد نداده و برکنار شده است تصریح کرد: فکر می کنم اقلا در دانشگاهی که من مسئولش بودم اگر چه افرادی بخواهند اوضاع را وارونه نشان بدهند، استادان و دانشجویان به قدری بالغ هستند که کار علمی خودشان را بکنند. بنابراین رکود علمی بهانه است. البته من از طرف دانشگاهی که مسئولش بودم این حرفها را می زنم. بقیه جاها را خبر ندارم. تا به حال جز معلمی کار دیگری نکرده ام. این که سیاست کلی وزارتخانه چه بوده را نه در بندش بوده ام و نه علاقه ای داشتم که ببینم در وزارتخانه چه می گذرد.

 

وی در پاسخ به این که "دلیل اصلی این برکناری‌ها که در یک ماه، 20 و چند رئیس دانشگاه و مرکز پژوهشی را ناگهان عوض می کنند، چیست؟" عنوان کرد: یک مقداری از این تغییرات طبیعی است و یک مقدار هم به ذوق و تفکر مسئول بالاتر برمی گردد که به آنها کاری ندارم. مخصوصا در این روزها حوصله این حرفها را ندارم و می خواهم موضوع جمع بشود.

 

وی درباره مناصب دولتی که وزیر علوم مدعی شده بود در اختیار پروفسور ثبوتی قرار داده، گفت: حکمی دست من نرسیده است و اگر هم برسد، باید بگویم اینها کارهایی بود که 20 سال پیش انجام می دادم و فکر نمی کنم وقتش را داشته باشم که دوباره کارهای سابق را بخواهم از سر بگیرم.

 

ثبوتی درباره برنامه‌اش برای بازنشستگی خاطرنشان کرد: بازنشستگی یک چیز است که حقوق دولت را بگیری و در خانه بمانی و این که ایامت را چگونه بخواهی بگذرانی، یک چیز دیگر. من یک ماشین خودکارم که تنظیم شده ام فقط معلمی کنم. این را ادامه خواهم داد تا زمانی که وقتم تمام شود.


رئیس سابق دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، با تاکید بر این که در هیچ کدام از مراسم تودیع و معارفه حضور نداشته، گفت: من در هیچ کدام از جلسات نبوده ام و نپرسید چه چیزی در آن جلسات گذشته است. آنهایی که بودند هم تا می توانستند هر چه دلشان خواست گفتند. از آنها بپرسید که هر کس یک چیزی می گوید. در حال حاضر نیز باید بگویم رئیس فعلی دانشگاه تحصیلات تکمیلی از لحاظ علمی، اخلاقی، تعهد کاری و مدیریت آدم بسیار موجهی است و من او را از هر لحاظی قبول دارم.

 

وی در پاسخ به انتقادات مطرح شده مبنی بر این که "چرا تعداد دانشجویان 600 نفر بود در حالی که دانشگاه ظرفیت بیشتری دارد" تصریح کرد: اساسنامه دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان بر مبنای کیفیت در آموزش نوشته شده است و به علاوه دانشجوی دکترا و کارشناس ارشد تربیت کردن فرق می کند با اینکه یک کلاسی را باز کنی و 50 نفر دانشجو را در آن رها کنی تا آخر ترم، به هر کدام از آنها مدرک دانشگاهی بدهی و بگویی به جامعه برگردند. افرادی که این حرفها را می زنند، از زیر و بم مسایل تربیت دانشجوی دکترا و فوق لیسانس خبر ندارند.


رئیس ۲۰ سال گذشته دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان درباره مسائلی چون وجود حراست و دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاه که به عنوان دلایل برکناری وی عنوان می‌شود، توضیح داد: اینها هم اطلاعات غلطی است که در این روزها خیلی می گویند. حراست ما در سال اول تاسیس دانشگاه، زیر نظر دانشگاه زنجان، اداره می شد. در سال دوم به ما گفتند یک نفر را به عنوان حراست مستقل خود معرفی کنید. شخصی معرفی شد و بعد، ایشان مراجعه کرد و از ما اتاق و دفتر و امکانات خواست و ما در اختیار ایشان قرار دادیم. یک نفر را هم به عنوان کارمند و نیروی انسانی خواست که آن را هم به ایشان دادیم. این شخص دو ماه ماند و چون خانم کم سن و سالی بود و سنش از تمام دانشجویان دانشگاه کمتر بود، دید کسی موردی ندارد که بخواهد تذکر بدهد، این بود که گذاشت و رفت. دو سال ایشان نبود و بعد هم هر چه ماندیم هیچ خبری نشد. دفتر و امکاناتش را همانطور نگه داشته بودیم و ایشان خودش مراجعه نکرد. این مسئله حراست ما بود.


وی افزود: درباره موضوع نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز شخصا حداقل دو بار به حجه الاسلام محمدیان رئیس دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در تمام دانشگاه ها که با همدیگر آشنا و دوست هستیم، گفتگو کردم. با ایشان دو بار در فرصتهایی که در گردهمایی روسای دانشگاه های سراسر کشور تشکیل شده بود، ملاقات کردم و خواهش کردم نمایندگی به دانشگاه ما اختصاص بدهد. ایشان فرمودند چون تعداد دانشجوی شما اندک است و ما هم نیرو نداریم، نمی توانیم شخصی را مستقلا به شما بدهیم، خودتان از طرف ما نماینده باشید. ولی این روزها در بوق و کرنا کرده اند که ثبوتی نگذاشته نهاد مقام معظم رهبری و حراست در دانشگاه باز شود.


ثبوتی درباره امکانات نمازخانه و مسجد دانشگاه تصریح کرد: می گویند دانشگاه ما مسجد و نماز خانه ندارد. این گفته هم راست نیست. همین دو ماه پیش حاج آقا ابوترابی نایب رئیس مسجد شورای اسلامی در دیداری که از استان زنجان داشتند، تشریف آوردند دانشگاه و در نمازخانه دانشگاه ما نماز خواندند و ما هم به اتفاق 25 دانشجوی دختر و پسر و چند تن از اعضای هیات علمی پشت سر ایشان نماز خواندیم. مسجد ما از سال گذشته احداث شده و طبقه دوم آن هم از شش ماه پیش شروع شده که کارش در شرف اتمام است.

 
چندی پیش معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم درباره تغییر رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: 19 سال هیچ وزیری جرأت نکرد به این دانشگاه برود. بنده گفتم که اگر شهادت هم نصیبم شود به آنجا می روم و این کار (تغییر رئیس دانشگاه) را انجام می دهم. 


وی با افتخار گفته بود: در زمینه تغییر رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بنده رفتم و این کار را کردم. هر چه نماینده اصلاح طلب و منفعت طلب بود، آمدند و وزارت علوم را بخاطر تغییر رئیس این دانشگاه تحت فشار قرار دادند؛ دانشگاهی که مسجد، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حراست ندارد.

 
ثبوتی درباره هیات امنایی که معرفی کرده بوده و گفته می‌شود به دلیل سکولار بودن رد صلاحیت شدند، گفت: هیات امنای ما بین دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان و دانشگاه زنجان مشترک است. من یادم نمی آید چه کسانی را معرفی کردیه ایم. برای من اشخاص علی السویه هستند. یک موردی را دقیقا خاطرم هست با رئیس دانشگاه زنجان لیست را مشترکا تصویب کردیم و معرفی کردیم به وزارت علوم. دیگر نمی دانم برای سکولار بودن یا چیز دیگری بود که این مسایل اتفاق افتاد. خاطرم نیست.
 

ثبوتی در پاسخ به این سوال که "چه دلیلی برای کنار گذاشتن شما وجود داشت؟"، یادآور شد: آقای دکتر خواجه سوری، معاون محترم فرهنگی وزارت علوم امروز گفته که در 20 سال گذشته، هیچ وزیری جرات نکرده بود پایش را بگذارد در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان و من می گویم اگر شهید هم بشوم باید بروم و ثبوتی را از آنجا بردارم و رئیس دانشگاه را عوض کنم. حقیقت این است که در طول 20 سال گذشته، دوستان زیادی که بعضا وزیر هم بوده اند، تشریف آوردند و در دانشگاه خدمتشان بودیم. از جمله در ابتدای تاسیس دانشگاه در حدود 20 سال پیش، آقای دکتر معین وزیر اسبق علوم تشریف آوردند و در جشن 10 سالگی دانشگاه نیز ایشان مجددا به دانشگاه امدند.

 

 دکتر توفیقی که مدتی سمت وزارت علوم را عهده دار بود، یکی از جلسات هیات امنای مشترک دانشگاه زنجان و ما را در محل دانشگاه ما برگزار کرد و ایشان رئیس بود. همچنین آقای دکتر زاهدی، وزیر سابق علوم در سفر دوم ریاست جمهوری به استان زنجان، ساعت 11 شب که وارد زنجان شد، مستقیما اول از همه تشریف آورد دانشگاه ما و شام خورد. ساعت 1 و نیم صبح، متوجه شد چراغهای دانشگاه روشن است و دانشجویان دکترا مشغول کار هستند، تشریف برد و با دانشجویانی که بیدار بودند صحبت کرد و از مشکلات دانشگاه پرسید. شب را در مهمانسرای دانشگاه ما خوابید و بعد از بیدار شدن و نماز صبح و صرف صبحانه برای تشکیل جلسات هیات دولت از دانشگاه ما تشریف بردند. فقط ما افتخار نداشتیم آقای دکتر دانشجو را در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان زیارت کنیم. این روزها قرار نیست راستگویی مد روز باشد.


 

برکناری پرفسور ثبوتی از ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان اعتراضات گسترده ای بین اقشار گوناگون را در پی داشت و گروه های گوناگونی از دانشجویان و نمایندگان مجلس به این کار اعتراض کردند.


نمایندگان زنجان در نامه‌ای به وزیر علوم به شدت به این تصمیم اعتراض کرده و نوشته بودند: امروز خبر برکناری وی در اولین ساعات و به سرعت بین مسئولین، معتمدین، اساتید، دانشجویان، کارمندان، بازاریان، سایت ها، اعضای شورای شهر، رسانه ها و مردم کوچه و محله پیچید و موجی از نگرانی را بین مردم ایجاد کرد.


پرفسوریوسف ثبوتی فیزیکدان سرشناس ایرانی و مؤسس دانشگاه تکمیلی علوم پایه زنجان است، وی کارشناسی فیزیک را از دانشگاه تهران در ۱۳۳۲ اخذ کرد. مدرک کارشناسی ارشد فیزیک را در ۱۳۳۹ از دانشگاه تورنتو کانادا و دکتری تخصصی (PhD) نجوم و اختر فیزیک را در سال ۱۳۴۲ از دانشگاه شیکاگو آمریکا گرفت. وی در سال 1380 به عنوان چهره ماندگار علمی کشورمان انتخاب شد.


 


 
 

Things you can do from here:

 
 

--
برای دیدن تصاویر روی Display images below کلیک کنید.
------------
دریافت این پیام بدلیل ثبت نام شما در گروه است گروه Google Groups "Sohrab Arabi".
برای دیدن تصاویر ایکون Display images below را کلیک کنید.
---------
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از Label برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
---------
برای ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به sohrab-arabi+subscribe@googlegroups.com
---------
جهت ارسال به این گروه، ایمیل را ارسال کنید به sohrab-arabi@googlegroups.com
---------
برای لغو ثبت نام در این گروه، یک ایمیل ارسال کنید به
sohrab-arabi+unsubscribe@googlegroups.com
---------
برای سایر گزینه ها، به این گروه مراجعه کنید در
http://groups.google.com/group/sohrab-arabi?hl=fa?hl=fa

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

CopyRight © 2006 - 2010 , GODFATHER BAND - First Iranian News Portal , All Rights Reserved